ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΕΡΙ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
ΤΗΣ ΕΝ ΚΑΡΧΗΔΟΝΙ ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ

ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΖΩΝΤΑΙ ΕΞΑΠΑΝΤΟΣ

Ἐδημοσιεύθη ες τό kirykos livejournal τήν Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

(ΕΛΗΦΘΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ, ΤΟΜΟΣ Α, ΣΕΛ.185 - 190, ΕΚΔΟΣΙΣ ΚΑΛΥΒΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ, ΣΚΗΤΗ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ)

«....
Καικίλλιος Λιβεράριος επεν:

ν βάπτισμα ν μόνη τ κκλησί οδα, κα κτός τς κκλησίας, οδαμο. νθα γάρ στι το ν βάπτισμα, ντως κα λπς ληθείας στ, κα πίστις. Οτω γρ γέγραπται, μία πίστις, ν βάπτισμα. Ο γρ τος αρετικος, παρ’ ος οδεμία πίστις κα λπς, που πάντα ψευδ, που ξορκίζει δαιμονιζόμενος, μυστήριον ρωτ, ο τ στόμα λοιμώδη κα ώδη φθέγγεται, πίστιν δ δίδωσιν πιστος, φεσιν μαρτιν παρέχει μαρτωλς. Κα ες νομα Χριστο βαπτίζει ντίχριστος, πισχνεται ζωήν νεκρος, ερήνην δίδωσιν ερήνης λλότριος, Θεν πικαλεται βλάσφημος, ερατεί κέχρηται σεβς, θυσιαστήριον προτίθησιν ερόσυλος, Θε θυσίαν προσφέρει διαβόλ πηρέτης. Ο ατος συνηγοροντες επάτωσαν, τατα πάντα ψευδ εναι περ τν αρετικν δο τίσιν ναγκάζεται κκλησία συνευδοκεν, να χωρς βαπτίσματος κα φέσεως μαρτιν τοιούτοις συγκοινωνήσ. θεν δελφο φεύγειν κα κκλίνειν φείλομεν κα χωρίζειν αυτούς π τοιούτων πλημμελημάτων, κα ν βάπτισμα κατέχειν τ μόνον ν τ κκλησί το Θεο δεδωρημένον.

Πρίαμος π Μαστρίπης επε:

Δογματίζω πάντα νθρωπον π αρέσεως ρχόμενον, δεν βαπτίζεσθαι, μάτην γρ ατν κε βεβαπτίσθαι, μ ντος, εμ νός βαπτίσματος ν τ κκλησί μόν, πε κα Θες ες, κα βάπτισμα ν, κα κκλησία μία, ν τ βάπτισμα κα γιασμς κα σα λλα ες σωτηρίαν κα ες ζων αώνιον πιτελεται. Τ γρ ξω τς κκλησίας γινόμενα, ες οδν τούτων φικνεται.

Πολύκαρπος δραμέντου επεν:

Ο τ τν αρετικν βάπτισμα δοκιμάζοντες, τ μέτερον δόκιμον ποιοσι.

Νουσάτος π Θαννουβασιλέως επε:

Πσαι α γραφα μαρτυροσι περ νς κα μόνου το ν τ κκλησί βαπτίσματος σωτηρίου, φείλομεν τν μετέραν πίστιν μολογσαι, να τος αρετικούς κα σχισματικος προσερχομένους τ κκλησί μετ τ ψευδς κείνων βάπτισμα τ ληθε βαπτίσομεν. Kα δι τοτο γώ τος κεθεν λθόντας πάντας βάπτισα, κα τος π κλήρου ατν λαϊκος στησα.

Νεμεσιανς π Θουβούνων επε:

Βάπτισμα δίδωσιν αρετικς κα σχισματικς μ εναι ληθές πσαι α γραφα μαρτυροσιν, πε ατο προεσττες ατν ψευδόχριστοι εσι κα ψευδοπροφήται.

αννουάριος π Λαβς επε:

Κατ τ προστάγματα τν γίων γραφν κρίνω δεν πάντας τος αρετικος βαπτίζεσθαι, κα οτως ες τν κκλησίαν προσδέχεσθαι.

Λούκιος από Γαστρογαλβής επεν:

Κύριος ν τ Εαγγελί φησν, μες στε τ λας τς γς, ἐὰν δ τ λας μωρανθ, ν τίνι λισθήσεται; πότε ον σαφές στι τος αρετικος τουτέστιν χθρος το Θεο, μ δεν δύνασθαι ζωοποισαι τινα πνευματικ μολογί μωρανθέντας ατος κα ξω ντας τς κκλησίας, γί βαπτίσματι βαπτίζειν ατος ρχομένους φείλομεν.

Κρίσκης π Κρήτης επε:

Κα ατς τος αιρετικος κα σχισματικος, πόταν ες τν κκλησίαν τν Καθολικν λθωσι, μ πρότερον δεχθναι, πρν ξορκισθσι κα βαπτισθσι, χωρς κείνων τν τ κκλησί βαπτισθέντων κα ποστάντων. Οτοι γρ φείλουσι μετανοήσαντες χειροθεσίας μόνης τυχεν.

Νικομήδης π Σεργομέων επεν:

μ πόφασις ατη στίν, να ο αρετικο τ κκλησί προσερχόμενοι βαπτισθσιν. πε μηδεμίαν ξω φεσιν μαρτιν ελήφασιν π τν αρετικν βαπτισθέντες.

Σεκουνδιανός π Καρινδίας επε:

τι Κύριος μν ησος Χριστς λέγει, μ ν μετ’ εμο, κατ’ μο στί. Κα ωάννης πόστολος τούς ξερχομένους τς κκλησίας ντιχρίστους νομάζει. δύνατον γάρ στίν ατος πηρετσαι χάριτι Θεο, κα σωτηρί βαπτίσματι, κα δι τοτο κρίνω τος τ κκλησί προσελθόντας βαπτισθναι παρ’ μν.

Φίληξ π Γαμετν επεν:

ς τυφλς τυφλν δηγν μα ες βόθρον μπίπτουσιν, οτω κα αρετικς αρετικν βαπτίζων τ βαπτιζομέν συναποθνήσκει. Κα δι τοτο παρ’ μν τν αρετικν βαπτισθναι δε, να μ μες ο ζντες νεκρος κοινωνήσωμεν.

Σουκέντιος π βιργεμανικιανς επεν:

Αρετικoς οδέν ξεστιν, πάντα. Ε δύνανται βαπτίσαι, δύνανται κα Πνεμα γιον δοναι. πε δ μ χουσιν, οδ πνευματικς βαπτίζουσι, κα δι τοτο κρίνω δεν τος αρετικος βαπτίζεσθαι.

Φουρτουνάτος π Θουκχαβρ επεν:

Ο ξω τς κκλησίας ντες, κα ναντίοι τ Χριστ, ς τ πρόβατα, κα τν γέλην ατο σκορπίζοντες, βαπτίζειν ξω ο δύναται.

Θήδατος π Θουρβών επε:

Πάσ δυνάμει γωνιστέον, να μ τν τν αρετικν πλάνην φες, τ μόνον τς κκλησίας βάπτισμα διστάσ λαβεν, τις μ βαπτισθες, λλοτριοται τς τν Ορανν Βασιλείας.

Προβατιανός π Σοφετίης επεν:

Ε π Θεο αρεσις στιν, ξει αρετικς κα δωρεν Θεο. Ε δ μ στιν π Θεο, πς δύναται ατς χειν τν χάριν το Θεο κα λλ διδόναι;

Μονούαλος π Γέρβης επε:

Το Κυρίου λέγοντος, βαπτίσατε πάντα τ θνη ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος, οδαμεν σαφς τος αρετικος, μήτε Πατέρα χειν, μήτε Υἱὸν, μήτε Πνεύμα γιον. Δε ον ρχομένους ες τν κκλησίαν βαπτίζειν, να ναγεννηθσιν.

Πολιτιανός π Μίλεως επεν:

ρθόν στί τν π αρέσεως ρχόμενον ν τ κκλησί βαπτίζεσθαι.

Θεόγνιος π ππόνος ηγίου επεν:

κολούθως τ μυστηρί το Θεο, κα τς Ορανίου Χάριτος, ν ελφαμεν, βάπτισμα, στιν ν τ γί κκλησί, οδαμεν.

Διατίους Σεάδης επεν:

Ημες φ’ μν στιν, αρετικος ο κοινωνομεν, ἐὰν μ ν τ κκλησί βαπτισθ, κα φεσιν μαρτιν λάβ.

Προβάτος π Ζοφιστο επεν:

δοκιμάζων παρ τος αρετικος βάπτισμα εναι, τ λλο, τος αρετικος κοινωνε;

ρτισιανός π Λαβούρνης επε:

Κα μες ν βάπτισμα, περ ν τ κκλησί οδαμεν, τοτο τ κκλησί κδικομεν.

Κάσιος π Κομαζν επε:

πε δύο βαπτίσματα εναι ο δύναται, συγχωρν τος αρετικος βάπτισμα, αυτν το βαπτίσματος ποστερε. Δι πικυρ αρετικος βαπτίζειν δεν, ταν πρς τν κκλησίαν ρχωνται, χωρς τν τς κκλησίας τν πιστν χωρισθέντων, κα αυτος τ σκότει τς αρέσεως προδόντων, ος δε πανελθόντας, μόν τ χειροθεσί προσλαβέσθαι.

αννουάριος π Οβικο επεν:

Ε μ συγκατατίθεται πλάνη τ ληθεί, πολ μλλον λήθεια ο συγκατατίθεται τ πλάν. Δι κα μες συνιστάμεθα τ κκλησί, ν κα προκαθεδράσθημεν, να τος ν ατ μ βαπτισθέντας βαπτίσωμεν.

Σεκουνδνος π Καλπν επεν:

Ε Χριστιανοί εσιν ο αρετικο, διατ ν τ κκλησί το Θεο οκ εσίν; Ε δ μ Χριστιανοί εσί, γινέσθωσαν. Δλον ον πάνω υἱῶν λλοτρίων κα σπορς ντιχρίστου, δι μόνης χειρεπιθεσίας, μ δύνασθαι γιον Πνεμα κατελθεν.

Οικτερνος π Θαβάκων επεν:

Ε ξεστι τος αρετικος βαπτίσαι, κα γιον Πνεμα δοναι κα φεσιν μαρτιν, τ ατν καταψευδόμεθα, να ατος αρετικος νομάσωμεν.

λλος Φίληξ π Θύνης επεν:

φείλομεν διαβεβαισαι να πάντες ο αρετικοί ο προσερχόμενοι τ κκλησί βαπτισθσιν, πως ξω γενομένη διαστροφή πανορθωθ κα γιασθ.

Κούϊντος π Οροκ επεν:

Ε ο παρ τος αρετικος βαπτιζόμενοι φέσεως μαρτιν κα αωνίου ζως τυγχάνουσι, τ πρς τν κκλησίαν ρχονται; Ε δ ες μετάνοιαν ρχονται, ν κα ζωοποιονται βαπτίσματι, περ ν τ Καθολικ κκλησί στ, βαπτισθναι κα γιασθναι φελουσιν.
Κάστος π Δίκης επεν:

παραπεμπόμενος τν λήθειαν, κα τ συνηθεί πόμενος, περ τος δελφος φθονερός, ος λήθεια πεκαλύφθη. πρς Θεν τόν ποκαλύψαντα χάριστος.

Εκράτιος π Θενν επε:

Τος αρετικος ρχομένους ες τν κκλησίαν ρθ κα καθολικ βαπτίσματι βαπτίζεσθαι δε, να πονιψάμενοι τς μαρτίας γιασθσιν.

Λίβυσσος π Οργάσης επεν:

Κύριός φησιν, γώ εμι λήθεια. στε ποκαλυφθείσης τς ληθείας παραχωρείτω συνήθεια, να, ε κα τ προτερόν τις ν τ κκλησί τος αρετικος μ βάπτισε, νν βαπτίσ.

Λευκνος π Θιουίστου επε:

Τος γρ αρετικος ς βλασφήμους κα νουσίους, πλάνοις λόγοις τς Θείας Γραφς παραχαράσσοντας, ναθεματίζειν δεῖ, κα δι τοτο τος τοιούτους ξορκίζειν κα βαπτίζειν φείλομεν.

Εγένιος μμεδάρων επε:

Κγ τοτο κρίνω, δεν τος αρετικος βαπτίζεσθαι.

λλος Φίληξ π Μεκκόρας επε:

Κα ατός πόμενος τ κανόνι τν Θείων Γραφν, τος αρετικος κα σχισματικος, βαπτίζεσθαι ποφαίνομαι.

αννουάριος π Μουδούζης επεν:

Αρετικο έχουσι βάπτισμα, μες οκ χομεν. Ε μες χομεν, αρετικο χειν ο δύνανται. μφισβητήσιμον δ οκ στι τν κκλησίαν τν Καθολικν τ το Χριστο βαπτίσματι κεχρσθαι, τν μόνην κεκτημένην χάριν κα γάπην κα λήθειαν το Χριστο.

δέλφιδος π Θασβέλθης επε:

Μάτην τινς τ ληθεί πολεμοσι, λέγοντες μς ναβαπτίζειν. γρ κκλησία τος αρετικος οκ ναβαπτίζει, λλ βαπτίζει.

Δημήτριος π πολεμόνου επεν:

Ο λέγοντες, τι ο αρετικο ληθς κα νομίμως βαπτίζουσιν, οτοι ο μόνον δύο, λλά κα πολλά βαπτίσματα εσάγουσιν. πότε γρ διάφοροι κα πολλα αρέσεις εσ, κατ τν ριθμν ατν, κα τ βαπτίσματα ριθμεται.

Οικέντιος π Θιβάρης επε:

Τος αρετικος οδαμεν χείρονας τν σχισματικν ἐὰν δέ μετανοήσαντες θελήσωσιν λθεν ες κανόνα τς ληθείας, πρότερον ξορκίζειν, πειτα βαπτίζειν ατος δε. Τότε γρ δύνανται τς Χριστο παγγελίας τυχεν.

Μάρκος π Μαθάρων επε:

Κρίνω ς μηδν χοντας τος αιρετικος βαπτίζεσθαι.

Σάτιος π Σακιλιβύης επεν:

Ε τος Αρετικος ν τ βαπτίσματι ατν φεσις μαρτιν γίνεται, μάτην τ κκλησί προσέρχονται. Οδν γρ στι τ δυνάμενον φοβσαι ατος, ν τ κρίσει το Χριστο, φεσιν μαρτιν εληφότας.

Αρήλιος π ττικς επε:

Λέγοντος το ποστόλου λλοτρίαις μαρτίαις μ κοινωνεν, βαπτίζεσθαι τος αρετικος, να λάβωσι πρότερον φεσιν μαρτιν, κα οτω ατος κοινωνήσομεν.

αμβς π Γερμανικείας επεν:

Ο τ τν αρετικν δοκιμάζοντες βάπτισμα, μέτερον ποδοκιμάζουσιν.

Λουκιανός π ουκούμης επεν:

Ε δυνατν φς κα σκότος κοινωνεν, δύναται κα μν κα τος αρετικος εναί τι κοινόν. Κρίνω ον τος αρετικος βαπτίζεσθαι.

Πελάγιος π Λουπερκιανς επεν:

Ε αρεσις οκ στιν ν κκλησί, πς δύναται παρ τος αρετικος εναι τ τς κκλησίας βάπτισμα;

άδερ π Μηδείας επε:

Μία πίστις, ν βάπτισμα, λλ τ Καθολικ κκλησί ξεστι βαπτίζειν.

λλος Φίληξ π Μαρδιανς επε:

Τ ατά.

Παλος π Σαβς επεν:

Ε Θες ληθής στι, πς σται παρ τος αρετικος ληθς βάπτισμα, παρ’ ος οκ στι Θεός;

Πομπώνιος π Διονυσιανς επεν:

Ο αρετικο ο δύνανται βαπτίζειν, οδ φεσιν μαρτιν δοναι, ο μ χοντες ξουσίαν λσαί τι π τς γς δσαι.

Οινάτος π Θηνίσης επεν:

τ βάπτισμα τς κκλησίας τος αρετικος κοινν, τν νύμφην το Χριστο μοιχος παραδίδωσιν.

Λυμμός π σιάγης επεν:

μες ν βάπτισμα ελήφαμεν, κα τούτ ξακολουθομεν. δ λέγων, κα τος αρετικος ξεστι βαπτίζειν, δύο βαπτίσματα εσάγει.

Σατορνλος π ουκτοριανς επεν:

Ε ξεστι τος αρετικος βαπτίζειν νέγκλητοί εσιν νομα ποιοντες. Οδ ερήσεις δι τί ατος Χριστς ναντίους, πόστολος ντιχρίστους νομάζει.

Σατορνλος λλος π Συκς επε:

Ο θνικο ε κα εδωλα σέβονται, μως τν Θεν Πατέρα κα Κτίστην πιγινώσκουσι κα ομολογοσι Δεσπότην. Ες τοτον Μαρκίων βλασφημε, κα πς οκ ασχύνονται ο τ Μαρκίωνος βάπτισμα δοκιμάζοντες;

Μάρκελλος π Ζάμης επε:

πότε φεσις μαρτιν οδαμο, ε μ ν τ κκλησί δίδοται, αρετικος μ βαπτίζων, μαρτωλ κοινωνε.

Ερηναος π Ολν επεν:

Ε δι τοτο κκλησία τν αιρετικν ο βαπτίζει, τι δη λέγεται βεβαπτίσθαι, προκρίνει αρεσις κα μείζων γίνεται.

Δονάτος π Κιβαλινς επεν:

λέγων παρ τος αρετικος χάριν βαπτίσματος εναι, πρότερον ποδειξάτω κε κκλησίαν.

Ζώσιμος π Θαραζο επεν:

ποκαλυφθείσης τς ληθείας, παραχωρείτω πλάν τ ληθεί.

ουλιανς π Φιλίππου επε:

Γέγραπται, ο δύναται νθρωπος λαμβάνειν οδν, ἐὰν μ δεδομένον αυτ κ το ορανοῦ, ε αρεσις ξ ορανο στι, δύναται κα οράνιον βάπτισμα δοναι.

Φαστος π Θημίδης επεν:

Ο τ τν αρετικν πρς τ τς κκλησίας βάπτισμα νιστάμενοι, κείνους μν Χριστιανος, μς δ αρετικος ποιοσιν.

Γεμίνος π Φόρμης επε: παξ κρίναμεν, τοτο κα κατέχομεν, να τος π αρέσεων ρχομένους βαπτίζωμεν.

ογατιανς π Οσης επε:

Τν κκλησία Χριστς κοδόμησε, τν αρεσιν διάβολος, πς ον δύναται χειν βάπτισμα Χριστο συναγωγ το διαβόλου;

Θεράπιος π Βουλισμίου επεν:

τος αρετικος τ βάπτισμα τς κκλησίας προδιδος, τ λλο τς νύμφης το Χριστο προδότης γίνεται;

Λούκιος π Μεμεράσης επε:

Γέγραπται, τι Θες μαρτωλν οκ κούει. δ αρετικς ν μαρτωλς, πς κούεται ν τ βαπτίζειν;

λλος Φίληξ π Οαγλακηνς επεν:

ν τ προσδέχεσθαι τος αρετικος νευ το τς κκλησίας βαπτίσματος, μηδες τν συνήθειαν λόγου κα τς ληθείας προκρινέτω.

λλος Σατορνλος π Πλουτίμνης επεν:

Ε δύναται ντίχριστος δοναι τν χάριν το Χριστο, δύνανται κα ο αρετικο βαπτίζειν, ο ονομασθέντες αντίχριστοι.

Κουντος π Ογβς επεν:

Θες ες στι, κα κκλησία μία, κα ν βάπτισμα. Κα πς δύναταί τις βαπτισθναι κε, που οτε Θες, οτε Χριστς, οτε κκλησία στί;

ουλιανός π Μαρκελλιανς επεν:

Ε δύναται νθρωπος δυσ κυρίοις δουλεύειν Θε και μαμων, δύναται κα τ βάπτισμα δυσν πηρετεν.

Τέναξ π ρίων Κελλίων επε:

Βάπτισμα ν στιν, λλ τς κκλησίας, ς τ βάπτισμα ληθές.

λλος Οίκτωρ π σούρας επεν:

μοίως.

Δουνατολος π Κάμψης επεν:

ε τοτο γ φρνησα, να ο αρετικο μηδν ξω λαβεν δυνάμενοι, ταν πρς τν κκλησίαν λθωσι, βαπτισθώσιν.

Οήρουλος π ουσιοκάδας επεν:

νθρωπος αρετικς ο δύναται δοναι μ χει, πολ μλλον σχισματικς, περ εχεν κα πολέσας.

Πουδευτιανς π Κουϊνκόλης επεν:

άν τις π αρέσεως λθ βαπτισθναι ατν ρθς κα δικαίως κέκριτται.

Πέτρος π ππώνος Διαῤῥύτου επεν:

πε ν βάπτισμά στιν ν μόνη τ κκλησί, δι τοτο τος π τν αρετικν κα σχισματικν λθόντας, ς μηδν κεθεν εληφότας, ν τ κκλησί βαπτίζεσθαι κρίνω.

λλος Λούκιος π Ασάφης επεν:

νς ντος Θεο κα Πατρς κα Υο κα γίου Πνεύματος, κα μις λπίδος, κα μις κκλησίας, τ παρ τος αρετικος πραττόμενα λύεσθαι δεν φημι, κα τυς π’ ατν ρχομένους ν τ κκλησί βαπτίζειν.

λλος Φίληξ π Τουριτν επεν:

γ κρίνω, να κολούθως τας Θείαις Γραφας νομοι παρ τος αρετικος βαπτισθέντες, ν πρς τν κκκλησίαν καταφύγωσι, τ τς κκλησίας βαπτίσματι, νθα πσα ξουσία παρ το Θεο δέδοται, βαπτισθώσιν.

Πλουτιανς π Λαβάνης επεν:

γ πιστεύω βαπτίσματι σωτηρίαν μ εναι, ε μ ν μόνη τ Καθολικ κκλησί, κα ταν ξω τς κκλησίας γένηται, πιθηκισμν εναι.

Σαλουϊανς π Ζυφάλης επε:

Τος αρετικος μηδν χειν συνέστηκε, κα δι τοτο πρς μάς ρχονται, να λάβωσιν, μ χουσιν.

νωράτος π Λούγκης επεν:

πότε Χριστς ληθής στι, μλλον τ ληθεί, τ συνηθεί πεσθαι φείλομεν, να τος αρετικος, δι τοτο πρς μς ρχομένους, τι ξω μηδν λαβεν δυνήθησαν, τ τς κκλησίας βαπτίσματι γιάσωμεν.

Οίκτωρ π κτύβου επε:

Τοτο κα ατς φρον, να ο π αρέσεως ρχόμενοι, διστάκτως βαπτισθσι.

Κλάριος π Μασκούλης επε:

Πρόδηλός στιν το Κυρίου μν ησο Χριστο πόφασις ποστέλλοντος τος αυτο ποστόλους, κα ατος μόνοις τν ξουσίαν πιτρέποντος, ος μες ξακολοθούμεν, τ ατν ξουσί τν κκλησίαν Θεο κυβερνντες, κα τος πιστεύοντας βαπτίζοντες, κα δι τοτο ο αρετικο, ο μήτε τν ξουσίαν χοντες, μήτε τν κκλησίαν, οδ βαπτίζειν τ τς κκλησίας βαπτίσματι δύνανται.

Σεκουνδιανς π Θάμβης επεν:

Οδαμς φείλομεν τος αρετικος τ μετέρ φιλονικεί νεδρεύειν, να ο ν τ κκλησί το Κυρίου μν ησο Χριστο μ βαπτισθέντες, πόταν μέρα τς κρίσεως λθ, μς ατιάσωνται, τι δι’ μς οκ βαπτίσθησαν, οδ τν φεσιν τν μαρτιν λαβον, διόπερ μις οσης τς κκλησίας, κα νς βαπτίσματος, ταν πρς μς λθωσι, μετ τς κκλησίας κα το βαπτίσματος τυχεν φείλουσιν.

Αρήλιος π Χολλαβς επεν:

ωάννης πόστολος ν πιστολ ατο φη, ε τις ρχεται πρς μς, κα τν διαδοχν το Θεο ο φέρει, μ λαμβάνετε ατν ες οκίαν, κα χαίρειν ατ μ λέγετε, λέγων ατ χαίρειν, κοινωνε τος λόγοις ατο, κα τος ργοις τος πονηρος, πς ον οτοι ες δεχθναι ες οκίαν το Θεο δύνανται, πς ατος χωρς το τς κκλησίας βαπτίσματος κοινωνσαι δυνάμεθα, ε μ τος πονηρος ατν ργοις κοινωνομεν;

Βίκτωρ π Γεμέλλων επε:

Τυφλς τυφλν ἐὰν δηγ, μφότεροι ες βόθυνον πεσονται, πε ον σαφές στι, μ δύνασθαι αρετικόν τινα φωτίσαι, τε δ τυφλν ατν ντων, τν τοιούτων τ βάπτισμα οδέν στι.

Νατόλιος π Οας επε:

Κγώ παρν κα Πομπήιος π Σαβράτων, κα Διογς π Λεπτιμάγνης, οπερ νετείλαντό μοι σώματι μν πόντες, τ δ πνεύματι παρόντες κρίνομεν, περ κα πολλο συνεπίσκοποι μν, τος αρετικος κοινωνεν μν μ δύνασθαι, ἐὰν μ παρ΄μν βαπτισθσιν.

ούνιος π Νεαπόλεως επεν:

π’ κείνου ο παξ κρίναμεν, ο χωρίζομαι, να τος αρετικος τος ρχομένους ες τν κκλησίαν βαπτίζωμεν.

Κυπριανς π Καρχηδόνος επε:

Τν μν πόφασιν λόκληρος δείκνυσιν πιστολή πρς οβιανν συνεπίσκοπον μν γραφεσα, τος αρετικος κατ τν Εαγγελικν κα ποστολικν μαρτυρίαν ναντίους το Χριστο κα ντιχρίστους νομασθέντας, πόταν τ κκλησί προσέλθωσι, τ ν τς κκλησίας βαπτίσματι, βαπτίζεσθαι δεν, να δυνηθσι γενέσθαι ντ χθρν φίλοι, κα ξ ντιχρίστων Χριστιανοί.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ