ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

 

ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗΝ ΑΛΗΘΙΝΑ

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ

 

Παραθτομεν ρθρον το μον. π. ᾿Επιφανου, π τν ττλον: "Η Οδς τς Γνησας ᾿Εκκλησας το Χριστο". Τ ρθρον τοτο πεστλη τ τος 1981 π τν μορφν πιστολς πρς τος ν Ρωσα Γνησους ᾿Ορθοδξους Χριστιανος, μλη τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα ναφρεται ες τν Ομολογα - ᾿Εκκλησιολογα τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, περ τς κακοδοξας τν Ρσων τς Διασπορς κα περ παγωγς τν πιστν τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν π τ μοφριον το ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Αθηνν κα πσης Ελλδος κ. ᾿Ανδρου. Πρκειται περ  μις ληθιν ᾿Ορθοδξου Διακηρξεως - Ομολογας, πως τν διεφλαξε διωκομνη ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν στν Ρωσα, ο γιοι δηλαδ νεομρτυρες κα μολογητα τς Πστεως, πο διχθησαν κα σφαγισθησαν δι τν ᾿Αλθεια. Εναι δια μολογα, πως τν διεφλαξε ν Ελλδι μολογητς Ιερρχης Ματθαος, τν ποαν δυστυχς ο σημερινο διδοχο του κοντεουν ν τν ξεχσουν τελεως, διτι προτμησαν τν συμβιβασμ κα τν δξα το κσμου τοτου, τσον πο τ ργα τους πλον κινονται ν τ σκτει τς κακοδοξας. Ο π. ᾿Επιφνιος, πως ναφρει ες ατν, φο διεπστωσε, τι ο Ρσοι τς Διασπορς, ες τος ποους εχε προσφγει, δν μμνουν ες τν ᾿Ορθδοξον πστιν κα Ομολογαν κα δχονται παρξιν θεας Χριτος ες τν ψευδ ᾿Εκκλησαν τς Ε.Σ.Σ.Δ., τοι ες τ Πατριαρχεον τς Μσχας, τν "κκκινη ᾿Εκκλησα", πως λεγε στ τελευταα χρνια τς ζως του, διωχθες δι τν μολογαν του στρετς Νεκτριος τς Οπτινα, λθε ες πικοινωναν μετ τς ᾿Εκκλησας τν Γ.Ο.Χ. Ελλδος κα μετ π στενν συνεργασαν μετ το Μακαριωττου ᾿Αρχ/που κ. ᾿Ανδρου κα τν συνεργατν του κα φο μελτησε καλς τν κκλησιαστικν κατστασιν διεπστωσεν, τι μνη Γνησα ᾿Ορθδοξος ᾿Εκκλησα κτς Ρωσας, εναι ᾿Εκκλησα Γ.Ο.Χ. Ελλδος. Κατ τν συνεδρασιν τς Ιερς Συνδου τς 15 κα 16 Μαου 1980 παρντων τν θεολγων τς ᾿Εκκλησας μας, μεταφρζοντος το μον. π. Βικεντου, π. ᾿Επιφνιος ξθεσε κα προφορικς, κατθεσε κα γραπτς, μαν Εσγησν του περ τς ᾿Ορθοδξου Ομολογας τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα κουσε κα πισμως τν ᾿Εκκλησιολογαν - Ομολογαν τς ᾿Εκκλησας τν Γ.Ο.Χ., τε κα πεφσισεν μσως ν τεθ κα προσωπικς, λλ κα ν θση τος πιστος τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, τος ποους κπροσωποσε, π τ μοφριον το ᾿Αρχ/που ᾿Ανδρου.

 

"Η ΟΔΟΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ"

 

"Κα δθη μοι κλαμος μοιος ρβδ λγων γειρε κα μτρησον τν ναν το Θεο κα τ θυσιαστριον κα τος προσκυνοντας ν ατ· κα τν αλν τν ξωθεν το ναο κβαλε ξω κα μ ατν μετρσης, τι δθη τος θνεσι.." (᾿Αποκ. 11:12)

 

Δν πρχει μφιβολα τι Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν, ᾿Εκκλησα τν Μαρτρων κα Ομολογητν - ς ρχηγς ατς Αγιτατος Πα- τριρχης Τχων, ᾿Επτροπος το Πατριαρχικο Θρνου Πτρος Μητροπολτης το Λςυτιτσλ, ο ᾿Επτροποι Κριλλος Μητροπολτης το Λααξ, κα ᾿Αγαθγγελος Μητροπολτης το Ωαςοσμαφμ, ο πληρεξοσιοι το ᾿Επιτρπου, ᾿Ιωσφ Μητροπολτης το Πετςοηςαδ  κα Σεραφεμ ᾿Αρχιεπσκοπος το Υημιγλ, κα μετ᾿ ατν ο κατοντδες εραρχν, χιλιδες ερες κα μοναχο κα κατομμρια βασανισμνοι κα κατα-κρεουργημνοι Χριστιανο - εναι Γνησα ᾿Εκκλησα το Χριστο (ν Ρωσίᾳ), τν ποαν εμεθα ποχρεωμνοι ν κολουθμεν.

Η Παν-Ρωσσικ Τοπικ Σνοδος τς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας κατ τ 1917/18 ρισεν τ πνευματικν μονοπτι τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν - μυστικ ες τν μορφν, ληθιν ᾿Ορθδοξος ες τ περιεχμενον.

Κατ τν τρτον μνα μετ τν φαρμογν το Σοβιετικο Κρτους, Ατο Αγιτης Πατριρχης Τχων, νεθεμτισεν ατ κα λους τος συνεργτας του, κα Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα πεστριξεν ατν τν πφασιν τς Ατο Αγιτητος το Πατριρχου. Ατ τ νθεμα, ατ κραυγ πρς τν Θεν εναι κρογωνιαος λθος πνω ες τν ποον στηρζεται ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν.

Η ψευδς "᾿Εκκλησα" που νεγνωρσθη π τς Σοβιετικς Ενσεως κα νομσθη "᾿Ορθδοξος Ρωσσικ ᾿Εκκλησα" πορρπτει ατ τ νθεμα τς Ατο Αγιτητος κα το Τοπικο Συνεδρου. ᾿Αλλ λαμβανομνου π᾿ ψιν το γεγοντος, τι ατ ψευδς ᾿Εκκλησα, μ τ προσωπεον τς διοικσες της, εναι μα μεταμφιεσμνη συνχεια το Σοβιετικο Κρτους, συνεπγεται, τι περιππτει ατη ες τ διον νθεμα. Κα τι περισστερον ατο: Δι τς δηλσες του Μητροπολτης Σργιος τν 16/29ην ᾿Ιουλου 1927, ναγνωρζει τν θεομχον, ντχριστον κα ντιχριστιανικν σχν ς "νομιμοποιημνην" κα "γκαθιδρυθεσαν κ Θεο". Ες ντλλαγμα, τ Σοβιετικν Κρτος ναγνωρζει τν "Σοβιετικν ᾿Εκκλησαν" το Μητροπολτου Σεργου - τν ποαν δρυσεν τ διον - ς "νομιμοποιημνην" κα νμιμον, ν τν π το Πατριρχου Τχωνος οδλως νμιμον! Η "μεγστη πηρεσα" το Μητροπολτου Σεργου πρς τ Σοβιετικν Κρτος, συνσταται ες τν κστμισιν νς βλασφμου ψεδους, λγων πρς τν ντχριστον ξουσαν, μπροσθεν λοκλρου το κσμου: "Εσαι κ Θεο!". Κα ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν θεωρε ατν τν βλασφημαν ς τν πρτην παρχν τς αρσεως το ᾿Αντιχρστου.

Τ πλον καταπληκτικν σημεον τν σχτων καιρν κατ τς προφητεας το Σωτρος, - ς ᾿Αρχιεπσκοπος Θεοφνης τς Πολτβα κα Περεγιασλβ γρφει, - εναι τι "τ στρα ππτουν κ το ορανο" (Ματθ. 24:29). Συμφνως μ τν ξγησιν το ᾿Ιδου το Σωτρος, "τ στρα" εναι ο Αγγελοι τν ᾿Εκκλησιν, δηλαδ, ο ᾿Επσκοποι (᾿Αποκ. 1:20) Τοιουτοτρπως θρησκευτικοηθικ πτσις τν ᾿Επισκπων ντιπροσωπεει να π τ πλον χαρακτηριστικ σημεα τν σχτων καιρν. Η πτσις τν ᾿Επισκπων εναι διαιτρως φοβερ, ταν ατο ππτουν μακρν τν δογμτων τς Πστεως , ς ᾿Απστολος λγει: ταν ατο θελσουν ν μεταστρψουν τ Εαγγλιον το Θεο" (Γαλ. 1:7). ᾿Επ᾿ ατος ᾿Απστολος διατζει ν κφωνται "νθεμα": "Ε τις μς  εαγελζεται παρ᾿ παρελβετε νθεμα". Λγει "στω" (Γαλ. 1:8-9). Κα δν εναι παρατητον ν βραδνωμεν δ, ς διος τονζει: "Αρετικν νθρωπον μετ μαν κα δευτραν νουθεσαν παραιτο·  εδς τι ξστραπται τοιοτος κα μαρτνει, ν ατοκατκριτος" (Ττ. 3:10-11). Αλλως, δηλαδ, ἐάν εναι νεκα διαφορας πομκρυνσις κ τς ληθεας, δκη το Θεο θ σ πλξη: "τι χλιαρς ε, κα οτε ζεστς οτε ψυχρς, μλλω σε μσαι κ το στματς μου" (᾿Απ. 3:16) (᾿Επιστολα ᾿Αρχιεπισκπου Θεοφνους τς Πολτβα κα Περεγισλαβ, ᾿Επιστολ 18, σελ. 29).

 

 

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

 

Ζμεν ες θλιβερος καιρος κατ τος ποους "τ λας χνει τν γεσιν του", παει ν εναι λας, χνει τν δναμν του· κατ τος ποους "ο γγελοι τν ᾿Εκκλησιν", ο ᾿Επσκοποι ππτουν κα μετ᾿ ατν σρουν κτω τ πομνιν των... Ο Μητροπολτης Σργιος κα κενοι ο ᾿Επσκοποι κα ο ερες, ο ποοι λθον μετ π᾿ ατν κα συμφωνον ν ργζωνται μαζ μ τν νταγωνιστν το Χριστο, σαν ο πρτοι, που κενον τν καιρν "χασαν τ λας των", χασαν τν πνευματικν των δναμιν, παρεβασαν τος ερος καννας κα τ δγματα τς ᾿Εκκλησας κα ποτχθησαν "ο μνον δι τν ργν (νεκα φβου), λλ κα δι τν συνεδησιν" (Ρωμ. 13:5), ες τν Θεο-μχον ντχριστον.

Η μλυνσις τ μασμα δν παρμεινεν ντς τν συνρων τς Ε.Σ.Σ.Δ., λλ πσης ξηπλθη ες τ ξωτερικν. Ο Μητροπολτης Ελγιος, ποος ξελγη πρν π τ σχσμα, κα ο μετ᾿ ατο, εσλθον ες συμβιβασμος κα πετχθησαν ες τν ρυθρν Μσχαν.

"Η Ρωσσικ ᾿Εκκλησα ν ξωτερικ" παρμεινεν νευ συμβιβασμν. ᾿Αλλ μ τν θνατον κποιου κα τν φιξιν νς τρου "γγλου τς ᾿Εκκλησας", ατ "᾿Εκκλησα" χασεν πσης τν λευθεραν της κ τν συμβιβασμν. ᾿Ιδο να παρδειγμα: νν ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος τς Γενεης κα τς Δυτικς Ερπης, ες τνυμ του, τς Δυτικο-Ερωπαϊκς ᾿Επαρχας τς Ρωσσικς ᾿Εκκλησας ν ᾿Εξωτερικ" Νο. 14, Σεπτ. 1979, σελ. 50-51, γρφει πρς ναν "ερα" τς ᾿Ερυθρς ψευδος ᾿Εκκλησας, Δημτριον Ντοκο, τ ξς: "᾿Αγαπητ ν Χριστ πτερ Δημτριε - σς γρφω ξ φορμς τς πιστολς σας πρς τν Σεβασμιτατον Μητροπολτην Φιλρετον. Κατ᾿ ρχς, σπεδω ν σς διαβεβαισω, τι τ μρος τς Ρωσσικς ᾿Εκκλησας, τ ποον εναι λεθερον πραν τν συνρων τς μητρικς μας Πατρδος ποτ δν θερησεν, τι τ Πατριαρχεον τς Μσχας, τ ποον εναι πισμως νεγνωρισμνον ες τν Ε.Σ.Σ.Δ., εναι νευ Χριτος...". Περαιτρω ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος γρφει: "...Κατ᾿ ατν τν καιρν συντασσμεθα μ τν γνμην το ειμνστου ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Ιωννου, ποος το γιοσβαστος κα χαιρε τιμς ξ λων, κα ποος λεγε τι " πσημος ᾿Εκκλησα ες τν Ε.Σ.Σ.Δ. σφαλς φρει χριν, κατοι ο Ιερρχαι ο ποοι στανται ες τν κεφαλν της συμπεριφρονται κατ᾿ παρδεκτον τρπον...".

Δναται τις ν επη πολλ περ τς πιστολς ατς, ἐάν χη χρον κα χρνον.  ᾿Αλλ περιοριζμεθα ες λγον τι. Εναι τελεως παρδεκτον ν ναφρεται κανες ες τν ναπδεικτον γνμην κποιου, ταν τ θμα πτεται το δγματος τς Πστεως. Δεξατ μας μα Συνοδικν πφασιν π το θματος ατο! Δν πρχει οδεμα. ᾿Αλλ κμη κα μα "Συνοδικ πφασις" δν καθορζει ριστικς τ θμα. "Δν εναι κθε συγκντρωσις ᾿Επισκπων μα Σνοδος, λλ μνον μα συγκντρωσις ᾿Επισκπων ο ποοι παραμνουν ες τν ᾿Αλθειαν", λγει μγας μολογητς τς Πστεως το Χριστο, Αγ. Θεδωρος Στουδτης. Κα σον φορ τν ᾿Αρχιεπ. τς Γενεης, ατς πανειλημμνως δλωσεν τι "᾿Επισκοπ" κα πσα "ερωσνη" τς ᾿Ερυθρς ψευδος ᾿Εκκλησας, εναι τελεως κανονικ κα τι λα τ "Μυστρι" της, χουν δναμιν φρουσαν χριν, ν ντιθσει μ τν πραγματικτητα, που ο "᾿Επσκοποι" κα "ερες" μφανζονται ς χοντες διπλν πηρεσαν, ντες στρατηγο κα ξιωματικο τς Λ.Η.Β.! (πηρεσα κρατικς ᾿Ασφαλεας).

Μα σχετικ μετφρασις τς ς νω πιστολς δημοσιεθη ες τ περιοδικν "Ποσεφ" Νο. 12, 1979. Κα δο, κατ τος τελευταους 18 μνας οδες, οτε Μητροπολτης Φιλρετος, ς ρχηγς τς "Ρωσσικς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας ν ξωτερικ", οτε μεμονωμνοι ᾿Επσκοποι ατς τς "᾿Εκκλησας", οτε κποιος ερες, νρεσεν ατν τν τερατδη διαβεβαωσιν ς μα "δυσφμισιν" το ᾿Αρχιεπ. ᾿Αντωνου... Εναι τελεως φανερν: "τ λας χασε τν γεσιν του ες ατν τν ᾿Εκκλησαν". .... ᾿Αλλ πρχει μα περισστερον σχυρ μαρτυρα! Ατ εναι "᾿Επιστολ το Τρτου Παν-Μεταναστευτικο Συμβουλου τς Ρωσσικς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας ν ᾿Εξωτερικ", πευθυνομνη πρς "τν ᾿Ορθδοξον Λαν τς Πατρδος" (1974). Ες ατν τν "σοφν" πιστολν (θ το νδιαφρον ν γνωρζαμε ποος τν ξδωσε) τ κανονικ ρια τ ποα χωρζουν δι᾿ νς διαπερστου χσματος τν ᾿Αληθινν ᾿Εκκλησαν το Χριστο π τν ψευδ ᾿Εκκλησαν το ᾿Αντιχρστου, ποα ργζεται μαζ μ τ Σοβιετικ Κρτος, διαπερννται. Τ αμα τν γων Μαρτρων εναι ες ατν τν ψευδ ᾿Εκκλησαν!... "Κα τε νοιξε τν πμπτην σφραγδα, εδον ποκτω το θυσιαστηρου τς ψυχς τν σφαγμνων δι τν λγον το Θεο κα δι τν  μαρτυραν το ρνου ν εχον" (᾿Αποκλ. 6:9)... Κα τ ν θσης να σημεον στητος μεταξ τν μαρτυρησντων Ιεραρχν τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν (τς Ατο Αγιτητος Πατριρχου Τχωνος, το Μητροπολτου ᾿Επιτρπου Πτρου, το Μητροπολτου Κυρλλου το Καζν κα το Μητροπολτου ᾿Ιωσφ το Πετρογκραντ) κα τν διωκτν "εραρχν" τς Σεργιανικς ψευδος ᾿Εκκλησας, ρχηγν τς Λ.Η.Β. (πηρεσας Κρατικς ᾿Ασφαλεας), σημανει τι ξαλεφεις καθ᾿ λοκληραν τ νθεμα το Πατριρχου Τχωνος, τ ποον ξεφνησεν ες τς 19 ᾿Ιανουαρου το 1918 ναντον το Σοβιετικο Κρτους κα τν συνεργατν του, καθς πσης κα λα τ ναθματα τν Μυστικν Συμβουλων τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα τι καλπτεις κθε τι σχετικν μ τν δλωσιν το Μητροπολτου Σεργου. Κα ἐάν κποιος ρωτση ποα "μφαν ρια διεγρφησαν προσφτως π τν ᾿Αρχιεπσκοπον ᾿Ερμογνην κα τν (φημισμνον ες τ ξωτερικν) ερα Δημτριον Ντοκο", φ᾿ σον ατο παραμνουν ες κανονικν ποταγν ες τ ψευδς Πατριαρχεον τς Μσχας, κα το "κληρονμου" το Μητροπολτου Σεργου, πς μετ π ατ δυνμεθα ν κατανοσωμεν τν δλωσιν το "Τρτου Συμβουλου Μεταναστν τς Ρωσ. ᾿Ορθ. ᾿Εκκλ. ν ξωτερικ", ταν τ "Συμβολιον" δδει ες ατν τν πι-στολν ττοια μολογα τς "Πστεως" της; : "Ο πιστο ᾿Αρχιποιμνες, ποιμνες, μοναχο κα λαϊκο ξ μφοτρων τν πλευρν το σιδηρο παραπετσματος εναι να. Ολοι μαζ ατο ποτελον τν διαρετον Αγα Ρωσσ. ᾿Εκκλησαν, ς τ διαρετον κα ραφον χιτνα το Χριστο!". Μετ ποων ᾿Εκκλησα το ᾿Εξωτερικο δηλνει τν νωσν της; ᾿Ασφαλς δν πρκειται δ περ τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν. Ατ εναι να φανερν κλεσμα ες τν Σοβιετικν ᾿Ερυθρν ψευδ ᾿Εκκλησαν....

Οθεν, πεται τι ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος χει δκαιον ες τν γνμην του τι "Ρωσ. ᾿Ορθδ. ᾿Εκκλ. ν ᾿Εξωτερικ" ναγνωρζει τι θεομχος σχς χει γκαθιδρσει ες τν χραν μαν γνησαν "᾿Ορθδ. ᾿Εκκλησαν". Ατ μως εναι να κατφωρο ψεδος. Ο ᾿Αρχιεπ. Γενεης κα Δυτ. Ερπης μαρτυρε τι Ρωσ. ᾿Ορθοδ. ᾿Εκκλησ. τς Διασπορς εναι να νεπσημο ξαρχτο τς "Σοβιετ. ᾿Εκκλησας".

Λγων "᾿Ορθδοξος Λας" συγγραφες τς πιστολς χει π᾿ ψιν του μνον κενους που πηγανουν ες τν ᾿Εκκλησαν το Ποιμνος, καν λαμβνει π᾿ ψιν του) οδλως τ κατομμρια ατν που μετανστευσις ποκαλε "Κατακομβτας".    

Η σως πιστολ μιλε περ "νσεως", εχομνη ν νση κενα  που εναι δνατον ν νωθον, δηλ. τν "Σοβιετικν κα Κατακομβν ᾿Εκκλησαν";!

᾿Αλλ ο γιοι ερομρτυρες τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν λλα επον. Ο ᾿Επσκοπος Μξιμος το Σεπξλθοφ, δλωσε, σχεδν κατ τς παραμονς το θαντου του: "Η Σοβιετικ κα τν Κατακομβν ᾿Εκκλησα εναι συμπαγες!". "Η μυστικ, ρημος κα κατακομβδης ᾿Εκκλησα χει ναθεματσει τν Σεργιανι-στικν κα ατος που τν κολουθον!". (Πρωτοπρ. Μιχαλ Πομσλι, ο νεομρτυρες τς Ρωσσας, τμος 2, σελ. 30).

Η Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν, ποα νεφανσθη κατ τς πρτας μρας τς καταλψεως τς ξουσας π τν Μπολσεβκων, πρχει τρα ς νκαθεν πρχεν. ᾿Επ᾿ ατς πρχει ελογα τς Ατο Αγιτητος Πατριρχου Τχωνος, το τοποτηρητο το Πατριαρχικο Θρνου Μητροπολιτν Κυρλλου κα ᾿Ιωσφ το ᾿Αρχιεπισκπου Σεραφεμ το Ωημιγθ, το ᾿Αρχιεπ. Δημητρου το Ηδοφ, το ᾿Επισκπου Μαξμου το Σεςπυλθοφ, το ᾿Επισκπου Δαμασκηνο το Ημυλθοφ κα λων τν λλων Ιεραρχν κα Μαρτρων τς Παν-Ρωσσικς ᾿Εκκλησας. Πρπει κανες ν ννοση τι ἐάν Ατ δωσε κατομμρια γων Μαρτρων ες τοιοτον μικρν χρονικν διστημα, ττε δναται ν εναι ββαιος κανες, τι μ τν χριν το θεο, Ατ δν ξουδενθη. Ατη παραμνει π δο μολογιν Πστεως ν Χριστ, π δο ρνσεων: ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν πορρπτει κα τ Σοβιετικν Κρτος κα τν π᾿ ατο δημιουργηθεσαν Σοβιετικν "᾿Εκκλησαν"". Ες τν προκειμνην περπτωσιν ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν πακοει ες τ νθεμα, που ξεφωνθη π το Πατριρχου Τχωνος κα τς Τοπικς Παν-Ρωσσικς Συνδου τ 1918, κα τν μυστικν Συνδων τς ᾿Εκκλησας τν κατακομβν...

"Η ᾿Ορθδοξος Ρωσσικ ᾿Εκκλησα το ξωτερικο" μ τ πρσωπον τς διοικσες της, ππτει κ τς ληθεας ες τν δαν βυσσον τς ποστασας καθς κα ο λλοι. ᾿Αλλ δν εναι δυνατν ν μν παραμνη ντς ατς τς ᾿Εκκλησας μα γι ρζα τς γνησας Πστεως, κατοι πρς τ παρν δν φανεται. Πολλο ποφρουν κα βαρυστενζουν δι μαν τοιατην τακτον κατστασιν τν ποθσεων κα δν γνωρζουν τ ν κμουν. Ποα διξοδος πρχει ξ ατς τς καταστσεως; Παραμνει μα τελικ διξοδος: Ν ποταχθτε προσωρινς ες τν νεπισμως πρχουσαν Γνησίαν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησαν το Παλαιο μερολογου τς Ελλδος, π τ μοφριον τς Ατο Μακαριτητος το ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Αθηνν κα πσης Ελλδος ᾿Ανδρου κα τς π᾿ Ατν Ιερς Συνδου.

Σημείωσις: πογράφει ς   ντώνιος Μοναχός μέ μερομηνίαν 30 ᾿Ιανουαρου, 1981  Μνμη  τν Τριν Αγων Μεγλων Ιεραρχν κα Οκουμενικν Διδασκλων. Τ νομα ᾿Επιφνειος λαβεν ργτερα ες ᾿Αγγλαν π τν Σεβ/το Κιτου κ. ᾿Επιφνειο, ποος το δωσε τ μγα κα ᾿Αγγελικν σχμα.

 

 

Ο  Σργιος  Νελος  μλος  τς  ᾿Εκκλησας  τν  Κατακομβν.

 Ο Σργιος Νελος ποκλυψε τ "μυστικ τς νομας" δημοσιεοντας τ 1905 "τ Πρωτκολλα τν Σοφν τς Σιν" στ βιβλο: "Τ σημαντικ συνοπτικς" ᾿Εκε μ ντυπωσιακ ελικρνεια κτθεται τ σχδιο  γι  τν κατκτηση τς παγκσμιας κυριαρχας π τος Εβραους. Ο 20ς αἰώνας γινε μρτυρας τς θριαμβευτικς πλασης το Σαταν κα τν ργνων του στ χριστιανικ κρτη, πο πεσαν τ να μετ τ λλο, πως ατ σχεδιαζταν στ "Πρωτκολλα".

Τ "Πρωτκολλα" χουν προβλψει τος παγκσμιους πολμους, τς πολιτικς μορφς  συγκρτησης τν σγχρονων κρατν, τν πορεα νπτυξης τς παγκσμιας οκονομας, τ πλασια τς δανειο-οκονομικς πολιτικς. Σ᾿ ατ ποτυπνεται καθαρ κα μ κρβεια εκνα τς  καταστροφς τν νεξρτητων χριστιανικν κρατν κα τς κυριαρχας τς παγκσμιας διεθνος Υπερκυβρνησης μ πικεφαλς τν βραο βασιλι-᾿Αντχριστο ψευδομεσσα.

Ο Σργιος Νελος δν ταν πρτος  πο  σχολθηκε  μ  τ  "Πρωτκολλα". Τ πρτα κατ  νττυπα κδθηκαν π τν Εσαγγελα το Συνοδικο Γραφεου τς Μικβσκογιε Σουχπιν Φ.Π. π τ 1896. Ενα χρνο ργτερα τ "Πρωτκολλα" πολλαπλασιστηκαν π τ νομαρχιακ τυπογραφεο κατ παραγγελα το Α.Κ. Κλεπβσκι πο ταν ες τν εδικν ντολν το Μεγλου  Δοκα  Σεργου, δελφο το Ατοκρτορα Νικολου 2ου. Ομως μνο   συναγερμς πο σμαναν τ βιβλα το Σργιου Νελου γινε κουστς σ λα  τ σημεα το κσμου. Ηταν θλημα Θεο, στε πορεα το Σεργου Νελου κα  τς συζγου του  Ελνης ( ποα παρεπιμπτντως, γεννθηκε στν Ελλδα στν οκογνεια Ρσου πεσταλμνου) κα τς οκογνειας το Βασλειου Σμυρνβ κα τς  πειτα  μοναχς  Μαριμ  ν εναι δια.

Τ 1928 π. Βασλειος πληροφορθηκε, τι Σργιος Νελος κα σζυγς του, διωκμενοι π τν Σοβιετικ Κυβρνησι, δν χουν κατλυμα κα περιφρονται φιλοξενομενοι. Μσω το γαμβρο του Λβ ᾿Ορλβ - συζγου τς Μαρας ( ποος γραψε γρμμα στν Νελο),    π.  Βασλειος  κλεσε τ  ζευγρι στ σπτι του στ χωρι Κρουττς, που Σργιος  κα Ελνη φτασαν τ 1928.

Πρπει  ν  σημειωθε  τι  τ τλος τς δεκαετας το  1920, ταν περοδος κραδασμν γι τν Ρωσικ ᾿Ορθδοξη ᾿Εκκλησα. Τ 1927 κδθηκε γνωστ θλιβερ Διακρυξη το ᾿Αντιπροσπου  το  Τοποτηρητο  το  Πατριαρχικο  Θρνου  Μητροπολτη Σεργου, στν ποα διεκηρσσετο τι ο χαρς το θου Σοβιετικο Κρτους τρα εναι κα χαρς τς ᾿Ορθδοξης ᾿Εκκλησας κα ο ερες κα πιστο πο πλευαν μ τν θεϊσμ κα ντιθεϊσμ τν κομμουνιστν σαν χθρο τς ᾿Εκκλησας. Η διακρυξις ατ προεκλεσε σχσμα. Ο γνσιοι ᾿Ορθδοξοι Χριστιανο πο  δν  θελαν  ν  θσουν  τς ψυχς  τους  κτω  π  τν  ζυγ  το  Βελαρ,  πομακρνθηκαν π τν μητροπολτη Σργιο κα κατφυγαν  στς  Κατακμβες. (Ατ  τ  σχμα  τς "παρνομης"  γι  τ  Σοβιετικ  Κρτος  κα  τ  σεργιανιστικ   Πατριαρχεο Μσχας  θρησκευτικς  δραστηριτητος,  εναι  γνωστ  διεθνς  μ  τν  ρο "᾿Εκκλησα  Κατακομβν"). ᾿Επικεφαλς σημαντικο  μρους  τν Γνσιων ᾿Ορθδοξων Χριστιανν, πο γωνζονταν  κατ  τς πολιτικς  το Μητροπολτη Σργιου,   τθηκε   Μητροπολτης ᾿Ιωσφ  τς  Πετρουπλεως πο  ποκρυξε  τν  Σργιο.     Σντομα Μητροπολτης ᾿Ιωσφ  συνελφθη κα ρχισαν διξεις ναντον τν  λεγομνων "᾿Ιωσηφιτν". Ομως, πρχαν μοναχο  κα  Ιερες πο πισμως  μν δν εχαν δηλσει τν ποστασιοποησν τους π τν Μητροπολτη Σργιο, λλ δν τν μνημνευαν στν  Θεα Λειτουργα. Ατ ταν πωνομαζμενη μδα "μετσβσκαγια" τν Ιερων πο εχαν πνευματικ γτη τν ᾿Αλξιο Μτσεβ. Ενας π τος ερες πον μνημνευαν" ταν κα π. Βασλειος Σμυρνβ. Ατ ταν κατ κποιο τρπο κρυφ ντιπολτευση στν μητροπολτη Σργιο λγω   τν  μεγλης κλμακος διξεων σ ποιαδποτε νοιχτ διαφωνα μ τν πολιτικ του.

Πολλο δν κατανοοσαν τν οσα τν ν ξελξει γεγοντων. Ατο νμιζαν τι Μητροπολτης Σργιος πεδωκε ν διατηρση τν πσημη κκλησιαστικ ργνωση μσω τς συμφιλωσης μ τν ντθεη ξουσα. Ο σζυγος τς Μαρας Βασλιεβνας, Λβ ᾿Αλεξντροβιτς νκε σ᾿ ατος τος μφιταλαντευμενους νθρπους. Ατς γραψε πιστολ στν Σργιο Νελο στν ποα παρθεσε τν πορα του σχετικ μ τ να κκλησιαστικ πολιτικ το ᾿Αντιπροσπου  το  Τοποτηρητο το Πατριαρχικο θρνου Μητροπολτου Σεργου. Η πντησι το Σργιου Νελου σ᾿ ατν τν πιστολ εναι οσιαστικ Ομολογα τς Πστεως τν Γνησων ᾿Ορθοδξων Χριστιανν τς Ρωσας κα σημαντικ ντοκουμντο τς ποχς.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ