ΥΠΟ ΑΝΕΓΕΡΣΙΝ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΑΔΑ

ΕΙΡΗΝΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟΝ

Εἰς τό περί εἰρήνης λόγον του ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἀναφέρει ὅτι «Ἀνήκουν στόν Θεό καί βρίσκονται κοντά στά θεῖα, ὅσοι ἀποδέχονται καί ἐκτιμοῦν τό λαμπρό ἀγαθό τῆς εἰρήνης καί ἀπεχθάνονται καί στενοχωροῦνται γιά τό ἀντίθετο, δηλαδή τήν διχόνοια». Καί στήν συνέχεια λέγει: «Στήν ἀντίθετη ὅμως παράταξι (τοῦ πονηροῦ) ἀνήκουν ὅσοι εἶναι ἐπιθετικοί στούς τρόπους καί προσπαθοῦν νά κατακτήσουν τήν ἐπιτυχία μέ παραδοξότητες καί καμαρώνουν γιά τήν καταισχύνη τους». Ἐπί τοῦ ἰδίου ὅμως θέματος ὁ ἅγιος διδάσκει: «Κρείσσων ἐπαινετός πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ», δηλαδή πραγματική εἰρήνη εἶναι αὐτή πού ἑνώνει μέ τόν Θεό, εἶναι ἡ ΣΥΝΦΩΝΙΑ εἰς τό ΚΑΛΟ, διότι ἡ συμφωνία εἰς τό ΚΑΚΟ εἶναι διχοστασία.
'Αλλά καί ὁ ἅγιος Ἱωάννης ὁ Δαμασκηνός, ἐπαινῶν το ἀγαθόν τῆς εἰρήνης λέγει: «Τῆς ἐκκλησιαστικῆς εἰρήνης οὐδέν ὑψηλότερον»!, ... «γι’ αὐτήν ὁ νόμος καί οἱ προφῆτες, γι’ αὐτήν ὁ Θεός ἄνθρωπος ἔγινε, αὐτό (εἶναι) τό μέγα καί ἀνεξιχνίαστο πράγματι μυστήριο». «Αὐτήν (τήν εἰρήνην) ἦλθε ὁ Χριστός νά εὐαγγελισθῆ. Αὐτήν ὁ Χριστός στούς μαθητές του πρό τοῦ πάθους Του καί μετά τήν Ἀνάστασίν Του ἐδώρησε. Αὐτήν καί ὅταν ἀνέβηκε στούς οὐρανούς μέ τή σάρκα του, ἀπ’ ὅπου κατέβει ἄσαρκος, κληρονομιά στούς ἀποστόλους καί δι’ αὐτῶν στήν Ἐκκλησία του κατέλιπε», ἀλλά κάμνει μίαν σοβαράν διευκρίνισιν: «Εἰρήνη εἶναι ἡ συμφωνία στό ἀγαθό. Γιατί τό νά συμφωνεῖ κανείς στό κακό, μᾶλλον διχοστασία παρά εἰρήνη ὀνομάζεται».
Δι αὐτήν τήν εἰρήνην δἐονται οἱ λειτουργοί τοῦ Ὑψίστου, δι' αὐτήν κοπιοῦν καί ἀγωνίζονται οἱ διάκονοι τοῦ Χριστοῦ, δι αὐτήν τήν εἰρήνην ἠγωνίζετο τά τελευταῖα ἔτη καί ὁ μακαριστός Ἱερομόναχος Θεόδωρος (κατά κόσμον Πρωθιερεύς Θωμᾶς Κοντογιάννης), καί δι' αὐτήν τήν εἰρήνην τήν ἀληθινήν εἰρήνην, τήν κατά Χριστόν εἰρήνην ὑπέστη καί διωγμούς καί ἐξορίας, δι' αὐτήν τήν εἰρήνην τῆς 'Εκκλησίας εἶχε τάξει νά κτίσει εἰς τήν Λευκάδα, τόπον τῆς καταγωγῆς του, παρεκκλήσιον εἰς τιμήν τῆς μνήμης τῆς ἁγίας Εἰρήνης τῆς Χρυσοβαλάντου, ὅπου ὅπως ειχε πεῖ νά τιμῶνται καί ἡ ἁγία Μεγαλομάρτυς Εἰρήνη ἡ Βασίλισσα καί ἡ ἁγία νεομάρτυς Εἰρήνη ἡ νεοφανής, καί εἶχε τότε ξεκινήσει τήν ἀνέγερσιν, πλήν ὅμως δέν ἠδυνήθη νά προχωρήση τήν κατασκευήν, ἀφοῦ ὑφίστατο τούς διωγμούς ἀπό ψευδαδέλφους.
Ὅμως οὐδέποτε ἔπαυσε νά μᾶς ὑπενθυμίζη αὐτό τό τάμα του καί μᾶς εζήτησε μάλιστα ἐν ὅσω ἔζη, ὅπως ἔστω καί μετά τήν κοίμησίν του ἐκπληρώσωμεν τό τάμα του. ... Ἤδη χθές ὕστερα ἀπό κάποιες τυπικές πρακτικές διαδικασίες ἤρχισαν αἱ ἐργασίαι τῆς ἀνοικοδομήσεως πρός ἐκπλήρωσιν τοῦ τάματος. Ἡ Ἁγία Εἰρήνη ἀς πρεσβεύη νά ὁλοκληρωθῆ τό ἔργον τῆς ἀνοικοδομήσεως τοῦ ναοῦ της, ὥστε μόλις ὁλοκληρωθῆ καί γίνουν σύν Θεῶ τά 'Εγκαίνια, νά τελεῖται ἡ θεία Λειτουργία καί νά ἀναπέμπωνται πρός Θεόν αἱ ἱκετήριαι δεήσεις ὑπέρ τῆς εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου, ὑπέρ εὐσταθείας τῶν ἁγίων τοῦ Θεοῦ 'Εκκλησιῶν, ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἐν ἀληθεία καί ἐν Ὀρθοδοξία ἑνώσεως καί ὑπέρ σωτηρίας τῶν ψυχῶν. ΑΜΗΝ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ