ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
1 χρόνο πριν
''Γάμος
και μοναχισμός έχουν τον ίδιο σκοπό. Να διασώσουν το κατά φύσιν και να
οδηγήσουν στο υπέρ φύσιν. Να επαναφέρουν την ηδονή με ασκητική
διαδικασία από τις αισθήσεις στο νου, όπως συνέβαινε πριν από την πτώση
του Αδάμ. Να μεταποιήσουν δηλαδή το βιολογικό σε πνευματικό. Όταν δε
γίνεται αυτό, αλλά μας οδηγούν στο παρά φύσιν, όχι μόνο δεν είναι
ωφέλιμοι δρόμοι, αλλά είναι και επικίνδυνοι, γιατί νομιμοποιούν την
αμαρτία.''
1 χρόνο πριν
ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΕΝΤΕ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ, ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΟΥ, ΜΑΡΔΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΡΕΣΤΟΥ.
Ένα άλλο θαύμα, συνέβη στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα, κοντά στην Σκήτη της Αγίας Άννης. Διηγείται ένας γέροντας της Σκήτης : Αυτό που αξίζει να σας πω, είναι το θαύμα που έγινε για την αγιογράφηση του Κυριακού (δηλ. της κεντρικής εκκλησίας της Σκήτης). Οι αγιογράφοι Αθανάσιος και Κωνσταντίνος εζήτησαν ένα υπέρογκο ποσόν από τους Αγιαννανίτες πατέρες, για να ιστορήσουν το Κυριακόν. Οι πτω...
Δείτε περισσότερα
Ένα άλλο θαύμα, συνέβη στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα, κοντά στην Σκήτη της Αγίας Άννης. Διηγείται ένας γέροντας της Σκήτης : Αυτό που αξίζει να σας πω, είναι το θαύμα που έγινε για την αγιογράφηση του Κυριακού (δηλ. της κεντρικής εκκλησίας της Σκήτης). Οι αγιογράφοι Αθανάσιος και Κωνσταντίνος εζήτησαν ένα υπέρογκο ποσόν από τους Αγιαννανίτες πατέρες, για να ιστορήσουν το Κυριακόν. Οι πτω...
Δείτε περισσότερα
1 χρόνο πριν
ΒΑΠΤΙΣΜΑ,
ΠΩΣ ΔΕΙ ΔΕΧΕΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΚΑΤΑ
ΤΟΝ ΜΕΓΑΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΜΕΛΕΤΗΝ.
Ὁ Μέγας Βασίλειος διά τοῦ Α΄ αὐτοῦ Κανόνος λέγει ἀπαντητικῶς πρός τόν Ἅγιον Ἀμφιλόχιον ἐπερωτήσαντα αὐτόν περί τοῦ πῶς δέχεσθαι τούς σχισματικούς κ.λπ.; ἐπιστρέφοντας τῆ Ἐκκλησία: «...Οἱ Παρασυνάγωγοι λοιπόν ἑνώνονται πάλιν μέ τήν Ἐκκλησίαν μέ μόνην ἀξιόλογον μετάνοιαν καί ἐπιστροφήν, καί οἱ ἐξ αὐτῶν ὄντες ἱερεῖς καί Κληρικοί ἐπ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
Ὁ Μέγας Βασίλειος διά τοῦ Α΄ αὐτοῦ Κανόνος λέγει ἀπαντητικῶς πρός τόν Ἅγιον Ἀμφιλόχιον ἐπερωτήσαντα αὐτόν περί τοῦ πῶς δέχεσθαι τούς σχισματικούς κ.λπ.; ἐπιστρέφοντας τῆ Ἐκκλησία: «...Οἱ Παρασυνάγωγοι λοιπόν ἑνώνονται πάλιν μέ τήν Ἐκκλησίαν μέ μόνην ἀξιόλογον μετάνοιαν καί ἐπιστροφήν, καί οἱ ἐξ αὐτῶν ὄντες ἱερεῖς καί Κληρικοί ἐπ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
1 χρόνο πριν
Δέν πρέπει νά ξεχνᾶμε τό "χθές".
Μακαριώτατε Πρόεδρε καί Σεβασμιώτατοι ᾿Αρχιερεῖς καί ἐν Χριστῷ ἃδελφοί, γνωρίζομεν ὅλοι ὅτι ἡ ὁδός τῆς πτώσεως εἶναι κατηφορική καί ὀλισθηρά καί ὅτι πάντοτε ὁ πονηρός τήν φέρει ἔμπροσθέν μας εὐθεῖαν καί πλατεῖαν, ὥστε ὑπάρχει πάντοτε κίνδυνος καί κατ᾿ ἰδίαν, ἃλλά καί ὁμαδικῶς, μή γένοιτο, νά εὑρεθοῦν τινές εἰς αὐτήν, ὅπως ἄλλωστε εὑρέθησαν ὁμαδικά καί "πλειοψηφικά (2)" προσφάτως καί οἱ πέντε πρώην Μητροπολῖται, καί πρώην ἐν Χριστῷ ἃδελφοί, ἃλλ...
Δείτε περισσότερα
Μακαριώτατε Πρόεδρε καί Σεβασμιώτατοι ᾿Αρχιερεῖς καί ἐν Χριστῷ ἃδελφοί, γνωρίζομεν ὅλοι ὅτι ἡ ὁδός τῆς πτώσεως εἶναι κατηφορική καί ὀλισθηρά καί ὅτι πάντοτε ὁ πονηρός τήν φέρει ἔμπροσθέν μας εὐθεῖαν καί πλατεῖαν, ὥστε ὑπάρχει πάντοτε κίνδυνος καί κατ᾿ ἰδίαν, ἃλλά καί ὁμαδικῶς, μή γένοιτο, νά εὑρεθοῦν τινές εἰς αὐτήν, ὅπως ἄλλωστε εὑρέθησαν ὁμαδικά καί "πλειοψηφικά (2)" προσφάτως καί οἱ πέντε πρώην Μητροπολῖται, καί πρώην ἐν Χριστῷ ἃδελφοί, ἃλλ...
Δείτε περισσότερα
1 χρόνο πριν
ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ
Το 1848 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Άνθιμος κάλεσε πατριαρχική σύνοδο στην οποία παρευρέθηκαν, οι τρείς άλλοι Πατριάρχες, ο Αλεξανδρείας Ιερόθεος, ο Αντιοχείας Μεθόδιος και ο Ιεροσολύμων Κύριλλος και δώδεκα Επίσκοποι.
Η εγκύκλιος που εξέδωσε η σύνοδος λέει:
... Δείτε περισσότερα
Το 1848 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Άνθιμος κάλεσε πατριαρχική σύνοδο στην οποία παρευρέθηκαν, οι τρείς άλλοι Πατριάρχες, ο Αλεξανδρείας Ιερόθεος, ο Αντιοχείας Μεθόδιος και ο Ιεροσολύμων Κύριλλος και δώδεκα Επίσκοποι.
Η εγκύκλιος που εξέδωσε η σύνοδος λέει:
... Δείτε περισσότερα
1 χρόνο πριν
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΗ.
Τα πραγματικά αίτια του σχίσματος.
Οι ψευδοαπόστολοι τού Βατικανού
Ὑπό Αρχιεπισκόπου Ευγενίου Βουλγάρεως (1716-1806), ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
Τα πραγματικά αίτια του σχίσματος.
Οι ψευδοαπόστολοι τού Βατικανού
Ὑπό Αρχιεπισκόπου Ευγενίου Βουλγάρεως (1716-1806), ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
1 χρόνο πριν
Σχετικα με την γενοκτονια τού Ποντιακου Ελληνισμου
Ο καθηγητής Π. Ενεπεκίδης αναφερόμενος στην φύση και στην μέθοδο της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από τους Νεοτούρκους και τους κεμαλικούς, η οποία καίτοι έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την Γενοκτονία των Εβραίων, εντούτοις έχει και δύο βασικές διαφορές, γράφει τα εξής: «Είναι μία γενοκτονία πολύ αλά Τούρκα. Η γενοκτονία αλά Τούρκα είναι βουβή, πονηρή, ανατολίτικη, δεν έχει θεωρητικά background, αλλά μάλλον πρακτικά...
Δείτε περισσότερα
Ο καθηγητής Π. Ενεπεκίδης αναφερόμενος στην φύση και στην μέθοδο της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από τους Νεοτούρκους και τους κεμαλικούς, η οποία καίτοι έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με την Γενοκτονία των Εβραίων, εντούτοις έχει και δύο βασικές διαφορές, γράφει τα εξής: «Είναι μία γενοκτονία πολύ αλά Τούρκα. Η γενοκτονία αλά Τούρκα είναι βουβή, πονηρή, ανατολίτικη, δεν έχει θεωρητικά background, αλλά μάλλον πρακτικά...
Δείτε περισσότερα
Ειναι οπως λέγει καί τό ονομα "Σύνδεσμος" πού συνδέει Ανατολή καί Δυση, Παλαιά καί Νέα Ρωμη,…
2 χρόνια πριν
«Τη έλπίδι χαίροντες,
τη θλίψει υπομένοντες,
τη προσευχή προσκαρτερούντες»
(Προς Ρωμαίους, ιθ' 12)«Τη έλπίδι χαίροντες, ...
Δείτε περισσότερα
τη θλίψει υπομένοντες,
τη προσευχή προσκαρτερούντες»
(Προς Ρωμαίους, ιθ' 12)«Τη έλπίδι χαίροντες, ...
Δείτε περισσότερα
2 χρόνια πριν
Δυστυχώς
την αναγκαίαν Διάκρισιν των Υποστατικών και Φυσικών Ιδιωμάτων των Τριών
Θείων Προσώπων, ή, την Διάκρισιν Θεολογίας και Οικονομίας, όπως
λέγεται, εκτός από τους Λατίνους, την ΚΑΤΗΡΓΗΣΑΝ και τα πρώην μέλη της
Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, νύν Νικολαοστεφανίτες. Οι
Λατίνοι, ως πολέμιοι της Αληθείας, καταργούν την παραδεδομένη Διδασκαλία
των Ορθοδόξων Πατέρων περί Διακρίσεως, με σκοπό να επιβάλλουν την
αιρετική θεωρία τους περί Filioque. "Λατίνοι γούν λέγοντες ταυτόν είναι
τη αποστολή του θείου Πνεύματος την εκπόρευσιν".. (Γρηγορίου
Παλαμα,.Περί Εκπορεύσεως.Λόγος Β'). (θεολόγος Χαρίλαος Στουραίτης)
2 χρόνια πριν
"ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΙΣ
ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΙΝ ΑΥΤΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ"
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ,...
Δείτε περισσότερα
ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΙΝ ΑΥΤΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ"
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ,...
Δείτε περισσότερα
2 χρόνια πριν
Θεός είναι τριαδικός
Από όσα είπαμε έως τώρα φαίνεται καθαρά, ότι ο Θεός, ως άπειρος και υπερτέλειος και αναλλοίωτος που είναι , είναι ένας, ένας και μόνος Θεός, διότι είναι αδύνατο να υπάρχουν δύο ή περισσότερα άπειρα και υπερτέλεια. Το ενιαίο, λοιπόν, της Θεότητας είναι βάση και αρχή όλων των περί Θεού αληθειών και διδαγμάτων. Κατά τη διδασκαλία όμως της Αγίας Γραφής και την πίστη της Αγίας μας Ορθοδόξου Εκκλησίας ο ένας Θεός είναι τριαδικός, Αγία Τριάδα, Πατήρ, Υιός και Άγ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
Από όσα είπαμε έως τώρα φαίνεται καθαρά, ότι ο Θεός, ως άπειρος και υπερτέλειος και αναλλοίωτος που είναι , είναι ένας, ένας και μόνος Θεός, διότι είναι αδύνατο να υπάρχουν δύο ή περισσότερα άπειρα και υπερτέλεια. Το ενιαίο, λοιπόν, της Θεότητας είναι βάση και αρχή όλων των περί Θεού αληθειών και διδαγμάτων. Κατά τη διδασκαλία όμως της Αγίας Γραφής και την πίστη της Αγίας μας Ορθοδόξου Εκκλησίας ο ένας Θεός είναι τριαδικός, Αγία Τριάδα, Πατήρ, Υιός και Άγ...
Συνεχίστε την ανάγνωση
2 χρόνια πριν
ΑΓΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΕΠΙΣΚΟΠΕ ΣΥΝΑΔΩΝ ΠΡΕΣΒΕΥΕ ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΗΜΩΝ.
Προσευχη του αγιου Μιχαηλ επισκοπου Συνναδων πριν τοτελος της επιγειου ζωης του" Κυριε Ιησου Χριστε ο Θεος ημων,ο ειπων τοις ιεροις Σου μαθηταις,οτι οι ακολουθουντες Σε θα ειναι μεμισημενοι και παντοτε θα διωκωνται οπου κι αν ευρισκονται και οτι θριξ εκ της κεφαλης αυτων δεν θελει απολεσθη,ιδου Κυριε,υπερ του Σου ονοματος τοσουτους διωγμους μεχρι του νυν υπεμεινα.Δεχθητι λοιπον τωρα το πνευμα μου,και αναπαυσον με εν τοπω ανεσεως.Δεομαι ετι Κυριε της Σης ευσπλαγχνιας,εαν τις επικαλειται το ονομα μου,ας δωρηθη εις αυτον ο,τι ηθελε ζητησει,εν ξηρα η εν θαλασση .Και εαν τις επιτελη την εμην μνημην και προσφερει προσφορας θυμιαματων,ας εχει παρα Σου την των αμαρτιων αυτου αφεσιν και την του σωματος δυναμιν,οπως δοξαζεται το Παναγιον Σου ονομα επι της γης δια τα εργα Σου,οτι Συ ει θαυμαστος και δεδοξασμενος μονος Θεος εν τοις Αγιοις Σου εις τους αιωνας,Αμην." εκ του Συναξαριστου κγ,Μαιου.
Προσευχη του αγιου Μιχαηλ επισκοπου Συνναδων πριν τοτελος της επιγειου ζωης του" Κυριε Ιησου Χριστε ο Θεος ημων,ο ειπων τοις ιεροις Σου μαθηταις,οτι οι ακολουθουντες Σε θα ειναι μεμισημενοι και παντοτε θα διωκωνται οπου κι αν ευρισκονται και οτι θριξ εκ της κεφαλης αυτων δεν θελει απολεσθη,ιδου Κυριε,υπερ του Σου ονοματος τοσουτους διωγμους μεχρι του νυν υπεμεινα.Δεχθητι λοιπον τωρα το πνευμα μου,και αναπαυσον με εν τοπω ανεσεως.Δεομαι ετι Κυριε της Σης ευσπλαγχνιας,εαν τις επικαλειται το ονομα μου,ας δωρηθη εις αυτον ο,τι ηθελε ζητησει,εν ξηρα η εν θαλασση .Και εαν τις επιτελη την εμην μνημην και προσφερει προσφορας θυμιαματων,ας εχει παρα Σου την των αμαρτιων αυτου αφεσιν και την του σωματος δυναμιν,οπως δοξαζεται το Παναγιον Σου ονομα επι της γης δια τα εργα Σου,οτι Συ ει θαυμαστος και δεδοξασμενος μονος Θεος εν τοις Αγιοις Σου εις τους αιωνας,Αμην." εκ του Συναξαριστου κγ,Μαιου.
Προσευχη
του αγιου Μιχαηλ επισκοπου Συνναδων πριν τοτελος της επιγειου ζωης
του" Κυριε Ιησου Χριστε ο Θεος ημων,ο ειπων τοις ιεροις Σου μαθηταις,οτι
οι ακολουθ...
Δείτε περισσότερα
Δείτε περισσότερα
2 χρόνια πριν
2 χρόνια πριν
"ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΙΣ
ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΙΝ ΑΥΤΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ"
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ,
† Αρχιεπισκόπου Αθηνών
ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΕ ΤΗΝ ΓΕΝΕΣΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΙΝ ΑΥΤΟΥ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ"
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ,
† Αρχιεπισκόπου Αθηνών
Περιεχόμενα
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΟΓΔΟΟΝ
ΑΙ ΠΡΟΤΑΘΕΙΣΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΙΣ ΑΥΤΩΝ
11. Υπαγωγή των παλαιοημερολογιτικών ναών και μονών εις την πνευματικήν δικαιοδοσίαν των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων ή της Μονής Σινά.
Το άρθρον 39 παρ. 9 του ν. 590/77 «περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» προβλέπει ότι: «9-Ιεροί Ναοί, μετά ή άνευ μοναστικών αδελφοτήτων, ευρισκόμενοι εν τω χώρω της Εκκλησίας της Ελλάδος και μη υπαγόμενοι υπό την πνευματικήν δικαιοδοσίαν αυτής, δύνανται να καταστούν, διά χαριστικής δικαιοπραξίας των κυρίων αυτών, μετόχια Ι. Μονών των πρεσβυγενών Πατριαρχικών Θρόνων και της Ι. Μονής Σινά, μετά συγκατάθεσιν της δωρεοδόχου Μονής και έγκρισιν του επιχωρίου Αρχιερέως και της ΔΙΣ, αποκλειομένης της καθ' οιονδήποτε τρόπον εγκαταβιώσεως εις ταύτα Επισκόπων. Διά της ως άνω χαριστικής δικαιοπραξίας καθορίζονται αι προϋποθέσεις και οι όροι, ως και ο τρόπος διοικήσεως και λειτουργίας των εν λόγω μετοχίων». Είναι προφανές ότι η διάταξις αφορά εις τα ατύπως λειτουργούντα παλαιοημερολογιτικά μοναστήρια, και αποβλέπει εις την, διά της κανονικής οδού, νομιμοποίησιν αυτών ως και εις την απομάκρυνσιν εξ αυτών των παλαιοημερολογιτών «Αρχιερέων» των χρησιμοποιούντων αυτά ως ορμητήριά των. Η δυνητική προσφορά υπό της Εκκλησίας της λύσεως ταύτης συνιστά ασφαλώς υποχώρησιν αυτής εκ της μέχρι τούδε ακάμπτου στάσεώς της και δύναται να αξιολογηθή ως έμπρακτος απόδειξις μερίμνης διά την εντός του πλαισίου των Ι. Κανόνων ρύθμισιν του παλαιοημερολογιτικού ζητήματος. Σημειωτέον ότι η λύσις αύτη συνεζητείτο επί μακρόν είς τινας συντηρητικούς παλαιοημερολογιτικούς κύκλους, οι οποίοι προέβλεπον, ότι εάν η Εκκλησία της Ελλάδος απεδέχετο ταύτην, πολλοί των παλαιοημερολογιτών, όντες δυσηρεστημένοι εκ της ηγεσίας αυτών, θα την απεδέχοντο ασμένως και, χωρίς να απαρνηθώσι το παλαιόν εορτολόγιον, θα μετεπήδων εκ της παρανομίας εις την νομιμότητα. Αλλ' η ελπίς αυτών αύτη απεδείχθη φρούδη. Εξ όσων δυνάμεθα να γνωρίζομεν ουδείς των παλαιοημερολογιτών εποιήσατο χρήσιν της προσφερθείσης ευκαιρίας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΟΓΔΟΟΝ
ΑΙ ΠΡΟΤΑΘΕΙΣΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΙΣ ΑΥΤΩΝ
11. Υπαγωγή των παλαιοημερολογιτικών ναών και μονών εις την πνευματικήν δικαιοδοσίαν των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων ή της Μονής Σινά.
Το άρθρον 39 παρ. 9 του ν. 590/77 «περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» προβλέπει ότι: «9-Ιεροί Ναοί, μετά ή άνευ μοναστικών αδελφοτήτων, ευρισκόμενοι εν τω χώρω της Εκκλησίας της Ελλάδος και μη υπαγόμενοι υπό την πνευματικήν δικαιοδοσίαν αυτής, δύνανται να καταστούν, διά χαριστικής δικαιοπραξίας των κυρίων αυτών, μετόχια Ι. Μονών των πρεσβυγενών Πατριαρχικών Θρόνων και της Ι. Μονής Σινά, μετά συγκατάθεσιν της δωρεοδόχου Μονής και έγκρισιν του επιχωρίου Αρχιερέως και της ΔΙΣ, αποκλειομένης της καθ' οιονδήποτε τρόπον εγκαταβιώσεως εις ταύτα Επισκόπων. Διά της ως άνω χαριστικής δικαιοπραξίας καθορίζονται αι προϋποθέσεις και οι όροι, ως και ο τρόπος διοικήσεως και λειτουργίας των εν λόγω μετοχίων». Είναι προφανές ότι η διάταξις αφορά εις τα ατύπως λειτουργούντα παλαιοημερολογιτικά μοναστήρια, και αποβλέπει εις την, διά της κανονικής οδού, νομιμοποίησιν αυτών ως και εις την απομάκρυνσιν εξ αυτών των παλαιοημερολογιτών «Αρχιερέων» των χρησιμοποιούντων αυτά ως ορμητήριά των. Η δυνητική προσφορά υπό της Εκκλησίας της λύσεως ταύτης συνιστά ασφαλώς υποχώρησιν αυτής εκ της μέχρι τούδε ακάμπτου στάσεώς της και δύναται να αξιολογηθή ως έμπρακτος απόδειξις μερίμνης διά την εντός του πλαισίου των Ι. Κανόνων ρύθμισιν του παλαιοημερολογιτικού ζητήματος. Σημειωτέον ότι η λύσις αύτη συνεζητείτο επί μακρόν είς τινας συντηρητικούς παλαιοημερολογιτικούς κύκλους, οι οποίοι προέβλεπον, ότι εάν η Εκκλησία της Ελλάδος απεδέχετο ταύτην, πολλοί των παλαιοημερολογιτών, όντες δυσηρεστημένοι εκ της ηγεσίας αυτών, θα την απεδέχοντο ασμένως και, χωρίς να απαρνηθώσι το παλαιόν εορτολόγιον, θα μετεπήδων εκ της παρανομίας εις την νομιμότητα. Αλλ' η ελπίς αυτών αύτη απεδείχθη φρούδη. Εξ όσων δυνάμεθα να γνωρίζομεν ουδείς των παλαιοημερολογιτών εποιήσατο χρήσιν της προσφερθείσης ευκαιρίας.
2 χρόνια πριν
Το
πολύτιμο μαργαριτάρι, που αλιεύεται από τη θάλασσα, έχει μεγάλη αξία,
επειδή είναι δυσεύρετο. Δεν προσφέρει τροφή, αλλά καύχημα. Δεν
προσφέρει απόλαυση ποτού, αλλά δόξα. Τα πολλά πράγματα δημιουργούν
πίεση, το μαργαριτάρι όμως ελαφρύνει το βάρος. Αν και είναι μικρό, έχει
μεγάλη δύναμη· αλλά και είναι εύκολο να το σηκώσει κανείς, και εύκολο να
το βάλει στη θέση του. Εύκολα κρύβεται και δύσκολα ανακαλύπτεται. Το
μαργαριτάρι είναι η βασιλεία των ουρανών. Το μαργαριτάρι είναι ό Θεός
Λόγος, ό όποιος στη συντομία του περιέχει με σαφήνεια μεγάλη δύναμη
μυστηρίων. (Αγίου Εφραίμ τού Συρου, Από τόν Λόγον του κατά αιρετικων).
2 χρόνια πριν
῎Αν
οἱ ἄνθρωποι γνώριζαν τί τούς περιμένει μετά θάνατον, νυχθημερόν θά
προσηύχοντο. Δυστυχῶς οἱ πολλοί πιστεύουν πώς μέ τό θάνατο φθάνει καί τό
τέλος.῾Η ζωή ὅμως ἀρχίζει μετά τόν ἐπί γῆς θάνατο. Κι ὅσοι ὑποφέρουν μέ
ὑπομονή τά ἐπί τῆς γῆς, ἐργάζονται γιά νά κατακτήσουν τήν αἰωνιότητα...
∽ Άγιος Θεοδόσιος του Καυκάσου ☦
∽ Άγιος Θεοδόσιος του Καυκάσου ☦
2 χρόνια πριν
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΥ
Nectarios Ceballos
icono de Vladimir de la madre de Dios
La celebración del Icono de Vladimir de la Madre de Dios se estableció en memoria de la salvación de Moscú en el año 1521 de una invasión de los tártaros dirigida por el khan Makhmet-Girei.
Los invasores tártaros se acercaron a Moscú, quemando y destruyendo ciudades y pueblos rusos, y exterminando a sus habitantes. La gran príncipe Basilio reunió un ejército contra los tártaros, y el metropolitano Varlaam de Moscú junto con el pueblo de Moscú rezaron fervientemente por la liberación de la destrucción. Durante este tiempo sombrío una cierta monja piadosa ciega tuvo una visión: de las puertas del Salvador del Kremlin los jerarcas sagrados de Moscú estaban saliendo, abandonando la ciudad y llevando consigo el Ícono de Vladimir de la Madre de Dios - la principal joya santa de la ciudad de Moscú, - era el castigo de Dios por los pecados de sus habitantes. En las puertas del Salvador, los jerarcas santos fueron recibidos por los monjes Sergio de Radonezh y Varlaam de Khutynsk, implorando llorosos que no abandonaran Moscú. Todos juntos ofrecieron una oración intensa al Señor sobre el perdón de las transgresiones y la liberación de Moscú de sus enemigos. Después de esta oración, los jerarcas santos regresaron al Kremlin y cargaron con el santo Icono de Vladimir. Hubo una visión similar también para un santo de Moscú, el Beato Basilio, a quien se le reveló, que por la intercesión de la Madre de Dios y las oraciones de los santos, Moscú sería salvada. El khan también tuvo una visión de la Madre de Dios en medio de un ejercito temible, luchando contra sus fuerzas. Los tártaros huyeron con miedo, y la capital del reino ruso se salvó.
La celebración del Icono de Vladimir de la Madre de Dios se realiza igualmente los días 23 de junio y 26 de agosto.
La celebración del Icono de Vladimir de la Madre de Dios se estableció en memoria de la salvación de Moscú en el año 1521 de una invasión de los tártaros dirigida por el khan Makhmet-Girei.
Los invasores tártaros se acercaron a Moscú, quemando y destruyendo ciudades y pueblos rusos, y exterminando a sus habitantes. La gran príncipe Basilio reunió un ejército contra los tártaros, y el metropolitano Varlaam de Moscú junto con el pueblo de Moscú rezaron fervientemente por la liberación de la destrucción. Durante este tiempo sombrío una cierta monja piadosa ciega tuvo una visión: de las puertas del Salvador del Kremlin los jerarcas sagrados de Moscú estaban saliendo, abandonando la ciudad y llevando consigo el Ícono de Vladimir de la Madre de Dios - la principal joya santa de la ciudad de Moscú, - era el castigo de Dios por los pecados de sus habitantes. En las puertas del Salvador, los jerarcas santos fueron recibidos por los monjes Sergio de Radonezh y Varlaam de Khutynsk, implorando llorosos que no abandonaran Moscú. Todos juntos ofrecieron una oración intensa al Señor sobre el perdón de las transgresiones y la liberación de Moscú de sus enemigos. Después de esta oración, los jerarcas santos regresaron al Kremlin y cargaron con el santo Icono de Vladimir. Hubo una visión similar también para un santo de Moscú, el Beato Basilio, a quien se le reveló, que por la intercesión de la Madre de Dios y las oraciones de los santos, Moscú sería salvada. El khan también tuvo una visión de la Madre de Dios en medio de un ejercito temible, luchando contra sus fuerzas. Los tártaros huyeron con miedo, y la capital del reino ruso se salvó.
La celebración del Icono de Vladimir de la Madre de Dios se realiza igualmente los días 23 de junio y 26 de agosto.
Εικόνα Βλαδίμηρος της μητέρας του Θεού
Ο εορτασμός της εικόνας της Μητέρας του Θεού καθιερώθηκε σε ανάμνηση της σωτηρίας της Μόσχας το 1521 από εισβολή των Τατάρων με επικεφαλής τον Χαν Μαχμέτ-Γιρέι.
Οι Τατάροι εισβολείς πλησίασαν τη Μόσχα, καίγοντας και καταστρέφοντας τις ρωσικές πόλεις και χωριά, και εξολοθρ Ο Μεγάλος Πρίγκιπας Βασίλειος συγκέντρωσε στρατό εναντίον των Τατάρων, και ο Μητροπολίτης Βαρλαάμ της Μόσχας μαζί με τον λαό της Μόσχας προσευχήθηκε με την απελευθέρωση από την καταστροφή. Κατά τη ζοφερή αυτή περίοδο μια συγκεκριμένη ευσεβής τυφλή καλόγρια είχε ένα όραμα: από τις πύλες του Σωτήρος του Κρεμλίνου οι ιεράρχες της Μόσχας έφευγαν από την πόλη και κουβαλούσαν μαζί τους την εικόνα του Βλαδίμηρου της Μητέρας του Θεού - το κύριο ιερό κόσμημα του η πόλη της Μόσχας, - ήταν η τιμωρία του Θεού για τις αμαρτίες των κατοίκων της. Προ των πυλών του Σωτήρος, οι ιεράρχες δέχθηκαν από τους μοναχούς Σέρτζιο του Ραντόνεζ και Βαρλαάμ του Χουτύνσκ, παρακαλώντας δακρυσμένα να μην εγκαταλείψουν τη Μόσχα. Όλοι μαζί προσέφεραν μια έντονη προσευχή στον Κύριο για τη συγχώρεση των ανομιών και την απελευθέρωση της Μόσχας από τους εχθρούς τους. Μετά από αυτή την προσευχή, οι Άγιοι Ιεράρχες επέστρεψαν στο Κρεμλίνο και φορτωμένοι με την Ιερά Εικόνα του Βλαδίμηρου. Υπήρχε παρόμοιο όραμα και για έναν Άγιο της Μόσχας, τον Beato Basil, στον οποίο αποκαλύφθηκε, ότι με την μεσολάβηση της Μητέρας του Θεού και τις προσευχές των αγίων, η Μόσχα θα σωθεί. Ο Χαν είχε επίσης ένα όραμα της Μητέρας του Θεού εν μέσω ενός τρομακτικού στρατού, που πολεμούσε ενάντια στη δύναμή της. Οι Τάταροι τράπηκαν στο φόβο, και σώθηκε η πρωτεύουσα του ρωσικού βασιλείου.
Ο εορτασμός της Εικόνας του Βλαδίμηρος της Μητέρας του Θεού πραγματοποιείται επίσης στις 23 Ιουνίου και 26 Αυγούστου
Ο εορτασμός της εικόνας της Μητέρας του Θεού καθιερώθηκε σε ανάμνηση της σωτηρίας της Μόσχας το 1521 από εισβολή των Τατάρων με επικεφαλής τον Χαν Μαχμέτ-Γιρέι.
Οι Τατάροι εισβολείς πλησίασαν τη Μόσχα, καίγοντας και καταστρέφοντας τις ρωσικές πόλεις και χωριά, και εξολοθρ Ο Μεγάλος Πρίγκιπας Βασίλειος συγκέντρωσε στρατό εναντίον των Τατάρων, και ο Μητροπολίτης Βαρλαάμ της Μόσχας μαζί με τον λαό της Μόσχας προσευχήθηκε με την απελευθέρωση από την καταστροφή. Κατά τη ζοφερή αυτή περίοδο μια συγκεκριμένη ευσεβής τυφλή καλόγρια είχε ένα όραμα: από τις πύλες του Σωτήρος του Κρεμλίνου οι ιεράρχες της Μόσχας έφευγαν από την πόλη και κουβαλούσαν μαζί τους την εικόνα του Βλαδίμηρου της Μητέρας του Θεού - το κύριο ιερό κόσμημα του η πόλη της Μόσχας, - ήταν η τιμωρία του Θεού για τις αμαρτίες των κατοίκων της. Προ των πυλών του Σωτήρος, οι ιεράρχες δέχθηκαν από τους μοναχούς Σέρτζιο του Ραντόνεζ και Βαρλαάμ του Χουτύνσκ, παρακαλώντας δακρυσμένα να μην εγκαταλείψουν τη Μόσχα. Όλοι μαζί προσέφεραν μια έντονη προσευχή στον Κύριο για τη συγχώρεση των ανομιών και την απελευθέρωση της Μόσχας από τους εχθρούς τους. Μετά από αυτή την προσευχή, οι Άγιοι Ιεράρχες επέστρεψαν στο Κρεμλίνο και φορτωμένοι με την Ιερά Εικόνα του Βλαδίμηρου. Υπήρχε παρόμοιο όραμα και για έναν Άγιο της Μόσχας, τον Beato Basil, στον οποίο αποκαλύφθηκε, ότι με την μεσολάβηση της Μητέρας του Θεού και τις προσευχές των αγίων, η Μόσχα θα σωθεί. Ο Χαν είχε επίσης ένα όραμα της Μητέρας του Θεού εν μέσω ενός τρομακτικού στρατού, που πολεμούσε ενάντια στη δύναμή της. Οι Τάταροι τράπηκαν στο φόβο, και σώθηκε η πρωτεύουσα του ρωσικού βασιλείου.
Ο εορτασμός της Εικόνας του Βλαδίμηρος της Μητέρας του Θεού πραγματοποιείται επίσης στις 23 Ιουνίου και 26 Αυγούστου
2 χρόνια πριν
Των
εν όλω τω κόσμω Μαρτύρων σου, ως πορφύραν και βύσσον τα αίματα, η
Εκκλησία σου στολισαμένη, δι' αυτών βοά σοι, Χριστέ ο Θεός. Tω λαώ σου
τους οικτιρμούς σου κατάπεμψον, ειρήνην τη πολιτεία σου δώρησαι, και
ταις ψυχαίς ημών το μέγα έλεος.
2 χρόνια πριν
2 χρόνια πριν
2 χρόνια πριν
Όσοι ξέπεσαν άπό τήν άρετή, πασχίζουν νά παρασύρουν καί τούς άλλους, γιά νά μήν είναι μόνοι τους στήν άσχημοσύνη.
Άγιος Έφραίμ ό Σύρος.
Άγιος Έφραίμ ό Σύρος.
2 χρόνια πριν
Οσα
κύματα καί οσες φουρτούνες καί αν σηκώσει ο διάβολος εναντίον μας, δέν
θά μπορέσει νά μάς βλάψει. "Πολλά τά κύματα καί χαλεπόν τό κλυδωνιον,
αλλ' ου δεδοίκαμεν (δέν φοβούμεθα) μή καταποντισθωμεν", τονίζει ον Ιερός
Χρυσόστομος. Παραμένοντες εις τήν Κιβωτόν της Εκκλησίας, θά επιπλέουμε
πάνω από τόν κατακλυσμόν των δυσκολιων καί των κινδυνων, χωρίς νά
φοβώμαστε μήπως πνιγούμε.
2 χρόνια πριν
Τα όπλα του φωτός
Η νύχτα όπου να'ναι φεύγει κι η μέρα κοντεύει να'ρθει. Γι'αυτό, ας πετάξουμε από πάνω μας όλα τα έργα του σκοταδιού κι ας φορέσουμε τα όπλα του φωτός. Η διαγωγή μας ας είναι κόσμια, τέτοια που να ταιριάζει στο φως. Ας σταματήσουν τα φαγοπότια και τα μεθύσια, η ασύδοτη και ακόλαστη ζωή, οι φιλονικίες κι οι φθόνοι. Ντυθείτε τον Κύριο Ιησού Χριστό μας και μην αφήνετε τον αμαρτωλό εαυτό σας να σας παρασύρει στην ικανοποίηση των επιθυμιών σας".
προς Ρωμαίους επιστολή του αποστόλου Παύλου,
κεφ.13, στίχοι 11-14
Η νύχτα όπου να'ναι φεύγει κι η μέρα κοντεύει να'ρθει. Γι'αυτό, ας πετάξουμε από πάνω μας όλα τα έργα του σκοταδιού κι ας φορέσουμε τα όπλα του φωτός. Η διαγωγή μας ας είναι κόσμια, τέτοια που να ταιριάζει στο φως. Ας σταματήσουν τα φαγοπότια και τα μεθύσια, η ασύδοτη και ακόλαστη ζωή, οι φιλονικίες κι οι φθόνοι. Ντυθείτε τον Κύριο Ιησού Χριστό μας και μην αφήνετε τον αμαρτωλό εαυτό σας να σας παρασύρει στην ικανοποίηση των επιθυμιών σας".
προς Ρωμαίους επιστολή του αποστόλου Παύλου,
κεφ.13, στίχοι 11-14
3 χρόνια πριν
Κυριακή της Πεντηκοστης απόγευμα, μετά τόν Εσπερινόν, εις τόν Ιερόν Ναόν Παναγίας Σουμελᾶ της Αθηνιωτίσσης.
3 χρόνια πριν
Θά
ηταν αδικο αν δέν προσθέταμεν εἰς τήν ανάρτησιν της "ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ", τήν ὁποίαν κοινοποιοῦμεν εἰς τό ιδικόν
μας ιστολόγιον, καί τό εξῆς σχόλιον:
Ο κατ' .αμφω, καθ' ἡμᾶς, παράνομος καί οχι μόνον, ητοι καί ὡς
"'Αρχιεπίσκοπος"καί ὡς "Καθηγούμενος" φερόμενος, Στέφανος Τσακίρογλου,
δι' ὅποιον γνωρίζει ολίγη εκκλησιαστική ιστορία των τελευταίων ετων,
ειχε πάντοτε κατά νοῦν. η αλλοι εσχεδίαζαν, νά γίνη ὁ δικτάτωρ τῆς
'Εκκλησίαςί δίκην τοῦ καινοτόμου 'Αρχιεπισκόπου Αθηνων Χρυσοστόμου
Παπαδοπούλου. Τόν ηθελαν νά γίνη ὁ "σουλτάνος" τῆς 'Εκκλησίας, δίκην
"Ερντογάν" της Τουρκίας ... Τόν ηθελαν διά νά ὑποτάξη ὑπό τήν
"δικτατορικήν του μπόταν" τούς Ιερούς Ναούς καί τά Καθιδρύματα τῆς
'Εκκλησίας, τά ὁποῖα ἄλλοι εκοπίασαν νά ἀνεγείρουν, ενῶ αυτός καί οι
κατά σάρκα συγγενεῖς του καί οι μετ' αυτοῦ ἀπ' ἀρχῆς τά ἐπολέμησαν ...
Τόν ηθελαν διά νά "εκποιήση" τήν Εκκλησιαστικήν περιουσίαν, ητοι τούς
Ναούς καί τά Καθιδρύματα - Πνευματικά Κέντρα, διά νά συγκεντρωση
"χρήματα πολλά", η νά τά παραδώση εις τούς ψευδοορθοδόξους
νεοημερολογιτας καί ψευδο - παλαιοημερολογίτας οικουμενιστάς. ... Τόν
ηθελαν διά νά "εξαφανίση" ὅποιον ἤρχετο εμπόδιον εἰς τά σχέδιά του,
(συγγνώμη θέλαμε νά πούμε τά σχέδια τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, διότι τόν
ἴδιον δέν θεωροῦμε ικανόν διά τέτοια πράγματα). ... Τόν ηθελαν διά νά
εξαφανίση πάντα ἀνθιστάμενον εἰς τά σχέδιά του, ητοι ὅποιον θά τοῦ
εζήτει την καθαράν Ὁμολογίαν ... Τόν ηθελαν διά νά "γκρεμίση τάς
αποθήκας των παρανομιῶν του" καί μείζονας νά τάς "οικοδομήση", διά νά
εἶναι ὁ εκλεκτός τους... Πως ειναι δυνατόν νά ξεχασθη ἡ "'εντολή" πού
εδωσε πρό ετων ὁ αντίχριστος Πάπας τῆς Ρωμης την δεκαετίαν τού
1980::"Διαλῦστε τούς Παλαιοημερολογίτας (σ.σ. ιδιαιτέρως τούς
Ματθαιικούς) διότι απέμειναν τό μόνον ισχυρόν εμπόδιον εἰς τάς αποφάσεις
μας" (Βλέπε τό βιβλίον "ΤΟ ΤΕΡΜΑ" τοῦ YERMAN, Εκδοσις 1984)..
(Τό σχόλιον συνετάχθη υπό τῆς ομάδος: "ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ", ἡ ὁποία καί φέρει τήν ευθύνην)
(Τό σχόλιον συνετάχθη υπό τῆς ομάδος: "ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ", ἡ ὁποία καί φέρει τήν ευθύνην)
impatron.blogspot.com
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Γ.Ο.Χ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΑΡ 114 by Australia GOC on Scribd
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ Γ.Ο.Χ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΑΡ 114 by Australia GOC on Scribd
3 χρόνια πριν
ΣΗΜΕΡΟΝ
ΚΥΡΙΑΚΗΝ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ (ΠΕΡΙ ΩΡΑΝ 7ην Μ.Μ.) Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,
ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΗΡΥΚΟΣ ΘΑ ΧΟΡΟΣΤΑΤΗΣΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΝ (ΑΝΕΥ
ΤΗΣ ΓΟΝΥΚΛΙΣΙΑΣ) ΠΟΥ ΘΑ ΨΑΛΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΕΡΟΝ ΝΑΟΝ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ - ΚΑΙ
ΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΟΣ, ΠΟΥ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗΝ
ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ.... ΚΑΤΟΠΙΝ ΘΑ ΚΑΜΕΙ ΜΙΑΝ ΜΙΚΡΑΝ ΑΝΑΛΥΣΙΝ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ ΤΗΣ
ΓΟΝΘΚΛΙΣΙΑΣ ...
3 χρόνια πριν
Ο αγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος διδάσκει: "Ου γάρ νικῆσαι ζητοῦμεν, άλλά προσλαβεῖν ἀδελφούς, ὧν τω χωρισμω σπαρασσόμεθα..."
3 χρόνια πριν
Εις
τήν γ΄ ευχή της γονυκλισίας (τῆς Πεντηκοστῆς) ὁμολογούμε καί
διακηρύττουμε ότι δια τους εν μετανοία εκδημήσαντας ουκ έστι θάνατος,
αλλά μετάστασις από τον λυπηρότερον επί τα χρηστότερα και θυμηδέστερα
και ανάπαυσις και χαρά. Πόσο μεγάλο καθήκον μας υπενθυμίζουν πράγματι οι
ευχές της γονυκλησίας της Πεντηκοστής που είναι αφιερωμένες στους
προσφιλείς κεκοιμημένους μας, αλλά και πόσο πρέπει να προσευχόμαστε για
τους προσφιλείς μας οι οποίοι έφυγαν ενωρίτερα από εμάς για τον ουρανό.
Να προσευχόμαστε στις κατ’ ιδίαν ατομικές μας προσευχές. Να
προσευχόμαστε και κατά την προσφορά της φρικωδεστάτης θυσίας της Θείας
Ευχαριστίας ώστε να λαμβάνουν άνεση και αναψυχή οι ψυχές των
κεκοιμημένων μας. Είναι χρέος και καθήκον μας.
3 χρόνια πριν
Κάποιος
αδελφός της Σκήτης κάποτε έσφαλε. Έγινε συγκέντρωση στην οποία κάλεσαν
τον αββά Μωυσή αλλ΄ αυτός δεν θέλησε να πάει. Του παρήγγειλε τότε ο
πρεσβύτερος: “Έλα, γιατί σε περιμένουν όλοι”. Κι εκείνος σηκώθηκε και
πήγε κρατώντας στην πλάτη ένα καλάθι τρύπιο που το γέμισε άμμο. Οι
Πατέρες που βγήκαν να τον προϋπαντήσουν του λένε: “Τι είναι αυτό,
πάτερ;” “Οι αμαρτίες μου -απαντά ο Γέροντας- που κυλούν και πέφτουν πίσω
μου και δεν τις βλέπω. Και ήλθα εγώ σήμερα να κρίνω τα σφάλματα άλλου”.
Όταν τ΄ άκουσαν αυτά οι Πατέρες, δεν είπαν τίποτε εναντίον του αδελφού
αλλά τον συγχώρεσαν. (Από τό Γεροντικόν)
3 χρόνια πριν
ΤΟ
ΚΑΘΟΛΙΚΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ, ΟΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΤΑ
ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΥΝΕΚΑΛΟΥΝΤΟ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΟΝΤΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1980 -1990 ...
3 χρόνια πριν
Η
παρουσία λοιπόν του Κυρίου μας Παρακλήτου στην Εκκλησία είναι τόσο
σημαντική ώστε «Ει μη Πνεύμα παρήν, ουκ αν συνέστη η Εκκλησία» τονίζει ο
ιερός Χρυσόστομος (Ε.Π.50,459). Χάρις στην παρουσία Εκείνου βιώνουμε το
μυστήριο της Βασιλείας του Θεού και γευόμαστε τις ακένωτες σωτήριες
δωρεές Του. «Είδομεν το φως το αληθινόν, ελάβομεν Πνεύμα επουράνιον,
εύρομεν πίστιν αληθή, αδιαίρετον Τριάδα προσκυνούντες΄ αύτη γαρ ημάς
έσωσεν». Δεν έχουμε παρά να κλείνουμε γόνυ λατρείας και προσκυνήσεως
προς Αυτόν και να Του ζητήσουμε έτι φωτισμό γνώσεως και ψυχοσωματική
3 χρόνια πριν
Το
Άγιο Πνεύμα συνεχίζει το απολυτρωτικό έργο του Χριστού μας μετά την εις
Ουρανούς Ανάληψή Του. Αυτός διαχέει τις άκτιστες δωρεές του Θεού στους
ανθρώπους και ολόκληρη τη δημιουργία. Αυτός είναι ο πραγματικός
τελετουργός των Ιερών Μυστηρίων της Εκκλησίας μας, μέσω των οποίων οι
πιστοί αγιαζόμαστε και σωζόμαστε. Αυτός καθιστά τους λειτουργούς της
Εκκλησίας μας κεχαριτωμένα όργανά Του, για την επιτέλεση του σωστικού
έργου του λαού του Θεού. Αυτός εμπνέει πνεύματα προφητείας και σοφίας.
Αυτός διαφυλάσσει την Εκκλησία από τις επιβουλές των οργάνων της πλάνης
και του ψεύδους (Ιωάν.16:13). Αυτός μοιράζει χαρίσματα στους πιστούς
(Α΄Κορ.12:4) και πραγματοποιεί την υιοθεσία μας στο Θεό (Γαλ.4:6). Αυτός
συγκροτεί όλον τον θεσμό της Εκκλησίας (Λουκ.24:49).
3 χρόνια πριν
Το
Άγιο Πνεύμα καρποφορεί στις καρδιές των πιστών υπέροχους και σπανίους
πνευματικούς καρπούς, ως αποτέλεσμα επίπονης καλλιέργειας. Ο θεόπνευστος
απόστολος αφού αναφέρει τα βδελυρά έργα τη σαρκός, τα οποία είναι οι
καρποί της αμαρτίας, παραθέτει στη συνέχεια του καρπούς του Πνεύματος,
οι οποίοι είναι «αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθοσύνη,
πίστις, πραότης, εγκράτεια» (Γαλ.5:22-23). Οι καρποί της σαρκός
καταδεικνύουν τον άνθρωπο της πτώσεως, της αμαρτίας και της φθοράς, οι
δε καρποί του Πνεύματος φανερώνουν, «ως πόλις επάνω όρους κειμένη»
(Ματθ.5:14), τον αναγεννημένο εν Χριστώ άνθρωπο της χάριτος και της
σωτηρίας. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός μας είχε πει πως «εκ γαρ του καρπού το
δένδρον γινώσκεται» (Ματθ.12:33), έτσι και ο πνευματικός αναγεννημένος
άνθρωπος ξεχωρίζει από τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, που είναι
στολισμένος.
3 χρόνια πριν
Το
Άγιο Πνεύμα μοιράζει διακονίες στο λαό του Θεού, οι οποίες υπάρχουν για
να διακονούν καθολικά τις πνευματικές και υλικές ανάγκες του, εις
τρόπον ώστε να ζει ο πιστός αποκλειστικά μέσα στην χάρη του Θεού και να
μην έχει ανάγκη από τα «σκύβαλα» του κόσμου (Φιλιπ.3:8). Η Εκκλησία του
Θεού υπάρχει για να μεταλλάσσει ολοκληρωτικά και καθολικά τον άνθρωπο
της αμαρτίας και της φθοράς σε νέα αναγεννημένη και χαριτωμένη ύπαρξη.
Πρώτ' απ' όλα το «Πνεύμα το Άγιον έθετο επισκόπους ποιμαίνειν
την Εκκλησίαν του Κυρίου και Θεού» (Πραξ.20:28). Ακολούθως όρισε «εν τη
Εκκλησία πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους,
έπειτα δυνάμεις, είτα χαρίσματα ιαμάτων, αντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη
γλωσσών» (Α'Κορ.12:28). Επίσης το Πνεύμα του Θεού «έδωκε τους μεν τους
μεν αποστόλους, τους δε προφήτας, τους δε ευαγγελιστάς, τους δε ποιμένας
και διδασκάλους, προς καταρτισμόν των αγίων εις έργον διακονίας, εις
οικοδομήν του σώματος του Χριστού» (Εφ. 4:11-12).
3 χρόνια πριν
Το
Άγιο Πνεύμα μοιράζει χαρίσματα στους πιστούς τα οποία είναι χρήσιμα για
τη σωτηρία τη δική τους, αλλά και για το σωστικό έργο της Εκκλησίας. Σε
άλλον «δίδοται λόγος σοφίας, άλλω δε λόγος γνώσεως κατά το αυτό Πνεύμα,
ετέρω δε πίστις εν τω αυτώ Πνεύματι, άλλω δε χαρίσματα ιαμάτων εν τω
αυτώ Πνεύματι, άλλω δε ενεργήματα δυνάμεων, άλλω δε προφητεία, άλλω δε
διακρίσεις πνευμάτων, ετέρω δε γένη γλωσσών, άλλω δε ερμηνεία γλωσσών.
Πάντα δε ταύτα ενεργεί το εν και το αυτό Πνεύμα, διαιρούν ιδία εκάστω
καθώς βούλεται» (Α'Κορ.12:8-11).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου