ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΓΟΡΓΟΝΙΟΝ (1999)

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ κ. ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΣΕΒ/ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΚΙΤΡΟΥΣ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ κ. ΓΟΡΓΟΝΙΟΝ.
ΘΕΜΑ: ᾿Απάντησις εἰς μίαν ἐπιστολήν του καί ἀναφορά σέ ἐπίκαιρα ἐκκλησιαστικά θέματα.
Α.Π. 82
᾿Εν ᾿Αθήναις τῆ 4)17-10-1999 
῾Αγίου ῾Ιεροθέου ᾿Επισκόπου ᾿Αθηνῶν.
Πρός 
τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Κίτρους, Κατερίνης 
καί Πλαταμῶνος κ. Γοργόνιον
Σεβασμιώτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ καί συλλειτουργέ κ. Γοργόνιε. 
῾Ο Χριστός εἴη ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν 
Τήν σήν ἀγαπητήν Σεβασμιότητα ἀσπαζόμενος ζητῶ τάς πρός Κύριον ἀδελφικάς ὑμῶν εὐχάς. 
῎Ελαβον τήν ἀπό 22-9-99 τιμίαν ἐπιστολήν σας καί οἰκονομήσας ὀλίγον χρόνον σᾶς γράφω διά νά μή θεωρηθῶ καταφρονητής, ἀλλά καί διότι ἔκρινα ὅτι ὑπάρχει ἄμεσος ἀνάγκη νά σᾶς γράψω. 
Σεβασμιώτατε ἀδελφέ, μέ ὅσα καλοπροαιρέτως μοῦ γράφετε, μοῦ δίδεται ἡ ἐντύπωσις, ὅτι προσπαθεῖτε νά συνηγορήσετε ὑπέρ μιᾶς ἀντικανονικῆς ἐνεργείας τοῦ Σεβασμιωτάτου ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ κ. Παναρέτου, καί ὅτι ἡμεῖς ὁ ᾿Επίσκοπος Κήρυκος εἴμεθα κατά τοῦ ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ. Νομίζω, ὅμως, ὅτι ἐκεῖνο πού χρειάζεται ὁ Σεβασμιώτατος ἐν Χριστῷ ἀδελφός κ. Πανάρετος, δέν εἶναι νά συνηγορήσωμεν ὑπέρ αὐτοῦ, ἤ νά τόν κατακρίνωμεν, ἀλλά νά συμβάλωμεν, ὥστε νά κατανοήσῃ μίαν ἀντικανονικήν του ἐνέργειαν, ἡ ὁποία ἀπαιτεῖ ὁπωσδήποτε διόρθωσιν ἀπό τόν ἴδιον τόν Σεβασμιώτατον, ἀσχέτως ἄν εἰς τήν ὑπόθεσιν ἐνδεχομένως εἶναι ἀναμεμειγμένοι καί ἄλλοι. Διαφωνοῦμε μέ τήν συγκεκριμένην ἐνέργειάν του, ὡς κατάφωρα ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗΣ, καί διότι ἀποβαίνει εἰς βάρος καί τοῦ ἰδίου τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἀλλά καί τῆς ᾿Εκκλησίας, ἐνῶ ἐκτίθεται καί ὁ Μακ. ᾿Αρχιεπίσκοπος, τοῦ ὁποίου ὁ Σεβασμιώτατος, ἴσως χωρίς νά τό ἔχει ἀντιληφθεῖ, ὑφήρπασεν τά Κανονικά δικαιώματα. 
Σεβασμιώτατε, ὡς ᾿Επίσκοπος καί ἐν Χριστῷ ἀδελφός καθηκόντως καί ἐξ ἀγάπης ἐγράψαμε καί τήν πρώτην καί τήν δευτέραν ἐπιστολήν μας, ἀλλά καί τήν παροῦσαν πρός τήν σήν ἀγαπητήν μοι Σεβασμιότητα. Πιστεύω, ὅτι δέν θά παρεξηγηθῶ, ἄν σᾶς παρακαλέσω νά ξαναδιαβάσετε μέ περισσοτέραν προσοχήν καί χωρίς ἐπηρεασμούς, καί τήν πρώτην ἐπιστολήν μου (ὑπ᾿ ἀριθμ. 78/10-9-99), ἀλλά καί τήν δευτέραν (ὑπ᾿ ἀριθμ. 81/23-9-99), τήν ὁποίαν πρέπει νά ἔχετε ἤδη λάβει. ῾Ωστόσον, ὅμως, σᾶς γράφω πάλιν, διότι πρέπει νά τοποθετηθῶ μέ προσοχή σέ ὅσα γράφετε, καί τοῦτο διότι ἐκτιμῶ τήν Σεβασμιότητά σας, ἰδιαίτερα διά τόν λόγον ὅτι εἶσθε εὐθύς καί, ὅταν πεισθῆτε διά κάτι τό ᾿Ορθόν, Δίκαιον καί Κανονικόν, καί ὅτι αὐτό ὑπηρετεῖ τήν ᾿Εκκλησίαν, ὡς ᾿Αρχιερεύς ἐκφράζεσθε εὐθέως καί καθαρά καί δέν ὑπολογίζετε πρόσωπα ἤ παρασκηνιακάς καταστάσεις. Δέν εἶναι καθόλου προσωποληπτικά ἤ κολακευτικά ἐκ μέρους μου ταῦτα, ἀλλά ἁπλῶς ὁμολογῶ καί ἐκτιμῶ τήν συγκεκριμένην ἀρετήν σας, τήν ὁποίαν πρέπει νά ἔχουμε ὅλοι μας. 
1. Εἰς τήν ἐπιστολήν σας προτάσσετε τήν παρατήρησιν, ὅτι: 
"῾Η ἐπιστολή (μου) εἶναι γραμμένη σέ ὕφος πολύ αὐστηρό καί ἐλεγκτικό, σάν νά εἴμαστε ὅλοι ἐμεῖς οἱ παραλῆπτες της (᾿Αρχιερεῖς) κατηγορούμενοι γιά κάτι πολύ σοβαρό. ῾Ο δέ Σεβ)τος Λαρίσης κ. Πανάρετος σά νά εἶναι ὑπόδικος γιά ἔγκλημα..."
Αρέσει στον Antony Antoniou.
Σχόλια
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos β) Καταδικάζετε "τήν εἰκόνα τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως ἐκείνης πού ἔχει μαῖες..." 
Καί ἡ δευτέρα σας θέσις περί τῆς Εἰκόνος τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἐπιλήψιμος, ἅγιε ἀδελφέ, διότι κατά τήν ὀρθόδοξον παράδοσιν τῆς ᾿Εκκλησίας αἱ μαῖαι καί τό λουτρόν εἰ
ς τήν Εἰκόνα τῆς Γεννήσεως τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ δέν ἐτέθησαν διότι ἀμφισβητήθηκε ποτέ ἀπό τούς ῾Αγίους Πατέρας ὁ ἀλόχευτος τόκος τῆς Κυρίας Θεοτόκου! μή γένοιτο καί νά τό διανοηθοῦμε, ἀλλά διά νά ἀντιμετωπίσουν τούς αἱρετικούς δοκήτας καί νά ὁμολογήσουν καί μέ τόν τρόπον αὐτόν, ὅτι ὁ ᾿Ενανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ἔλαβεν ἀληθῶς τήν ἀνθρωπίνην φύσιν καί ἐγένετο ἀληθινά ἄνθρωπος καί ὄχι κατά δόκησιν. Γνωστόν εἶναι, ὅτι ἡ αἵρεσις αὐτή ἐκήρυσσεν, ὅτι ὁ Θεός Λόγος δέν ἐσαρκώθη πραγματικά καί δέν ἔλαβε πραγματικά τήν ἀνθρώπινη φύσι, ἀλλά ἁπλῶς ἐφαίνετο ὡς ἄνθρωπος χωρίς νά εἶναι. 
῎Εχετε δέ ὑπ᾿ ὄψιν σας, ὅτι ἡ Εἰκόνα αὐτή, τήν ὁποίαν κατά τό πνεῦμα τῆς Β' ᾿Εγκυκλίου σεῖς καταδικάζετε[5] καί οἱ πέντε ἀναθεματίζουν, ἡ ᾿Εκκλησία, κατά βεβαίας μαρτυρίας, τήν ἔχει εἰς τιμήν καί προσκύνησιν ἀπό τήν ἐποχήν τῆς ΣΤ' ῾Αγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τήν ἐδέχθη οὕτω καί ἡ Ζ', καί ὅλη ἡ μακραίων ᾿Ορθόδοξος Παράδοσις[6]. Εἰς ἐπίρρωσιν ὅλων αὐτῶν παραθέτω μόνον τήν μαρτυρίαν τοῦ μεγάλου δογματολόγου ῾Αγίου ᾿Ιωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, ἐκ τοῦ περιφήμου "᾿Αποδεικτικοῦ λόγου περί τῶν ῾Αγίων καί Σεπτῶν Εἰκόνων", ἔνθα κάμνων ἰδιαίτερον λόγον διά τάς πολλάς Εἰκόνας τοῦ Χριστοῦ, ὅταν ἀναφέρει τήν Εἰκόνα τῆς Γεννήσεως λέγει, ὅτι αὐτή εἰκονίζει καί "τό σπήλαιον, τήν φάτνην, τήν μαῖαν καί τά σπάργανα, τόν ἀστέρα, τούς Μάγους καί ἑξῆς...". 
᾿Αναφέρω καί μίαν προσωπικήν μου ἐμπειρίαν: ᾿Εκτός τοῦ ὅτι ἡ Εἰκόνα αὐτή εὑρίσκεται εἰς τό τέμπλον ὅλων σχεδόν τῶν παλαιῶν ᾿Ορθοδόξων μοναστηρίων (Σινᾶ, ῾Αγίου ῎Ορους κλπ). εὑρίσκεται καί εἰς ὅλους τούς Ναούς τῆς Ρωσίας πού ἁγιογραφήθησαν κατά τό Βυζαντινό πρότυπο, πρίν νά εἰσέλθη ἡ δυτική τεχνοτροπία ἐπί Μεγάλου Πέτρου εἰς τήν Ρωσίαν. Εἶχα τήν εὐκαιρία κατά τάς ἐκεῖ ἀποστολάς μου, προπάντων κατά τήν τελευταίαν, νά ἴδω πολλάς τοιαύτας εἰκόνας εἰς παλαιάς ᾿Εκκλησίας ἁγιογραφημένας μέ τήν καθαράν Βυζαντινήν ὀρθόδοξον τέχνην. Κατά τήν γνώμην μου, πρέπει νά εἴμεθα πολύ προσεκτικοί, ὅταν "καταδικάζουμε" ἤ "ἀναθεματίζουμε", καί ἐν προκειμένῳ πρέπει νά ἀρκούμεθα εἰς τήν οἰκονομίαν τῆς Α' Ποιμαντορικῆς ᾿Εγκυκλίου καί νά μή τήν ὑπερβαίνουμε, (ὅπως ἔκαμαν οἱ πέντε), διότι καταφανῶς παρανομοῦμε καί βλασφημοῦμε.
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos ᾿Αγαπητέ μοι ἐν Χριστῷ ἀδελφέ καί Συλλειτουργέ τῆς θεοσώστου ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Κίτρους καί Κατερίνης, ὅσα ἔγραψα, ἴσως πάλιν ἐν πολλοῖς ἀδέξια καί ἄκομψα, ἔχουν ἕνα καί μοναδικό κίνητρον, τήν ᾿Αγάπην πρός τήν ᾿Αλήθειαν καί τό δίκαιον καί τήν ἐκτίμησιν καί ἀγάπην πρός ῾Υμᾶς τόν ἐν Χριστῷ ἀδελφόν καί συλλειτουργόν. Προσπάθησα μέ ὅσας δυνάμεις εἶχον, νά κάνω τό καθῆκόν μου, ἄν, ὅμως, δέν τό κατώρθωσα εἰς τό ἀκέραιον, ἄς τό διορθώσῃ παρακαλῶ καί ἄς τό ὁλοκληρώσῃ ἡ Σεβασμιότης σας. ῎Ας τό ὁλοκληρώσῃ ἡ κοινή ἀγάπη καί ἡ ἀφοσίωσις εἰς τόν Μέγαν ᾿Αρχιερέα ΧΡΙΣΤΟΝ καί ΘΕΟΝ ἡμῶν. 

᾿Ελάχιστος ἐν Χριστῷ ἀδελφός 
καί συλλειτουργός ῾Υμῶν 

+ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ 
ΚΗΡΥΚΟΣ 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΙΣ: Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. ΑΝΔΡΕΑΝ καί τούς Σεβασμιωτάτους ᾿Αρχιερεῖς τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος
Dhmhtrhs Papadatos
Dhmhtrhs Papadatos [1] Ξέρετε τί φημολογεῖται Σεβ)τε, τό ὁποῖον προσωπικά δέν τό πιστεύω. ῞Οτι ἡ Καταγγελία σας ἔγινε ἁπλῶς γιά νά ἀκουσθῇ, ὅτι τόν ῾Ιερομ. ᾿Αμφιλόχιον τόν κατήγγειλεν ᾿Αρχιερεύς, μόνο καί μόνο διά νά τρομοκρατηθῇ καί πιεζόμενος νά ἀνακαλέσῃ τάς ἐπιστολάς του!
[2] ᾿Εδῶ, ὅμως, Σεβασμιώτατε, πρέπει νά θυμηθῆτε καί τάς ἰδικάς σας προτάσεις πρός τό ᾿Εφετεῖον Θεσσαλονίκης, ὅπου τόσον ὡραῖα, ἀλλά καί συστηματικά, θεμελιώνετε τούς κανονικούς καί δογματικούς λόγους διά τούς ὁποίους πρέπει νά καθαιρεθοῦν οἱ πέντε! Πῶς τά ξεχνᾶμε αὐτά;
[3] Διά τήν ἐπίσημον τοποθέτησιν τῶν Φλωριναίων ἐπ᾿ αὐτῶν τῶν θεμάτων βλέπετε "ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ" τοῦ ᾿Αρχιεπισκόπου τῆς ᾿Ακακιακῆς παρατάξεως κ. Χρυσοστόμου Κιούση,τήν ὁποίαν ἀπηύθυνε πρός τήν ᾿Εκκλησίαν τῶν Κατακομβῶν τῆς Ρωσίας καί πρός τήν ὁποίαν ἀπηντῶμεν διά τῆς ἡμετέρας "᾿ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ" πρός τούς ἐν Ρωσίᾳ Γνησίους ᾿Ορθοδόξους Χριστιανούς τῶν Κατακομβῶν Α.Π. 69)30-6-1999, ἡ ὁποία μόλις τώρα κυκλοφόρησε.
[4] Κατ᾿ αὐτάς εὑρίσκεται εἰς ἐξέλιξιν καί προωθεῖται συστηματικῶς καί παρ᾿ ἐγκαθέτων σχέδιον δημιουργίας ἑνός καινούργιου παλαιοημερολογιτικοῦ σχήματος, μιᾶς πανισχύρου παλαιοημερολογιτικῆς "Συνόδου", ἡ ὁποία προβλέπεται νά προέλθῃ ἀπό τήν ἕνωσι τῶν Φλωριναίων, τῶν Ματθαιϊκῶν, τῶν πέντε πρώην Μητροπολιτῶν, τῶν Ρώσων τῆς Διασπορᾶς, τοῦ Κυπριανοῦ κλπ. καί ἡ ὁποία θά ἀναγνωρισθῇ καί θά τελῇ ὑπό τήν ὑψηλήν ἐποπτείαν τοῦ Χριστοδούλου, ἔτσι ὥστε νά μή στερηθῇ κανείς τήν ἑνότητα στήν μεγάλη οἰκουμενιστική συναγωγή, ἡ ὁποία θά ἑορτάσῃ τό 2000 καί μέ αὐτό τό ἐπίτευγμα. ᾿Επιδιώκεται, δηλαδή νά γίνῃ αὐτό πού ἐπεδίωκε ἀπ᾿ ἀρχῆς ὁ νεοημερολογιτσμός καί ὁ πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης μέ τάς προδοτικάς ἐκείνας προτάσεις πρός τόν νεοημερολογίτη ᾿Αρχιεπίσκοπο Σπυρίδωνα Βλάχον ἐν ἔτει 1951 (ὁρᾶτε σχετικῶς: ῾Ιερομ. ᾿Αμφιλοχίου, "ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ", ᾿Αθῆναι 1984). Αποκαλυπτική εἶναι ἐν προκειμένῳ, γιά ὅποιον γνωρίζει νά ἑρμηνεύῃ τά γεγονότα, ἡ συνέντευξις τήν ὁποίαν παρεχώρησε κατ᾿ αὐτάς ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος τῶν Φλωριναίων κ. Χρυσόστομος Κιούσης εἰς τήν μόλις κυκλοφηρήσασαν νέαν ᾿Εφημερίδα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΧΙΛΙΕΤΙΑ" (᾿Αριθμ. φύλ. 1, ἀχρονολόγητον), καθώς καί ἄλλα ἀποκαλυπτικά ἔγγραφά του. ᾿Εδῶ βεβαίως πρόκειται γιά τό ἀποκορύφωμα τῆς δολιότητος τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων κατά τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας, καί πρέπει νά τό προσέξουμε, ῞Οσον ἀφορᾶ τόν θεολογικόν διάλογον θά προχωρήσῃ, ὅσον ἐξαρτᾶται ἀπό ἡμᾶς, ὅπως ἀκριβῶς ἤρχισε καί ἐπροχώρησε μέ ἐπιτυχίαν. Θά προχωρήσῃ "ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ" καί ὄχι ἐν συγκαλύψει καί προδοσίᾳ τῆς πίστεως. Θά διεξαχθῇ, δηλαδή, μέ βάσιν τήν ᾿Ορθόδοξον ῾Ομολογίαν - ᾿Εκκλησιολογίαν καί μέ ἀπόλυτον σεβασμόν πρός τήν Γνησίαν ᾿Αποστολικήν Διαδοχήν, τήν ὁποίαν κατέχει ἀδιάκοπον ἡ ᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ.
[5] ᾿Ενῶ ἡ ὑπ᾿ ἀριθ. 2566)23-1-92 δέν λέγει τέτοια πράγματα.
[6] ῾Ορᾶτε μαρτυρίας εἰς βιβλίον κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ..." ᾿Αθήνα Μαϊος 1999, σελ. 83, 84 καί 85.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ