Η ΕΝ ΕΤΕΙ 1983 ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΔΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΤΩΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ

Ἡ πό 4/17.6.1983 ΑΠΟΦΑΣΙΣ τς ερς Συνόδου τς Γνησίας ρθοδόξου κκλησίας τς λλάδος, δημοσιεύθη ες τόν Τόμον το «Κ.Γ.Ο.» 1983 ν σελ. 222-223 , ἀπ' ὅπου ἐλήφθη, χει δέ ς κάτωθι:

«ΑΠΟΦΑΣΙΣ 4/17.6.1983
ερά Σύνοδος τς εραρχίας τς καινοτομήτου κκλησίας τς λλάδος κατά τήν συνεδρίαν Ατς τς 17/6/1983 πελήφθη το θέματος «Περί το δι' "κχύσεως" "ραντισμο" βαπτίσματος» τν νεοημερολογιτν.
Λαβοσα δέ π' ψιν:
α) Τόν Ν΄ ποστολικόν Κανόνα, στις ρητς διαγορεύει τήν τριπλν κατάδυσιν καί νάδυσιν το βαπτιζομένου ν τ μυστηρίω το βαπτίσματος.
β) τι τριπλ κατάδυσις καί νάδυσις ν τ δατι, ποτελε οσιαστικόν στοιχεον διά τήν γκυρότητα το μυστηρίου, διότι: διά τς τριπλς καταδύσεως μολογομεν τό δόγμα τς θεαρχικς Τριάδος κατά τάς πικλήσεις κφωνούμενον, λλά καί τό δόγμα τς οκονομίας Χριστο το Θεο καί Σωτρος μν, ο τόν θάνατον μετά τς ταφς καί τήν τριήμερον νάστασιν συμβολικς κτυποσιν α τρες καταδύσεις καί ναδύσεις. Κατά τόν γιον Νικόδημον «δέν πρόκειται περί πλο συμβολισμο, λλά περί πραγματικότητος, διότι ατός ν ατ νεργε τον το Κυρίου θάνατον νθρωπος. Τοτέστιν ατός βαπτιζόμενος ποθνήσκει καί συνθάπτεται τ Χριστ τ δατι το βαπτίσματος (Ρωμ. 6, 9). νευ τν καταδύσεων εναι δύνατον νά γένηται ες μς τό μοίωμα το θανάτου το Χριστο καί τς τριημέρου ταφς. Το ρθόδοξον βάπτισμα εναι, μως, συνάμα τύπος καί τς ες δου καταβάσεως τς ψυχς το Κυρίου. Οτω διά μέν το τύπου τς ταφς το Χριστο θεουργεται τό σμα το βαπτιζομένου, διά δέ το τύπου τς ες δου καταβάσεως θεοται ψυχή του».
Καί πάλιν: «πειδή α τρες καταδύσεις καί ναδύσεις, ναγκααι εσίν ν τ βαπτίσματι, διά νά εκονισθ δι' ατν τριημερονύκτιος θάνατος, καί ταφή καί νάστασις το Σωτρος, ν ος σωτηρία, καί φεσις, καί καταλλαγή δίδοται παρά θεο τος νθρώποις, ρα τό λατινικόν ράντισμα, τν καταδύσεων καί ναδύσεων ν ρημον, κολούθως ρημον καί το τύπου το τριημερονυκτίου θανάτου, καί τς ταφς καί ναστάσεως το Κυρίου πάρχει. Ε δε τούτων, δλον στί καί μολογούμενον, τι, καί ρημον πάσης χάριτος στι καί γιασμο, καί φέσεως μαρτιν». (ερόν Πηδάλιον, σημ. ες Ν΄ ποστολικόν Κανόνα).
Καί πάλιν: «'ς μάθωσιν, τι δέν τελειοται τό βάπτισμα διά μόνων τν τς Τριάδος πικλήσεων, λλά δεται ναγκαίως καί το τύπου το θανάτου, καί τς ταφς, καί ναστάσεως το Κυρίου. πειδή οτε μόνη ες τήν Τριάδα πίστις σώζει τον βαπτιζόμενον, λλά σύν ατ ναγκαία πάρχει καί ες τόν θάνατον το Μεσσίου πίστις, καί οτω δι' μφοτέρων ντός τς σωτηρίας καί μακαριότητος γίνεται οτος: «ν τρισί γάρ καταδύσεσι (καλόν γάρ το το Μεγάλου Βασιλείου παναλαβεν) καί σαρίθμοις τας πικλήσεσιν, τό μυστήριον το βαπτίσματος τελειοται, να καί το θανάτου τύπος ξεικονισθ, καί τ παραδόσει τς θεογνωσίας τάς ψυχάς, φωτισθμεν ο βαπτιζόμενοι» (ατόθι).
γ) Τήν ρθόδοξον παράδοσιν, τις οτε τό δι' «κχύσεως», οτε το διά ραντισμο «βάπτισμα» τν Λατίνων δέξατο ποτέ νεγνώρισεν.
δ) Τό γεγονός, τι ν τος κύκλοις τν σχισματικν Νεοημερολογιτν Παπική ατη καίνοτομία στίν ερέως διαδεδομένη, ν δέ τος οκουμενιστικος κύκλοις το ξωτερικο πεβλήθη τό διά ραντισμο δι' πιχύσεως «βάπτισμα».
ε) Τήν δήλωσιν το P.C., δι' ς οτος δηλο, τι τό ες ατόν «βάπτισμα» πό νεοημερολογίτου-οκουμενιστο τελέσθη δι' κχύσεως.
ΣΥΣΚΕΨΑΜΕΝΗ ΕΝ ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ
ΑΠΟΦΑΙΝΕΤΑΙ
α) γία το Χριστο κκλησία ν καί μόνον Βάπτισμα μολογε διά το Συμβόλου τς Πίστεως καί να μόνον δι' ατο δέχεται, τοι τό διά τριπλς καταδύσεως καί ναδύσεως καί τς πικλήσεως τς γίας Τριάδος. Τοτο τό Βάπτισμα ς θεοδίδακτον καί θεοπαράδοτον καί πό τν γίων Συνόδων καί τν Πατέρων βεβαιωθέν, ρθόδοξος γία το Χριστο κκλησία είποτε δέξατο καί φήρμοσεν.
β) Τό τν Νεοημερολογιτν-Οκουμενιστν Βάπτισμα, τελούμενον πολύτως κατά τον ρθόδοξον τύπον, δέχεται κατά τόν Ζ΄ Κανόνα τς Β΄ γίας Οκουμενικς Συνόδου καί τόν Α΄ Κανόνα το Μεγάλου Βασιλείου, οκονομικς, τοι τούς προσερχομένους τ καινοτομήτω γία το Χριστο κκλησία, δέχεται μή ξ παρχς τελοσα τό Βάπτισμα ατος, λλά δι' γίου Μύρου.
γ) Τό πό τν Νεοημερολογιτν-Οκουμενιστν τελούμενον διά «ραντισμο», δι' «κχύσεως βάπτισμα», καινοτόμητος γία το Χριστο κκλησία πορρίπτει καί οδόλως ποδέχεται καί ρίζει τούς προσερχομένους κ το Νεοημερολογιτισμο τ καινοτομήτω γία το Χριστο κκλησία, βαπτίζεσθαι ξ παρχς καί οτω προστιθεμένους Ατ.

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
θηνν καί πάσης λλάδος
ΑΝΔΡΕΑΣ

ΤΑ ΜΕΛΗ

Κιτίου πιφάνιος † Μεσσηνίας Γρηγόριος † ττικς-Μεγαρίδος Ματθαος † Πειραις-Νήσων Νικόλαος † Βρεσθένης Λάζαρος † ργολίδος Παχώμιος † Φθιώτιδος Θεοδόσιος † Σερβίων-Κοζάνης Τίτος † ρχιγραμματεύς ερομ. Κήρυκος Κοντογιάννης

Σχόλια

  1. ἡ τριπλῆ κατάδυσις καί ἀνάδυσις ἐν τῶ ὕδατι, ἀποτελεῖ οὐσιαστικόν στοιχεῖον διά τήν ἐγκυρότητα τοῦ μυστηρίου, διότι: διά τῆς τριπλῆς καταδύσεως ὁμολογοῦμεν τό δόγμα τῆς θεαρχικῆς Τριάδος κατά τάς ἐπικλήσεις ἐκφωνούμενον, ἀλλά καί τό δόγμα τῆς οἰκονομίας Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν, οὗ τόν θάνατον μετά τῆς ταφῆς καί τήν τριήμερον ἀνάστασιν συμβολικῶς ἐκτυποῦσιν αἱ τρεῖς καταδύσεις καί ἀναδύσεις. Κατά τόν Ἅγιον Νικόδημον «δέν πρόκειται περί ἁπλοῦ συμβολισμοῦ, ἀλλά περί πραγματικότητος, διότι αὐτός ἐν αὐτῶ ἐνεργεῖ τον τοῦ Κυρίου θάνατον ὁ ἄνθρωπος. Τοὐτέστιν αὐτός ὁ βαπτιζόμενος ἀποθνήσκει καί συνθάπτεται τῶ Χριστῶ τῶ ὕδατι τοῦ βαπτίσματος (Ρωμ. 6, 9). Ἄνευ τῶν καταδύσεων εἷναι ἀδύνατον νά γένηται εἰς ἡμᾶς τό ὁμοίωμα τοῦ θανάτου τοῦ Χριστοῦ καί τῆς τριημέρου ταφῆς. Το Ὀρθόδοξον βάπτισμα εἷναι, ὅμως, συνάμα τύπος καί τῆς εἰς Ἅδου καταβάσεως τῆς ψυχῆς τοῦ Κυρίου. Οὕτω διά μέν τοῦ τύπου τῆς ταφῆς τοῦ Χριστοῦ θεουργεῖται τό σῶμα τοῦ βαπτιζομένου, διά δέ τοῦ τύπου τῆς εἰς Ἅδου καταβάσεως θεοῦται ἡ ψυχή του».

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ