ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Η ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ
Προλογικόν σημείωμα
Το παρακατω κείμενον ανηρτηθη προσφατως εις τον «Ὁμολογητην Ιεραρχην Ματθαιον» απ΄ οπου καί το ελαβομεν. Ειχε συνταγει καί δημοσιευθει υπ εμου, παλαιότερον, πρό δυο η τριων δεκαετιων) εις τά "Πνευματικα Θησαυρισματα" καί εις την "Ορθοδοξον Ενημερωσιν" ητοι καί πρό του 1995, ως εν σχεδιω, αλλά και μετα το 2000, και ειχε αποσταλη ως υπόμνησις καί απάντησις εις ενιους Αρχιερεις της τοτε ηνωμενης Ιερᾶς Συνοδου της Γνησιας Ορθοδοξου Εκκλησίας, οι οποίοι κινουμενοι εις τό πνευμα του απολύτου παλαιοημερολογιτικου Οικουμενισμου καί υποκινουμενοι υπό των σχεδιων του τοτε παρασυνοδικου κατεστημενου περι της υπαγωγης των ΓΟΧ εις τήν Νεοημερολογιτικην Εκκλησίαν, μοι ελεγαν συνεχως καί επιτακτικως κατα τας συνεδριασεις της Ιερας Συνοδου: "Δεν εχεις δικαίωμα να ενίστασαι, ουτε να αντιφερεσαι εις τάς αποφασεις της Συνοδου». «Ουτε να ομιλείς εχεις δικαίωμα, και εφ οσον δεν συμφωνεις, μπορεις νά αποχωρησεις".
Και όταν τους ελεγα ότι «αυτές δεν είναι αποφασεις της Ιερας Συνοδου είναι του παρασυνοδικου κατεστημενου, το οποίον επιβαλλει τις αποφασεις εξωθεν και ανωθεν». Ματαιως πολλάκις τους παρακαλουσα να σεβαστουν την Κανονικην Ταξιν και απέρριπταν την οιανδηποτε ενστασιν. Και όταν καποτε μου απαγορευσαν να ομιλω, που δεν ειχαν τετοιο δικαίωμα, τους ειπα. "Εν ταξει, δεν θα ομιλω, συνεχιστε… Μιλάτε εσεις καί εγω θα ακούω, καί θα κρατω σημειωσεις". Καί αμεσως μου αντελεγαν::"Οχι, ουτε σημειωσεις, εχεις το δικαίωμα να κρατας». Καί οταν εγω προσπάθησαν κατι να σημειωσω, επενεβαινε ο τοτε Πειραιως Νικόλαος καί με εντονο ύφος ελεγε στον τοτε Μακαριωτατο καί Πρόεδρο της Ιερας Συνοδου Αρχιεπίσκοπο Ανδρεα: "Μακαριωτατε, ο Μεσογαίας, δεν συμμορφωνεται. Κραταει σημειωσεις που εμείς του απαγορευσαμε. Παρακαλω να επιβαλλετε την ταξιν" Καί ο Μακαριωτατος στην συγκεκριμενη περιπτωσι, μη μπορωντας να αντιδραση στο δικτατορικό υφος του Νικολάου μου ειπε: "Εάν συνεχίσης να κρατας σημειωσεις θα διαλύσω την Συνοδο"...
Καί αυτό δεν εγινε μονο μία φορά: Από το 2000 μεχρι το 2005 επανελήφθη πολλάκις. Καί η συνεχεια ειναι γνωστη εις ολους: Διωγμοί, υβρεις, συκοφαντιες, σκευωριες, αργιες, καθαιρεσεις μεχρι καί αφορισμοί. Καί αυτα τα γραφω μετα 20 ετη, οχι δια νά εκδικηθω κανεναν, αλλά μήπως συνετισθουμε ολοι, προπα΄ντων οσοι αφησαμε νά προωθηθουν τετοιες παρανομίες, εις τόν βωμόν πάντοτε της εξουσιας, των οικονομικων σκανδαλων, καί πρός χαριν του Οικουμενισμου του παλαιοημερολογιτικου, του νεοημερολογιτικου και της παπικης Ουνιας.
«Καιρος νά συνελθωμεν», αδελφοι. «Καιρος του ποιησαι τω Κυριω». Ας μας συνετισει τουλάχιστον η παρουσα δεινη κρίσις εκ του κορωνοιου, την οποιαν παρεχωρησε ο Θεος δια τίς αμαρτιες μας, και δια την αποστασιαν μας, και η αντιμετωπισις της οποίας καί τα μετρα που ελήφθησαν στοχον ειχον και εχουν, καθ ημας, την περιθωροποίησιν της Εκκλησίας του Χριστου, την καταργησιν της πιστεως εις τον Ανασταντα Χριστόν, και της προωθησεως του κυριαρχου πλέον συλλογικου αντιχριστου, ητοι του Παπισμου, του Οικουμενισμου και της Πανθρησκείας, δηλαδή του Αντιχριστου. Καιρος να επανελθουμε εις «τον εν αγαπη καί αληθεια διαλογον", δια να ευρωμεν τόν δρόμον της θεραπείας των οσων κακως εγενοντο εις το παρελθον καί γινονται καί εις τό παρόν, διά νά γινη ιλεως καί εις ημας ο Θεός...".
Ιδου το εν λόγω κείμενον:
Η ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,
ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ
ΤΩΝ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ
'Ενα πολύ χαρακτηριστικό κείμενο του αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου (από το Ηθικό του Λόγο ΙΑ, 14-15). Δεν έχει εξεταστεί ακόμη που ακριβώς αναφέρεται αυτή η ομιλία του αγίου, αλλά από μία πρώτη ματιά κανείς μπορεί να συμπεράνει ότι πρόκειται μάλλον περί προσευχής, την οποίαν υπέδειξε ο Άγιος σε κάποιον Επίσκοπο, που του εζήτησε την συμβουλή.
Διαβάζοντάς το βλέπουμε την μεγάλην επικαιρότητα που έχει και πόσο πρέπει να ληφθή υπ' όψιν και από εμάς σήμερα. Βλέπουμε, δηλαδή με τί παρρησία ενεργούσαν οι άγιοι, που όταν επρόκειτο για παράβαση και αδικία, ενίσταντο υπέρ των εντολών του Θεού και δεν υποχωρούσαν με τίποτα, και πώς ενεργούμε εμείς σήμερα που με το παραμικρό, με την παραμικρή απειλή, υποχωρούμε, συμβιβαζόμαστε και κάμνουμε το θέλημα του πονηρού, και καμμιά φορά τα προδίδουμε όλα.
Ιδού το κείμενο:
''(Δέδοικα) ... μή απειλαί ανθρώπων πτοήσουσι και των εντολών σου παραβάτην εργάσονται, (δέδοικα) μή συνεπισκόπων παρακλήσεις και φίλων, αδικίας με συγκοινωνόν απεργάσονται, ή αδικούντων αυτών σιωπώντα, ή κακώς πραττόντων συνεργόν γινόμενον και μή τούτους ελέγχοντα παρρησία και την Ένστασιν υπέρ των εντολών σου επιδεικνύμενον''.
Δηλαδή: ''(Φοβάμαι) ... μήπως με πτοήσουν απειλές ανθρώπων και με καταστήσουν παραβάτη των εντολών σου. (Φοβάμαι) μήπως οι παρακλήσεις των συνεπισκόπων και των φίλων με καταστήσουν συγκοινωνό της αδικίας, ή με κάνουν να σιωπώ, όταν αυτοί αδικούν, και να συνεργάζωμαι όταν κακοπραγούν, αποφεύγοντας να τους ελέγχω με παρρησία και να επιδεικνύω την ένστασιν υπέρ των εντολών σου''.
Είναι πράγματι ένα θαυμάσιο και πολύ διδακτικό κείμενο.
Με την ευκαιρία αυτή παραθέτουμε και το άλλο θαυμάσιο κείμενο του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, το οποίον μας εξηγεί τρόπον τινά τί σημαίνει το ''επιδεικνύω την ένστασιν υπέρ των εντολών του Θεού'':
''Ημείς δε ερευνήσωμεν τας Γραφάς και τας παραδόσεις των αγίων Πατέρων, και τούτους μιμησώμεθα. Και ηύραμεν την Εκκλησίαν από Χριστού καταβάσεως, ούτως αυτήν και παραφυλάξωμεν, ούτως αυτήν παραδώσωμεν, και μή χωρίσωμεν εαυτούς των Πατέρων ημών, αλλά μεν αναγινώσκοντες και άλλα νοούντες, μήπως ελθούσα ετέρα γενεά, μέλλη ημάς αναθεματίζειν, και ανασκάπτειν ως παρά της Εκκλησίας τους τύπους και τους νόμους φρονούντας. Και όντως ημάς ουδέν ωφελήσουσι τα πέρατα της γης.
Εγώ εύχομαι και παρακαλώ τον Θεόν, ίνα ει και ανάξιος ειμί του ουρανού και της γης, καταξιώση με μέ τους Πατέρας των επτακοσίων ετών, και των αγίων και οικουμενικών έξι Συνόδων έχειν μέρος ... και μέχρις εκχύσεως αίματος της ομολογίας ημών την καλήν και βεβαίαν κρηπίδα ακράδαντον κατέχωμεν, ίνα ακούσωμεν και ημείς, ''Πίστις υμών σέσωκεν υμάς. Πορεύεσθε εις ειρήνην''. (Ιερός Δαμασκηνός, PG 95, 344).
Εάν δεν προσέξωμεν αυτά που μας προστάζουν οι Πατέρες κινδυνεύομεν, να ακούσωμεν εκείνο που λέγει ο Ιερός Δαμασκηνός: ''Και γεγόνασιν οι ποτέ υιοί, αλλότριοι της των Πατριαρχών και Πατέρων αυτών ευγενείας'' (''Λόγος Αποδεικτικός...'', P.G. 95, σελ. 332 και 333). Μή γένοιτο.
http://omologhthsmathaios.blogspot.com/…/…/blog-post_70.html
Προλογικόν σημείωμα
Το παρακατω κείμενον ανηρτηθη προσφατως εις τον «Ὁμολογητην Ιεραρχην Ματθαιον» απ΄ οπου καί το ελαβομεν. Ειχε συνταγει καί δημοσιευθει υπ εμου, παλαιότερον, πρό δυο η τριων δεκαετιων) εις τά "Πνευματικα Θησαυρισματα" καί εις την "Ορθοδοξον Ενημερωσιν" ητοι καί πρό του 1995, ως εν σχεδιω, αλλά και μετα το 2000, και ειχε αποσταλη ως υπόμνησις καί απάντησις εις ενιους Αρχιερεις της τοτε ηνωμενης Ιερᾶς Συνοδου της Γνησιας Ορθοδοξου Εκκλησίας, οι οποίοι κινουμενοι εις τό πνευμα του απολύτου παλαιοημερολογιτικου Οικουμενισμου καί υποκινουμενοι υπό των σχεδιων του τοτε παρασυνοδικου κατεστημενου περι της υπαγωγης των ΓΟΧ εις τήν Νεοημερολογιτικην Εκκλησίαν, μοι ελεγαν συνεχως καί επιτακτικως κατα τας συνεδριασεις της Ιερας Συνοδου: "Δεν εχεις δικαίωμα να ενίστασαι, ουτε να αντιφερεσαι εις τάς αποφασεις της Συνοδου». «Ουτε να ομιλείς εχεις δικαίωμα, και εφ οσον δεν συμφωνεις, μπορεις νά αποχωρησεις".
Και όταν τους ελεγα ότι «αυτές δεν είναι αποφασεις της Ιερας Συνοδου είναι του παρασυνοδικου κατεστημενου, το οποίον επιβαλλει τις αποφασεις εξωθεν και ανωθεν». Ματαιως πολλάκις τους παρακαλουσα να σεβαστουν την Κανονικην Ταξιν και απέρριπταν την οιανδηποτε ενστασιν. Και όταν καποτε μου απαγορευσαν να ομιλω, που δεν ειχαν τετοιο δικαίωμα, τους ειπα. "Εν ταξει, δεν θα ομιλω, συνεχιστε… Μιλάτε εσεις καί εγω θα ακούω, καί θα κρατω σημειωσεις". Καί αμεσως μου αντελεγαν::"Οχι, ουτε σημειωσεις, εχεις το δικαίωμα να κρατας». Καί οταν εγω προσπάθησαν κατι να σημειωσω, επενεβαινε ο τοτε Πειραιως Νικόλαος καί με εντονο ύφος ελεγε στον τοτε Μακαριωτατο καί Πρόεδρο της Ιερας Συνοδου Αρχιεπίσκοπο Ανδρεα: "Μακαριωτατε, ο Μεσογαίας, δεν συμμορφωνεται. Κραταει σημειωσεις που εμείς του απαγορευσαμε. Παρακαλω να επιβαλλετε την ταξιν" Καί ο Μακαριωτατος στην συγκεκριμενη περιπτωσι, μη μπορωντας να αντιδραση στο δικτατορικό υφος του Νικολάου μου ειπε: "Εάν συνεχίσης να κρατας σημειωσεις θα διαλύσω την Συνοδο"...
Καί αυτό δεν εγινε μονο μία φορά: Από το 2000 μεχρι το 2005 επανελήφθη πολλάκις. Καί η συνεχεια ειναι γνωστη εις ολους: Διωγμοί, υβρεις, συκοφαντιες, σκευωριες, αργιες, καθαιρεσεις μεχρι καί αφορισμοί. Καί αυτα τα γραφω μετα 20 ετη, οχι δια νά εκδικηθω κανεναν, αλλά μήπως συνετισθουμε ολοι, προπα΄ντων οσοι αφησαμε νά προωθηθουν τετοιες παρανομίες, εις τόν βωμόν πάντοτε της εξουσιας, των οικονομικων σκανδαλων, καί πρός χαριν του Οικουμενισμου του παλαιοημερολογιτικου, του νεοημερολογιτικου και της παπικης Ουνιας.
«Καιρος νά συνελθωμεν», αδελφοι. «Καιρος του ποιησαι τω Κυριω». Ας μας συνετισει τουλάχιστον η παρουσα δεινη κρίσις εκ του κορωνοιου, την οποιαν παρεχωρησε ο Θεος δια τίς αμαρτιες μας, και δια την αποστασιαν μας, και η αντιμετωπισις της οποίας καί τα μετρα που ελήφθησαν στοχον ειχον και εχουν, καθ ημας, την περιθωροποίησιν της Εκκλησίας του Χριστου, την καταργησιν της πιστεως εις τον Ανασταντα Χριστόν, και της προωθησεως του κυριαρχου πλέον συλλογικου αντιχριστου, ητοι του Παπισμου, του Οικουμενισμου και της Πανθρησκείας, δηλαδή του Αντιχριστου. Καιρος να επανελθουμε εις «τον εν αγαπη καί αληθεια διαλογον", δια να ευρωμεν τόν δρόμον της θεραπείας των οσων κακως εγενοντο εις το παρελθον καί γινονται καί εις τό παρόν, διά νά γινη ιλεως καί εις ημας ο Θεός...".
Ιδου το εν λόγω κείμενον:
Η ΕΝΣΤΑΣΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,
ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ
ΤΩΝ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ
'Ενα πολύ χαρακτηριστικό κείμενο του αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου (από το Ηθικό του Λόγο ΙΑ, 14-15). Δεν έχει εξεταστεί ακόμη που ακριβώς αναφέρεται αυτή η ομιλία του αγίου, αλλά από μία πρώτη ματιά κανείς μπορεί να συμπεράνει ότι πρόκειται μάλλον περί προσευχής, την οποίαν υπέδειξε ο Άγιος σε κάποιον Επίσκοπο, που του εζήτησε την συμβουλή.
Διαβάζοντάς το βλέπουμε την μεγάλην επικαιρότητα που έχει και πόσο πρέπει να ληφθή υπ' όψιν και από εμάς σήμερα. Βλέπουμε, δηλαδή με τί παρρησία ενεργούσαν οι άγιοι, που όταν επρόκειτο για παράβαση και αδικία, ενίσταντο υπέρ των εντολών του Θεού και δεν υποχωρούσαν με τίποτα, και πώς ενεργούμε εμείς σήμερα που με το παραμικρό, με την παραμικρή απειλή, υποχωρούμε, συμβιβαζόμαστε και κάμνουμε το θέλημα του πονηρού, και καμμιά φορά τα προδίδουμε όλα.
Ιδού το κείμενο:
''(Δέδοικα) ... μή απειλαί ανθρώπων πτοήσουσι και των εντολών σου παραβάτην εργάσονται, (δέδοικα) μή συνεπισκόπων παρακλήσεις και φίλων, αδικίας με συγκοινωνόν απεργάσονται, ή αδικούντων αυτών σιωπώντα, ή κακώς πραττόντων συνεργόν γινόμενον και μή τούτους ελέγχοντα παρρησία και την Ένστασιν υπέρ των εντολών σου επιδεικνύμενον''.
Δηλαδή: ''(Φοβάμαι) ... μήπως με πτοήσουν απειλές ανθρώπων και με καταστήσουν παραβάτη των εντολών σου. (Φοβάμαι) μήπως οι παρακλήσεις των συνεπισκόπων και των φίλων με καταστήσουν συγκοινωνό της αδικίας, ή με κάνουν να σιωπώ, όταν αυτοί αδικούν, και να συνεργάζωμαι όταν κακοπραγούν, αποφεύγοντας να τους ελέγχω με παρρησία και να επιδεικνύω την ένστασιν υπέρ των εντολών σου''.
Είναι πράγματι ένα θαυμάσιο και πολύ διδακτικό κείμενο.
Με την ευκαιρία αυτή παραθέτουμε και το άλλο θαυμάσιο κείμενο του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, το οποίον μας εξηγεί τρόπον τινά τί σημαίνει το ''επιδεικνύω την ένστασιν υπέρ των εντολών του Θεού'':
''Ημείς δε ερευνήσωμεν τας Γραφάς και τας παραδόσεις των αγίων Πατέρων, και τούτους μιμησώμεθα. Και ηύραμεν την Εκκλησίαν από Χριστού καταβάσεως, ούτως αυτήν και παραφυλάξωμεν, ούτως αυτήν παραδώσωμεν, και μή χωρίσωμεν εαυτούς των Πατέρων ημών, αλλά μεν αναγινώσκοντες και άλλα νοούντες, μήπως ελθούσα ετέρα γενεά, μέλλη ημάς αναθεματίζειν, και ανασκάπτειν ως παρά της Εκκλησίας τους τύπους και τους νόμους φρονούντας. Και όντως ημάς ουδέν ωφελήσουσι τα πέρατα της γης.
Εγώ εύχομαι και παρακαλώ τον Θεόν, ίνα ει και ανάξιος ειμί του ουρανού και της γης, καταξιώση με μέ τους Πατέρας των επτακοσίων ετών, και των αγίων και οικουμενικών έξι Συνόδων έχειν μέρος ... και μέχρις εκχύσεως αίματος της ομολογίας ημών την καλήν και βεβαίαν κρηπίδα ακράδαντον κατέχωμεν, ίνα ακούσωμεν και ημείς, ''Πίστις υμών σέσωκεν υμάς. Πορεύεσθε εις ειρήνην''. (Ιερός Δαμασκηνός, PG 95, 344).
Εάν δεν προσέξωμεν αυτά που μας προστάζουν οι Πατέρες κινδυνεύομεν, να ακούσωμεν εκείνο που λέγει ο Ιερός Δαμασκηνός: ''Και γεγόνασιν οι ποτέ υιοί, αλλότριοι της των Πατριαρχών και Πατέρων αυτών ευγενείας'' (''Λόγος Αποδεικτικός...'', P.G. 95, σελ. 332 και 333). Μή γένοιτο.
http://omologhthsmathaios.blogspot.com/…/…/blog-post_70.html
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων Δημητρη
πολύ καλά εκανες καί δημοσιευσες στον "Ομολογητη Ιεραρχη Ματθαιο" το
διαχρονικως επίκαιρον αυτό κείμενον περί της Ενστασεως υπερ των εντολών
του Θεου, ως χρεους καί ως γνωρισματος των αληθινων ποιμενων .. Υπάρχουν
καί αλλα πολλά παρομοια κείμενα, τα οποία ειναι καλόν νά ιδουν το φως
της δημοσιότητος, πρός ενημερωσιν των ενδιαφερομενων, αλλά χρειαζεται νά
γινεται σωστη επιλογη καί αξιολόγησις....
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων Καί
το κυριωτερο χρειαζεται νά μη βλέπουμε μόνο τα λάθη των αλλων, αλλά καί
τά δικα μας, καί νά εχουμε την διαθεση να τα εξεταζωμεν διαλεγομενοι εν
αγαπη καί αληθεια καί να τα διορθωνωμεν,οπου αποδεικνυεται οτι χρηζουν
διορθωσεως, ωστε ετσι νά ειμεθα παραδειγματα πρός μίμησιν καί εις τούς
εν αποστασια ευρισκομένους.
Dhmhtrhs Papadatos Συμφωνώ
απόλυτα Σεβ/τε σε αυτό που λέτε για τα δικά μας λάθη. Άλλωστε
μεγαλύτερη απόδειξη πως προσπαθήσαμε να δούμε και τα δικά μας λάθη και
να κρατήσουμε μία πιο δίκαιη στάση, νομίζω πως είναι η ίδια η Ένωση.
Πολλές φορές σας θυμάμαι πριν από την επίτευξη
της να λέτε πως ''κι εμείς κάναμε λάθη''. Και ειλικρινά πιστεύω πως η
στάση σας αυτή είναι άξια συγχαρητηρίων! Και τούτο διότι στα δύσκολα
αυτά χρόνια που ζούμε, έχουμε μάθει να βλέπουμε μόνο τα λάθη των άλλων
και όχι πρώτα τα δικά μας.
Dhmhtrhs Papadatos Ακόμη
όμως και τώρα αυτή η άξια συγχαρητηρίων στάση σας συνεχίζει να
υφίσταται. Μάλιστα σε ισχυρότερο βαθμό, καθώς πλέον δεν είστε μόνο εσείς
που το πιστεύετε αυτό, αλλά και οι υπόλοι δύο Αρχιερείς της Ιεράς
Συνόδου. Κι αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει
αν ρίξει μία απλή ματιά στον ''ΤΟΜΟ ΕΝΩΣΕΩΣ'', στο σημείο εκείνο που
και οι τρεις Αρχιερείς μαζί γράφετε ότι ο ''ΤΟΜΟΣ'' ακόμη και μετά την
υπογραφή του και για έναν ολόκληρο χρόνο, παραμένει ανοικτός και
περιμένει όλους εκείνους που διαφωνούν μαζί του, να παραθέσουν τις
απόψεις τους ώστε αυτές να συζητηθούν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου