ΙΝΑ ΩΣΙΝ ΕΝ

Ο Dhmhtrhs Papadatos δημιούργησε ένα έγγραφο στην ομάδα: ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!!
2 ώρες · 
(Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν Ομολογώ εν Βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών)


    Η Εκκλησία μας εύχεται συνέχεια «υπέρ της των πάντων ενώσεως. Ενότητα ζήτησε ο Χριστός δια την Εκκλησίαν Του εις την Αρχιερατικήν Του προσευχή, «ίνα ώσιν εν πάτερ, είπε, καθώς ημείς εν εσμέν». Όπως είναι ενωμένα τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, έτσι πρέπει να είναι ενωμένοι και οι πιστοί. «Καθώς ημείς». Η αληθινή ενότητα ξεκινάει και έχει πρότυπο την Αγίαν Τριάδαν.
    Η Ενότητα αυτή είναι οριζόντια και κάθετος. Ενότης με τον Θεόν και με τους συνανθρώπους μας. Η ενότητα μεταξύ των ανθρώπων είναι αληθινή, όταν είναι ενότης εν Χριστώ, όταν δηλαδή οι άνθρωποι είναι ενωμένοι με τον Θεόν. Η κοινωνία μας με τον Τριαδικό Θεό εξασφαλίζει και την γνησιότητα της μεταξύ μας ενότητος και κοινωνίας.
   Όταν λοιπόν ο Χριστός ομιλεί στην Αρχιερατική του προσευχή δια ενότητα, δεν ομιλεί δια μίαν εξωτερικήν, τυπικήν ενότητα, αλλά δια νότητα στο Σώμα του Χριστού, ενότητα εν τη Εκκλησία που είναι ζώσα πραγματικότης.
   Οι άγιοι Πατέρες αυτήν την ενότητα εβίωναν και εκήρυτταν. Έβλεπαν ότι ενότητα μεταξύ των ανθρώπων είναι αδιανόητος χωρίς την ενότητα με τον Θεό. Αυτή η ενότης ήτο πρωτίστως βιωματική. Δια της ορθοδόξου πίστεως και ομολογίας και διά των καλών έργων ήσαν γνήσιοι φορείς της γνησίας Ορθοδόξου Παραδόσεως και ηγωνίσθησαν εναντίον κάθε είδους παρεκκλίσεως δια να μείνουν ενωμένοι με τον Θεό.
   Έτσι εξηγούνται οι αγώνες που έκαμναν κατά των αιρέσεων. Έτσι εξηγούνται οι αγώνες του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, ο οποίος έλεγεν, ότι «όσον απομακρύνομαι από τους αιρετικούς, τόσον ενώνομαι με τον Χριστό». Το σχίσμα ή η αίρεσις είναι αποκοπή από το Σώμα της Εκκλησίας, από τον Χριστό. Ο δε ακολουθών τον αιρετικόν ή σχισματικόν κατά τους Αγίους Πατέρας βασιλείαν Θεού ου κληρονομεί.
   Είναι μεγάλο λάθος αυτό που λέγουν μερικοί, ότι όλοι οι « Ψευδο - Παλαιοημερολογίτες » είναι μέσα στην Εκκλησία του Χριστού. Μία είναιη Εκκλησία του Χριστού, η αληθινή Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών. Οι παρατάξεις (βλέπε σχίσμα πέντε πρώην Μητροπολιτών 1995 και σχίσμα ''Νικολαϊτών" 2005) των « ψευδο - παλαιοημρολογιτών » έχουν αποσχισθή από την πραγματική Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων. Αυτοί που τους ακολουθούν έστω και αν κρατούν το παλαιό δεν είναι ορθόδοξοι. Είναι χωρισμένοι από την Εκκλησία του Χριστού. Είναι σχισματικοί και ο ακολουθών τους σχισματικούς είναι εκτόςΕκκλησίας. Είναι ψευδοορθόδοξος.
   Η Εκκλησία εύχεται >, αλλά εύχεται συγχρόνως: >. Η Αγία του Χριστού Εκκλησία εύχεται υπέρ της αληθούς ενώσεως, η οποία σημαίνει ένωση με τον Χριστό δια της Εκκλησίας. Δια τούτο χρειάζεται ο διάλογος, η Ιεραποστολή, δια να καταλάβη ο σχισματικός ή ο αιρετικός, η ο πλανεμένος το σφάλμα του και να επιστρέψει εις την Εκκλησίαν και να ενσωματωθεί εις το Σώμα της Εκκλησίας, και να γίνει μέλος τίμιον του Σώματος του Χριστού, της Εκκλησίας.
   Οι Άγιοι Πατέρες αυτόν τον αγώνα έκαμνον. Ηγωνίζοντο να πείσουν τους αιρετικούς να καταλάβουν την αίρεσίν τους και να επιστρέψουν. Ο αιρετικός Άρειος όμως έμεινε αμετανόητος.


Αρέσει στην ειρηνη κουλα.
Σχόλια
Nilos Archimandrit
Nilos Archimandrit Η ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΟΥ Κ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ, ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΤΟΣ ΣΧΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΙΑ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΟΝΗΡΟΥΜΕΝΩΝ.
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos Έργον του πραγματικά Ορθοδόξου Αρχιερέως, εκείνου δηλαδή που δεν εξέκλινε σε τίποτα από την γραμμή πλεύσης των Αγίων Πατέρων, είναι να προσπαθεί συνεχώς να μεταπείσει τους αιρετικούς ή σχισματικούς να μετανοήσουν για την αίρεση που κήρυξαν και το σχίσμα που δημιούργησαν, ώστε αυτοί να μπορέσουν να ενσωματωθούν πάλι εις το υγιές σώμα της Αληθινής του Χριστού Εκκλησίας. Αυτό προσπαθούσε επί χρόνια ολόκληρα ο Σεβ/τος κ. Κήρυκος και το συνεχίζει ακόμη και σήμερα προς τους πρώην ''εν χριστώ αδελφούς μας" λαό και κλήρο της <<Συνόδου>> του <<Αρχιεπ/που>> κ. Στεφάνου. Αυτή είναι η αλήθεια και πρέπει πάντοτε να λέγεται, έστω και αν κινδυνεύουμε να φανούμε ''προσωπολάτρες''. Διότι ''προσωπολάτρες'' δεν είμαστε, το αντίθετο μάλιστα, χωρίς να κοιτάμε πρόσωπα διακηρύττουμε ποιος λέει την αλήθεια. Σήμερα είναι ο Σεβ/τος κ. Κήρυκος και η Πανορθόδοξος Ιερά Σύνοδος που χάριτι Θεού συγκροτήθηκε. Παλαιότερα ήταν ο Άγιος Πατέρας, που τόλμησε μόνος του να πράξει το σωστό και να τελέσει χειροτονίες Αρχιερέων προς μετάδοση της Αποστολικής Διαδοχής, προς διαφύλαξη της καλής Ομολογίας και προς συνέχιση της ''Νηός" του Χριστού Εκκλησίας. Οι Ορθόδοξοι είναι υποχρεωμένοι να προσεύχονται για τους αιρετικούς, σχισματικούς ή πλανεμένους μέχρι και την τελευταία στιγμή, ώστε αυτοί να μπορέσουν να επιστρέψουν στην Κιβωτό της Εκκλησίας. Ο Χριστός Κανέναν δεν αποστράφηκε, μίλησε με την "Σαμαρείτιδα", την πόρνη συγχώρεσε, τον ληστή επάνω στο Σταυρό έσωσε, και δια τους σταυρωτές του ζήτησε από τον Πατέρα του να μην καταμετρήσει αυτό που έπρατταν, "πάτερ άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι". Αυτή λοιπόν πρέπει να είναι η στάση τόσο του Ορθοδόξου Αρχιερέως όσο και του λαού απέναντι στους αιρετικούς, σχισματικούς ή πλανεμένους. Εκείνο που δεν επιτρέπεται μετ' αυτών είναι η συμπροσευχή όταν εκείνοι παραμένουν στην αίρεση, στο σχίσμα και στην πλάνη τους. Όταν όμως οι αιρετικοί, σχισματικοί και πλανεμένοι φτάσουν στο ευλογημένο σημείο να καταλάβουν το σφάλμα τους, τότε η Εκκλησία ως ''Ιατρείο ψυχών'', ενεργεί ως φιλόστοργος μητέρα, ως ο πατέρας προς τον Άσωτον Υιόν, παρέχει το καταλληλότερο φάρμακο προς θεραπείαν του σχίσματος και ''σφάζει'' το καλύτερο ''θρεφτάρι'' της ώστε να καλωσορίσει τον άσωτο Υιό και το απολωλός πρόβατον και πάλιν εις τις αγκάλες της, <<αγκάλας Πατρικάς διανοίξον μοι σπεύσον>>. Προς τούτο κινούμενοι λοιπόν οι Άγιοι Πατέρες ως και ο Ιερός Νικόδημος ο Αγιορείτης, αποφάνθηκαν υπέρ της σωτηρίου ''Οικονομίας''. Η οποία τελείται σύμφωνα με όσα λέγονται εις την χθεσινοβραδινή ανάρτησή μας η οποία είχε τον τίτλο: ''῾Ιεροῦ Νικοδήμου τοῦ ῾Αγιορείτου: ΠΕΡΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!!!'' και την οποίαν θα αναδημοσιεύσουμε εις την συνέχεια αυτής της αναρτήσεως.
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos ῾Ιεροῦ Νικοδήμου τοῦ ῾Αγιορείτου: ΠΕΡΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!!!

Προτρέπων ὁ ῞Αγιος Νικόδημος ὅλους τούς Χριστιανούς νά τηροῦν τήν ἀκρίβειαν τῶν ἱερῶν Κανόνων, ἐγνώριζε βεβαίως πόσον τοῦτο εἶναι δύσκολον ἐξ αἰτίας τῶν ἀνθρωπίνων ἀδυναμιῶν. Παρατηρῶ
ν κατ᾿ ἀρχήν μετά πόνου τάς διαρκεῖς παραβάσεις Κανόνων λόγῳ ἀγνοίας, ἠθέλησε διά τῆς ἐκτυπώσεως τοῦ Πηδαλίου νά βοηθήση εἰς τήν διόρθωσιν τῆς καταστάσεως, προσφέρων εἰς ὅλους τήν γνῶσιν τοῦ ὀρθοῦ. Εἶδεν ὅμως καί μετά ταῦτα νά συνεχίζεται τό κακόν. Δέν παρεσύρθη ἐν τούτοις εἰς προσωπικάς ἐπιθέσεις καί δημοσίας καταδίκας τῶν παραβατῶν, οὔτε ἐδημιούργησε παρατάξεις καί σχίσματα. Χάριν τῆς εἰρήνης τῆς ᾿Εκκλησίας, παρεκάλει τοὐλάχιστον νά μή ἐμποδίζωνται εἰς τήν τήρησιν τῆς ἀκριβείας, ὅσοι τήν ἐπιθυμοῦν. Διά τούς ἄλλους, ἄς ἐπεκράτει ἡ οἰκονομία, ἡ ὁποία ἀνέκαθεν συγκαταβατικῶς ἐφηρμόζετο ἐν τῇ ᾿Ορθοδοξίᾳ. ῾Ο ἴδιος γράφει: "δύω εἴδη κυβερνήσεως εὑρίσκονται ἐν τῇ τοῦ Χριστοῦ ῾Αγίᾳ ᾿Εκκλησία· καί τό μέν πρῶτον εἶδος, ὀνομάζεται ᾿Ακρίβεια, τό δέ ἄλλο, ὀνομάζεται Οἰκονομία, καί συγκατάβασις".Αναφερόμενος εἰς τάς ἔριδας καί ταραχάς περί τῆς ἡμέρας τελέσεως τῶν μνημοσύνων, αἱ ὁποῖαι ἀπό τοῦ 1754 ἐπί πολλάς δεκαετίας συνεχίζοντο ἐν ῾Αγίῳ ῎Ορει, καί δεχθείς προσωπικῶς ὑβριστικάς κατηγορίας διά τό θέμα αὐτό, ὁ ἴδιος ἀπεδέχετο τήν "οἰκονομίαν", τήν ὁποίαν πρός εἰρήνευσιν μετεχειρίσθη ὁ Πατριάρχης Σωφρόνιος Β', ὁρίσας νά γίνωνται τά μνημόσυνα "ἀπαρατηρήτως" (χωρίς παρατήρησιν ἡμερῶν) εἴτε ἐν Σαββάτῳ, εἴτε ἐν Κυριακῇ. ᾿Επεξηγῶν τοῦτο σαφέστερον γράφει: "Καί διά νά εἰπῶ καθαρώτερα, ἐάν ἐσύ ἀδελφέ θέλης νά ποιῇς τά μνημόσυνα ἐν Κυριακῇ, φυλάττων τήν οἰκονομίαν τῆς ᾿Εκκλησίας, καί συγκατάβασιν· ἡμεῖς δέν πρέπει νά σέ παρατηρῶμεν καί νά σέ κατηγορῶμεν διά τοῦτο, οὔτε νά σέ βιάζωμεν διά νά τά κάνης ἐν τῷ Σαββάτῳ· καί ἀντιστρόφως, ἐάν ἡμεῖς ποιῶμεν τά μνημόσυνα ἐν τῷ Σαββάτῳ, φυλάττοντες τήν ἀκρίβειαν, καί τήν ἀρχαίαν τῆς ᾿Εκκλησίας παράδοσιν· ἐσύ δέν πρέπει νά μᾶς παρατηρῆς καί νά μᾶς κατηγορῆς διά τοῦτο, δυσφημῶν ἡμᾶς μέ ὀνόματα δύσφημα, ἀλλά μᾶλλον καί νά μᾶς ἐπαινῆς".᾿Εκ τῶν ἀνωτέρω σαφέστατα καταφαίνεται πόσον ὁ ῞Αγιος Νικόδημος ἀπεστρέφετο τάς ἔριδας καί ἐπόθει τήν εἰρήνην τῆς ᾿Εκκλησίας. Διά τήν ἐπικράτησίν της ἦτο ἕτοιμος νά δεχθῆ οἰκονομίας καί συγκαταβάσεις καί νά ἀνεχθῆ ἀποκλίσεις τῶν ἄλλων ἐκ τῆς ἀκριβείας τῶν Κανόνων.Καί ὅμως πόσοι Χριστιανοί σήμερον χρησιμοποιοῦν τό Πηδάλιον τοῦ ῾Αγίου Νικοδήμου διά νά κατηγοροῦν διαρκῶς καί μετά πάθους τούς ἀδελφούς των! Πόσοι τό χρησιμοποιοῦν εἰς προσωπικάς διαμάχας!
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos Πόσοι δημιουργοῦν σχίσματα στηριζόμενοι εἰς αὐτό!᾿Αξίζει διά τοῦτο νά ἀκούσωμεν τήν ἔκκλησιν ἐκείνην, τήν ὁποίαν μετά βαθέος ψυχικοῦ πόνου ἀπηύθυνεν ὁ θεῖος συγγραφεύς τοῦ Πηδαλίου πρός ὡρισμένους ἐριστικούς μοναχούς τῆς ἐποχῆς του, ἀλλά καί πρός τά ἐριστικά μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας ὅλων τῶν ἐποχῶν, ἱκετεύων νά παύσουν τάς ἔριδας καί νά ἀγαπήσουν τήν εἰρήνην:"᾿Αδελφοί καί Πατέρες, ἐάν δέν ἐκριζώσετε τό μῖσος ἀπό τήν καρδίαν σας, καί δέν ἐμφυτεύσετε τήν ἀγάπην, καί ἐάν δέν παύσετε ἀπό τάς κατά τῶν ἀδελφῶν σας δυσφημίας, νά ἠξεύρετε (καί σύγγνωτε ἡμῖν διά τήν τόλμην) ὅτι ματαίως κατοικεῖτε εἰς τά ὄρη καί τά βουνά· μάταιοι εἶναι ὅλοι οἱ ἀσκητικοί σας ἀγῶνες καί κόποι καί ἱδρῶτες· νά εἰποῦμεν καί καλύτερον; μαρτύριον αἰσθητόν ἐάν ὑπομείνητε διά τόν Χριστόν, ἔχετε δέ μῖσος, καί δέν ἀγαπᾶτε τούς ἀδελφούς σας, μάταιον εἶναι τό τοιοῦτον μαρτύριόν σας· καί τοῦτο δέν εἶναι λόγος ἐδικός μας, ἀλλά τοῦ χρυσοῦ τόν νοῦν καί τήν γλῶτταν ᾿Ιωάννου· οὕτω γάς ἐκεῖνός φησιν· "᾿Αγάπης οὐδέν, οὔτε μεῖζον οὔτε ἴσόν ἐστιν, οὐδέ αὐτό τό Μαρτύριον, ὅ πάντων ἐστί κεφάλαιον τῶν ἀγαθῶν· καί πῶς; ἄκουσον. ᾿Αγάπη μέν, καί χωρίς μαρτυρίου, ποεῖ μαθητάς τοῦ Χριστοῦ· Μαρτύριον δέ, χωρίς ἀγάπης, οὐκ ἄν ἰσχύσειε τοῦτο ἐργάσασθαι". (Λογ. εἰς τόν Μεγαλομάρτυρα Ρωμανόν).᾿Αφίνοντες λοιπόν, ᾿Αδελφοί καί Πατέρες, εἰς ἕνα μέρος τό μῖσος καί τόν φθόνον, καί τάς κατά τῶν ἀδελφῶν δυσφημίας, ἄς ἀναλάβωμεν τό σημεῖον καί γνώρισμα τῶν μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, τήν ᾿Αγάπην, καί τήν πρός ἀλλήλους εἰρήνην καί ὁμόνοιαν καί συμψυχίαν ἐναγκαλισώμεθα, καί οὕτως ἄς προσφέρωμεν ἐν εἰρήνῃ τάς εὐχάς μας τῷ εἰρηνάρχι Θεῷ, τῷ εἰρηνοποιήσαντι ἡμᾶς διά τοῦ Αἵματος τοῦ Σταυροῦ αὐτοῦ, καί εἰρήνην δόντι τοῖς μακράν καί τοῖς ἐγγύς, κατά τόν ᾿Απόστολον· δοξάζοντες ἐν ἑνί στόματι,καί μιᾷ καρδίᾳ, τό Πανάγιον ῎Ονομα τοῦ Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ, καί τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, τῆς μιᾶς ἐν Τριάδι Θεότητος· ᾗ πρέπει πᾶσα δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. ᾿Αμήν". ῎Ας ἀναγνώσωμεν τά ἀνωτέρω μετά πολλῆς προσοχῆς καί ἄς εἴμεθα βέβαιοι, ὅτι θά μᾶς ὠφελήσουν πολύ καί θά μᾶς βοηθήσουν εἰς τό νά λάβωμεν τήν ὀρθήν στάσιν εἰς τά ᾿Επίκαιρα ᾿Εκκλησιαστικά ζητήματα.
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos Και εκείνο που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ και συνέχεια να το έχουμε στην άκρη του μυαλού μας είναι, ότι ο Θεός μπορεί να ευλογήσει την Επιστροφή των αιρετικών, των σχισματικών και των πλανεμένων, επειδή ούτοι δια ικανού χρόνου εξεπλήρωσαν την παίδευσίν τους για τα τυχόν προσωπικά τους αμαρτήματα, και την ώρα που εκείνοι πλέον μετανοημένοι και με την καλήν ομολογίαν γυρίζουν εις την Εκκλησίαν, εκείνη ακριβώς τη στιγμή μπορεί να βγει κάποιος από εμάς που μέχρι σήμερα δεν χωρίστηκε ποτέ από αυτήν. Δια τούτο ας είμαστε πρώτα αυστηροί με τον εαυτό μας, ας ελέγχουμε και ας κοσκινίζουμε πρώτα τους εαυτούς μας και ύστερα ας ενεργούμε ως ''δίκαιοι κριτές'' έναντι των άλλων!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ