ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΙΣΑ ΕΝ ΕΤΕΙ 2001, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΙΑΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑΝ ΚΑΙ ΑΠΑΤΗΝ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΗΡΥΚΟΣ (kirykos) έγραψε,

ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΑΣ ΓΡΑΦΕΙΣΑ ΕΝ ΕΤΕΙ 2001, Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΙΑΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑΝ ΚΑΙ ΑΠΑΤΗΝ

Η ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΑΠΑΤΗ ΕΠΕΧΕΙΡΗΘΗ ΤΟ 1998 ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΓΕΛΘΗ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΗ. ΔΙ ΑΥΤΗΣ ΑΠΕΣΙΩΠΗΘΗ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΥΝ ΨΕΥΔΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΗΡΧΙΖΕΝ Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΚΟΥΤΖΙΔΗ, ΔΙΟΤΙ ΤΟΙΑΥΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗΝ ΕΔΩΣΑΝ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ)

ΠΡΟΣ
τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Πειραιῶς καί Νήσων
κ. Νικόλαον

Κοινοποίησις: Μακαριώτατον ᾿Αρχιεπίσκοπον καί τούς Σεβασμιωτάτους
᾿Αρχιερεῖς τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας

Σεβασμιώτατε, εὐλογεῖτε. ῾Ο Χριστός εἴη ἐν τῷ μέσω ἡμῶν.

Εἰς τήν ὑπ᾿ ἀριθμ. 203/ 12-6-2001 ἐπιστολήν μου πρός τήν ῾Ιερά Σύνοδον ὑπέμνησα τόν ΣΤ Κανόνα τῆς Β' Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ὁ ὁποῖος ἀποκλείει τόν ὑπό κατηγορίαν ᾿Επίσκοπον νά εἶναι κατήγορος ἄλλων, πολλῷ μᾶλλον νά δικάζῃ ἐν Συνόδῳ ᾿Επισκόπους. Εἰς τό ἴδιον ἔγγραφόν μας ἀνεφέρθημεν εἰς αἱρετικά τινά φρονήματα, τά ὁποῖα ἔχουν ἐμφιλοχωρήσει εἰς τά κείμενά σας, καί τά ὁποῖα ἔχουν καταγγελθῇ διά πολλοστήν φοράν, προφορικῶς καί ἐγγράφως, ἀλλά δέν ἐλάβατε ὑπ᾿ ὄψιν τάς Καταγγελίας αὐτάς, τά δέ φρονήματα οὔτε ἀνεκλήθησαν, οὔτε κατεδικάσθησαν μέ ἀποτέλεσμα νά εἶναι κοινωνοί αὐτῶν καί ὅσοι σιωποῦν. ....
Σημειώνω τά ἑξῆς παρατηρήσεις μου ἐπ᾿ αὐτοῦ:

........ ὅλως φιλαδέλφως, εἰς τόν βλάσφημον, κατ᾿ ἐμέ, χαρακτηρισμόν σας, πατερικῶν διατυπώσεων, τάς ὁποίας σᾶς ὑπέδειξεν ὁ κ. Κάτοσυρας, σχετικῶς μέ τήν ἑρμηνείαν τῶν κεφαλαίων 18 καί 19 τῆς Γενέσεως, πού ἀναφέρονται εἰς τό γεγονός τῆς Φιλοξενίας τοῦ ᾿Αβραάμ, ὡς "φρονημάτων τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν".
Συγκεκριμένα ὁ κ. Κάτσουρας εἰς τήν Γνωμάτευσίν του ἐπί τῆς Β' ᾿Εγκυκλίου γραφει, ὅτι εἰς τόν ᾿Αβραάμ ἐμφανίσθηκε ὁ ῎Ασαρκος Λόγος καί δύο κτιστοί ῎Αγγελοι. ῾Η Σεβασμιότης σας εἰς Καταγγελίαν σας κατά τοῦ κ. Κάτσουρα χαρακτηρίζετε τήν ἀνωτέρω θέσιν ὡς "φρόνημα τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν". ᾿Απαντῶν ὁ κ. Κάτσουρας εἰς τήν Καταγγελίαν σας αὐτήν παρέθεσε τήν σχετικήν διδασκαλίαν τῶν ῾Αγίων Πατέρων, ἀποδείξας ὅτι αὐτό πού ἔγραψε εἰς τήν Γνωμάτευσίν του εἶναι φρόνημα τῶν ῾Αγίων Πατέρων, ὅπερ σημαίνει ὅτι σεῖς συγκεκριμένα φρονήματα τῶν ἁγίων Πατέρων, πού εἶναι καί πίστις τῆς ᾿Εκκλησίας ἐχαρακτηρίσατε "ὡς φρόνημα τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν".

Παραθέτομεν αὐτάς τάς μαρτυρίας, ὅπως ἀκριβῶς τάς κατέγραψεν εἰς τό ῾Υπόμνημά του ὁ κ. Κάτσουρας εἰς τήν ᾿Αναφοράν του πρός τήν ῾Ιεράν Σύνοδον:

1ον: "Η ΦΑΝΕΡΩΣΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΒΡΑΑΜ.
1, ῎Ας ξεκινήσουμε ἀπό τήν Καινή Διαθήκη καί ἄς θυμηθοῦμε τί εἶπε τό ἀψευδές στόμα τοῦ Κυρίου μας.
Εἶπεν ὁ Κύριος: "᾿Αβραάμ, ὁ πατήρ ἡμῶν, ἠγαλλιάσατο ἵνα ἴδῃ τήν ἡμέραν τήν ἐμήν καί εἶδε καί ἐχάρη" (᾿Ιω. 8, 56).
2. ᾿Από τήν ᾿Εκκλησιαστικήν ἱστορίαν τοῦ Σωζομένου: "᾿Αβραάμ μέν αὐτοῖς ἀρχηγός τοῦ γένους καί τῆς περιτομῆς γενόμενος, αὐτόπτης καί ἐστιάτωρ ἠξίωται εἶναι τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ" (Π.Η. 67, 853 Α,856 Α).
3) ᾿Από τόν πατέρα τῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς ῾Ιστορίας Εὐσέβιο Καισαρείας (256-340): "᾿Εκῖ πρῶτον ὁ Σωτήρ αὐτός μετά τῶν δύο ᾿Αγγέλων, τήν ἐαυτοῦ ἐπιφάνειαν τῷ ᾿Αβραάμ ἐπεδαψιλεύσατο· ἐκεῖ τοῖς ἀνθρώποις ὁ Θεός ἤρξατο φαίνεσθαι" (Π.Η. 20,1116 Β).
4) ᾿Από τόν ἅγιο ᾿Ιωάννη τόν Δαμασκηνό (ὁ ὁποῖος ἐπιβεβαιώνει ἀποδεχόμενος τά ὑπό τοῦ Εὐσεβίου Καισαρείας ἱστορούμενα στήν Εὐαγγελική ἀπόδειξι):
"῞Οθεν εἰσέτι καί νῦν παρά τοῖς πλησιοχώροις ὡς ἄν θεῖος τόπος, εἰς τιμήν τῶν αὐτόθι τῷ ᾿Αβαράαμ ἐπιφανέντων θρησκεύεται καί θεωρεῖται γε εἰς δεῦρο διαμένουσα ἡ τερέβινθος , οἵ τε τῷ ᾿Αβραάμ ἐπιξενωυέντες (φιλοξενηθέντες) ἐπί γραφῆς ἀνακείμενοι, δύο μέν ἑκατέρωθεν, μέσος δέ ὁ κρείτων, ὑπερέχων τῇ τιμῇ. Εἴη δ᾿ ἄν δεδηλωμένος ἡμῖν Κύριος αὐτός ὁ ἡμέτερος Σωτήρ, ὅν καί οἱ ἀγνῶντες σέβουσι, τά θεῖα λόγια πιστούμενοι. Οὗτος δή οὖν αὐτός ἐξ ἐκείνου τά τῆς εὐσεβείας σπέρματα εἰς ἀνθρώπους καταβαλλόμενος, ἀνθρώπειον ὑποδύς εἶδός τε καί σχῆμα, τῷ θεοφιλεῖ προπάτορι ᾿Αβραάμ, ὅστις εἴη, ἐαυτόν ἐξέφηνε, καί τήν τοῦ Πατρός αὐτῷ παραδίδου γνῶσιν" (Π.Η., 22, 384 ΑΒ), ῾Αγίου ᾿Ιωάννου Δαμασκηνοῦ, Π.Η. 94, 1369 ΑΒ)
῎Αλλοι Πατέρες τῆς ᾿Εκκλησίας ἐξηγοῦντες τήν θαυμαστή Φιλοξενία τοῦ ᾿Αβραάμ στή σχετική περικοπή τῆς Γενέσεως λέγουν τά ἑξῆς:
5. ῾Ο ῞Αγιος Ρωμανός ὁ Μελωδός: "Θεόν ὑπεδέξατο (ἡ Σάρα) ἐν ἀνθρωπίνῃ μορφῇ, σύν δυσίν ἀρχαγγέλοις" (῾Αγ. Ρωμανοῦ Μελωωδοῦ, σ.279).
6) ῾Ο ῞Αγιος Νεόφυτος ὁ ῎Εγκλειστος: "Θεός μετ᾿ ᾿Αγγέλων...εὐωχουμένων δέ μυστικῶς, ὁ δεσπότης τοῖς δυσίν ἐπισκήπτει ἀγγέλοις περί Σοδόμων. Καί οἱ μέν ἄγγελοι ἀπήεσαν καθώς ἐνετάλθησαν, ὁ δεσπότης δέ σύν τῷ δικαίῳ..." Λόγος ΙΔ)
7) ῾Ο ῞Αγιος ᾿Επιφάνιος ᾿Επίσκοπος Κύπρου: "Καί ποῦ Σάρα ἡ γυνή σου; τῷ ᾿Αβραάμ ἔλεγεν ὁ ἐλθών ἄνωθεν σύν τοῖς δυσίν ἀγγέλοις Υἱός Θεοῦ. Εἰ γάρ ἠγνόει ποῦ εστίν, οὐκ ἄν ἔλεγεν· ᾿Εγέλασεν οῦν ἡ Σάρα ἔνδον οὖσα" (῞Αγιος ᾿Επιφάνιος, Π.Η.43, 88).
8) ῾Ο ῞Αγιος Θεόδωρος ᾿Εδέσσης: "῾Ο Πατριάρχης τήν Φιλοξενίαν ἐργασίαν κεκτημένος, πρό τῆς σκηνῆς ἐκαθέζετο, τούς περιόντας προσκαλούμενος, καί πᾶσιν ἐξήπλου τήν τράπεζαν ἀσεβέσι τε καί βαρβάροις, μή διακρινόμενος· διό καί τῆς θαυμαστῆς ἐκείνης ἐστιατωρίας κατηξιώθη, ξενίσας ἀγγέλους καί τόν τῶν ὅλων Δεσπότην" (῞Αγιος Θεόδωρος ᾿Εδέσσης, Φιλοκαλία Α, σ. 320)
9) ῾Ο ῞Αγιος ᾿Ιωάννης ὁ Χρυσόστομος ἀναφερόμενος καί αὐτός στήν θαυμαστή Φιλοξενία τοῦ ᾿Αβραάμ λέγει:
"῏Ηλθον δέ, φησίν, οἱ δύο ῎Αγγελοι εἰς Σόδομα ἑσπέρας...῾ Ο μέν κηδεμών καί φιλάνθρωπος Θεός...σχήματι ἀνθρώπου τότε ὀφθείς, παρέμενε τῷ Πατριάρχῃ διαλεγόμενος, οἱ δέ ῎Αγγελοι ὥρμησαν ἐπί τά Σόδομα, τό ἐπιταχθέν πληρώσαντες" (ΠΗ, 54,396).
"᾿Ενταῦθα μέν γάρ ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ ᾿Αβραάμ καί οἰ ἄγγελοι καί ὁ τούτων Δεσπότης κατά ταυτόν ὤφθησαν (παρουσιάσθησαν μέ τήν ἴδια μορφή)· λοιπόν δέ οἱ μέν ὡς ὑπηρέται ἀπεστέλλοντο ἐπί τήν καταστροφήν τῶν πόλεων , ὀ δέ ἔμενε, καθάπερ φίλος φίλῳ, μονονουχί κοινολογούμενος τῷ δικαίῳ, ἅπερ ἔμελλε ποιεῖν" (ΕΠΕ, τ. Δ σ. 4).
"Οἱ μέν οὖν ἄγγελοι, καθάπερ ἔφθην εἰπών, ἀπῆλθον εἰς τά Σόδομα· ὁ δέ Πατριάρχης εἰστήκει ἐναντίον τοῦ Κυρίου" (ΕΠΕ, τ. Δ, σ. 24).
"῎Ωφθη σοι Χριστός, ὦ θαυμάσιε (᾿Αβραάμ), ὑπ᾿ ᾿Αγγέλων δορυφορούμενος δύο..." (ΠΗ, 56, 546)
10) ῾Ο ἄγιος ᾿Ιουστῖνος ὁ Φιλόσοφος καί μάρτυς, ἐμφαντικώτερα ἀποκαλύπτει στό γεγονός τῆς Φιλοξενίας, τήν παρουσία τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ μετά τῶν ἀγγέλων αὐτοῦ λέγων:
"...πῶς οὗτος ὁ τῷ ᾿Αβραάμ ὀφθείς Θεός, καί ὑπηρέτης ὤν τοῦ ποιητοῦ τῶν ὅλων Θεοῦ, διά τῆς Παρθένου γεννηθείς, ἄνθρωπος ὁμοιοπαθής πᾶσιν, ὡς προέφης, γέγονεν; (ἐρώτησε ὁ Τρύφων) καί ὁ ἅγιος ἀπήντησε: "Οὗτος καί ἄγγελος καί Θεός καί Κύριος, καί ἐν ἰδέᾳ ἀνδρός τῷ ᾿Αβραάμ φανείς καί ἐν ἰδέᾳ ἀνθρώπου αὐτῷ τῷ ᾿Ιακώβ παλαίσας, ἀναγκαῖον εἶναι εἰπεῖν ὑμῖν λογιζόμενος, λέγω" (ΒΕΠ, τ. Γ, σ. 261-263).
Καί καταλήγει ὁ ῞Αγιος ᾿Ιουστῖνος νά μᾶς πῇ μέ παρρησία ὅτι:
"Οὔτε ὁ ᾿Αβραάμ λοιπόν, οὔτε ὁ ᾿Ισαάκ, οὔτε ἄλλος ἄνθρωπος εἶδε τόν Πατέρα καί ἄρρητον Κύριον τῶν πάντων γενικῶς καί αὐτοῦ τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά εἶδον ἐκεῖνον τόν συνφώνως μέ τήν βουλήν ἐκείνου ὄντα Θεόν, Υἱόν αὐτοῦ καί ἄγγελον ὑπηρετοῦντα τήν γνώμην αὐτοῦ. Τοῦτον ἤθέλησε νά γεννηθῇ καί ὡς ἄνθρωπος διά τῆς Παρθένου, ὁ ὁποῖος καί πῦρ ἔγινε κάποτε κατά τήν πρός τόν Μωϋσῆν ὁμιλίαν ἀπό τήν βάτον". (ΕΠΕ 127,4, σελ. 621)
11) Καί τέλος σ᾿ αὐτήν τήν ἐνδεικτική παρουσίασι τῆς πατερικῆς διδασκαλίας ἐπί τοῦ συγκεκριμένου θέματος ὁ Μέγας ᾿Αθανάσιος, πολύ πιό δριμύς ἀναφέρεται στό θέμα λέγων:
"Εἴ τις μή τόν Υἱόν λέγει τῷ ᾿Αβραάμ ἑωράσθαι, ἀλλά τόν ἀγέννητον Θεόν ἤ μέρος αὐτοῦ. ΑΝΑΘΕΜΑ ἔστω" ΒΕΠ, τ. 31, σ. 315).
῾Η ἐλαχιστότης μου σημειώνω ὅτι μελετώντας τό θέμα εὑρῆκα καί ἄλλες παρόμοιες μαρτυρίες.
Παρά τό γεγονός, ὅμως, ὅτι τά ἀνωτέρω κατετέθησαν γραπτῶς εἰς τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, σεῖς ἐπιμένατε, ὅτι "αὐτό εἶναι φρόνημα τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν", ὁ δέ κ. Κάτσουρας κατήγγειλεν, ὅτι τά ὅσα σεῖς λέτε εἶναι ἀσεβῆ καί βλάσφημα κατά τῶν ῾Αγίων Πατέρων. Σεῖς πάλιν, ἐπιμένατε ὅτι ὁ κ. Κάτσουρας πρέπει νά καταδικάσῃ τό φρόνημα τοῦτο, ὅπότε ἠναγκάσθημεν νά παρέμβωμεν καί νά εἴπωμεν: "Δηλαδή νά καταδικάσῃ τήν ῾Αγίαν Γραφή καί τούς Πατέρας, τούς ὁποίους ἀνέφερε". Παρά ταῦτα σεῖς ἐπιμένατε: "Αν δέν καταδικάσῃ ἐγώ θά τόν καταγγείλω στόν λαό καί θά τόν καταδικάσω δημόσια". Τότε ὁ κ. Κάτσουρας σᾶς ἀπήντησε: "Τά χέρια μου νά μοῦ κόψετε τούς Πατέρας δέν τούς καταδικάζω". Καί ἀπευθυνόμενος πρός τόν Σεβασμιώτατο εἶπε : "᾿Εσεῖς πρέπει νά καταδικάσετε τά φρονήματά σας". Στήν συνέχεια σεῖς βγάλατε ἕνα ἄλλο χαρτί καί ἀρχίσατε νά διαβάζετε...Δέν ὡλοκληρώσατε ὅμως τό διάβασμα, διότι ὁ κ. Κάτσουρας εἶπε "αὐτό πού διαβάζετε εἶναι ἀντιγραφή ἀπό τό βιβλίο τοῦ γνωστοῦ ᾿Αναστασίου Πιερρίου: "Η ΕΠΙΓΝΩΣΙΣ ΤΟΥ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΥ ΘΕΟΥ". ᾿Αθῆναι 1972). Κάπου εἰς αὐτό τό στάδιο τῆς συζητήσεως εἰσῆλθεν αὐθαιρέτως εἰς τήν αἴδουσαν τῆς Συνόδου ὁ κ. ᾿Απόστολος Γάτης καί οὐσιαστικῶς διέλυσε τήν Σύνοδο, ἐνῶ εἰς τήν ἑπομένην συνεδρίασιν (....) ἐπανῆλθε τό θέμα, ἀφοῦ ὅμως εἶχε καταγραφῇ εἰς τήν ῾Ημερησίαν Διάταξιν, ὅμως σέ τελείως διαφορετική βάσι.
Παρασυνοδικῶς καί προσυνοδικῶς εἶχαν συμβεῖ φοβερά γεγονότα, ὁ κ. Κάτσουρας "τά ἔφκιαξε" μαζί σας προκειμένου νά πολεμήσετε ἀπό κοινοῦ τόν κ. Γκουτζίδη, ὅπως προέβλεπε τό νέο σενάριο, δηλαδή ἡ γνωστή ἐντολή - σκευωρία τῶν Φλωρινικῶν. ῎Ετσι, ἐνῶ ἡτοιμαζόμεθα νά συνεχίσωμεν τό ἴδιο θέμα, καί νά δοθῆ λύσις, σεῖς ἀνεγνώσατε μίαν δήλωσίν σας, εἰς τήν ὀποίαν ἐγράψατε, ὅτι "ἀνακαλεῖτε τήν κατά τοῦ κ. Κάτσουρα Καταγγελία", μέ τό αἰτολογικόν, ὅτι ὁ κ. Κάτσουρας "ἀνεκάλεσε καί κατεδίκασε τά φρονήματά του", χωρίς νά διευκρινίσετε τί ἀνεκάλεσε ὁ κ. Κάτσουρας καί τί κατεδίκασε. ῾Η ἐλαχιστότης μου ἀπευθυνθείς σέ σᾶς ρώτησα: "᾿Εφ᾿ ὅσον ἀποσύρετε τήν Καταγγελίαν, ἀσφαλῶς καταδικάζετε καί τό φρόνημα σας περί αἱμοβόρων χιλιαστῶν. Διότι αὐτό, ὅπως ἀπεδείχθη, εἶναι βλασφημία κατά τῆς συνόλου διδασκαλίας τῶν ῾Αγίων Πατέρων. ῎Αν ἀνεκάλεσε τά φρονήματά του ὀ κ. Κάτσουρας, πρέπει νά ρωτήσουμε τόν ἴδιο, διότι εἰς τοιαύτην περίπτωσιν καθίσταται ὁ ἴδιος βλάσφημος καί ἀνακόλουθος πρός ἑαυτόν". Σεῖς τότε εἴπατε: "῎Οχι αὐτό δέν τό ἀνακαλῶ. ᾿Ορθόν εἶναι αὐτό πού λέγω ἐγώ. ᾿Αφοῦ ὅμως ὁ κ. Κάτσουρας κατεδίκασε, γι αὐτόν τελείωσε τό θέμα". ᾿Επιμείνας εἶπα, ὅτι "῎Αν, Σεβασμιώατε, ὅπως ἰσχυρίζεσθε, ἀνεκάλεσε ὁ κ. Κάτσουρας τά ὅσα ἔχει ὐποστηρίξει εἰς τήν ᾿Αναφορά του, δέν τελείωσε τό θέμα. Τουναντίον δημιουργεῖται σοβαρόν θέμα καί δι᾿ αὐτόν. Διότι αὐτό, ἐπαναλαμβάνω, ὅπως καί ὁ ἴδιος τό ἀπέδειξεν μέ τήν παράθεσι τόσων πατερικῶν κειμένων, εἶναι βλασφημία κατά τῶν ῾Αγίων Πατέρων. Διά νά τελειώσῃ, λοιπόν, τό θέμα πρέπει νά ἀνακαλέσετε Σεβ/τε. Τόσοι ἅγιοι Πατέρες δίνουν αὐτή τήν ἐρμηνεία". Καί σεῖς εἴπατε: "Μπορεῖ νά τό ἀναφέρει ἕνας ἅγιος Πατέρας...Δέν σημαίνει πῶς αὐτό εἶναι καί φρόνημα τῆς ᾿Εκκλησίας". Καί ἡ ἀπάντησίς μου: "῞Οχι Σεβασμιώτατε δέν τό ἀναφέρει ἕνας, τό ἀναφέρουν πολλοί Πατέρες...Σᾶς παρετέθησαν μαρτυρίες περίπου 15 Πατέρων, οἱ ὁποῖοι δίνουν αὐτήν τήν ἐρμηνεία. ῾Επομένως τό θέμα δέν ἔληξε...".

Εἰς αὐτό τό σημεῖο ἐζήτησα νά ἔλθῃ ὁ κ. Κάτσουρας νά μᾶς πῇ τί ἀκριβῶς συνέβη, δηλαδή τί ἀνεκάλεσε, κατά τήν δήλωσί σας. Προσκληθείς πράγματι ὁ κ. Δημήτριος Κάτσουρας εἰς τήν αἴθουσαν τῆς συνεδριάσεως ἠρωτήθη ἄν ἔχῃ ἀνακαλέσει τά φρονήματά του, τά ὁποῖα σεῖς ἐχαρακτηρίσατε ὡς "φρονήματα τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν", καί ἐζητήσαμε τήν σχετικήν ἔγγραφον ἀνάκλησιν, ἐάν ὑπάρχῃ τοιαύτη. ῾Η ἀπάντησις τοῦ κ. Κάτσουρα ἦτο: "᾿Εγώ εἶπα στόν Σεβασμιώτατο γενικά ὅτι καταδικάζω ὅ,τι καταδικάζει ἡ ᾿Εκκλησία". Καί ἡ ἐλαχιστότης μου εἶπα: "Τότε κάτι συμβαίνει, διότι ὁ Σεβ/τος εἶπε ὅτι κατεδίκασες τά φρονήματα αὐτά. Σύ λές ὅτι δέν τά κατεδίκασες. Ποιός ἀπό τούς δύο λέγει τήν ἀλήθεια; Μήπως ἐδῶ μᾶς ἐμπαίζετε". Καί ὁ κ. Κάτσουρας προφανῶς ἐνωχλημένος ἐξερχόμενος τῆς αἰθούσης εἶπε: "῾Δέν ξέρω τί λέγει ὁ καθένας...ὑπάρχει ἡ ᾿Αναφορά μου καί ἐκεῖ τά ἐξηγῶ ὅλα". ῎Ετσι ἀπέφυγε ὁ κ. Κάτσουρας τήν συνέχεια καί ἐφρόντισε νά καλύψῃ τόν ἐαυτόν του εἰς τήν ἐπίκλησιν τῆς ᾿Αναφορᾶς του, ἐνῶ σεῖς παραμείνατε εἰς τό ἴδιον φρόνημα καί εἰς τήν δήλωσίν σας, ὅτι "ἀνεκάλεσε ὁ κ. Κάτσουρας".
Σημειώνω δέ ὅτι, ὅπως πρέπει νά ἀντιλαμβάνεται καί κάθε ἐχέφρων εἰς τό μεταξύ τῶν δύο Συνόδων διάστημα ἔγιναν δυστυχῶς, ἀδιανόητοι συμβιβασμοί - κουκουλώματα, διά νά στραφῆτε ἀπό κοινοῦ μ. Μάξιμος, κ. Δ. Κάτσουρας καί σεῖς κατά τοῦ θεολόγου κ. ᾿Ελευθ. Γκουτζίδη... ῾Η ἐλαχιστότης μου κατήγγειλα ἐνώπιον τῆς συνεδριαζούσης ῾Ιερᾶς Συνόδου τό γεγονός, διότι ἐφαίνετο ὅτι πρόκειται περί συμπαιγνίας, καί ἐδήλωσα ὅτι τό θέμα πρέπει νά ἀπασχολήσῃ καί πάλιν τήν ῾Ιεράν Σύνοδον, διά νά ἐξετάσῃ τί τέλος πάντων συνέβη, διότι διά μέν τήν ὑμετέραν Σεβασμιότητα ἐγείρεται τό ἐρώτημα, ἄν ἐπιμένετε στήν ἄποψίν σας, ὅτι τά ὅσα γράφει ὁ κ. Κάτσουρας στήν Γνωμοδότησί του περί τῆς β' ᾿Εγκυκλίου εἶναι τῶν αἱμοβόρων χιλιαστῶν, πράγμα τό ὁποῖον καθ᾿ ἡμᾶς εἶναι βλασφημία, διά δέ τήν ῾Ιεράν Σύνοδον προβάλλει ἐπιτακτικόν τό καθῆκον νά ἐπιληφθῇ ἁρμοδίως, διότι ὅσον δέν ἐπιλαμβάνεται τόσον ἐκτίθεται, διά δέ τόν κ. Κάτσουρα, διατί παρητήθη ἐπί ἐνός θέματος ᾿Ορθοδοξίας καί ἀντί νά σᾶς βοηθήσῃ νά τό καταλάβετε νά ἀνακαλέσετε τήν κακοδοξίαν σᾶς καλύπτει καί οὕτω καλύπτει κακοδοξίας - βλασφημίας, τάς ὁποίας αὐτός ὁ ἴδιος ἀπέδειξε καί ἐτεκμηρίωσε;
Υ.Γ. Καί σᾶς Σεβασμιώατε καί ὁλόκληρον τἠν ῾Ιεράν Σύνοδον καί ὅλους μας πρέπει νά μᾶς ἀπασχολήσῃ σοβαρά καί τό γεγονός, ὅτι ἐνῶ δύο φορές πού σᾶς κατήγγειλε ἀπέδειξε πληθωρικά αὐτά πού κατήγγειλε, ἐπί τῆς Κατηγορίας του κατά τοῦ κ. ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη δέν ἐτόλμησε τόσα χρόνια νά ἐπικαλεσθῇ ἔστω μίαν μαρτυρίαν - ἀπόδειξιν, ὅτι εἶναι καινοτομία - κακοδοξία ἠ διατύπωσίς του: "Δέν θά ὁμιλήσω σήμερα διά τήν πρώτην, ἄναρχον, αἰωνίαν καί ἀόρατον ᾿Εκκλησίαν, διότι αὕτη εἶναι ἡ τελεία Κοινωνία τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος. Εἶναι ἡ πλήρης καί τελεία κοινωνία καί ἀδιαίρετος ἑνότης τῶν τριῶν Θείων προσώπων, τοῦ ΕΝΟΣ Θεοῦ", παρά συνεχῶς ὑπενθυμίζει τί γράφουν οἱ Φλωριναῖοι. Πρέπει νά σσκεφθῆτεε, Σεβ/τε, μήπως ἀποκαλυφθοῦν μεγάλαι συμπαιγνίαι μεταξύ Φλωρινικῶν (Καλλινίκου Σαραντοπούλου καί ᾿Αθαν. Σακαρέλλου) καί ἡμετέρων (μ. Μαξίμου, Δ. Κάτσουρα), μετά τόν ᾿Ιούνιο τοῦ 1998 καί κάποια στιγμή ἐκθέσουν καί σᾶς ἀνεπανόρθωτα.

᾿Ελάχιστος ἐν ᾿Επισκόποις
+ ῾Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ