Η εκτρωσις ειναι φονος. Ο ανθρωπος δημιουργειται εξ ακρας συλλήψεως. Αμα σωμα, αμα ψυχη.
Η εκτρωσις ειναι φονος. Ο ανθρωπος δημιουργειται εξ ακρας συλλήψεως. Αμα σωμα, αμα ψυχη.
Η εκτρωσις ειναι φονος. Ο ανθρωπος δημιουργειται εξ ακρας συλλήψεως. Αμα σωμα, αμα ψυχη.
ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ
Αριθμ. Φυλλου 188 Μαρτιος 2021
Στην διαδικτυακη ομαδα «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ» εγραφη το παρακατω σχολιον:
ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΠΕΣΠΕΥΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕ ΨΕΥΔΟΚΑΘΑΙΡΕΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕ ΨΕΥΔΟΑΦΟΡΙΣΟΥΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΚΑΜΝΑ ΕΠΙ ΜΙΑΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΝ ΘΕΣΙΝ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ ΚΛΠ. ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ Ο ΤΟΤΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΗΝΑΓΚΑΣΘΗ ΔΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΝΑ ΓΡΑΨΗ ΜΙΑΝ ΨΕΥΔΟΔΙΟΡΘΩΣΙΝ (Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤ ΕΜΕ ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΛΥΠΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ), ΟΜΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΠΟΜΑΝΤΙΚΟΝ ...
«Ως τυγχανει τοις πασι γνωστον, ο ημετερος πάλαι ποτε Πειραιως καί Νησων Νικόλαος, επί δυο τρεις δεκαετιες εκηρυττε το εξης αιρετικον φρονημα: Οτι τις πρωτες ημερες της κυησεως το βρεφος δεν εχει εμψυχωθει ακόμη, ειναι δηλαδη «ενα κομματι κρεας αδιαμορφωτον ακόμη καί δεν εχει ψυχην», οπως ελεγε. Καί ως εκ τουτου οι εκτρωσεις πού γινονται αμεσως τις πρωτες ημερες δεν λογιζονται ως φονος καί η γυναικα που καμνει εκτρωσιν τις πρωτες ημερες δεν επιτιμαται ως φονευτρια». Αυτην την αιρετικην δοξασιαν κατεγραψε ο Μητροπολιτης Νικολαος καί εις βιβλίον του υπό τον τιτλον "ΙΕΡΟΝ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΝ", επικαλούμενος μαλιστα καί καποιους εκκλησιαστικούς συγγραφεις, παραχαραττων βεβαια το νοημα των οσων γραφουν.
Το βιβλίον αυτό διενειμε εις πολλους χριστιανούς, καί υπάρχει, οπως διεπιστωσα σε πολλές βιβλιοθηκες πνευματικων του παιδιων, τινα δε των πνευματικων του τεκνων επικαλουνται την γνωμην του αυτην, ειτε δια να τον ψεξουν - κατηγορησουν δια την αιρετικην αυτην δοξασιαν, ειτε δια να δικαιολογησουν καί «νομιμοποιησουν» τις δικες τους παρεκτροπες.
Αυτην ακριβως την αιρετικην δοξασιαν εστηλίτευα επί δυο σχεδον δεκαετιες, ως Αρχιγραμματευς της Ιερας Συνοδου, αλλά καί οι Αρχιερεις επεδιωκον να τον πείσουν να την αποκηρυξη, πλην εκείνος δικαιολογουσε αυτην την θεσιν, επικαλουμενος τους διαφορους συγγραφεις, οπως τους καταγραφει εις τό βιβλίο του... Μαλιστα υπάρχει εις τα Αρχεια της Ιερας Συνοδου καί η χειρογραφος «εισηγησις» πού εκανε ο τοτε υποτακτικος του Αρχιμ. Παντελεήμων Ντεσκας «υπεραμυνομενος» του πνευματικου του πατρος καί «δικαιολογων» αυτην την αιρετικην δοξασιαν.
Εν τελει τις καταγγελίες τοσον εμου, οσον καί αλλων, καί δια το θεμα της προσβολης της δογματικης διδασκαλίας της Εκκλησίας «περί της εξ ακρας συλλήψεως εμψυχωσεως του ανθρωπου», αλλά καί περί αλλων αιρετικων φρονηματων (Βαρλααμιτισμός, Απαλλακτικα Βουλευματα, κλπ) καταφερε το γνωστον υπό τον Στεφανον καί Κατσουρα παρασυνοδικον κατεστημενον να θεση εις τό Αρχειον, διοτι επρεπε να κινησουν αμεσως τις διαδικασιες της εναντιον μου ψευδοαργιας (2005), της εναντιον μου ψευδοκαθαιρεσεως (2007) καί του εναντιον μου ψευδοαφορισμού (2009)... Θα επανελθωμεν εν οψει μαλιστα καί οσων λεγονται καί δια τα εμβολια του κορωνοιου εις τα οποια ως φαινεται χρησμοποιουν και κυτταρα από σκοτωμενα εμβρια ... αλλά καί οσων επικαλειται εναντιον μου εις την τελευταιαν του Εγκυκλιον ο Κυπριος «Αρχιεπισκοπος» Επιφανιος, που τον ανεδειξαν μεσα από παρανομες διαδικασιες ο Στεφανος καί ο Σεβαστιανός ...
Παραθετω καί το παρακατω κατατοπιστικόν κείμενον αρθρον του θεολόγου Β. Χαραλαμπους, το οποιον δινει σαφεστατη απάντησιν εις το αιρετικον αυτο φρονημα:
«ΜΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΙΣ, ΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ.
Στην εκπομπή ‘’ΑΔΙΑΚΡΙΤΩΣ’’ του Κυπριακού Τηλεοπτικού σταθμού ‘’Sigma’’, που παρουσιάζει o θεολόγος κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, με θέμα «Η διακοπή της κύησης και το δικαίωμα των γυναικών στο σώμα τους», εξέφρασε θέσεις που δεν συμφωνούν με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας.
Ο κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, εξέφρασε εντελώς λάθος θέσεις για το θέμα των αμβλώσεων πριν την 5η εβδομάδα, μη θεωρώντας την άμβλωση στο διάστημα των πρώτων 5 εβδομάδων ως φόνο.
Σύμφωνα με την Εκκλησία μας και για το διάστημα των πρώτων 5 εβδομάδων, η άμβλωση είναι φόνος. Την άποψη ότι μετά την 5η εβδομάδα σχηματίζεται ο εγκέφαλος και αρχίζει η εγκεφαλική λειτουργία, και ως εκ τούτου δεν είναι φόνος, δεν τη δέχεται Εκκλησία μας.
Ποιος είπε ότι ο σχηματισμός του εγκεφάλου και η έναρξη της εγκεφαλικής λειτουργίας, καταδεικνύει ότι τότε το έμβρυο εμψυχούται; «Άμα δε το σώμα και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στο σύγγραμμά του «Έκδοσις ακριβής Ορθοδόξου Πίστεως», με το «άμα» να δηλώνει επακριβώς το ταυτόχρονο.
Στο άρθρο του ο Herman T. Engelhardt, Καθηγητής του Τμήματος Φιλοσοφίας, του Rice University, με τίτλο «Οι εκτρώσεις και οι πόλεμοι των πολιτισμών» (Μετάφρ. π. Γεωργίου Κανάκη), αναφέρει πως «Αυτό που είναι σημαντικό για τους Χριστιανούς είναι ότι μία διάκριση μεταξύ διαμορφομένων και ασχηματίστων εμβρύων, εμψυχωμένων και μη εμψυχωμένων εμβρύων, απορρίπτεται διαρρήδην ως μη έχουσα θεολογική σημασία για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς» και ότι «Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί βιώνουν μια αδιάσπαστη εκτίμηση του πώς να εκτιμούν την ανθρώπινη ζωή από τη σύλληψή της, και να αναγνωρίζουν ότι η αφαίρεση αυτής της ζωής απαγορεύεται».
Ο αιρετικός Θωμάς Ακινάτης, ο οποίος ως γνωστό είχε επηρεασθεί από τον Αριστοτέλη, δεν δέχοταν ότι είναι φόνος η πρώιμη άμβλωση.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, στα «Κεφάλαια φιλοσοφικά» αναφέρει «Ομοϋπόστατα εισίν, ότε δύο φύσεις εν μια υποστάσει ενωθώσι και μίαν σχώσιν υπόστασιν σύνθετον και εν πρόσωπον, ως ψυχή και σώμα». «Την ψυχήν ούτε γαρ προυφίσταται του σώματος, ούτε μεθυφίσταται. Αλλ’ άμα τη τούτου γενέσει κτίζεται και αυτή» ομιλεί ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (Κλίμαξ, Λόγος Κστ΄).
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς στα Εκατόν Πεντήκοντα Κεφάλαια (Συγγράμματα Τόμος Ε΄) αναφέρει «Η μέντοι ψυχή συνέχουσα το σώμα, ω και συνεκτίσθη, πανταχού του σώματος εστίν… ». Ο Β΄ Κανών του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου (Περί της φθειράσης κατ’ επιτήδευσιν το έμβρυον), εις την προς Αμφιλόχιον Ικονίου Επιστολή Κανονική Α, αναφέρει «Η φθείρασα κατ’επιτήδευσιν, φόνου δίκην επέχει. Ακριβολογία δε εκμεμορφωμένου και ανεξεικονίστου παρ’ημίν ουκ έστιν».
Η απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου για το θέμα τούτο, επικύρωσε τον Β΄ Κανόνα του Αγίου Βασιλείου. «Η ψυχή όλη δι όλου του σώματος χωρεί και ομοχρόνως εν τη ζωή γίνεται» λέγει ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης στο σύγγραμμά του «Εξήγησις του Άσματος των Ασμάτων», Λόγος Ζ΄.
Σαφώς δεν προηγείται το σώμα της ψυχής, αλλ’ η ψυχή γίνεται «ομοχρόνως» με το σώμα. Είναι χαρακτηρισική η ρήση του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης, με το ομοχρόνως να επεξηγεί πλήρως ότι «άμα το σώμα και η ψυχή». «Ούτε γαρ σώμα προ της ψυχής αφίστατο, ούτε ψυχή προ του σώματος» αναφέρει ο Άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης, P.G. 89,724.
Πως δύναται να ισχυριστεί κανένας, ότι «το σώμα πρώτον γέγονεν και η ψυχή ύστερον» εάν θέλει ορθοδόξως να φρονεί; Θα μπορούσε λοιπόν κανείς, ορθοδόξως φρονών, να ισχυριστεί ότι «άχρι πέμπτης εβδομάδος, ουκ είναι το έμβρυον άνθρωπος»; Τότε δηλαδή είναι μόνο σώμα; Δεν έχει ψυχή το έμβρυο αυτό; Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας, είπε ποτέ κάτι τέτοιο; «Άμα δε το σώμα και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
ΕΝ ΕΠΙΛΟΓΩ: ΕΞ ΑΚΡΑΣ ΣΥΛΛΗΨΕΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Ἡ ψυχή δημιουργεῖται ταυτόχρονα μέ τό σῶμα.
Ὅπως τονίζουν οι άγιοι Πατέρες, δεν έχουμε ύπαρξη του σώματος άνευ τῆς ψυχής ούτε και ύπαρξη ψυχής άνευ του σώματος. Αμέσως μόλις δημιουργεί ο Θεός, το σώμα κτίζει και την ψυχή. Ο άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης γράφει: «Ούτε γαρ σώμα προ της ψυχής υφίστατο, ούτε ψυχή προ του σώματος»(PG 89, 724 ).
Ο δε άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός επιγραμματικά τονίζει, αντικρούοντας την άποψη του Ωριγένη, ότι «άμα δε το σώμα και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» (αγ. Ιωάννου Δαμασκηνού: Έκδοσις... ένθ. ανωτ. σελ. 150). Η ψυχή και το σώμα δημιουργούνται ταυτόχρονα.
Η ψυχή δεν υφίσταται προ της δημιουργίας του σώματος, αλλά κτίζεται μαζί με αυτό: «Την ψυχήν ούτε γαρ προϋφίσταται του σώματος∙ ούτε μεθυφίσταται∙ αλλ’ άμα τη τούτου γενέσει κτίζεται και αυτή» (ἁγ. Ιωάννου Σιναΐτου: Κλίμαξ, λόγος ΚΣΤ’, σελ. 136, σημ. 2)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου