ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΝ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΣ

 

ΟΠΟΙΟΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΝ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ...

ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ “ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ” ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ Αριθμ. Φυλλου 157 Φεβρουαριος 2021

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΓΑΛΑΚΤΙΩΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΣΑ ΕΝ ΕΤΕΙ 2007 ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΠΡΟΗΛΘΕ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ «ΑΘΗΝΩΝ» ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ – ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ «ΚΥΠΡΟΥ» ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞ ΕΝΟΣ ΣΤΟΜΑΤΟΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ... ΔΙΑΒΟΛΟΝ (ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΣ) ...  

Εις το ὑπ' ἀριθμ. 9/15.9.2007 ἐπίσημον ἔγγραφόν του ο Σεβ/τος διαμαρτυρομενος δια τον τροπον λειτουργιας της Συνοδου του γράφει:

«…Τόν Αὔγουστο (2007) ἔλαβα ἐκ νέου εἰδοποίηση γιά τήν Ἱεραρχία μέ τά θέματα πρός συζήτηση ἀλλά διαπίστωσα ὅτι (τά) εἴχατε ἤδη συζητήσει, καί ὑπογράψει(!)

Σᾶς ἀπάντησα ὅτι δέν ὑπογράφω τά θέματα τά ὁποῖα ἦταν: 1) ἡ χειροθεσία, 2) ἡ καθαίρεση τοῦ Κηρύκου, 3) ἡ καθαίρεση Ἱερέων Κυπρίων. Ἐπί πλέον εἴπατε ὅτι κάνατε καί δύο ἀκόμη προαγωγές, τοῦ Σεβασμιωτάτου Παντελεήμονα ἀπό Σαλαμίνος σέ Πειραιῶς καί Νήσων, καί τοῦ Σεβασμιωτάτου Ἰγνατίου ἀπό Φαρσάλων σέ Λαρίσης καί Τυρνάβου. Ἐγώ τόνισα ὅτι αὐτό δέ λέγεται προαγωγή ἀλλά μεταθετό καί γι' αὐτό κατηγορούμεθα…». (Ἐπιστολή Α.Π. 9/15.9.2007 σελ. 5).

Επίσης εις το ιδιο εγγραφον γραφει: 

«…1) Πρίν τρία χρόνια σέ κάθε Ἱεραρχία ἀπαγορεύατε αὐστηρά κατά τή διάρκεια τῆς συνεδρίασης, νά περιφέρονται στό διάδρομο θεολόγοι, Κληρικοί, καί Μοναχοί, μέ σκοπό νά τηρεῖται τό ἀδιάβλητο. Ἐπίσης πιστεύω νά ἐνθυμεῖσθε ὅτι σᾶς ἔλεγα ὅτι ὅσα συζητᾶμε μέσα στήν Ἱεραρχία τά ξέρουν λίγο — πολύ ὅλοι καί ἐσεῖς ἐπιμένατε μέ ἀπόλυτο τρόπο νά τούς καλοῦμε μόνο ὅταν ἔχουμε νά συζητήσουμε γιά κάποιο θεολογικό θέμα.

Μάλιστα θυμᾶμαι τό ἔντονο παράπονο τοῦ πρώην Μακαριωτάτου Ἀνδρέα ὁ ὁποῖος σᾶς παρακαλοῦσε νά ἀφήσετε τό διάκονο Μεθόδιο νά παρευρεθεῖ νά τοῦ λέει στό αὐτί τά λεγόμενα κι ἐσεῖς δέν τό ἐπιτρέψατε. Κατά συνέπεια ἐκφράζω τήν ἑξῆς ἀπορία: Πότε ἐτηροῦντο οἱ θεσμοί τῆς Ἱεραρχίας τότε ἡ τώρα πού παρεβρίσκονται στήν Ἱεραρχία οἱ σύμβουλοι θεολόγοι καί μοναχοί;

Ἐπίσης χρόνια τώρα λέγατε ὅτι δέν ἐπιτρέπεται νά συζητήσουμε κανένα θέμα πού δέν ἔχει ἀναγραφεῖ στήν ἡμερήσια διάταξη, ἐκτός ἄν κάποιος κάνει μιά ἁπλῆ ἐρώτηση. Παρ' ὅλα αὐτά ὁ θεσμός αὐτός καταργήθηκε ἐπί τῶν ἡμερῶν σας. Σᾶς ὑπενθυμίζω ὅτι περί τό τέλος τοῦ ἔτους 2006 πραγματοποιήθηκε κανονική Ἐνδημοῦσα (Σύνοδος). Τήν πρόσκληση μέ τά θέματα πού ἐπρόκειτο νά συζητηθοῦν τή λάβαμε 5 ἡμέρες πρίν καί ἦταν τά ἑξῆς: α) Τό θέμα τῆς Κύπρου καί β) ἡ ἐκλογή Ἀρχιερέων.

Παρεβρέθηκαν ὅλοι οἱ 5 Ἀρχιερεῖς καί ἀντί τοῦ Ἁγίου Φιλίππων ὁ καθηγούμενος π. Στέφανος. Ἀρχίσαμε, προσευχηθήκαμε καί ἐν συνεχεία ὁ Γραμματέας διάβασε τά θέματα πρός συζήτηση. Πρίν ξεκινήσουμε τή διαλογική συζήτηση σᾶς εἰδοποίησαν ὅτι ἔφθασαν ὁ π. Μάξιμος καί ὁ κ. Δ. Κάτσουρας κι ἐσεῖς τούς ἐπιτρέψατε νά περάσουν. Αὐτό ἀποτελεῖ νέο θεσμό ἤ παλαιό; Ἐκάθησαν λοιπόν μέ τήν πρέπουσα τάξη κι ἐσεῖς κάνατε ἀναφορά στά δύο θέματα τά ὁποῖα θά συζητούσαμε.

Ἐκεῖνοι ἀντέδρασαν καί εἶπαν ὅτι τό πρῶτο θέμα θά εἶναι αὐτό τῆς χειροθεσίας,(3) ενα θέμα δηλαδή πού ἀπασχολεῖ τήν Ἱεραρχία ἐπί 35 χρόνια καί ἔχουν γραφτεῖ πολλά κατά καιρούς. Ἐπί πλέον πρίν ἀπό 2 ἔτη εἴχατε ἀναθέσει σέ ἐπιτροπή στήν ὁποία προέδρευε ὁ Ἅγιος Ἀργολίδος καί ὅσες φορές σᾶς ἀπευθύναμε ἐρωτήσεις ἐσεῖς ἀπαντούσατε ἁπλᾶ «ὑπομονή». Ὅμως ὑπομονή στήν ὑπομονή πέρασαν τά δύο χρόνια καί κανένας ἐξ ἡμῶν δέν εἶχε διαβάσει τή μεγάλη πραγματεία περί χειροθεσίας ἐκτός τῆς ἐπιτροπῆς καί τοῦ πατρός Εὐσταθίου. 

Στή συνέχεια ὅλοι ὑποχωρήσαμε δίχως καμμία διαμαρτυρία ἀφοῦ ἀκούσαμε τή 14σέλιδη πραγματεία στήν ὁποία ζητούσατε τή γνώμη μας γιά ἕνα ζήτημα πού γιά πρώτη φορά πληροφορηθήκαμε. Ἡ ἐπιτροπή εἶχε ἐργασθεῖ δύο ὁλόκληρα χρόνια χωρίς καμμία ἐνημέρωση κι ὅμως ἐμεῖς δεχθήκαμε νά ὑπογράψουμε τό θέμα κάπως βεβιασμένα. Αὐτό διότι τό πνεῦμα τῆς πραγματείας ἦταν νά μήν ἀναφερθοῦν σέ ὅσα ἐπί 35 χρόνια ὅλοι οἱ πατέρες συμφώνησαν, ἔγραψαν καί ὁμολόγησαν ὅτι διαβάστηκε συγχωρητική εὐχή(4) μέ σκοπό νά ἐξαλείψουμε τήν παρατυπία πού ἀπό μεγάλη οἰκονομία ἔγινε ἑνός ὑπό ἑνός, 35 χρόνια κανένας δέν ἀμφέβαλε γιά τήν διαδοχή τῆς Ἀρχιερωσύνης ἀπό τόν ἀείμνηστο Ματθαῖο Α΄ τό 1948. Τώρα μέ ποιό τρόπο θά τή διορθώσουν, ὅπως ἄλλωστε ὑποσχέθηκαν, ζητώντας νά ὑπογράψουμε δίδοντάς τους ἐντολή νά κάνουν ἄλλη ἐγκύκλιο πού θά ἀναφέρεται ὅτι τό 1971 δέν ἔγινε καμμία ἐνέργεια(5) καί τότε θά τήν ὑπογράψουμε καί αὐτή θά κυκλοφορήσουμε.

Ἀρχικά ἐνθουσιάστηκα καί ὑπέγραψα (ἀναλογιζόμενος πώς θά ἀνακαλέσουν ὅλα τά γραφόμενα). Στή συνέχεια διαβάσανε ἐν συντομία τήν 7σέλιδο ἀνακοίνωση τοῦ π. Εὐσταθίου.(6) Κατά τήν διάρκεια τῆς ἀνάγνωσης κανένας δέν μιλοῦσε ἐκτός ἀπό τόν π. Μάξιμο ὁ ὁποῖος διέκοπτε κατά διαστήματα ἐκφράζοντας διαφόρων εἰδῶν ἀντιθέσεις καί μέ τάση εἰρωνείας, κατηγορίας κ.λπ….» (Αὐτόθι).

Ἐπί τοῦ ἰδίου θέματος τῆς ἐκλογῆς καί χειροτονίας σας, πάλιν ὁ ἴδιος καταγγέλλει:

«…Σχετικά μέ τό ἄλλο θέμα περί χειροτονίας εἶχα τήν ἐντύπωση ὅτι θά δώσετε ἐντολή νά ἐξέλθουν ὁ κ. Κάτσουρας καί ὁ π. Μάξιμος καθώς ἐπίσης καί κάθε ὑποψήφιος ἄλλωστε αὐτή εἶναι ἡ νόμιμη ὁδός. Δυστυχῶς βγάλατε ἕνα μικρό χαρτί καί ἐπανειλημμένως διαβάσατε τά ὀνόματα πού ἦταν ὅλα ἕτοιμα καί προκαθορισμένα ἄγνωστο ἀπό ποιόν!

Καί ὅμως ἐσεῖς ὁ ἴδιος εἴσαστε πού κάποτε διαμαρτυρόσασταν στό Μακαριώτατο Ἀνδρέα ὅτι ἐφ' ὅσον ὑπάρχει ἔστω καί μιά ἀρνητική ψῆφος γιά τήν ὑποψηφιότητα κάποιου (αὐτή ἡ), χειροτονία δέν εἶναι δυνατό νά γίνει. Ἐνῶ ὁ ὀρθόδοξος θεσμός ἔχει τό ἴδιον τοῦ συστήματος πλειοψηφίας.

Τά ὀνόματα πού ἦταν γραμμένα: 1) καθηγούμενος Στέφανος Βρεσθένης, 2) π. Εὐστάθιος Πατρῶν, 3) π. Παντελεήμων Σαλαμίνος, 4) π. Ἰγνάτιος Φαρσάλων καί 5) π. Ἀνανίας Κοζάνης. Στή συνέχεια μᾶς ρωτήσατε ἐάν συμφωνοῦμε καί ὁ Ἅγιος Ἀργολίδος, ὁ Ἅγιος Θηβῶν καί ἐγώ ἀπαντήσαμε καταφατικά, νά εἶναι εὐλογημένο.

Ὁ ἡγούμενος στό ἄκουσμα αὐτῶν τῶν ὀνομάτων ἔφυγε δίχως νά ἐκφράσει τήν ἄποψή του. Ὁ ἐκπρόσωπος τοῦ Ἁγίου Φιλίππων ἀποχώρησε δίχως ἔνσταση ἤ κάποια δικαιολογία. Στή συνέχεια πῆρε τό λόγο ὁ π. Μάξιμος καί εἶπε ὅτι ὁ καθηγούμενος ἀποχώρησε καί ἔδωσε ἐντολή νά μήν πραγματοποιηθεῖ ἡ ἀρχιερωσύνη τοῦ π. Ἀνανία. Στό ἄκουσμα αὐτῆς τῆς ἐντολῆς δέν ἔγινε καμμία ἔνσταση ἤ παρατήρηση. Αὐτός εἶναι νέος θεσμός;

Προτείνατε νά προχωρήσουμε στούς 3. Εὐθύς ἀμέσως σηκώθηκε ὄρθιος ὁ κ. Κάτσουρας καί εἶπε «ὄχι» στόν π. Εὐστάθιο. Ἐγώ ἐξέφρασα τήν ἀπορία μου ἀφοῦ ἤδη εἴχαμε συμφωνήσει μέ τά ὀνόματα πού διαβάσατε Μακαριώτατε (πῶς ὁ κ. Κάτσουρας) εἶπε «ὄχι, ὁ π. Εὐστάθιος δέν θά γίνει» καί στή συνέχεια ἀκούστηκε ἡ φωνή τοῦ Ἁγίου Θηβῶν ὁ ὁποῖος εἶπε ὅτι «ἀμφιβάλλουμε γιά τήν Ὀρθοδοξία τοῦ π. Εὐσταθίου», καμμία παρατήρηση γιά αὐτό.

Ἔχω λοιπόν τήν ἑξῆς ἀπορία βλέποντας καί ἀκούγοντας τό διάλογο μέ τόν κ. Κάτσουρα: Γιατί Μακαριώτατε δέ λάβατε θέση παραθέτοντας τό λόγο τῆς ἀλήθειας; Ποιός ἦταν ὁ λόγος πού δέ μεσολαβήσατε στή συζήτηση αὐτή καί στό διαπληκτισμό ἐμοῦ πού ἤμουν θετικός καί τοῦ κ. Κάτσουρα πού ἦταν ἀρνητικός; Ἐγώ ἐπέμενα, «μά τώρα ὁ Μακαριώτατος δέν διάβασε μαζί μέ τούς 5 τόν π. Εὐστάθιο Πατρῶν;» ὄχι, ἐπαναλαμβάνει ὁ κ. Κάτσουρας. Ἐπέμενα μπροστά σας Μακαριώτατε διότι δέν ἔβλεπα καμμία διαμαρτυρία ἤ ἔνσταση ἀπό κάποιον.

Ἔπειτα ἀπ' ὅλα αὐτά ἀπεχώρησα ταραγμένος…

Ἐν κατακλεῖδι Μακαριώτατε καί Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς 1) Ἀποσύρω τίς δύο ὑπογραφές μου τόσο τῆς ἐκλογῆς ὅσο καί τῆς προαγωγῆς τῶν 2 Ἀρχιερέων Ἁγ. Πειραιῶς καί Ἁγ. Λαρίσης, διότι δέν τηρήθηκαν οἱ θεσμοί τούς ὁποίους ἐγώ προσωπικά κατηγοροῦμαι ὅτι δέν τηρῶ, 2) ἀναγνωρίζω τίς ἀποφάσεις τῆς πλειοψηφίας, ἀφοῦ τά θέματα δέν εἶναι δογματικά ἀλλά διοικητικά, τίς χειροτονίες τους, τίς μεταθέσεις τους καί τίς προαγωγές τους…» (Αὐτόθι).

Σημειωσις εδημοσιευθη εις την Ορθοδοξον Πνοην εν ετει 2007.

Διά τον «Αντιαιρετικόν Αγωνα Αγιος Νικολαος» του «Συλλόγου των Ορθοδοξων» καί του "Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμειου", του «Ιερου Φιλανθρωπικου Συνδεσμου Κληρικων Ακαινοτομητου Εκκλησίας ΓΟΧ Ματθαιος ο Α». Ελάχιστος προς Κύριον ευχέτης. Ο Προεδρος του Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμείου +Ο Μεσογαίας, Λαυρεωτικης καί Αχαρνων Κηρυκος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ