Η Α ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (5.2.2003)

 

Η Α΄ Αναφορα Ενστασις (311/11-2-03) επί της συμπαιγνιας της παραιτησεως του Αρχιεπισκόπου Ανδρεου 

ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ “ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ”

ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟc 

  Αριθμ. Φυλλου 151 Φεβρουαριος 2021

ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΝΣΤΑΣΙΣ 

ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 311/11/2/2003 

ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ

ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ (ΣΤΑΜΑΛΑ) 194 00 Τ.Θ. 54 ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΤΗΛ. 210.6020176, 210 2466057

Η ΥΠ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 311/11-2-03 (π.ἡ.) ΑΝΑΦΟΡΑ - ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΗΡΥΚΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΟΥΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ 11-2-03

Προλογικόν Σημείωμα:

Τό προηγούμενον ἔγγραφον ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 310 καί ἡμερομηνίαν 6.2.03 παρέμεινεν ὡς εἴπομεν εἰς τό ‘Αρχεῖον. Πρόκειται δι’ ἕν ἁπλοῦν ρεπορτάζ – χρονικόν τῆς παραιτήσεως, ὅπως τό ἔζησεν ὁ Ἐπίσκοπος Κήρυκος. Ἡ περαιτέρω ἐξέλιξις τοῦ θέματος, ἡ μελέτη τῆς παραιτήσεως ἀπό Κανονικῆς ἀπόψεως, καί ἡ ἀποκάλυψις τῶν σκοπῶν, τούς ὁποίους ἐξυπηρέτει αὕτη, καί κυρίως ὁ τρόπος καθ’ ὅν ἐπεδιώχθη νά ἐπιβληθῆ, («ἐβιάζοντο γάρ διά τάς χειροτονίας», ὅπως μοῦ ἀπεκάλυψεν ὁ Σεβ. Γαλακτίων) ἀπεκάλυψαν ὅτι παρεβιάσθη ἡ Κανονική τάξις, διότι ἔπρεπε νά δοθῆ ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν εἰς τόν Πειραιῶς Νικόλαο, διά δύο λόγους: Πρῶτον, διότι εἶχεν ὑπέρ αὐτοῦ τό Ἀπαλλακτικόν Βούλευμα, ἄλλωστε δι’ αὐτό ἠρνεῖτο νά τό καταδικάση, καί δεύτερον, διότι «ὑπεσχέθη» νά χειροτονήση, τά κατάλληλα πρόσωπα, τά ὁποῖα προωθοῦσαν τήν «λύσιν τοῦ Παλαιοημερολογιτικοῦ» κατά τάς ὑποδείξεις τοῦ Χριστοδούλου. Καί τάς ὑποδείξεις τοῦ Χριστοδούλου, διά τήν «λύσιν τοῦ Παλαιοημερολογιτικοῦ», ἐκλήθησαν νά φέρουν εἰς πέρας, ὁ Σακαρέλλος, ὁ Σακκᾶς καί οἱ παρ’ ἡμῖν ἐγκάθετοι Κάτσουρας καί Μάξιμος. 

Εἰς τοῦτο μᾶς ὡδήγησαν ἐκμηστηρεύσεις ἐν εἴδει ἐξομολογήσεως δύο Ἀρχιερέων, καί ἡ περαιτέρω ἔρευνα καί προβληματισμός ἐπί τοῦ θέματος, τά ὁποῖα μέ ὡδήγησαν ἀβιάστως εἰς τό συμπέρασμα ὅτι μέ τήν ψευδοπαραίτησιν τοῦ ‘Αρχιεπισκόπου Ἀνδρέου καί τήν πρότασιν του περί τῆς ἀμέσου ἀναδείξεως τοῦ Νικολάου ἐπεδιώχθησαν τρία τινά. 

Πρῶτον: Νά «ἀντιμετωπισθοῦν», ἤτοι νά παρακαμφθοῦν καί νά σταλοῦν εἰς τάς «καλλένδας» αἱ καταγγελίαι κατά τοῦ Νικολάου, περί αἱρετικῶν του φρονημάτων, τά ὁποῖα οὕτω θά υἱοθετοῦντο καί ὑπό τῶν Ἀρχιερέων, οἱ ὁποῖοι θά ἐνέκριναν καί θά ἀπεδέχοντο τήν συγκεκριμένην παραίτησιν. 

Δεύτερον: Θά ἐλάμβανε «σάρκα καί ὁστᾶ» ἤτοι θά ἐγένετο καί ἐπισήμως «ἀποδεκτόν», ἔστω καί διά τῆς σιωπῆς, ὑφ’ ὅλων τῶν Ἀρχιερέων τό «Ἀπαλλακτικόν Βούλευμα» καί δι’ αὐτῶν καί ἡ «ἐπί σχισματικῶν χειροθεσία» 

Τρίτον: Ἐν τῶ προσώπω τοῦ νέου «Ἀρχιεπισκόπου», ἐπεδιώκετο νά ἀναγνωρισθῶμεν καί ἀπό τούς Φλωρινικούς καί ἀπό τόν Νεοημερολογιτισμόν βάσει τοῦ Ἀπαλλακτικοῦ Βουλεύματος, καί ἑπομένως θά ἒλύετο καί «τό παλαιοημερολογιτικόν πρόβλημα» κατά τάς ὑποδείξεις τοῦ Χριστοδούλου, ἤτοι θά ἐγένετο καί ἐν τῆ πράξει ἀποδεκτός καί θά ἐφηρμόζετο καί εἰς ἡμᾶς «γυμνῆ τῆ κεφαλῆ» ὁ παλαιοημερολογιτικός Οἰκουμενισμός.

Α.Π. 311 ᾿Εν Κορωπίῳ τῆ 11-2-03(π.ἡ.)

ΑΝΑΦΟΡΑ - ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΗΡΥΚΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΟΥΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ 11-2-03

Λαβόντες ὑπ᾿ ὄψιν: α) ῞Οσα κατά τήν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου (τῆς 5-2-03) ἐσημειώθησαν κατά τό τέλος τῶν ἐργασιῶν της, σχετικῶς μέ τό προκύψαν θέμα περί "παραιτήσεως" τοῦ Μακαριωτάτου ἐκ τῆς θέσεως τοῦ ᾿Αρχιεπισκοπικοῦ θρόνου τῶν ᾿Αθηνῶν, καί τῆς τοιαύτης τοῦ Προέδρου τῆς Ι.Σ. κλπ., καί β) Τήν ὑπ᾿ ἀριθμ. 3181/5/18-2-02 Πρόσκλησιν δι᾿ ἔκτακτον ῾Ιεραρχίαν τήν Δευτέραν 11/24-2-03, τήν ὁποίαν ἐλάβομεν τό ἑσπέρας τοῦ Σαββάτου 9-2-03, προαγόμεθα νά ὑποβάλωμεν τήν παροῦσαν ΑΝΑΦΟΡΑΝ - ΕΝΣΤΑΣΙΝ: 

1) Κατά τήν συνεδρίασιν τῆς 5-2-03, εἰς τήν ὁποίαν παριστάμεθα πέντε ᾿Αρχιερεῖς (οἱ Σεβ/τοι Πειραιῶς κ. Νικόλαος, ᾿Αργολίδος κ. Παχώμιος, Περιστερίου κ. Γαλακτίων, ἡ ἐλαχιστότης μου, καί ὁ Σεβ. Διαυλείας κ. ᾿Ανδρέας), ὡς γνωστόν διεφώνησα ἐπί τῆς ἀνακοινώσεως τοῦ Μακαριωτάτου περί "παραιτήσεώς" του, καί τῆς ἀκολουθησάσης ἄκρως ἀντικανονικῆς διαδικασίας περί ἀποδοχῆς αὐτῆς, καί ἐν ταυτῷ καί περί ἐκλογῆς νέου ᾿Αρχιεπισκόπου καί ἀπεχώρησα τῆς συνεδριάσεως. Φρονῶ ὅτι δέν ἐπετρέπετο οἱ παραμείνανες τέσσερις ᾿Αρχιερεῖς, νά ἀποφασίσετε ἐπί τῆς δηλωθείσης "παραιτήσεως" καί νά τήν κάμετε δεκτήν. Τό μόνον, κατά τήν ἐμήν ταπεινήν ἄποψιν, τό ὁποῖον ἐν προκειμένω ἠδύνασθε νά κάμετε, ἦτο νά διατυπώσετε ρητῶς πρός τόν Μακαριώτατον τάς ἐπιφυλάξεις σας ἐπί τῆς δηλώσεώς του περί "παραιτήσεως", καί ἄν δέν ἐπείθετο, ὁ Μακαριώτατος, νά τήν ἀποσύρη, νά τόν παρακαλούσατε, ἤ καί νά ἀπαιτούσατε νά ὁρίση νέαν συνεδρίασιν τῆς ῾Ιεραρχίας, εἰς τήν ὁποίαν θά ἔδει νά προσκληθοῦν Κανονικῶς ἅπαντες οἱ ᾿Αρχιερεῖς, ὥστε μέ τήν παρουσία, εἰ δυνατόν, ὅλων τῶν μελῶν τῆς ῾Ιεραρχίας νά ἐξετασθῆ τό θέμα.

2) Δυστυχῶς ὅμως παρετηρήθη, ὅτι ἅμα τῇ ἀνακοινώσει τῆς "παραιτήσεως" τοῦ Μακαριωτάτου ὅλα ἦσαν ἕτοιμα. Δηλαδή ἔγινε καταφανές, ὅτι ἡ ἀποδοχή ἐκ μέρους σας τῆς "παραιτήσεως" καί ἡ ἐκλογή "νέου ᾿Αρχιεπισκόπου", ἦτο προετοιμασμένη. ᾿Εκ τῶν ὑστέρων, δηλαδή μετά τήν ἀποχώρησίν μου, διεφημίσθη ὅτι δέν ἐπρόκειτο περί ἐκλογῆς νέου ᾿Αρχιεπισκόπου, ἀλλά ὅτι ὡρίσθη μόνον ὡς Τοποτηρητής ὁ Σεβ. Πειραιῶς κ. Νικόλαος. ῾Η εἰκόνα πού ἐπαρουσιάσθη ἦτο εἰκόνα ἑνός ὅλως κακοστημένου "θεάτρου", τό ὁποῖον ὅμως, καθ᾿ ἡμᾶς ἔκρυπτεν καί κρύπτει πλείστας ὅσας συναλλαγάς, ὑστεροβουλίας - ἰδιοτελείας. Τοῦτο τό γεγονός ἐπιβεβαίωσε τάς ἀπό ἱκανοῦ χρόνου φήμας "περί γάμων" (=χειροτονιῶν) κλπ., καί ὅτι αὐτή ἡ "παραίτησις" ἦτο προμελετημένη, ὅπως καί αἱ ἐφάμαρτοι "συναλλαγαί καί συμπαιγνίαι" περί προκαθωρισμένων ᾿Επισκοπικῶν χειροτονιῶν κλπ. 

3) ᾿Αξιοσημείωτον εἶναι ὅτι ἐπί τῆς "παραιτήσεως" διετύπωσαν ἄποψιν θετικήν τρεῖς μόνον ἐκ τῶν παρισταμένων ᾿Αρχιερέων, ἤτοι οἱ Σεβ. ᾿Αργολίδος, Περιστερίου καί Διαυλείας, τοῦ Σεβ/του Πειραιῶς ἀποφυγόντος ἐπιμελῶς νά ὁμιλήση. Τελικά, ἀντικανονικά καί ὅλως ΑΚΥΡΩΣ, οἱ τρεῖς Μητροπολῖται ἀπεδέχθησαν τήν "παραίτησιν" καί οἱ ἴδιοι ἀπεφάσισαν νά ἐκλέξουν ᾿Αρχιεπίσκοπον διά βοῆς, σύμφωνα καί μέ τήν πρότασιν τοῦ Μακαριωτάτου "νά ἐκλέξουν τόν ἀρχαιότερον κατά τά πρεσβεῖα ᾿Αρχιερέως εἰς διάδοχόν του", εἰς τόν ὁποῖον μάλιστα ἔδωσεν "ἐντολάς" καί "ὑποθήκας" διά τό ἔργον πού "ὀφείλει" νά ἐπιτελέση: "Νά προβῇ εἰς χειροτονίας νέων ᾿Αρχιερέων, νά τελέση ῞Αγιον Μῦρον καί νά... ἐκδιώξη τόν παρανομοῦντα ᾿Επίσκοπον ἀπό τίς ᾿Αχαρνές κλπ". ᾿Αμέσως, καθ᾿ ὑπόδειξιν, καί μέ τήν παρουσίαν τοῦ Μακαριωτάτου, ξεκίνησε ἡ διαδικασία ... ἐκλογῆς "νέου ᾿Αρχιεπισκόπου". ᾿Ακριβῶς εἰς τό σημεῖον αὐτό, καί ἐπειδή ματαίως προέτεινα νά μή γίνη δεκτή ἡ "παραίτησις" τοῦ Μακαριωτάτου... ἠναγκάσθην νά ἀποχωρήσω, διότι ὅλα ὅσα διεδραματίζοντο ἦσαν καί τραγικά καί ἐξωφρενικά, καί δέν διενοήθην νά συνεργήσω εἰς αὐτάς τάς μεθοδείας. Εἶναι ἐλεύθερος, ἀλλά καί ὑπεύθυνος, ὁ Μακαριώτατος, νά ἀποφασίση μόνος του καί ὄχι νά ἐξωθῆται. Δέν θά ἔχω ἀντίρρησιν δι᾿ οἱανδήποτε ἐξέλιξιν, ἀλλά Κανονικήν καί ἐλευθέραν, καί ὄχι συμπαιγνίαν. ῾Ετέρωθεν, δέν πρέπει νά διανοῆται κανείς ὅτι εἶναι πρός τό συμφέρον τοῦ Μακαριωτάτου ἡ "παραίτησις", ὅταν ἐπί τῆς ᾿Αρχιεπισκοπίας καί Προεδρίας του συνέβησαν πλεῖστα ὅσα ἀντικανονικά καί ἀντορθόδοξα, καί ἐκκρεμοῦν θέματα Πίστεως καί ῾Ομολογίας.

4) ῎Αν ἀποκλειστικός λόγος τῆς ἐκφρασθείσης ἐπιθυμίας περί "παραιτήσεως" τοῦ Μακαριωτάτου, εἶναι πράγματι ὁ γνωστός λόγος τῆς ὑγείας, καί δέν ὑφίσταται καμμία συμπαιγνία - συναλλαγή ἐφάμαρτος, τό θέμα ἀντιμετωπίζεται, ὅπως ἀντιμετωπίσθη καί μέχρι σήμερα. Δηλαδή μπορεῖ νά παραμείνῃ εἰς τόν θρόνον του καί εἰς τήν Προεδρίαν καί ὁσάκις ἀντιμετωπίζει ὀξύ πρόβλημα τῆς ὑγείας του, θά ἀναπληρώνεται ὑπό τοῦ ᾿Αντιπροέδρου. ῾Ωσαύτως θά ἀποτελέση μνημειώδη ἀσέβεια, ἀλλά καί ἀχαριστία δι᾿ ὅλους μας νά ἀπέλθη τοῦ κόσμου τούτου περιθωριοποιημένος, ἐπειδή ἔτσι τό ἀπήτησαν τά σχέδια τοῦ παρασυνοδικοῦ κατεστημένου, ἀλλά καί χωρίς ὑπό τήν Προεδρίαν του νά ληφθοῦν Κανονικαί καί ᾿Ορθόδοξοι ἀποφάσεις καί δοθοῦν, ἀπαντήσεις ἐπί λίαν σοβαρῶν θεμάτων Πίστεως, ἤτοι ᾿Εκκλησιολογίας καί ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς. Καί τοῦτο διότι, ἐπί τῆς Προεδρίας του, καί προπάντων τά τελευταῖα ἔτη ἐδόθησαν πλεῖσται ὅσαι ἀφορμαί νά κατηγορηθῶμεν ὡς ῾Ιερά Σύνοδος ἐπί "μειοδοσίᾳ", συμβιβασμῷ καί σιωπηλῇ ἀνοχῇ ἐπί θεμάτων ᾿Εκκλησιολογίας καί ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς.

᾿Εν κατακλεῖδι: Τά ὅσα διεδραματίσθησαν τήν 5-2-03, ἤτοι τήν ἀποδοχήν τῆς "παραιτήσεως", τόν διορισμόν "Τοποτηρητοῦ" καί τήν "ἀπόφασιν περί ἐκτάκτου συγκλήσεως τῆς ῾Ιεραρχίας δι᾿ ἐκλογήν νέου ᾿Αρχιεπισκόπου", ἡμεῖς τά θεωροῦμε ἀντικανονικά, καί διά τοῦτο ἄκυρα, ἐνῶ ἡ πρόσκλησις διά τήν σημερινήν συνεδρίασιν ἐλήφθη μόλις τήν 4ην ἀπογευματινήν τοῦ Σαββάτου 9-2-03. Κατόπιν ὅλων αὐτῶν, διά λόγους καθαρά Κανονικούς, ἠθικούς καί συνειδήσεως δέν δύναμαι νά συμμετάσχω εἰς αὐτήν τήν "῎Εκτακτον Σύνοδον τῆς ῾Ιεραρχίας", προτείνομε δέ ὅπως προσδιορισθῆ Κανονικῶς νέα Σύνοδος εἰς τήν ὁποίαν θά ἐξετασθῇ καί ἀξιολογηθῆ ἡ "παραίτησις" τοῦ Μακαριωτάτου καί ἀναλόγως κατά τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί τό συμφέρον τοῦ Μακαριωτάτου καί ὅλων μας θά ἀποφασίσωμεν.

῾Ο ᾿Ελάχιστος ἐν ᾿Επισκόποις 

+ ῾Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς 

Κήρυκος

Διά τον «Αντιαιρετικόν Αγωνα Αγιος Νικολαος» του «Συλλόγου των Ορθοδοξων» καί του "Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμειου", του «Ιερου Φιλανθρωπικου Συνδεσμου Κληρικων Ακαινοτομητου Εκκλησίας ΓΟΧ Ματθαιος ο Α» . Ελάχιστος προς Κύριον ευχέτης. Ο Προεδρος του Μητροπολιτικου Φιλοπτωχου Ταμείου +Ο Μεσογαίας, Λαυρεωτικης καί Αχαρνων Κηρυκος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ