ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΕΒΙΑΣΑΝ ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΑΝΤΕΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΝ ΣΤΑΥΡΟΥ ΕΙΣ ΤΟΝ ΒΙΑΙΩΣ ΚΑΤΑΛΗΦΘΕΝΤΑ ΙΕΡΟΝ ΝΑΟΝ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

 

ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ, ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ 

ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΚΕΝΤΡΟΝ ΓΟΧ

«ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ»

 

ΑΠ. 264                  ΜΑΙΟΣ 2021

 

ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΕΒΙΑΣΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΑΝΤΕΣ ΤΟΝ ΨΕΥΔΟΚΙΤΙΟΥ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.

 

Κλῆρος καί λαός τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου ἀπευθυνόμενοι πρός τήν ψευδοσύνοδον τοῦ Νικολάου: «Εἶσθε παράνομοι, εἶσθε συναγωγή πονηρευομένων....».

 

Ἀπό τόν ὑπό κυκλοφορίαν Ἡμεροδείκτην τοῦ Ἱερατικοῦ Συμβουλίου τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας Κύπρου ἔτους 2008: «Ὁ Κλῆρος και λαός της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Κύπρου δεν αναγνωρίζουν τήν «χειροτονία» του Σεβαστιανού και αποκήρυξαν τον Νικόλαο Μεσιακαρή και τη «Σύνοδό» του ως «συναγωγή πονηρευομένων» πέραν τῶν ἄλλων καί διά τούς κάτωθι λόγους:

 

1.  Ο Νικόλαος και η Σύνοδος του καταπατώντας το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Κύπρου και τους Ιερούς Κανόνες, εισέβαλαν απρόσκλητοι από τον Κλήρο και Λαό της τοπικής μας Εκκλησίας και «χειροτόνησαν Επισκόπους».  Ο ΛΕ΄ Αποστολικός Κανόνας απαγορεύει σε Επίσκοπο να χειροτονεί έξω από τα όρια της δικαιοδοσίας του και τιμωρεί με καθαίρεση και αυτόν και «οὕς εχειροτόνησεν».

 

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ ΛΕ΄

 

«Επίσκοπον μη τολμάν έξω των εαυτού όρων χειροτονίας ποιείσθαι, εις τας μη υποκειμένας αυτώ πόλεις και χώρας.  Ει δε ελεγχθείη τούτο πεποιηκώς, παρά την των κατεχόντων τας πόλεις εκείνας ή τας χώρας γνώμην, καθαιρείσθω και αυτός, και ους εχειροτόνησεν.»

2.  Ο Νικόλαος και η Σύνοδος του ενώ είχαν πληροφορηθεί γραπτώς υπό αξιόπιστων ανδρών, κληρικών και λαϊκών, ότι ο Σεβαστιανός είναι ανάξιος της ιερωσύνης, προχώρησαν παρανόμως στη χειροτονία του.  Περιφρόνησαν ακόμη και ενυπόγραφη επιστολή του πνευματικού του όπου καταμαρτυρείται η αναξιότητά του και ομολογεί ότι δεν έδωσε συμμαρτυρία για τη χειροτονία του αλλά του είχε επιβάλει επιτίμιο ακοινωνησίας χρονικής διάρκειας δεκαπέντε (15) ετών. 

3.  Ο Νικόλαος και η Σύνοδος του προχώρησαν στην χειροτονία Σεβαστιανού ενώ χριστιανοί φώναζαν «Ανάξιος» και ο Ναός είχε κοκκινίσει από τα αίματα των τραυματιών.  Η «χειροτονία» Σεβαστιανού είναι χειροτονία «αιμάτων και δόλια».  Αντί λοιπόν ο Νικόλαος και οι Συνεπίσκοποί του να εξετάσουν τον βίο και τη πολιτεία και να τον καθαιρέσουν, προχώρησαν στη χειροτονία του χωρίς φόβο Θεού και ντροπή ανθρώπων παραβιάζοντας έτσι πολλούς Ιερούς Κανόνες.  Παραθέτομεν από το Ιερό Πηδάλιο την ερμηνεία και συμφωνία του Θ΄ Κανόνος της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.

 

Θ’ Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου

 

Ο παρών Κανών διορίζει, ότι, εκείνοι όπου μέλλουν να ιερωθούν, πρέπει να είναι καθαροί από αμαρτήματα, οπού κωλύουσι την ιερωσύνην, και πρέπει να εξετάζηται ο βίος αυτών και η διαγωγή.  Ανίσως δε τινες έγιναν Πρεσβύτεροι χωρίς να εξετασθούν, ή και εξετασθέντες ομολόγησαν μεν τα αμαρτήματά των, όντα κωλυτικά της ιερωσύνης, οι δε εξετάσαντες αυτούς Αρχιερείς, κινηθέντες παρά Κανόνας, εχειροτόνησαν αυτούς ιερείς ούτοι, λέγω, οι αναξίως ιερωθέντες, απρόσδεκτοι είναι εις το να ιεροπρακτούν.  Ελεγχθέντες γαρ από άλλους, ή αυτοί οι ίδιοι ομολογήσαντες τα κωλυτικά της ιερωσύνης αμαρτήματα οπού έπραξαν προ της χειροτονίας, καθαιρούνται κατά τον Βαλσαμώνα και τον Ζωναράν, ή παύουσι του ιεροπρακτείν, κατά τον Ανώνυμον ερμηνευτήν των Κανόνων.  Επιφέρει δε και αιτίαν ο Κανών, δια τι οι αμαρτήμασι περιπεσόντες δεν είναι δεκτοί εις την ιερωσύνην.  Επειδή, λέγει, η καθολική Εκκλησία διαφεντεύει, και θέλει να ήναι οι ιερείς ανεπίληπτοι, ήτοι ακατηγόρητοι εις αμαρτίας, καθώς προστάζει ο Παύλος να είναι και ο Επίσκοπος, λέγων «Δει τον Επίσκοπον ανεπίληπτον είναι» ήτοι όχι μόνον ανέγκλητον, αλλά και άμεμπτον παντελώς, και ακατηγόρητον.

 

Σ υ μ φ ω ν ί α

 

Συμφώνως με τον παρόντα και ο θ΄ της εν Νεοκαισαρεία διορίζεται, λέγων, εάν Πρεσβύτερος προ της χειροτονίας αμαρτήσει αμαρτίαν σαρκικής μίξεως, και μετά την χειροτονίαν ομολογήση αυτήν, πλέον ας μη ιερουργή.  Ομοίως και Διάκονος εάν ούτως αμαρτήσας, μετά το χειροτονηθήναι εξομολογηθή, τάξιν μόνον υπηρέτου να έχη, κατά τον ι. της αυτής.  Ο δε γ΄ Θεοφίλου λέγει, ότι, ο εξ αγνοίας χειροτονηθείς αναξίως Πρεσβύτερος, ούτος και μετά την χειροτονίαν ελεγχθείς, εκβάλλεται της Ιερωσύνης.  Ομοίως και Διάκονος αναξίως χειροτονηθείς, καθαιρείται κατά τον ε΄ του αυτού.  Τούτο το ίδιον λέγει ο ς΄ του αυτού.  Και πάντα δε τα αμαρτήματα οπού καθαιρούσι της ιερωσύνης, μετά την ιερωσύνην γινόμενα, ταύτα και προ της ιερωσύσης γινόμενα, και ελεγχόμενα, ή ομολογούμενα μετά την ιερωσύνην, παρομοίως καθαιρούσιν.  Ου μόνον δε καθαιρούσιν, αλλά και εμποδίζουσί τινα εις το να γένει ιερεύς.

 

4.  Ο Νικόλαος και η σύνοδος του με τις ενέργειες τους προκάλεσαν σχίσμα στην Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Κύπρου για το οποίον δε συγχωρούνται ούτε με αίμα μαρτυρίου.  Παραθέτομεν από το ιερόν πηδάλιο (2) υποσημείωση του ΛΑ’ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων.

Λέγει δε ο θείος Χρυσόστομος (εις την ιά ομιλ. προς Εφεσίους), ότι είπεν ένας άγιος άνθρωπος, πως, ουδέ αίμα μαρτυρίου ημπορεί να εξαλείψη την αμαρτίαν του χωρισμού της εκκλησίας και της διαιρέσεως, και το να σχίση τινάς την Εκκλησίαν είναι χειρότερον κακόν, από το να πέση εις αίρεσιν

 

5.  Ως Έλληνες Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Κύπρου, οι οποίοι αγωνιζόμαστε σε δύσκολους καιρούς υπέρ πίστεως, αληθείας και δικαιοσύνης, είμαστε υποχρεωμένοι να φωνάξουμε ένα βροντερό  ΟΧΙ στον ΑΝΑΞΙΟ Σεβαστιανό. Αυτό μας επιβάλλει η ελληνορθόδοξη μας συνείδηση και αξιοπρέπεια αλλά και η υποχρέωση μας να διαφυλάσσουμε τα δικαιώματα του Θεού από λύκους βαρείς και αυτόκλητους λαθροχειροτονημένους επισκόπους.

 

ΣΧΟΛΙΟΝ:  Το φοβερωτερον ειναι οτι ενω επί μίαν περίπου δεκαπενταετιαν οι του Στεφανου καί του Σεβαστιανου προκαλουνται καί προσκαλουνται εις «διαλογον αγαπης καί αληθειας» δια να αρθουν τα αιτια των σχισματων, ουτοι αρνουνται παντελως επικαλουμενοι, πεπλανημενως, το παπιστικόν φρονημα οτι: «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΚΑΜΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΗΣ». Δηλαδη επιμενουν αιρετικως να ταυτιζουν τα προσωπα των καί τις παρανομίες των με τήν Εκκλησία του Χριστου, ενω εκείνους πού τους ελεγχουν για τις παρανομίες των τους θεωρουν ως εκτος Εκκλησίας...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ