ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ "ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ"
ΠΑΡΑΘΕΤΟΜΕΝ ΜΙΑ ΕΙΔΗΣΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ", Η ΟΠΟΙΑ ΑΦΟΡΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΝ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΤΕΛΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΙΝ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΝΤΕΣ ΟΤΙ ΕΙΣ ΤΟ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ ΤΩΝ "ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ" "ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ" ΕΙΤΕ ΕΜΜΕΣΩΣ, ΕΙΤΕ ΚΑΤ' ΑΜΕΣΟΝ ΤΡΟΠΟΝ, ΠΑΠΙΚΟΙ, ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ... ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΙΝ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΝ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΩΣ ΙΣΟΚΥΡΟΝ ΜΕ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΟΝ, ΗΤΟΙ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ .... Η ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΑΙΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ: "ΟΥ ΧΩΡΕΙ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΙΣ ΕΙΣ ΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ"...
ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ»
ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ»
Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010
ΤΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΕΤΑΙ (2)
Συνέχεια από Κυριακή 5 Δεκεμβρίου
Έτσι, τον Απρίλιο του 2007, φτάνουν από τη Γερμανία τα νέα
για την κατάργηση του ορθοδόξου βαπτίσματος και την αντικατάστασή του με τον
αγιασμό και το ράντισμα. Πρόκειται πράγματι για ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο:
Ρωμαιοκαθολικοί, προτεστάντες αλλά και οι ορθόδοξοι της Γερμανίας (του
“κλίματος” του Πατριαρχείου Κων/πόλεως) είχαν επίσημα συμφωνήσει για την
αμοιβαία αναγνώριση του βαπτίσματος, αναφερόμενοι μάλιστα στις επιταγές του
Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών και στα όσα είχαν ήδη συμφωνηθεί στον λεγόμενο
“διαχριστιανικό” διάλογο.
Η είδηση μεταδόθηκε από το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ως
εξής:
Νεώτερα από το Δυτικό Μέτωπο
«Στις 29 Απριλίου, η Ευαγγελική Εκκλησία στη Γερμανία (EKD),
το Γερμανικό Επισκοπικό Συμβούλιο, ορθόδοξες και παλαιοανατολικές Εκκλησίες,
καθώς και Ελεύθερες Εκκλησίες στα εδάφη της Γερμανικής Συνομοσπονδίας,
πρόκειται να υπογράψουν, για πρώτη φορά, μια τυπική και σαφή δήλωση για την
αμοιβαία αναγνώριση του βαπτίσματος η μια της άλλης. Η υπογραφή της συμφωνίας
θα λάβει χώρα στο πλαίσιο μιας οικουμενικής Θείας Λειτουργίας, στις 29 Απριλίου
και ώρα 17.00, στον καθεδρικό ναό του Μαγδεμβούργου. Θα παραστούν ηγετικοί
εκπρόσωποι των 11 συμμετεχόντων Εκκλησιών, καθώς και ο προκαθήμενος του
Γερμανικού Επισκοπικού Συμβουλίου καρδινάλιος Καρλ Λέμαν. Φιλοξενών θα είναι ο
επίσκοπος της Ευαγγελικής Εκκλησίας της επαρχίας της Σαξωνίας, επίσκοπος Άξελ
Νόακ. Θα κηρύξει δε ο επίσκοπος Βάλτερ Κλάιμπερ (της Ευαγγελικής Εκκλησίας των
Μεθοδιστών). Εδώ και σχεδόν 30 χρόνια υπάρχουν στη Γερμανία μεμονωμένες τοπικές
συμφωνίες μεταξύ Εκκλησιών – μελών της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας και
Ρωμαιοκαθολικών επισκόπων, προς αμφίπλευρη αναγνώριση του βαπτίσματος. Δεν
υπήρξε ωστόσο μέχρι τώρα μια συμφωνία στο επίπεδο της Ευαγγελικής Εκκλησίας της
Γερμανίας ή του Γερμανικού Επισκοπικού Συμβουλίου. Τον Μάιο του 2002 ξεκίνησε
από τον Πρόεδρο του Παπικού Συμβουλίου για την προώθηση της ενότητας των
Χριστιανών, καρδινάλιο Βάλτερ Κάσπερ, η πρωτοβουλία, να ασχοληθούν στα
επισκοπικά συμβούλια με το θέμα του βαπτίσματος και την οικουμενική σημασία της
αμοιβαίας αλληλο-αναγνώρισής του, καθώς και να υπογραφούν μεταξύ των Εκκλησιών
αντίστοιχες συμφωνίες. Το Γερμανικό Επισκοπικό Συμβούλιο αποδέχθηκε αυτήν την
πρωτοβουλία από τη Ρώμη, και πρότεινε να επιδιωχθεί η αλληλο-αναγνώριση του
βαπτίσματος σε όλη την περιοχή του Γερμανικού Επισκοπικού Συμβουλίου και της
Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας (EKD). Μια ομάδα εργασίας, στην οποία
συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Ένωσης των Ορθοδόξων Εκκλησιών στη Γερμανία
(KOKiD), της Ευαγγελικής Εκκλησίας των Μεθοδιστών (εκ μέρους και άλλων
Ελευθέρων Εκκλησιών) και των Παλαιο-καθολικών (εκ μέρους και της Αγγλικανικής Εκκλησίας),
επεξεργάστηκε ένα κείμενο, στο οποίο και συναίνεσαν το Συμβούλιο της
Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας και το Διαρκές Συμβούλιο του Γερμανικού
Επισκοπικού Συμ-βουλίου. Στο κοινό αυτό κείμενο συναίνεσαν οι εξής Εκκλησίες:
1. Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία Γερμανίας, 2. Εργασιακή Κοινότητα
Αγγλικανικών-Επισκοπικών Ενοριών Γερμανίας, 3. Αρμενική Αποστολική Ορθόδοξη
Εκκλησία Γερμανίας, 4. Ευαγγελική παλαιοκαλβινιστική Εκκλησία Κάτω Σαξωνίας, 5.
Ευαγγελική Αδελφότητα (Hernnhuter), 6. Ευαγγελική Εκκλησία Γερμανίας, 7.
Ευαγγελική Εκκλησία Μεθοδιστών, 8. Καθολική Επισκοπή των Παλαιοκαθολικών στη
Γερμανία, 9. Ορθόδοξη Εκκλησία Γερμανίας, 10. Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, 11.
Ανεξάρτητη Ευαγγελική – Λουθηρανική Εκκλησία. Η οικουμενική Θεία Λειτουργία θα
διεξαχθεί από εκπροσώπους των ανωτέρω συνυπογραφουσών Εκκλησιών. Ο προκαθήμενος
του Συμβουλίου της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Γερμανίας, επίσκοπος Βόλφγκανγκ
Χούμπερ, θα κάνει την εισαγωγή στη Θεία Λειτουργία, ενώ ο προκαθήμενος του
Γερμανικού Επισκοπικού Συμβουλίου, καρδινάλιος Καρλ Λέμαν, θα εξαποστείλει την
εορταστική κοινότητα με την εντολή του βαπτίσματος. Το κήρυγμα θα απαγγείλει ο επίσκοπος
Βάλτερ Κλάιμπερ (της Ευαγγελικής Εκκλησίας των Μεθοδιστών). Για τις Εκκλησίες
του Εργασιακού Συνδέσμου Χριστιανικών Εκκλησιών (ACK), που δεν υπογράφουν την
αλληλο-αναγνώριση του βαπτίσματος, θα εκφέρει χαιρετισμό ο πάστορας Βέρνερ
Φουνκ (των Μεννονιτών). Ένας λόγος γι’ αυτήν την επιφύλαξη βρίσκεται στη
θεολογική αποτίμηση του νηπιοβαπτισμού.»
Το ακριβές κείμενο που υπογράφτηκε είναι το ακόλουθο:
Το κείμενο της αμοιβαίας αναγνώρισης του βαπτίσματος
«Ο Ιησούς Χριστός είναι ο Σωτήρας μας. Δι’ αυτού ο Θεός
υπερνίκησε την απόσταση του αμαρτωλού απ’ Αυτόν (Ρωμ. 5, 10), ώστε να μας κάνει
υιούς και θυγατέρες Του. Ως συμμετοχή στο μυστικό του θανάτου και της ανάστασης
του Χριστού, το βάπτισμα σημαίνει νέα γέννηση εν Ιησού Χριστώ. Όποιος λαμβάνει
αυτό το μυστήριο και καταφάσκει, εν τη πίστει, την αγάπη του Θεού, ενώνεται με
τον Χριστό και ταυτόχρονα με τον λαό Του σε όλους τους καιρούς και τόπους. Ως
ένα σύμβολο της ενότητας όλων των Χριστιανών, το βάπτισμα μας συνδέει με τον
Ιησού Χριστό, το θεμέλιο αυτής της ενότητας. Και παρ’ όλες τις διαφορές στην
αντίληψη για την Εκκλησία, υφίσταται μεταξύ μας μια βασική συμφωνία ως προς το
βάπτισμα. Γι’ αυτό και αναγνωρίζουμε κάθε βάπτισμα που έχει τελεστεί κατά την
εντολή του Ιησού, στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, με
την συμβολική πράξη της κατάδυσης στο νερό ή της επίχυσης με νερό, και
χαιρόμαστε για κάθε άνθρωπο που βαπτίζεται. Αυτή η αμφίδρομη αναγνώριση του
βαπτίσματος εκφράζει τον θεμελιωμένο στον Ιησού Χριστό δεσμό της ενότητας
(Εφεσ., 4, 4-6). Το κατ’ αυτόν τον τρόπο τελεσθέν βάπτισμα είναι μοναδικό και
δεν επαναλαμβάνεται.
Αναγνωρίζουμε το έγγραφο της Λίμα: Το κοινό μας βάπτισμα
στον Χριστό είναι «μια πρόσκληση στις Εκκλησίες, να ξεπεράσουν όσα τις χωρίζουν
και να εκδηλώσουν ορατά την ενότητά τους». (Διακηρύξεις της Επιτροπής «Πίστη
και Τάξη» του Παγκόσμιου Συμβουλίου των Εκκλησιών, Βάπτισμα, αρ. 6).»
Όπως βλέπουμε, η ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι πια η ορθή
δόξα, αλλά είναι μια “αίρεση” κι αυτή της ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας! Όπως βλέπουμε,
το βάπτισμα στη νέα Εκκλησία που ετοιμάζεται είναι ένα σύμβολο της ενότητας
όλων των Χριστιανών και ο Ιησούς Χριστός είναι το θεμέλιο αυτής της ενότητας.
Δεν είναι πλέον η πίστη μας στον Κύριο το θεμέλιο της Εκκλησίας. Δεν είναι
πλέον η δόξα του Κυρίου ο θόλος αυτής της Εκκλησίας. Δεν είναι πλέον η
Πεντηκοστή, οι πιστοί, το οικοδόμημα αυτής της Εκκλησίας, ο ναός του Αγίου
Πνεύματος. Στο θεμέλιο που είναι ο ίδιος ο Κύριος, σαν θόλος, θα επιβληθεί η
δόξα του επισκόπου στο κέντρο της Θείας Ευχαριστίας και σαν οικοδόμημα αυτή η
Εκκλησία δεν θα έχει τον λίθον oν απέρριψαν οι οικοδομούντες, αλλά τους λίθους
ους επέλεξαν οι οικοδομούντες. Τις υποδουλωμένες ψυχές των χριστιανών στο
πρωτείο του επισκόπου.
Πέφτει πράγματι κανείς απ’ τα σύννεφα (και γι’ αυτό λέμε να
πατάμε στη γή ή, ακόμα καλύτερα βέβαια, να είμαστε γερά ριζωμένοι στον ουρανό)
όταν αντικρίζει αυτή την απόλυτη υποδούλωση στο σύγχρονο “ρεύμα” (τσουνάμι) και
στις επιταγές (με κάθε σημασία) των κέντρων της παγκοσμιοποίησης. Που ζητάει
επίμονα, εδώ και χρόνια, την “ένωση”, πάση θυσία, και όλων των “Εκκλησιών”,
αληθινών και μη –αυτό δεν τους νοιάζει– σ’ ένα επιφανειακό μόρφωμα, που θα
ονομάζεται “Οικουμενική Εκκλησία”, με επικεφαλής τον πάπα, ηγήτορες του
παιχνιδιού τους προτεστάντες, και τελευταία στη σειρά και καταϊδρωμένη (μη
χάσει την πίτα…) την κακόμοιρη πια Ορθοδοξία.
Από τόν βίο τοῦ Ὁσίου Ὑπατίου
ΑπάντησηΔιαγραφή•Γνούς δε ὁ Ὑπάτιος, ὅτι παρ’ ὅ δεῖ ἐφρόνησεν ὁ Νεστόριος, εὐθέως περιεῖλεν ἐν τῶ ἀποστολείω το ὄνομα αὐτοῦ, τοῦ μη ἀναφέρεσθαι ἐν τῆ προσφορᾶ. Γνούς δε τοῦτο ὁ εὐλαβέστατος Εὐλάλιος, δεδοικώς την ἔκβασιν τοῦ πράγματος, ἠν γάρ ἐγκρατής ἐν τῆ πόλει ὁ Νεστόριος, λέγει τῶ Ὑπατίω. Διατί περιεῖλες το ὄνομα αὐτοῦ μη γινώσκων το ἀποβησόμενον; Ὁ δε Ὑπάτιος ἔφη: Ἐγώ ἀφ οὑ ἔγνων ὅτι ἄδικα λέγει περί τοῦ Κυρίου μου, οὐ κοινωνῶ αὐτῶ οὔτε ἀναφέρω το ὄνομα αὐτοῦ. Ἐκεῖνος γάρ οὐκ ἔστιν ἐπίσκοπος. Τότε λέγει ὁ ἐπίσκοπος ἐν ὀργῆ: ὕπαγε, διόρθωσον ὅ ἐποίησας, ἐπεί τι ποιῆσαι ἔχω εἰς σε. Ὁ δε Ὑπάτιος ἀπεκρίθη: ὅ θέλεις ποίησον, ἐγώ γάρ πάντα προεθέμην παθεῖν και οὕτω ταῦτα ἐποίησα…"
(Αcta Sanctorum, Nov./B, page 267)
Π π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΝΩ ΤΑ ΕΛΕΓΕ ΤΟΣΟΝ ΩΡΑΙΑ, ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΜΟΝ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
ΟΜΟΛΟΓΙΑ: ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ: Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΔΥΘΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟΝ
ΟΜΟΛΟΓΙΑ: ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΔΥΘΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟΝ
=========
ΧΡΙΣΤΙΑΝΕ ΦΥΛΑΞΟΥ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΚΛΕΨΗ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ
Ὁ Χριστιανισμὸς εἶνε δύναμις ὑπερφυσική. Εἶνε ἀποκάλυψις ἑνὸς ὁλοκλήρου κόσμου ἀληθειῶν, εἰς τὶς ὁποῖες δὲν μπορεῖ νὰ ἀνέλθῃ μόνον του τὸ ἀνθρώπινον πνεῦμα.
Εἶνε ἀποκάλυψις Θεοῦ, εἶνε ἄνωθεν φωτισμός, ποὺ σὲ κάνει νὰ βλέπῃς ὅτι δὲν μποροῦν νὰ δοῦν ὅλοι οἱ φιλόσοφοι τοῦ κόσμου.
Κράτα λοιπὸν καλὰ τὴν πίστι σου «ἵνα μηδεὶς λάβει τὸν στέφανόν σου» (Ἀπ. 3,11).
Κλεῖσε τ᾽ αὐτιά σου στοὺς ἐχθρούς.
Μεῖνε πιστὸς στὴν Ἐκκλησία ποὺ βαπτίσθηκες· προτίμησε θάνατο μᾶλλον παρὰ νὰ χάσῃς τὴν Ὀρθόδοξο ὁμολογία.
Λέγε σ᾽ ἀνθρώπους καὶ δαίμονες· Ὀρθόδοξος γεννήθηκα – Ὀρθόδοξος θὰ πεθάνω. Ἔχω ῥίξει τὴν ἄγκυρά μου ἐδῶ καὶ κανένα κῦμα δὲν μὲ παρασύρει ἀπὸ τὸ λιμάνι τῆς Ὀρθοδοξίας.
Εἶνε γνωστὸν ὅτι κατὰ τὰ τελευταῖα ἔτη πολλὲς αἰρέσεις, μὲ ὅλα τὰ μέσα ποὺ διαθέτουν προσπαθοῦν νὰ σᾶς ἀποσπάσουν ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη πίστι.
Φοβερός εἶνε ἰδίως ὁ κίνδυνος ἐκ μέρους μιᾶς κινήσεως, ποὺ ὀνομάζεται οἰκουμενισμός.
Οἱ ὁπαδοὶ τῆς ἀντορθοδόξου αὐτῆς κινήσεως μισοῦν τὴν Ὀρθοδοξία καὶ ἀγωνίζονται νὰ δημιουργήσουν μία νέα θρησκεία.
Ὁ οἰκουμενισμός, ὅπως λέγει ὁ ἀείμνηστος Σέρβος κληρικὸς Ἰουστῖνος Πόποβιτς, εἶνε Παναίρεσις, ὡς περιθάλπουσα ὅλας τὰς αἰρέσεις. Ἀλλ’ ἐσεῖς, ἀγαπητοί μου, ὀρθόδοξοι χριστιανοί, ἄνδρες γυναῖκες καὶ παιδιά, μείνετε προσηλωμένοι εἰς τὴν Ὀρθοδοξία…
«Εἴ τις ὑμᾱς εὐαγγελίζεται παρʼ ὅ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω».
Προσέξατε, τί λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος; Ἐὰν κανεὶς λέει πράγματα τὰ ὁποῖα εἶνε ἀντίθετα ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Παράδοσι τῆς Ἐκκλησίας, τότε αὐτός, «εἴ τις»· ὅποιος νάναι.
Μπορεῖ νὰ εἶνε λαϊκός, αὐτὸς ποὺ ζητᾶ, νὰ βάλῃ δυναμίτη καὶ νὰ ἀνατρέψῃ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ· ἀνάθεμα.
Ἢ μπορεῖ νὰ εἶνε γυναῖκα· ἀνάθεμα.
Ἢ μπορεῖ νὰ εἶνε παπᾶς· ἀνάθεμα. Μπορεῖ νὰ εἶνε δεσπότης· ἀνάθεμα.
Μπορεῖ νὰ εἶνε ἀρχιεπίσκοπος· ἀνάθεμα.
Μπορεῖ νὰ εἶνε πατριάρχης· ἀνάθεμα.
Μπορεῖ νὰ εἶνε βασιλεύς· ἀνάθεμα.
Ἀκόμα προχωρᾶ ὁ ἀπόστολος καὶ λέει· Ἀπόστολος ἐγώ· ἀνάθεμα».
Ἀν ἀκόμα ὑποθέσουμε ὅτι ἄγγελος ἔρθῃ ἀπὸ τὰ οὐράνια καὶ διδάξῃ ἐνάντια πρὸς τὰ δόγματα· “ἀνάθεμα”.
Αὐτό τὸ ἀνάθεμα ἀκούγεται μέσα στὴν πρὸς Γαλάτας ἐπιστολὴ καὶ σ᾽ ὅλη τὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ μας.
Ἀπὸ τὸ βιβλίο «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ»
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου