ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΤΟΙΣ ΕΡΓΟΙΣ ΤΟΙΣ ΑΚΑΡΠΟΙΣ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΤΟΙΣ ΕΡΓΟΙΣ ΤΟΙΣ
ΑΚΑΡΠΟΙΣ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (ΔΙΟΤΙ ΤΟΥΤΟ ΧΩΡΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΝ), ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ ΚΑΙ
ΕΛΕΓΧΕΤΕ.
Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος λέγει, ὅτι:
«Ἀνήκουν
στόν Θεό καί βρίσκονται κοντά στά θεῖα, ὅσοι ἀποδέχονται καί ἐκτιμοῦν τό λαμπρό
ἀγαιθό τῆς εἰρήνης καί ἀπεχθάνονται καί στενοχωροῦνται γιά τό ἀντίθετο, δηλαδή
τήν διχόνοια. Στήν ἀντίθετη ὅμως παράταξι (τοῦ πονηροῦ) ἀνήκουν ὅσοι εἶναι
ἐπιθετικοί στούς τρόπους καί προσπαθοῦν νά κατακτήσουν τήν ἐπιτυχία μέ
παραδοξότητες καί καμαρώνουν γιά τήν καταισχύνη τους».
Ὅμως ὁ Ἅγιος κάμνει διάκρισιν τῆς
εἰρήνης ἡ ὁποία ἑνώνει με τον Θεόν και τῆς εἰρήνης ἡ ὁποία χωρίζει ἀπό τον Θεό.
Μᾶς ὑπενθυμίζει:
«Κρείσσων
ἐπαινετός πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ».
Διά νά καταλάβουμε ὅμως διά ποίαν εἰρήνην ὁμιλεῖ ὁ ἅγιος, θα
παραθέσωμεν την ἐπ’ αὐτοῦ τοῦ θέματος διδασκαλίαν τοῦ Ἁγίου ‘Ιωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ:
«Τῆς ἐκκλησιαστικῆς εἰρήνης
οὐδέν ὑψηλότερον! δι’ ἥν νόμος καί
προφῆται, δι’ ἥν Θεός ἄνθρωπος γέγονε, τοῦτο δέ τό μέγα καί ἀνεξιχνίαστον ὄντως
μυστήριον΄ ἥν ἦλθε Χριστός εὐαγγελίσασθαι, ἥν αὐτός Χριστός τοῖς οἰκείοις
μαθηταῖς πρό τοῦ πάθους καί μετά τήν ἐκ τοῦ πάθους ἀνάστασιν ἐδωρήσατο΄ ἥν καί
εἰς οὐρανούς ἀνιών μετά τῆς σαρκός αὐτοῦ, ὅθεν κατεληλύθει ἄσαρκος, ὡς κλῆρον
τοῖς ‘Αποστόλοις καί δι’ αὐτῶν τῆ Ἐκκλησία κατέλιπεν. Εἰρήνη δέ ἐστίν ἡ ἐν
τῶ ἀγαθῶ συμφωνία΄ τό γάρ κακῶς συμφωνοῦν, στασιάζειν μᾶλλον ἤ εἰρηνεύειν λεχθήσεται»
(PG 95, 65).
Δηλαδή:
«Τῆς
ἐκκλησιαστικῆς εἰρήνης τίποτα δέν ὑπάρχει ὑψηλότερο! Γι’ αὐτήν ὁ νόμος καί οἱ προφῆτες, γι’ αὐτήν
ὁ Θεός ἄνθρωπος ἔγινε, αὐτό λοιπόν τό μέγα καί ἀνεξιχνίαστο πράγματι
μυστήριο. Αὐτήν ἦλθε ὁ Χριστός νά
εὐαγγελισθῆ. Αὐτήν ὁ Χριστός στούς
μαθητές του πρό τοῦ πάθους Του καί μετά τήν Ἀνάστασή Του ἐδώρησε. Αὐτήν καί ὅταν ἀνέβηκε στούς οὐρανούς μέ τή
σάρκα του, ἀπ’ ὅπου κατέβει ἄσαρκος, κληρονομιά στούς ἀποστόλους καί δι’ αὐτῶν
στήν Ἐκκλησία του κατέλιπε. Εἰρήνη δέ εἶναι ἡ συμφωνία στό ἀγαθό. Γιατί τό
νά συμφωνεῖ κανείς στό κακό, μᾶλλον διχοστασία παρά εἰρήνη θά ὀνομασθῆ».
Οἱ οἰκουμενιστές
(νεοημερολογίτες και παλαιοημερολογίτες) νομίζουν ὅτι με την ἐπικοινωνία - συμφιλίωσι
μετά τῶν αἱρετικῶν, χωρίς τις προυποθέσεις τῆς ὁμοφροσύνης εἰς την πίστιν θα ἐπιτύχουν
την εἰρήνην. Σφάλλουν ὅμως διότι οἱ ἅγιοι Πατέρες εἶναι πολύ αὐστηροί εἰς τό
θέμα τῆς κοινωνίας μετά τῶν αἱρετικῶν καί σχισματικῶν. Διδάσκει ὁ ἅγιος Θεόδωρος
ὁ Στουδίτης:
«Ἐχθρούς γάρ τοῦ Θεοῦ ὁ
Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτους
κοινωνοῦντας μεγάλῃ καί πολλῃ τῆ φωνῆ ἀπεφήνατο». (P.G. 99. 1049 Α). Καί ἀλλοῦ λέγει: «Οἱ μέν τέλεον περί τήν πίστιν ἐναυάγησαν΄ οἱ δέ, εἰ
καί τοῖς λογισμοῖς ού κατεποντίσθησαν, ὅμως τῆ κοινωνία τῆς αἱρέσεως
συνόλλυνται» (P.G. 99, 1164
Α). Δηλαδή: «Ἄλλοι μέν ἐναυάγησαν περί τήν πίστιν τελείως,
ἄλλοι δέ, καίτοι ἐσωτερικῶς δέν ἀσπάσθηκαν τήν κηρυττομένην κακοδοξίαν,
συναπωλέθησαν ὅμως μέ τούς λοιπούς λόγω
τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας πού εἶχαν μαζί τους» (P.G. 99, 1164A).
Ἀς ἀκούσουμε ἐπίσης τι σχετικῶς λέγει και ὁ Ἅγιος Μάρκος ὁ
Εὐγενικός: «Πέπεισμαι...
ὅτι ὅσον ἀποδιϊσταμαι τοῦτου (τοῦ Πατριάρχου) καί τῶν τοιούτων, ἐγγίζω τῶ Θεῶ
καί πᾶσι τοῖς πιστοῖς καί ἁγίοις Πατράσι΄ καί ὥσπερ τούτου χωρίζομαι, οὕτως
ἑνοῦμαι τῆ ἀληθεία καί τοῖς ἁγίοις» (P.G. 160,
536).
Εἰς τήν ἰδίαν ‘Εγκύκλιον ἔλεγε: «Φεύγετε καί ὑμεῖς
ἀδελφοί, τήν πρός τούς ἀκοινωνήτους κοινωνίαν καί τό μνημόσυνον τῶν
ἀμνημονεύτων».
Εἶναι πολύ χαρακτηριστικά και προφητικά τά λόγια τοῦ
στάρετς ‘Ανατολίου ἀπό τήν Ὄπτινα τῆς
Ρωσίας(+1927), ὁ ὁποῖος προλέγει μέ ἐξαιρετική σαφήνεια περί τῶν συμβαινόντων
εἰς τάς ἡμέρας μας:
«Θά
ἐξαπλωθοῦν παντοῦ αἱρέσεις. Ὀλίγοι θά ἀντιληφθοῦν τήν πανουργία τοῦ ἐχθροῦ. Οἱ
αἱρετικοί θά πάρουν τήν ἐξουσία στά χέρια τους. Θά τοποθετήσουν παντοῦ δικούς
τους ὑπηρέτας. Θά μεταχειρίζωνται βίαν. Οἱ μονάζοντες θά καταπιέζωνται καί ὅσοι
θά εἶναι συνδεδεμένοι μέ τά ὑλικά θά ὑποταχθοῦν στούς αἱρετικούς. Οἱ δαίμονες διά τῆς αἱρέσεως θά εἰσέρχωνται
εἰς τά Μοναστήρια, τά ὁποῖα θά παραμείνουν μόνον τοῖχοι, ἡ χάρις θά ἔχει φύγει
...».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου