Παγκοσμιοποιηση καί Βιοποικιλότητα (Ομοτιμου Καθηγητου της Γεωπονικης Αθηνων κ. Νικολάου Εμμανουηλ)
ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ
Αριθμ. Φυλλου 177 Μαρτιος 2021
Παγκοσμιοποιηση VS Βιοποικιλοτητα
Στις ημερες μας καί ως συνεχεια μιας διαδικασιας, μεθοδολογιας καί λογικης, επιχειρειται με επιταχυνόμενο ρυθμό καί κατα συστηματικό τροπο αυτό πού κοινως ονομαζεται «παγκοσμιοποιηση», η ορθοτερα «παγκοσμιωση».
Κατα την επικρατουσα αποψη στην συντριπτικη πλειονοτητα των Μεσων Μαζικης Ενημερωσης καί γενικωτερα της παρεχομενης πληροφορησης, η εννοια της παγκοσμιωσης ηχει ως κατι το θετικό, πού σκοπό τελικό εχει την καλλιτερευση της οικονομικης, κοινωνικης καί εν γενει της ζωης του ανθρωπου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Βασικη αρχη στην υλοποίηση της αποτελει η ελεύθερη διακινηση κεφαλαίων, αγαθων καί ανθρωπων, ετσι ωστε οποιοιδηποτε φραγμοί (εμπορικοί, πολιτισμικοί, πνευματικοί κ.α) να μην υπάρχουν μεταξυ των διαφορων κρατων – εθνων, προκειμενου να επιτευχθει η οσον το δυνατόν μεγαλυτερα ομογενοποιηση σε ολα τα επίπεδα της ανθρωπίνης συμπεριφορας της νοητικης προσληψης συμπεριλαμβανομενης.
Θα μπορουσε ετσι κατα τους θιασωτες της να προκυψει ενας κόσμος χωρις συγκρούσεις, ειρηνικός, ιδανικός, θα ελεγε κανείς, χωρις διαφορες κατω από μία παγκόσμια (δια) κυβερνηση, φιλοσοφια, θρησκεια κ.ο.κ., εξαλείφοντας ετσι τις εστιες συγκρούσεων πού πραγματι καί σημερα υπάρχουν λόγω της πολιτισμικης, οικονομικης, θρησκευτικης καί αλλης διαφορετικότητος των εθνων, ως αυτα σημερα υπάρχουν.
Καί πραγματι ολα τουτα με καθε τροπο προωθουνται αλλοτε σιωπηρα καί αλλοτε ηχηρα. Ο προσδιορισμός παγκόσμιος (α) ακούγεται πλέον πολύ συχνα, σε καθε ευκαιρια καί περίσταση. Ετσι για καθε ημερα του χρονου ονομαζεται η εορταζεται κατι σημαντικό (π.χ. παγκόσμια ημερα της μητερας, του πατερα) η εντελως ασημαντο. Οργανισμοί, νομικες οντοτητες, οργανωσεις, εκδηλώσεις κ.α. παραπέμπουν σε κατι παγκόσμιο, οπως Παγκόσμια Τραπεζα, Παγκόσμιος Οργανισμός Εμποριου (Π.Ο.Ε.), Παγκόσμιος Οργανισμός Υγειας (Π.Ο.Υ.) κ.ο.κ.
Θα μπορουσε κανείς να προσομοιασει την παγκοσμιωση ως ενα ποταμι πού ορμητικα κατευθυνεται προς μία κατευθυνση, ποταμι το οποιο σχηματιζεται από πολλους παραποταμους, ρυακια η πηγες πού ερχονται από ολες τις κατευθυνσεις. Βοηθουμενη καί από τις δυνατοτητες της συγχρονης τεχνολογιας, η πραγματοποιηση της παγκοσμιωσης φαινεται πιό ευκολη παρ οτι στο παρελθον, αν δεχθουμε οτι μία μορφη παγκοσμίωσης εχει επιχειρηθει στην Ιστορια από μεγαλες καί ισχυρες αυτοκρατοριες μεσω κυριως της στρατιωτικης ισχυος.
Τα οποια πραγματικα θετικα υπάρχουν στην διαδικασια αυτη δεν παύουν να αναδεικνυονται καί να υπερτονίζονται ως εάν δεν υφιστανται αρνητικα σημεια.
Ενα από τα σημαντικώτερα αρνητικα σημεια ειναι εκείνο πού παραπέμπει στην μη «λειτουργικότητα» του ολου εγχειρηματος καί στην ασταθεια που υπεισερχεται στην ολη θεωρηση της ομογενοποιησης των παντων, στην ελλειψη δηλαδη της διαφορετικότητας πού «ἁφυσικα» επιχειρειται, οπως αυτη προσδιοριζεται καί υποδεικνυεται από την ιδια την δημιουργια των αβιων καί εμβιων οντων.
Καί πραγματι καί ο πιό απλός, χωρις ιδιαιτερες επιστημονικες γνωσεις ανθρωπος, βλέπει παντου γυρω του την διαφορετικότητα. Ο συγχρονος ορος για τα εμβια οντα ειναι αυτός της «βιοποικιλότητος». Τα φυτα, τα ζωα, οι παντος ειδους μικροργανισμοί μονοκυτταριοι η καί κατω από αυτούς μικροοργανισμοί (ιοί, ιοειδη, prions) περιλαμβανουν ενα τεραστιο αριθμό ειδων
(Ειναι εκπληκτικο να γνωριζει κανεις οτι καθημερινως δεκαδες νεα ειδη εμβιων οντων στην επιστημη ανακαλυπτονται, ειδη δηλαδη πού ο ανθρωπος δεν ειχε δει εως τοτε διευρυνοντας ετσι τον γνωστο αριθμό ειδων στον πλανητη μας. Τα εντομα μόνον κατατασσονται σε πάνω από 1 εκατομύριο ειδη ... Σε ενα γραμμαριο γονιμου εδαφους υπάρχουν παρα πολλά ειδη μικροπανιδας καί μικροχλωριδας ... Σε λίγα κυβικα εκατοστα λιμναζοντων υδατων υπάρχει τεραστιος αριθμός ειδων μικροαριθμοπόδων... Σε μία σταγόνα υγρού του προστομαχου μυρηκαστικων ζωων υπάρχει απίστευτα μεγαλος αριθμός ειδων μικροοργανισμων κ.ο.κ.)
Τα ειδη αυτα διαφερουν στην μορφολογια, βιολογια, δομη καί λειτουργια, τροφικες απαιτησεις κ.ο.κ. Οι πληθυσμιακες πυκνοτητες πού μπορει να αναπτυξουν ποικίλουν από λίγα ατομα εως πραγματικα αστρονομικους αριθμους. Η διασπορα τους; Παντου, τοσο στην ξηρα οσο καί στα υδατινα περιβαλλοντα. Από τις ερημους, τις τροπικες περιοχες, τους παγωμενους πόλους εως τα μεγαλυτερα βαθη των ωκεανων. Εχουν αποικίσει δηλαδή ολα τα χερσαια καί υδατινα περιβαλλοντα. Η διαφορετικότητα στους εμβιους οργανισμούς υπάρχει καί δημιουργειται με διαφορους μηχανισμούς και εντος του καθε ειδους, ετσι ωστε να εχουμε υποειδη, φυλες, στελεχη. Ολοι οι εμβιοι οργανισμοί εχουν ρολο στην βιοσφαιρα. Στην κορυφη της δημιουργιας ο ανθρωπος οφειλει να τους προστατευει καί να τους διαχειριζεται με σωφροσυνη προκειμενου η υπάρχουσα και συνεχως προσαρμοσμενη ισορροπία να διατηρειται.
Ειναι σαφες οτι οπως η ετεροτητα (διαφορετικότητα) στους εμβιους οργανισμούς εξασφαλίζει την ισορροπία των οικοσυστηματων, ετσι καί εκείνη στο ανωτερο δημιουργημα του Θεου, τον ανθρωπο, ειναι απαραιτητα να υπάρχει ... καί ως ετεροτητα εδω νοειται οχι μόνον η μορφολογικη, αλλά κυριως η συμπεριφορικη, εθνολογικη, πολιτισμική.
Η αποψη, λοιπόν, αμα καί προσπαθεια εξαλειψης στο πλαίσιο της παγκοσμιοποιησης, της, ως ανω, διαφορετικότητος στον ανθρωπο, φανταζει ως παραφωνία στην εν γενει δημιουργια, οπου η ετεροτητα κυριαρχει.
Τα διαφορα εθνη καί οι λαοί προφανως πρεπει αρμονικα να συνεργαζονται διατηρωντας την ταυτοτητα τους καί την ιδιοπροσωπεία τους το καθε ενα ως πολύτιμες ψηφιδες σε ενα ομορφο ψηφιδωτο καί να μή καταντησουν ολα μαζι ως αχρωμα, ομογενοποιημενα στοιχεια σε ενα ασημαντο καί αδιαφορο πίνακα, στο ονομα διαφορων ανιστορητων καί επιστημονικα ανυπόστατων επιδιωξεων καί σκοπιμοτητων .
Διά τον «Αντιαιρετικόν Αγωνα Αγιος Νικολαος» του «Συλλόγου των Ορθοδοξων» καί του "Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμειου", του «Ιερου Φιλανθρωπικου Συνδεσμου Κληρικων Ακαινοτομητου Εκκλησίας ΓΟΧ Ματθαιος ο Α». Ελάχιστος προς Κύριον ευχέτης. Ο Προεδρος του Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμείου +Ο Μεσογαίας, Λαυρεωτικης καί Αχαρνων Κηρυκος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου