Ο ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 2000
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΣ «Ο ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ»
ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΣ ΥΠΟ ΤΟΥ «ΙΕΡΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΡΕΑ» ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ: + Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ (ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΜΗΝΑΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ), ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ, ΤΟΠΟΤΗΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ. ΤΑΧΥΔΡΟΜ. Δ/ΝΣΙΣ: ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΤΕΓΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 25 ΚΑΙ ΟΡΦΕΩΣ 40, ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΙΣ . ΤΗΛ. 2109701011
ΤΕΥΧΟΣ 803 ΜΑΡΤΙΟΣ 2015
ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩΜΕΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΤΟΥ κ. Δ. ΚΑΤΣΟΥΡΑ
(Βλέπετε ὑπ’ ἀριθμ. τ. 433/Δεκ. 2000 τοῦ φυλλαδίου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ», ὅπου και ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 158/25.10.2000 ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς Κηρύκου προς τον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν Ἀνδρέου)
Ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 158/25.10.2000 ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικῆς Κηρύκου προς τον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν και Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἀνδρέαν ἐδημοσιεύθη εἰς το ὑπ’ ἀριθμ. 433/Δεκέμβριος τοῦ 2000, Ἱεραποστολικόν, Ἐποικοδομητικόν και Ἀντιαιρετικόν φυλλάδιον, το ὁποῖον ἐξεδίδετο ὡς Παράρτημα τῆς «Ὀρθοδόξου Πνοῆς». Το παραθέτομεν ὅπως ἀκριβῶς ἐδημοσιεύθη:
ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Τήν 25.10.2000 ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος απευθυνόμενος πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀνδρέα καί τούς λοιπούς ‘Αρχιερεῖς ἔγραφε: «ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩΜΕΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΚΑΤΣΟΥΡΑ». Και ὡς ἐν προλόγω: Κατά τάς ἀρχάς τοῦ παρελθόντος ᾿Οκτωβρίου ἐκυκλοφόρησε τό τεῦχος τοῦ "ΚΗΡΥΚΟΣ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", μηνός ᾿Ιουνίου 2000, μετά τό ὁποῖο μέχρι σήμερον (20/7-12-2000) δέν ἐκυκλοφόρησεν ἄλλο τεῦχος. Εἰς τό ἐν λόγῳ περιοδικόν, ὡς κύριον ἄρθρον ἐτέθη ἡ παρακάτω ἀνακοίνωσις, ἡ ὁποία ἀπεδόθη εἰς τήν "῾Ιεράν Σύνοδον"!!!
"Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΣΥΝΕΚΛΗΘΗ
ΕΙΣ ΤΗΝ Α' ΤΑΚΤΙΚΗΝ ΑΥΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΙΝ ΔΙΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΕΤΟΣ"
Τήν 17ην Μαίου ἐ.ἔ. ἡμέραν Τρίτην καί ἀπό ὥρας 9.00 π.μ. συνεκλήθη κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου ᾿Αθηνῶν κ. ᾿Ανδρἐου εἰς τήν Α' τακτικήν Συνεδρίασιν Αὐτῆς διά τό ἔτος 2000 ἡ ῾Ιερά Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος...
῾Η ῾Ιερά Σύνοδος κατά τήν ἐν λόγῳ συνεδρίασιν μετά τήν κεκανονισμένην προσευχήν καί τήν προσφώνησιν - εἰσήγησιν τοῦ Προεδρου Αὐτῆς ἠσχολήθη μεταξύ ἄλλων μέ τό θέμα τῆς διακοπῆς ὑπό τοῦ ῾Ιερομονάχου π. ᾿Αμφιλοχίου Ταμπουρᾶ τοῦ μνημοσύνου τοῦ ᾿Επισκόπου Λαρίσης κ. Παναρέτου, καθώς καί μέ τήν τακτοποίησιν ὁρισμένων ἐκκρεμοτήτων, ὅσον ἀφορᾶ τήν ἔκδοσιν ὑπό τοῦ Πρωτοβαθμίου (δι᾿ ῾Ιερεῖς) Συνοδικοῦ Δικαστηρίου τῆς ὑποθέσεως τοῦ ὡς ἄνω ῾Ιερομονάχου (Καταγγελίαι Σεβ. Λαρίσης κ. Παναρέτου καί Σεβ. Κατερίνης κ. Γορονίου). ᾿Επί τοῦ πρώτου θέματος ἀπεφασίσθη ἡ ἀποστολή ἐκ μέρους τῆς ῾Ι. Συνόδου νουθετικῆς ἐπιστολῆς πρός τόν ἐν λόγῳ ῾Ιερομόναχον.
᾿Επίσης ἡ ῾Ιερά Σύνοδος ἐπελήφθη τοῦ θέματος τῶν διατυπωθεισῶν κατηγοριῶν ἐκ μέρους τοῦ θεολόγου κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη κατά μελῶν τῆς Συνοδικῆς ᾿Επιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μετά τῶν Φλωρινικῶν. Κατά τήν ἐν λόγῳ συνεδρίασιν ἡ ῾Ι. Σύνοδος λαβοῦσα ὑπ᾿ ὄψιν ὅτι οὐδέν ἐγγράφως προσεκομίσθη πρός ἀπόδειξιν τῶν κατηγοριῶν, θεωροῦσα δέ αὐτάς ὡς ἀνυποστάτους, κατόπιν δέ τῆς μή ἀποδείξεως, καί ὡς συκοφαντικάς, ἀπεφάσισε ὅπως καλέσῃ τόν διατυπώσαντα ταύτας νά τάς ἀνακαλέσῃ. ῾Η ῾Ι. Σύνοδος διά προηγουμένης ἀποφάσεώς Της εἶχε καλέσει τόν διατυπώσαντα τάς ἐν λόγῳ κατηγορίας, ὅπως ἐγγράφως ἀποδείξῃ καί αἰτιολογήσῃ ὑπευθύνως, χωρίς νά ὑπάρξῃ ἀνταπόκρισις.
᾿Ακὀμη (ἡ ῾Ι. Σύνοδος) ἠσχολήθη μέ τήν διατύπωσιν τοῦ κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη περί ᾿Εκκλησίας: "Δέν θά ὁμιλήσω σήμερον διά τήν πρώτην , ἄναρχον, αἰωνίαν καί ἀόρατον ᾿Εκκλησίαν, διότι αὕτη εἶναι ἡ τελεία Κοινωνία καί ἀδιαίρετος ἑνότης τῶν τριῶν θείων προσώπων, τοῦ ἐνός Θεοῦ", ἡ ὁποία περιείχετο εἰς ὁμιλίαν του γενομένην κατά τόν ἐπίσημον ἑορτασμόν τῆς Κυριακῆς τῆς ᾿Ορθοδοξίας τοῦ ἔτους 1997 εἰς τόν Μητροπολιτικόν ῾Ιερόν Ναόν ῾Αγίας Μαρίνης Πολίχνης Θεσσαλονίκης καί ἡ ὁποία δημοσιευθεῖσα εἰς τό Περιοδικόν "Κῆρυξ Γνησίων ᾿Ορθοδόξων" (τεῦχος 234, ᾿Ιούνιος 1997, σελ. 169) προεκάλεσε ἐπικρίσεις, ἀλλά καί ἀρνητικά δημοσιεύματα ῾Η ῾Ι. Σύνοδος θεωροῦσα τήν δι᾿ αὐτῆς ἐκφραζομένην θεολογικήν θέσιν, περί τῆς ῾Αγ. Τριάδος ὡς "πρώτης ἀνάρχου ᾿Εκκλησίας", ὡς πατερικῶς ἀμάρτυρον, μή παραδεδομένην καί ἄρα καινοτομίαν, ἀπεφάσισε ὅπως καλέσῃ τόν θεολόγον κ. ᾿Ελευθέριον Γκουτζίδην νά ἀνακαλέσῃ τήν ἐν λόγῳ διατύπωσίν του.
Κατά τήν δευτέραν ἡμέραν τῶν ἐργασιῶν της ἡ ῾Ι. Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας ἐνημερώθη ὑπό τοῦ Σεβ/του Μητροπολίτου Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικολάου διά τήν πραγματοποιηθεῖσαν, κατόπιν ἀποφάσεως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἀποστολήν του εἰς Αὐστραλίαν γενομένην ἀπό 13/1 ἕως 2/2 τρ. ἔ., κατά τήν ὁποίαν ἐπεσκέφθη μετά τοῦ ὁρισθέντος βοηθοῦ αὐτοὺ Κληρικοῦ, Παν. ῾Ιερομονάχου π. Νεοφύτου Τσακίρογλου, καί τοῦ συνοδεύοντος αὐτόν Παν. ῾Ιερομονάχου π. Παντελεήμονος Ντέσκα, τάς ἐκεῖ ἐνορίας τῶν Γ.Ο.Χ. καί ἐνημερώθηκε ἐπί τόπου διά τάς διαφόρους ἐκκλησιαστικάς ὑποθέσεις τῆς τοπικῆς ᾿Εκκλησίας. ᾿Ακόμη κατόπιν παλαιοτέρου αἰτήματος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κιτίου (Κύπρου) κ. ᾿Επιφανείου, ὡς Τοποτηρητοῦ τῆς ῾Ι. ᾿Αρχ/πῆς Γ.Ο.Χ. Αὐστραλίας, ἡ ῾Ι. Σύνοδος ἠσχολήθη καί ἐξήτασε παράπονα καί διαμαρτυρίας πιστῶν κατά τοῦ ἐν Μελβούρνῃ Αὐστραλίας Αἰδ/του Πρωθιερέως π. Παναρέτου Παναγῆ. ᾿Επ᾿ αὐτῶν ἡ ῾Ι. Σύνοδος ἀπεφάσισε, βάσει τῶν θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων, τήν συμμόρφωσιν τοῦ ἐν λόγῳ Κληρικοῦ πρός τήν Κανονικήν τάξιν πρός παῦσιν τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν.
Τέλος ἡ ῾Ιεραρχία συζητήσασα καί ἐπί τοῦ ἐπικαίρου θέματος τῆς ἐκδόσεως τῶν νέων ταυτοτήτων ἐπανεβεβαίωσε τάς ἀπό τοῦ ἔτους 1986 διατυπωθείσας θέσεις Της καί ὥρισε ἐκ νέου ᾿Επιτροπήν διά τήν στενήν παρακολούθησιν τοῦ θέματος."
Χαρακτηρίζομεν τό ἀνωτέρω κείμενον ὡς ἀτυχές, διότι:
1) Δέν εἶναι αὐτό ἔργον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας, ἡ ὁποία συνεδρίασε τήν 17 καί 18 Μαΐου ἐ.ἔ. Μετ᾿ ἐπιγνώσεως δηλώνομεν ὅτι τό κείμενον αὐτό ἐγράφη ἐκτός Συνόδου παρά ἐξωσυνοδικῶν παραγόντων καί εἶδε τό φῶς τῆς δημιοσιότητος ἀφοῦ ἠκολουθήθη μία ἀπατηλή ὁδός.
2. Τό κείμενον αὐτό, κατά τό περιεχόμενόν του, ἀπ᾿ ἀρχῆς μέχρι τέλους, περιέλαβεν ἀναληθείας, καί εἶναι ἀπολύτως καταχρηστικόν ἐν τῷ συνόλῳ του, ἐνῶ ὑπηγορεύθη διά σκοπιμότητας, τάς ὁποίας ὁ ἀγαπητός ἀναγνώστης θά συμπεράνῃ μόνος του, ὅταν ὁλοκληρωθῇ ἡ παράθεσις τῆς ἀληθείας ἐπί ὅλων ὅσων ἀναφέρονται εἰς αὐτό μέχρι τῆς τελευταίας λεπτομερείας.
Παραθέτομεν τήν ἐπιστολήν μας ὑπ᾿ ἀριθμ. 158/ 25-10-2000, διά τῆς ὁποίας ἐζητήσαμε κατά δημοσιογραφικήν τουλάχιστον δεοντολογίαν καί διά λόγους τάξεως καί δικαιοσύνης νά παρουσιασθῇ ἀπό τήν ἰδίαν στήλην ἡ διαφωνία μας, καθ᾿ ἥν στιγμήν μάλιστα οὔτε ὡς ᾿Αρχιγραμματεύς, οὔτε ὡς μέλος τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς ἠρωτήθημεν ἐπί τοῦ ἐν λόγῳ δημοσιεύματος.
Καί ὅταν παρεμβάς τό "ἐκλείδωσα" διά νά μή σταλῇ, ἕως ὅτου ἀποφασίσῃ ἐπί τοῦ θέματος ἡ ῾Ιερά Σύνοδος, καί τότε αὐθαιρέτως παρεβίασε (ὁ κ. Κάτσουρας) τήν θύρα τῆς αἰθούσης, ὅπου ἐφυλάσσετο τό περιοδικόν καί...λάθρᾳ τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς, τό ἐταχυδρόμησε. ᾿Αλλά ἀφοῦ ὁ κ. Κάτσουρας εἶναι...Διευθυντής, ποιόν θά ὑπολογίσῃ; ῎Αλλωστε ἔγραψε εἰς ἐπιστολήν του, ὅτι ὡς ...Διευθυντής δέν ἐποπτεύεται ἀπό...κανένα.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΣ
Α.Π. 158 ᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 25 ᾿Οκτ..2000 (π.ἡ.)
ΠΡΟΣ
1) Τήν Α.Μ. τόν ᾿Αρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. ᾿Ανδρέαν ὑπό τήν ἰδιότητα: α) Τοῦ Προέδρου τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, β) Τοῦ ᾿Εκδότου τοῦ περιοδικοῦ "ΚΗΡΥΞ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", ἐπισήμου ᾿Οργάνου τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί Γ) Τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς. 2) Τόν ὑπεύθυνον Διευθυντήν τοῦ περιοδικοῦ "Κ.Γ.Ο." κ. Δημήτριον Κάτσουραν. 3) Τήν Συντακτικήν ᾿Επιτροπήν: α) ᾿Αρχιμ. π. Στέφανον Τσακίρογλου, β) ῾Ιερομ. π. Νεόφυτον Τσακίρογλου καί γ) θεολόγον κ. ᾿Ελευθέριον Γκουτζίδην.
᾿Εν σχέσει πρός τό ρεπορτάζ - ᾿Ανακοίνωσιν, πού ἀφορᾶ τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς 17ης καί τῆς 18ης Μαίου ἐ.ἔ. καί τό οποῖον ἐδημοσιεύθη εἰς τόν "ΚΗΡΥΚΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", τεῦχος 269/᾿Ιούλιος 2000, σελ. 155-157, (ἐκυκλοφόρησε τό πρῶτον δεκαήμερον τοῦ μηνός ᾿Οκτωβρίου), παρατηρῶ, ὑπό τήν ἰδιότητα τοῦ ᾿Επισκόπου μέλους τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, τοῦ ᾿Αρχιγραμματέως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς τοῦ "Κ.Γ.Ο.", τά ἀκόλουθα:
α) ῾Ημεῖς ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς, καί ᾿Αρχιγραμματεύς τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος, οὐδεμίαν σχέσιν ἔχομεν μέ τό δημοσίευμα τοῦτο. Τό ἐν λόγῳ δημοσίευμα ἀφορῶν εἰς τάς ἐργασίας τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, κατά τάς συνεδριάσεις αὐτῆς τῆς 17ης καί τῆς 18ης Μαΐου 2000, ὄχι μόνον δέν προέρχεται ἀπό ἡμᾶς, παρά τό ὅτι ὡς ᾿Αρχιγραμματεύς τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, εἴμεθα ὁ μόνος ἁρμόδιος δι᾿ αὐτό, ἀλλ᾿ ούδέ κἄν ἐτέθη ὑπ᾿ ὄψιν μας πρό τῆς δημοσιεύσεώς του, ὡς ὤφειλε νά γίνῃ, καί διά τόν πρόσθετον καί οὐσιαστικόν λόγον, ὅτι εἴμεθα ἕν ἐκ τῶν δύο μελῶν τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς τοῦ περιοδικοῦ τούτου, τό ὁποῖον εἶναι τό ἐπίσημον ὄργανον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου.
β) ᾿Επειδή, ἡ δημοσίευσις τοῦ ἐν λόγῳ ρεπορτάζ - ἀνακοινώσεως, τῆς ὁποίας, ἡμεῖς ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος, τυχαίως ἐλάβομεν γνῶσιν μόλις τήν πρωΐαν τῆς Πέμπτης 15/28 Σεπτεμβρίου, ὅτε διά πρώτην φοράν εἴδομεν τετυπωμένον τό τεῦχος τοῦ μηνός 'Ιουλίου 2000 εἰς τήν αἴθουσαν τῆς διεκπεραιώσεως αὐτοῦ, ἦτο ἀντικανονική καί παράτυπος, τό δέ περιεχόμενόν του δέν ἀντεπεκρίνετο εἰς τήν πραγματικότητα, μέ συνέπειαν νά διασύρεται δι᾿ αὐτοῦ ἡ τιμή καί ἡ ὑπόληψις ἐκκλησιαστικῶν προσώπων, ὑπῆρχε δέ καί ὁ κίνδυνος προκλήσεως ἐξ αὐτοῦ ἐσφαλμένων ἐντυπώσεων καί συγχύσεως καί σκανδαλισμοῦ εἰς τούς ἀναγνώστας, ἐδώσαμεν ἀμέσως ἐντολήν νά ἀνασταλοῦν αἱ ἐργασίαι τῆς διεκπεραιώσεως. Παραλλήλως δέ ἐνημερώσαμεν αὐθημερόν τόν Διευθυντήν τοῦ "Κήρυκος" καί ἐγγράφως ἀπετάνθημεν εἰς τόν Μακαριώτατον. Διά τοῦ τρόπου αὐτοῦ ἐπεδιώξαμεν καί προσεπαθήσαμεν νά μή κυκλοφορήσῃ τό τεῦχος τοῦτο, μέχρις οὗ ἀποφανθῇ σχετικῶς ἡ ῾Ιερά Σύνοδος. Λόγῳ αὐθαιρέτων καί ἀπαραδέκτων ἐνεργειῶν καί ὑπό περιστάσεις, καί κατά τρόπον πού γνωρίζουν καλῶς οἱ εὐθυνόμενοι εἰς αὐτάς δέν κατωρθώθη νά ἀνασταλῇ τό κακόν.
γ) ᾿Εκ τοῦ δημοσιεύματος τούτου ἠγέρθησαν σοβαρά θέματα Κανονικῆς καί ἠθικῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς τάξεως, διά τά ὁποῖα οἱ ὑπεύθυνοι καί ἠθικοί αὐτουργοί καλοῦνται διά τοῦ παρόντος νά ἀναλογισθοῦν καί ἀναλάβουν ἀμέσως τάς μεγάλας εὐθύνας των. Καί ἐρωτῶμεν: Ποῖος ἤ ποῖοι, ὅλως ἀναρμοδίως καί ἀντικανονικῶς ἐνεργοῦντες, συνέταξαν τό ἐν λόγῳ Ρεπορτάζ-᾿Ανακοίνωσιν; Ποῖον ᾿Εκκλησιαστικόν ῎Οργανον καί πότε ἐνέκρινε τοῦτο καί ὑπό ποίας πιέσεις ἐνδεχομένως ἐνέδωσεν είς τήν δημοσίευσίν του ἐν ἀπουσίᾳ τοῦ ᾿Αρχιγραμματέως εἰς τό ἐξωτερικόν; Διατί δέν ἐνημερώθημεν ἅμᾳ τῇ ἐπιστροφῇ μας ἐπί τοῦ ἐν λόγῳ ρεπορτάζ; Ποῖοι ἐν τέλει "ὑπέκλεψαν" τό ὑφ᾿ ἡμῶν ἀσφαλισθέν περιοδικόν (τεῦχος ᾿Ιουλίου 2000) ἐκ τῆς αἰθούσης διεκπεραιώσεως τοῦ Συνοδικοῦ μεγάρου, τό μετέφεραν εἰς ἄγνωστον εἰς ἡμᾶς τόπον καί ἐκεῖ τό διεκπεραίωσαν καί τό ἐταχυδρόμησαν; Ποῖοι εἶναι οἱ ἠθικοί αὐτουργοί αὐτοῦ τοῦ δημοσιεύματος, μέ τό ὁποῖον διεσύρθησαν βαρύτατα καί ἐκκλησιαστικοί θεσμοί, καί ἐκκλησιαστικά πρόσωπα, ἀλλά καί ἐν τέλει ἀπέβη καί εἰς βάρος τοῦ ἔργου τῆς Μητρός ᾿Εκκλησίας, προκαλέσαν μέγα σκανδαλισμόν εἰς παγκόσμιον κλίμακα;
δ) Καθ᾿ ὅσον ἀφορᾶ εἰς τό περιεχόμενον τοῦ δημοσιεύματος, ἀφ᾿ ἑνός μέν δέν ἀποδίδει τήν πραγματικότητα, ἀφ᾿ ἑτέρου δέ αἱ φερόμεναι ὡς ἀποφάσεις εἶναι ἀντικανονικαί καί κατά συνέπειαν ἄκυροι, ἀποτελοῦν δέ ἐνεργείας κακῆς σκοπιμότητος καί ἀποκαλύπτουν πλήρη ἀνευθυνότητα, ἡ ὁποία, ὡς τορπίλλη ἔπληξε τήν ἀγάπην καί τήν εἰρήνην, ἀπειλεῖ δέ καί τήν ἑνότητα τῆς ᾿Εκκλησίας, καί ταῦτα ὑπέρ τοῦ Παλαιοημερογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως κατά κόρον ἔχομεν γράψει. ᾿Αλλ᾿ ἐπ᾿ αὐτοῦ ἐπιφυλάσσομαι νά ἀναφερθῶ ἁρμοδίως.
᾿Επειδή διά τοῦ ὡς ἄνω δημοσιεύματος ἐπλήγει τό κῦρος ἡμῶν ὡς ᾿Επισκόπου τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας καί ὡς ᾿Αρχιγραμματέως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, μόνου ἁρμοδίου νά ἐκδίδῃ ἀνακοινώσεις, κατόπιν βεβαίως ἀποφάσεως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἤ νά δίδῃ πρός δημοσίευσιν ἀποφάσεις τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου σχετικῶς μέ τάς ἐργασίας Αὐτῆς,
᾿Επειδή εἰς παγκόσμιον κλίμακα, ὅπου ταχυδρομεῖται τό περιοδικόν, δίδεται ἡ ἐντύπωσις, ὅτι τό ἐν λόγῳ ρεπορτάζ τό συνετάξαμεν ἡμεῖς, καί ἐπομένως οὐδείς γνωρίζει, ὅτι ἡμεῖς ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος, οὐδεμίαν σχέσιν ἔχομεν μέ αὐτό τό πανταχόθεν διάτρητον δημοσίευμα, καί ὅτι ἐποιήσαμεν τό πᾶν διά νά μή ἴδῃ τό φῶς τῆς δημοσιότητος, καί
᾿Επειδή δημοσιευθέν τοῦτο ἔχει προξενήσει εἰς τούς ἀναγνώστας ἀλγεινήν ἐντύπωσιν, ἀλλά καί σύγχυσιν καί σκανδαλισμόν, προσέτι δέ καί ἀντιδράσεις καί καθημερινάς διαμαρτυρίας, τῶν ὁποίων εἶμαι ἀποδέκτης, τόσον ἀπό τούς ἐν ῾Ελλάδι συνδρομητάς τοῦ "Κήρυκος", ὅσον καί ἀπό τό ἐξωτερικόν, καταθέτω τήν παροῦσαν, ἵνα δημοσιευθῇ εἰς τό ἀμέσως προσεχές τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ "ΚΗΡΥΞ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", ΑΝΕΥ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ, καί εἰς ἀντιστοίχους σελίδας αὐτοῦ πού ἐδημοσιεύθη τό ρεπορτάζ, καί τοῦτο πρός ἐνημέρωσιν τῶν ἀναγνωστῶν καί ἀποκατάστασιν τῆς ἀληθείας.
Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης.
῾Ο ἐν ᾿Επισκόποις ἐλάχιστος
+ ῾Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος
Δυστυχῶς οὔτε αὐτό τό κείμενον ἐδημοσίευσεν ὁ κ. Κάτσουρας, ὡς ἦτο ὑποχρεωμένος, ἄν ὄχι ἀπό πλευρᾶς ἠθικῆς δεοντολογίας, τουλάχιστον ἐκ δημοσιογραφικῆς δεοντολογίας καί ἐκ τοῦ περί τύπου νόμου. Τουναντίον ἐμεθόδευσε ἕναν πρωτοφανῆ διωγμόν καί ἐναντίον μου πλέον, τόν ὁποῖον διωγμόν βεβαίως τροφοδοτεῖ ἡ ἀδράνεια τῶν Σεβ/των ᾿Αρχιερέων, οἱ ὁποῖοι δέν θέλουν νά καταλάβουν εἰς πόσον μεγάλα βάραθρα τούς ὁδηγεῖ ὁ κ. Κάτσουρας. Λυπᾶμαι πολύ διά τήν στάσιν αὐτήν τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου καί τῶν Σεβασμιωτάτων ᾿Αρχιερέων (εὐτυχῶς ὄχι ὅλων), διότι θά πληρώσωμεν πολύ ἀκριβά τήν ἀλαζονεία τοῦ κ. Κάτσουρα. Εἴθε νά διαψευσθῶ.
Υ.Π. Δυστυχῶς δεν διεψεύσθην, τουναντίον τά γεγονότα κατά τήν παρελθοῦσαν δεκαπενταετίαν ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψιν … Ἀναφέρω μόνον ἕνα τελευταῖο: Ἐνῶ το 2011 ἐκυκλοφόρησε 26 σέλιδο τευχίδιο, εἰς το ὁποῖον διεμαρτύρετο προς τον Ἀρχιεπίσκοπό του Νικόλαο, διά τήν ἀπόπειραν κατεδαφίσεως τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Εὐαγγελιστρίας Πεύκης και τήν ἐκποίησιν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Σαλαμίνος, ὑπό τοῦ Παντελεήμονος Ντέσκα, ὅμως ὅταν ἠρωτήθη ἐπ’ ἀκοατηρίω κατά τήν δικάσιμον τῆς 17/3/2015, ὅπου κατέθετε ὡς μάρτυς κατηγορίας ἐναντίον μας, ἐάν γνωρίζη περί τοῦ θέματος τούτου ἀπήντησε ὅτι: «ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ». Βεβαίως δεν ἦτο δυνατόν να πῆ κάτι διαφορετικό, ἀπό ἐκεῖνο πού εἶπε ὁ Ἱερομόναχος π. Νεόφυτος Τσακίρογλου, καταθέτων ὡς μάρτυς κατηγορίας ἐναντίον μας κατά τήν προηγουμένην δικάσιμον τῆς 5.3.2015, ὁ ὁποῖος εἰς τήν ἰδίαν ἐρώτησιν ἀπήντησεν και αὐτός: «ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ», ἐνῶ πρό ὀλίγου καιροῦ εἰς μίαν συνάντησίν του μεθ' ἡμῶν τοῦ Μητροπολίτου Κηρύκου παρουσία καί τρίτου προσώπου εἰς τήν «ΣΤΕΓΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ» εἶπεν, ὅτι ἡ Σύνοδός του πῆρε ἀπόφασι να «μαζέψη χρήματα διά να πάρη πίσω τον ἐκποιηθέντα πωληθέντα ναό».
----------------------------------------
---------------------------------------- ----------
Ὑπεύθυνος διά τήν Η/Λ Ἐφημερίδα: «Ὁ Κήρυξ τῶν Ὀρθοδόξων ". Ὀ Ἐπίσκοπος Κήρυκος (κατά κόσμον Μηνᾶς Κοντογιάννης), Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικῆς, Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί Πρόεδρος τῆς Πανορθοδόξου Ἱερᾶς Συνόδου.
ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΣ ΥΠΟ ΤΟΥ «ΙΕΡΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΡΕΑ» ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ: + Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ (ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΜΗΝΑΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ), ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ, ΤΟΠΟΤΗΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ. ΤΑΧΥΔΡΟΜ. Δ/ΝΣΙΣ: ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ, ΣΤΕΓΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 25 ΚΑΙ ΟΡΦΕΩΣ 40, ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΙΣ . ΤΗΛ. 2109701011
ΤΕΥΧΟΣ 803 ΜΑΡΤΙΟΣ 2015
ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩΜΕΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΤΟΥ κ. Δ. ΚΑΤΣΟΥΡΑ
(Βλέπετε ὑπ’ ἀριθμ. τ. 433/Δεκ. 2000 τοῦ φυλλαδίου «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ», ὅπου και ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 158/25.10.2000 ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς Κηρύκου προς τον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν Ἀνδρέου)
Ἡ ὑπ’ ἀριθμ. 158/25.10.2000 ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικῆς Κηρύκου προς τον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν και Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἀνδρέαν ἐδημοσιεύθη εἰς το ὑπ’ ἀριθμ. 433/Δεκέμβριος τοῦ 2000, Ἱεραποστολικόν, Ἐποικοδομητικόν και Ἀντιαιρετικόν φυλλάδιον, το ὁποῖον ἐξεδίδετο ὡς Παράρτημα τῆς «Ὀρθοδόξου Πνοῆς». Το παραθέτομεν ὅπως ἀκριβῶς ἐδημοσιεύθη:
ΜΕ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Τήν 25.10.2000 ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος απευθυνόμενος πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀνδρέα καί τούς λοιπούς ‘Αρχιερεῖς ἔγραφε: «ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΩΜΕΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΤΗΝ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑ ΤΟΥ κ. ΚΑΤΣΟΥΡΑ». Και ὡς ἐν προλόγω: Κατά τάς ἀρχάς τοῦ παρελθόντος ᾿Οκτωβρίου ἐκυκλοφόρησε τό τεῦχος τοῦ "ΚΗΡΥΚΟΣ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", μηνός ᾿Ιουνίου 2000, μετά τό ὁποῖο μέχρι σήμερον (20/7-12-2000) δέν ἐκυκλοφόρησεν ἄλλο τεῦχος. Εἰς τό ἐν λόγῳ περιοδικόν, ὡς κύριον ἄρθρον ἐτέθη ἡ παρακάτω ἀνακοίνωσις, ἡ ὁποία ἀπεδόθη εἰς τήν "῾Ιεράν Σύνοδον"!!!
"Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΣΥΝΕΚΛΗΘΗ
ΕΙΣ ΤΗΝ Α' ΤΑΚΤΙΚΗΝ ΑΥΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΙΝ ΔΙΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΕΤΟΣ"
Τήν 17ην Μαίου ἐ.ἔ. ἡμέραν Τρίτην καί ἀπό ὥρας 9.00 π.μ. συνεκλήθη κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου ᾿Αθηνῶν κ. ᾿Ανδρἐου εἰς τήν Α' τακτικήν Συνεδρίασιν Αὐτῆς διά τό ἔτος 2000 ἡ ῾Ιερά Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος...
῾Η ῾Ιερά Σύνοδος κατά τήν ἐν λόγῳ συνεδρίασιν μετά τήν κεκανονισμένην προσευχήν καί τήν προσφώνησιν - εἰσήγησιν τοῦ Προεδρου Αὐτῆς ἠσχολήθη μεταξύ ἄλλων μέ τό θέμα τῆς διακοπῆς ὑπό τοῦ ῾Ιερομονάχου π. ᾿Αμφιλοχίου Ταμπουρᾶ τοῦ μνημοσύνου τοῦ ᾿Επισκόπου Λαρίσης κ. Παναρέτου, καθώς καί μέ τήν τακτοποίησιν ὁρισμένων ἐκκρεμοτήτων, ὅσον ἀφορᾶ τήν ἔκδοσιν ὑπό τοῦ Πρωτοβαθμίου (δι᾿ ῾Ιερεῖς) Συνοδικοῦ Δικαστηρίου τῆς ὑποθέσεως τοῦ ὡς ἄνω ῾Ιερομονάχου (Καταγγελίαι Σεβ. Λαρίσης κ. Παναρέτου καί Σεβ. Κατερίνης κ. Γορονίου). ᾿Επί τοῦ πρώτου θέματος ἀπεφασίσθη ἡ ἀποστολή ἐκ μέρους τῆς ῾Ι. Συνόδου νουθετικῆς ἐπιστολῆς πρός τόν ἐν λόγῳ ῾Ιερομόναχον.
᾿Επίσης ἡ ῾Ιερά Σύνοδος ἐπελήφθη τοῦ θέματος τῶν διατυπωθεισῶν κατηγοριῶν ἐκ μέρους τοῦ θεολόγου κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη κατά μελῶν τῆς Συνοδικῆς ᾿Επιτροπῆς ἐπί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου μετά τῶν Φλωρινικῶν. Κατά τήν ἐν λόγῳ συνεδρίασιν ἡ ῾Ι. Σύνοδος λαβοῦσα ὑπ᾿ ὄψιν ὅτι οὐδέν ἐγγράφως προσεκομίσθη πρός ἀπόδειξιν τῶν κατηγοριῶν, θεωροῦσα δέ αὐτάς ὡς ἀνυποστάτους, κατόπιν δέ τῆς μή ἀποδείξεως, καί ὡς συκοφαντικάς, ἀπεφάσισε ὅπως καλέσῃ τόν διατυπώσαντα ταύτας νά τάς ἀνακαλέσῃ. ῾Η ῾Ι. Σύνοδος διά προηγουμένης ἀποφάσεώς Της εἶχε καλέσει τόν διατυπώσαντα τάς ἐν λόγῳ κατηγορίας, ὅπως ἐγγράφως ἀποδείξῃ καί αἰτιολογήσῃ ὑπευθύνως, χωρίς νά ὑπάρξῃ ἀνταπόκρισις.
᾿Ακὀμη (ἡ ῾Ι. Σύνοδος) ἠσχολήθη μέ τήν διατύπωσιν τοῦ κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη περί ᾿Εκκλησίας: "Δέν θά ὁμιλήσω σήμερον διά τήν πρώτην , ἄναρχον, αἰωνίαν καί ἀόρατον ᾿Εκκλησίαν, διότι αὕτη εἶναι ἡ τελεία Κοινωνία καί ἀδιαίρετος ἑνότης τῶν τριῶν θείων προσώπων, τοῦ ἐνός Θεοῦ", ἡ ὁποία περιείχετο εἰς ὁμιλίαν του γενομένην κατά τόν ἐπίσημον ἑορτασμόν τῆς Κυριακῆς τῆς ᾿Ορθοδοξίας τοῦ ἔτους 1997 εἰς τόν Μητροπολιτικόν ῾Ιερόν Ναόν ῾Αγίας Μαρίνης Πολίχνης Θεσσαλονίκης καί ἡ ὁποία δημοσιευθεῖσα εἰς τό Περιοδικόν "Κῆρυξ Γνησίων ᾿Ορθοδόξων" (τεῦχος 234, ᾿Ιούνιος 1997, σελ. 169) προεκάλεσε ἐπικρίσεις, ἀλλά καί ἀρνητικά δημοσιεύματα ῾Η ῾Ι. Σύνοδος θεωροῦσα τήν δι᾿ αὐτῆς ἐκφραζομένην θεολογικήν θέσιν, περί τῆς ῾Αγ. Τριάδος ὡς "πρώτης ἀνάρχου ᾿Εκκλησίας", ὡς πατερικῶς ἀμάρτυρον, μή παραδεδομένην καί ἄρα καινοτομίαν, ἀπεφάσισε ὅπως καλέσῃ τόν θεολόγον κ. ᾿Ελευθέριον Γκουτζίδην νά ἀνακαλέσῃ τήν ἐν λόγῳ διατύπωσίν του.
Κατά τήν δευτέραν ἡμέραν τῶν ἐργασιῶν της ἡ ῾Ι. Σύνοδος τῆς ῾Ιεραρχίας ἐνημερώθη ὑπό τοῦ Σεβ/του Μητροπολίτου Πειραιῶς καί Νήσων κ. Νικολάου διά τήν πραγματοποιηθεῖσαν, κατόπιν ἀποφάσεως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἀποστολήν του εἰς Αὐστραλίαν γενομένην ἀπό 13/1 ἕως 2/2 τρ. ἔ., κατά τήν ὁποίαν ἐπεσκέφθη μετά τοῦ ὁρισθέντος βοηθοῦ αὐτοὺ Κληρικοῦ, Παν. ῾Ιερομονάχου π. Νεοφύτου Τσακίρογλου, καί τοῦ συνοδεύοντος αὐτόν Παν. ῾Ιερομονάχου π. Παντελεήμονος Ντέσκα, τάς ἐκεῖ ἐνορίας τῶν Γ.Ο.Χ. καί ἐνημερώθηκε ἐπί τόπου διά τάς διαφόρους ἐκκλησιαστικάς ὑποθέσεις τῆς τοπικῆς ᾿Εκκλησίας. ᾿Ακόμη κατόπιν παλαιοτέρου αἰτήματος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κιτίου (Κύπρου) κ. ᾿Επιφανείου, ὡς Τοποτηρητοῦ τῆς ῾Ι. ᾿Αρχ/πῆς Γ.Ο.Χ. Αὐστραλίας, ἡ ῾Ι. Σύνοδος ἠσχολήθη καί ἐξήτασε παράπονα καί διαμαρτυρίας πιστῶν κατά τοῦ ἐν Μελβούρνῃ Αὐστραλίας Αἰδ/του Πρωθιερέως π. Παναρέτου Παναγῆ. ᾿Επ᾿ αὐτῶν ἡ ῾Ι. Σύνοδος ἀπεφάσισε, βάσει τῶν θείων καί ῾Ιερῶν Κανόνων, τήν συμμόρφωσιν τοῦ ἐν λόγῳ Κληρικοῦ πρός τήν Κανονικήν τάξιν πρός παῦσιν τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν.
Τέλος ἡ ῾Ιεραρχία συζητήσασα καί ἐπί τοῦ ἐπικαίρου θέματος τῆς ἐκδόσεως τῶν νέων ταυτοτήτων ἐπανεβεβαίωσε τάς ἀπό τοῦ ἔτους 1986 διατυπωθείσας θέσεις Της καί ὥρισε ἐκ νέου ᾿Επιτροπήν διά τήν στενήν παρακολούθησιν τοῦ θέματος."
Χαρακτηρίζομεν τό ἀνωτέρω κείμενον ὡς ἀτυχές, διότι:
1) Δέν εἶναι αὐτό ἔργον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ῾Ιεραρχίας, ἡ ὁποία συνεδρίασε τήν 17 καί 18 Μαΐου ἐ.ἔ. Μετ᾿ ἐπιγνώσεως δηλώνομεν ὅτι τό κείμενον αὐτό ἐγράφη ἐκτός Συνόδου παρά ἐξωσυνοδικῶν παραγόντων καί εἶδε τό φῶς τῆς δημιοσιότητος ἀφοῦ ἠκολουθήθη μία ἀπατηλή ὁδός.
2. Τό κείμενον αὐτό, κατά τό περιεχόμενόν του, ἀπ᾿ ἀρχῆς μέχρι τέλους, περιέλαβεν ἀναληθείας, καί εἶναι ἀπολύτως καταχρηστικόν ἐν τῷ συνόλῳ του, ἐνῶ ὑπηγορεύθη διά σκοπιμότητας, τάς ὁποίας ὁ ἀγαπητός ἀναγνώστης θά συμπεράνῃ μόνος του, ὅταν ὁλοκληρωθῇ ἡ παράθεσις τῆς ἀληθείας ἐπί ὅλων ὅσων ἀναφέρονται εἰς αὐτό μέχρι τῆς τελευταίας λεπτομερείας.
Παραθέτομεν τήν ἐπιστολήν μας ὑπ᾿ ἀριθμ. 158/ 25-10-2000, διά τῆς ὁποίας ἐζητήσαμε κατά δημοσιογραφικήν τουλάχιστον δεοντολογίαν καί διά λόγους τάξεως καί δικαιοσύνης νά παρουσιασθῇ ἀπό τήν ἰδίαν στήλην ἡ διαφωνία μας, καθ᾿ ἥν στιγμήν μάλιστα οὔτε ὡς ᾿Αρχιγραμματεύς, οὔτε ὡς μέλος τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς ἠρωτήθημεν ἐπί τοῦ ἐν λόγῳ δημοσιεύματος.
Καί ὅταν παρεμβάς τό "ἐκλείδωσα" διά νά μή σταλῇ, ἕως ὅτου ἀποφασίσῃ ἐπί τοῦ θέματος ἡ ῾Ιερά Σύνοδος, καί τότε αὐθαιρέτως παρεβίασε (ὁ κ. Κάτσουρας) τήν θύρα τῆς αἰθούσης, ὅπου ἐφυλάσσετο τό περιοδικόν καί...λάθρᾳ τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς, τό ἐταχυδρόμησε. ᾿Αλλά ἀφοῦ ὁ κ. Κάτσουρας εἶναι...Διευθυντής, ποιόν θά ὑπολογίσῃ; ῎Αλλωστε ἔγραψε εἰς ἐπιστολήν του, ὅτι ὡς ...Διευθυντής δέν ἐποπτεύεται ἀπό...κανένα.
Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΣ
Α.Π. 158 ᾿Εν ᾿Αθήναις τῇ 25 ᾿Οκτ..2000 (π.ἡ.)
ΠΡΟΣ
1) Τήν Α.Μ. τόν ᾿Αρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. ᾿Ανδρέαν ὑπό τήν ἰδιότητα: α) Τοῦ Προέδρου τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, β) Τοῦ ᾿Εκδότου τοῦ περιοδικοῦ "ΚΗΡΥΞ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", ἐπισήμου ᾿Οργάνου τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί Γ) Τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς. 2) Τόν ὑπεύθυνον Διευθυντήν τοῦ περιοδικοῦ "Κ.Γ.Ο." κ. Δημήτριον Κάτσουραν. 3) Τήν Συντακτικήν ᾿Επιτροπήν: α) ᾿Αρχιμ. π. Στέφανον Τσακίρογλου, β) ῾Ιερομ. π. Νεόφυτον Τσακίρογλου καί γ) θεολόγον κ. ᾿Ελευθέριον Γκουτζίδην.
᾿Εν σχέσει πρός τό ρεπορτάζ - ᾿Ανακοίνωσιν, πού ἀφορᾶ τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς 17ης καί τῆς 18ης Μαίου ἐ.ἔ. καί τό οποῖον ἐδημοσιεύθη εἰς τόν "ΚΗΡΥΚΑ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", τεῦχος 269/᾿Ιούλιος 2000, σελ. 155-157, (ἐκυκλοφόρησε τό πρῶτον δεκαήμερον τοῦ μηνός ᾿Οκτωβρίου), παρατηρῶ, ὑπό τήν ἰδιότητα τοῦ ᾿Επισκόπου μέλους τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, τοῦ ᾿Αρχιγραμματέως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου καί τοῦ μέλους τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς τοῦ "Κ.Γ.Ο.", τά ἀκόλουθα:
α) ῾Ημεῖς ὁ Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς, καί ᾿Αρχιγραμματεύς τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος, οὐδεμίαν σχέσιν ἔχομεν μέ τό δημοσίευμα τοῦτο. Τό ἐν λόγῳ δημοσίευμα ἀφορῶν εἰς τάς ἐργασίας τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, κατά τάς συνεδριάσεις αὐτῆς τῆς 17ης καί τῆς 18ης Μαΐου 2000, ὄχι μόνον δέν προέρχεται ἀπό ἡμᾶς, παρά τό ὅτι ὡς ᾿Αρχιγραμματεύς τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, εἴμεθα ὁ μόνος ἁρμόδιος δι᾿ αὐτό, ἀλλ᾿ ούδέ κἄν ἐτέθη ὑπ᾿ ὄψιν μας πρό τῆς δημοσιεύσεώς του, ὡς ὤφειλε νά γίνῃ, καί διά τόν πρόσθετον καί οὐσιαστικόν λόγον, ὅτι εἴμεθα ἕν ἐκ τῶν δύο μελῶν τῆς ᾿Εποπτευούσης ᾿Επιτροπῆς τοῦ περιοδικοῦ τούτου, τό ὁποῖον εἶναι τό ἐπίσημον ὄργανον τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου.
β) ᾿Επειδή, ἡ δημοσίευσις τοῦ ἐν λόγῳ ρεπορτάζ - ἀνακοινώσεως, τῆς ὁποίας, ἡμεῖς ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος, τυχαίως ἐλάβομεν γνῶσιν μόλις τήν πρωΐαν τῆς Πέμπτης 15/28 Σεπτεμβρίου, ὅτε διά πρώτην φοράν εἴδομεν τετυπωμένον τό τεῦχος τοῦ μηνός 'Ιουλίου 2000 εἰς τήν αἴθουσαν τῆς διεκπεραιώσεως αὐτοῦ, ἦτο ἀντικανονική καί παράτυπος, τό δέ περιεχόμενόν του δέν ἀντεπεκρίνετο εἰς τήν πραγματικότητα, μέ συνέπειαν νά διασύρεται δι᾿ αὐτοῦ ἡ τιμή καί ἡ ὑπόληψις ἐκκλησιαστικῶν προσώπων, ὑπῆρχε δέ καί ὁ κίνδυνος προκλήσεως ἐξ αὐτοῦ ἐσφαλμένων ἐντυπώσεων καί συγχύσεως καί σκανδαλισμοῦ εἰς τούς ἀναγνώστας, ἐδώσαμεν ἀμέσως ἐντολήν νά ἀνασταλοῦν αἱ ἐργασίαι τῆς διεκπεραιώσεως. Παραλλήλως δέ ἐνημερώσαμεν αὐθημερόν τόν Διευθυντήν τοῦ "Κήρυκος" καί ἐγγράφως ἀπετάνθημεν εἰς τόν Μακαριώτατον. Διά τοῦ τρόπου αὐτοῦ ἐπεδιώξαμεν καί προσεπαθήσαμεν νά μή κυκλοφορήσῃ τό τεῦχος τοῦτο, μέχρις οὗ ἀποφανθῇ σχετικῶς ἡ ῾Ιερά Σύνοδος. Λόγῳ αὐθαιρέτων καί ἀπαραδέκτων ἐνεργειῶν καί ὑπό περιστάσεις, καί κατά τρόπον πού γνωρίζουν καλῶς οἱ εὐθυνόμενοι εἰς αὐτάς δέν κατωρθώθη νά ἀνασταλῇ τό κακόν.
γ) ᾿Εκ τοῦ δημοσιεύματος τούτου ἠγέρθησαν σοβαρά θέματα Κανονικῆς καί ἠθικῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς τάξεως, διά τά ὁποῖα οἱ ὑπεύθυνοι καί ἠθικοί αὐτουργοί καλοῦνται διά τοῦ παρόντος νά ἀναλογισθοῦν καί ἀναλάβουν ἀμέσως τάς μεγάλας εὐθύνας των. Καί ἐρωτῶμεν: Ποῖος ἤ ποῖοι, ὅλως ἀναρμοδίως καί ἀντικανονικῶς ἐνεργοῦντες, συνέταξαν τό ἐν λόγῳ Ρεπορτάζ-᾿Ανακοίνωσιν; Ποῖον ᾿Εκκλησιαστικόν ῎Οργανον καί πότε ἐνέκρινε τοῦτο καί ὑπό ποίας πιέσεις ἐνδεχομένως ἐνέδωσεν είς τήν δημοσίευσίν του ἐν ἀπουσίᾳ τοῦ ᾿Αρχιγραμματέως εἰς τό ἐξωτερικόν; Διατί δέν ἐνημερώθημεν ἅμᾳ τῇ ἐπιστροφῇ μας ἐπί τοῦ ἐν λόγῳ ρεπορτάζ; Ποῖοι ἐν τέλει "ὑπέκλεψαν" τό ὑφ᾿ ἡμῶν ἀσφαλισθέν περιοδικόν (τεῦχος ᾿Ιουλίου 2000) ἐκ τῆς αἰθούσης διεκπεραιώσεως τοῦ Συνοδικοῦ μεγάρου, τό μετέφεραν εἰς ἄγνωστον εἰς ἡμᾶς τόπον καί ἐκεῖ τό διεκπεραίωσαν καί τό ἐταχυδρόμησαν; Ποῖοι εἶναι οἱ ἠθικοί αὐτουργοί αὐτοῦ τοῦ δημοσιεύματος, μέ τό ὁποῖον διεσύρθησαν βαρύτατα καί ἐκκλησιαστικοί θεσμοί, καί ἐκκλησιαστικά πρόσωπα, ἀλλά καί ἐν τέλει ἀπέβη καί εἰς βάρος τοῦ ἔργου τῆς Μητρός ᾿Εκκλησίας, προκαλέσαν μέγα σκανδαλισμόν εἰς παγκόσμιον κλίμακα;
δ) Καθ᾿ ὅσον ἀφορᾶ εἰς τό περιεχόμενον τοῦ δημοσιεύματος, ἀφ᾿ ἑνός μέν δέν ἀποδίδει τήν πραγματικότητα, ἀφ᾿ ἑτέρου δέ αἱ φερόμεναι ὡς ἀποφάσεις εἶναι ἀντικανονικαί καί κατά συνέπειαν ἄκυροι, ἀποτελοῦν δέ ἐνεργείας κακῆς σκοπιμότητος καί ἀποκαλύπτουν πλήρη ἀνευθυνότητα, ἡ ὁποία, ὡς τορπίλλη ἔπληξε τήν ἀγάπην καί τήν εἰρήνην, ἀπειλεῖ δέ καί τήν ἑνότητα τῆς ᾿Εκκλησίας, καί ταῦτα ὑπέρ τοῦ Παλαιοημερογιτικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως κατά κόρον ἔχομεν γράψει. ᾿Αλλ᾿ ἐπ᾿ αὐτοῦ ἐπιφυλάσσομαι νά ἀναφερθῶ ἁρμοδίως.
᾿Επειδή διά τοῦ ὡς ἄνω δημοσιεύματος ἐπλήγει τό κῦρος ἡμῶν ὡς ᾿Επισκόπου τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας καί ὡς ᾿Αρχιγραμματέως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, μόνου ἁρμοδίου νά ἐκδίδῃ ἀνακοινώσεις, κατόπιν βεβαίως ἀποφάσεως τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου, ἤ νά δίδῃ πρός δημοσίευσιν ἀποφάσεις τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου σχετικῶς μέ τάς ἐργασίας Αὐτῆς,
᾿Επειδή εἰς παγκόσμιον κλίμακα, ὅπου ταχυδρομεῖται τό περιοδικόν, δίδεται ἡ ἐντύπωσις, ὅτι τό ἐν λόγῳ ρεπορτάζ τό συνετάξαμεν ἡμεῖς, καί ἐπομένως οὐδείς γνωρίζει, ὅτι ἡμεῖς ὁ Μητροπολίτης Κήρυκος, οὐδεμίαν σχέσιν ἔχομεν μέ αὐτό τό πανταχόθεν διάτρητον δημοσίευμα, καί ὅτι ἐποιήσαμεν τό πᾶν διά νά μή ἴδῃ τό φῶς τῆς δημοσιότητος, καί
᾿Επειδή δημοσιευθέν τοῦτο ἔχει προξενήσει εἰς τούς ἀναγνώστας ἀλγεινήν ἐντύπωσιν, ἀλλά καί σύγχυσιν καί σκανδαλισμόν, προσέτι δέ καί ἀντιδράσεις καί καθημερινάς διαμαρτυρίας, τῶν ὁποίων εἶμαι ἀποδέκτης, τόσον ἀπό τούς ἐν ῾Ελλάδι συνδρομητάς τοῦ "Κήρυκος", ὅσον καί ἀπό τό ἐξωτερικόν, καταθέτω τήν παροῦσαν, ἵνα δημοσιευθῇ εἰς τό ἀμέσως προσεχές τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ "ΚΗΡΥΞ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ", ΑΝΕΥ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙΩΣΕΩΝ, καί εἰς ἀντιστοίχους σελίδας αὐτοῦ πού ἐδημοσιεύθη τό ρεπορτάζ, καί τοῦτο πρός ἐνημέρωσιν τῶν ἀναγνωστῶν καί ἀποκατάστασιν τῆς ἀληθείας.
Μετά τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης.
῾Ο ἐν ᾿Επισκόποις ἐλάχιστος
+ ῾Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος
Δυστυχῶς οὔτε αὐτό τό κείμενον ἐδημοσίευσεν ὁ κ. Κάτσουρας, ὡς ἦτο ὑποχρεωμένος, ἄν ὄχι ἀπό πλευρᾶς ἠθικῆς δεοντολογίας, τουλάχιστον ἐκ δημοσιογραφικῆς δεοντολογίας καί ἐκ τοῦ περί τύπου νόμου. Τουναντίον ἐμεθόδευσε ἕναν πρωτοφανῆ διωγμόν καί ἐναντίον μου πλέον, τόν ὁποῖον διωγμόν βεβαίως τροφοδοτεῖ ἡ ἀδράνεια τῶν Σεβ/των ᾿Αρχιερέων, οἱ ὁποῖοι δέν θέλουν νά καταλάβουν εἰς πόσον μεγάλα βάραθρα τούς ὁδηγεῖ ὁ κ. Κάτσουρας. Λυπᾶμαι πολύ διά τήν στάσιν αὐτήν τοῦ Μακαριωτάτου ᾿Αρχιεπισκόπου καί τῶν Σεβασμιωτάτων ᾿Αρχιερέων (εὐτυχῶς ὄχι ὅλων), διότι θά πληρώσωμεν πολύ ἀκριβά τήν ἀλαζονεία τοῦ κ. Κάτσουρα. Εἴθε νά διαψευσθῶ.
Υ.Π. Δυστυχῶς δεν διεψεύσθην, τουναντίον τά γεγονότα κατά τήν παρελθοῦσαν δεκαπενταετίαν ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψιν … Ἀναφέρω μόνον ἕνα τελευταῖο: Ἐνῶ το 2011 ἐκυκλοφόρησε 26 σέλιδο τευχίδιο, εἰς το ὁποῖον διεμαρτύρετο προς τον Ἀρχιεπίσκοπό του Νικόλαο, διά τήν ἀπόπειραν κατεδαφίσεως τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Εὐαγγελιστρίας Πεύκης και τήν ἐκποίησιν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Σαλαμίνος, ὑπό τοῦ Παντελεήμονος Ντέσκα, ὅμως ὅταν ἠρωτήθη ἐπ’ ἀκοατηρίω κατά τήν δικάσιμον τῆς 17/3/2015, ὅπου κατέθετε ὡς μάρτυς κατηγορίας ἐναντίον μας, ἐάν γνωρίζη περί τοῦ θέματος τούτου ἀπήντησε ὅτι: «ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ». Βεβαίως δεν ἦτο δυνατόν να πῆ κάτι διαφορετικό, ἀπό ἐκεῖνο πού εἶπε ὁ Ἱερομόναχος π. Νεόφυτος Τσακίρογλου, καταθέτων ὡς μάρτυς κατηγορίας ἐναντίον μας κατά τήν προηγουμένην δικάσιμον τῆς 5.3.2015, ὁ ὁποῖος εἰς τήν ἰδίαν ἐρώτησιν ἀπήντησεν και αὐτός: «ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ», ἐνῶ πρό ὀλίγου καιροῦ εἰς μίαν συνάντησίν του μεθ' ἡμῶν τοῦ Μητροπολίτου Κηρύκου παρουσία καί τρίτου προσώπου εἰς τήν «ΣΤΕΓΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ» εἶπεν, ὅτι ἡ Σύνοδός του πῆρε ἀπόφασι να «μαζέψη χρήματα διά να πάρη πίσω τον ἐκποιηθέντα πωληθέντα ναό».
----------------------------------------
Ὑπεύθυνος διά τήν Η/Λ Ἐφημερίδα: «Ὁ Κήρυξ τῶν Ὀρθοδόξων ". Ὀ Ἐπίσκοπος Κήρυκος (κατά κόσμον Μηνᾶς Κοντογιάννης), Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικῆς, Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί Πρόεδρος τῆς Πανορθοδόξου Ἱερᾶς Συνόδου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου