ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

 

ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗΝ ΑΛΗΘΙΝΑ

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ

 

Παραθτομεν ρθρον το μον. π. ᾿Επιφανου, π τν ττλον: "Η Οδς τς Γνησας ᾿Εκκλησας το Χριστο". Τ ρθρον τοτο πεστλη τ τος 1981 π τν μορφν πιστολς πρς τος ν Ρωσα Γνησους ᾿Ορθοδξους Χριστιανος, μλη τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα ναφρεται ες τν Ομολογα - ᾿Εκκλησιολογα τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, περ τς κακοδοξας τν Ρσων τς Διασπορς κα περ παγωγς τν πιστν τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν π τ μοφριον το ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Αθηνν κα πσης Ελλδος κ. ᾿Ανδρου. Πρκειται περ  μις ληθιν ᾿Ορθοδξου Διακηρξεως - Ομολογας, πως τν διεφλαξε διωκομνη ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν στν Ρωσα, ο γιοι δηλαδ νεομρτυρες κα μολογητα τς Πστεως, πο διχθησαν κα σφαγισθησαν δι τν ᾿Αλθεια. Εναι δια μολογα, πως τν διεφλαξε ν Ελλδι μολογητς Ιερρχης Ματθαος, τν ποαν δυστυχς ο σημερινο διδοχο του κοντεουν ν τν ξεχσουν τελεως, διτι προτμησαν τν συμβιβασμ κα τν δξα το κσμου τοτου, τσον πο τ ργα τους πλον κινονται ν τ σκτει τς κακοδοξας. Ο π. ᾿Επιφνιος, πως ναφρει ες ατν, φο διεπστωσε, τι ο Ρσοι τς Διασπορς, ες τος ποους εχε προσφγει, δν μμνουν ες τν ᾿Ορθδοξον πστιν κα Ομολογαν κα δχονται παρξιν θεας Χριτος ες τν ψευδ ᾿Εκκλησαν τς Ε.Σ.Σ.Δ., τοι ες τ Πατριαρχεον τς Μσχας, τν "κκκινη ᾿Εκκλησα", πως λεγε στ τελευταα χρνια τς ζως του, διωχθες δι τν μολογαν του στρετς Νεκτριος τς Οπτινα, λθε ες πικοινωναν μετ τς ᾿Εκκλησας τν Γ.Ο.Χ. Ελλδος κα μετ π στενν συνεργασαν μετ το Μακαριωττου ᾿Αρχ/που κ. ᾿Ανδρου κα τν συνεργατν του κα φο μελτησε καλς τν κκλησιαστικν κατστασιν διεπστωσεν, τι μνη Γνησα ᾿Ορθδοξος ᾿Εκκλησα κτς Ρωσας, εναι ᾿Εκκλησα Γ.Ο.Χ. Ελλδος. Κατ τν συνεδρασιν τς Ιερς Συνδου τς 15 κα 16 Μαου 1980 παρντων τν θεολγων τς ᾿Εκκλησας μας, μεταφρζοντος το μον. π. Βικεντου, π. ᾿Επιφνιος ξθεσε κα προφορικς, κατθεσε κα γραπτς, μαν Εσγησν του περ τς ᾿Ορθοδξου Ομολογας τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα κουσε κα πισμως τν ᾿Εκκλησιολογαν - Ομολογαν τς ᾿Εκκλησας τν Γ.Ο.Χ., τε κα πεφσισεν μσως ν τεθ κα προσωπικς, λλ κα ν θση τος πιστος τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, τος ποους κπροσωποσε, π τ μοφριον το ᾿Αρχ/που ᾿Ανδρου.

 

"Η ΟΔΟΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ"

 

"Κα δθη μοι κλαμος μοιος ρβδ λγων γειρε κα μτρησον τν ναν το Θεο κα τ θυσιαστριον κα τος προσκυνοντας ν ατ· κα τν αλν τν ξωθεν το ναο κβαλε ξω κα μ ατν μετρσης, τι δθη τος θνεσι.." (᾿Αποκ. 11:12)

 

Δν πρχει μφιβολα τι Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν, ᾿Εκκλησα τν Μαρτρων κα Ομολογητν - ς ρχηγς ατς Αγιτατος Πα- τριρχης Τχων, ᾿Επτροπος το Πατριαρχικο Θρνου Πτρος Μητροπολτης το Λςυτιτσλ, ο ᾿Επτροποι Κριλλος Μητροπολτης το Λααξ, κα ᾿Αγαθγγελος Μητροπολτης το Ωαςοσμαφμ, ο πληρεξοσιοι το ᾿Επιτρπου, ᾿Ιωσφ Μητροπολτης το Πετςοηςαδ  κα Σεραφεμ ᾿Αρχιεπσκοπος το Υημιγλ, κα μετ᾿ ατν ο κατοντδες εραρχν, χιλιδες ερες κα μοναχο κα κατομμρια βασανισμνοι κα κατα-κρεουργημνοι Χριστιανο - εναι Γνησα ᾿Εκκλησα το Χριστο (ν Ρωσίᾳ), τν ποαν εμεθα ποχρεωμνοι ν κολουθμεν.

Η Παν-Ρωσσικ Τοπικ Σνοδος τς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας κατ τ 1917/18 ρισεν τ πνευματικν μονοπτι τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν - μυστικ ες τν μορφν, ληθιν ᾿Ορθδοξος ες τ περιεχμενον.

Κατ τν τρτον μνα μετ τν φαρμογν το Σοβιετικο Κρτους, Ατο Αγιτης Πατριρχης Τχων, νεθεμτισεν ατ κα λους τος συνεργτας του, κα Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα πεστριξεν ατν τν πφασιν τς Ατο Αγιτητος το Πατριρχου. Ατ τ νθεμα, ατ κραυγ πρς τν Θεν εναι κρογωνιαος λθος πνω ες τν ποον στηρζεται ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν.

Η ψευδς "᾿Εκκλησα" που νεγνωρσθη π τς Σοβιετικς Ενσεως κα νομσθη "᾿Ορθδοξος Ρωσσικ ᾿Εκκλησα" πορρπτει ατ τ νθεμα τς Ατο Αγιτητος κα το Τοπικο Συνεδρου. ᾿Αλλ λαμβανομνου π᾿ ψιν το γεγοντος, τι ατ ψευδς ᾿Εκκλησα, μ τ προσωπεον τς διοικσες της, εναι μα μεταμφιεσμνη συνχεια το Σοβιετικο Κρτους, συνεπγεται, τι περιππτει ατη ες τ διον νθεμα. Κα τι περισστερον ατο: Δι τς δηλσες του Μητροπολτης Σργιος τν 16/29ην ᾿Ιουλου 1927, ναγνωρζει τν θεομχον, ντχριστον κα ντιχριστιανικν σχν ς "νομιμοποιημνην" κα "γκαθιδρυθεσαν κ Θεο". Ες ντλλαγμα, τ Σοβιετικν Κρτος ναγνωρζει τν "Σοβιετικν ᾿Εκκλησαν" το Μητροπολτου Σεργου - τν ποαν δρυσεν τ διον - ς "νομιμοποιημνην" κα νμιμον, ν τν π το Πατριρχου Τχωνος οδλως νμιμον! Η "μεγστη πηρεσα" το Μητροπολτου Σεργου πρς τ Σοβιετικν Κρτος, συνσταται ες τν κστμισιν νς βλασφμου ψεδους, λγων πρς τν ντχριστον ξουσαν, μπροσθεν λοκλρου το κσμου: "Εσαι κ Θεο!". Κα ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν θεωρε ατν τν βλασφημαν ς τν πρτην παρχν τς αρσεως το ᾿Αντιχρστου.

Τ πλον καταπληκτικν σημεον τν σχτων καιρν κατ τς προφητεας το Σωτρος, - ς ᾿Αρχιεπσκοπος Θεοφνης τς Πολτβα κα Περεγιασλβ γρφει, - εναι τι "τ στρα ππτουν κ το ορανο" (Ματθ. 24:29). Συμφνως μ τν ξγησιν το ᾿Ιδου το Σωτρος, "τ στρα" εναι ο Αγγελοι τν ᾿Εκκλησιν, δηλαδ, ο ᾿Επσκοποι (᾿Αποκ. 1:20) Τοιουτοτρπως θρησκευτικοηθικ πτσις τν ᾿Επισκπων ντιπροσωπεει να π τ πλον χαρακτηριστικ σημεα τν σχτων καιρν. Η πτσις τν ᾿Επισκπων εναι διαιτρως φοβερ, ταν ατο ππτουν μακρν τν δογμτων τς Πστεως , ς ᾿Απστολος λγει: ταν ατο θελσουν ν μεταστρψουν τ Εαγγλιον το Θεο" (Γαλ. 1:7). ᾿Επ᾿ ατος ᾿Απστολος διατζει ν κφωνται "νθεμα": "Ε τις μς  εαγελζεται παρ᾿ παρελβετε νθεμα". Λγει "στω" (Γαλ. 1:8-9). Κα δν εναι παρατητον ν βραδνωμεν δ, ς διος τονζει: "Αρετικν νθρωπον μετ μαν κα δευτραν νουθεσαν παραιτο·  εδς τι ξστραπται τοιοτος κα μαρτνει, ν ατοκατκριτος" (Ττ. 3:10-11). Αλλως, δηλαδ, ἐάν εναι νεκα διαφορας πομκρυνσις κ τς ληθεας, δκη το Θεο θ σ πλξη: "τι χλιαρς ε, κα οτε ζεστς οτε ψυχρς, μλλω σε μσαι κ το στματς μου" (᾿Απ. 3:16) (᾿Επιστολα ᾿Αρχιεπισκπου Θεοφνους τς Πολτβα κα Περεγισλαβ, ᾿Επιστολ 18, σελ. 29).

 

 

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ

 

Ζμεν ες θλιβερος καιρος κατ τος ποους "τ λας χνει τν γεσιν του", παει ν εναι λας, χνει τν δναμν του· κατ τος ποους "ο γγελοι τν ᾿Εκκλησιν", ο ᾿Επσκοποι ππτουν κα μετ᾿ ατν σρουν κτω τ πομνιν των... Ο Μητροπολτης Σργιος κα κενοι ο ᾿Επσκοποι κα ο ερες, ο ποοι λθον μετ π᾿ ατν κα συμφωνον ν ργζωνται μαζ μ τν νταγωνιστν το Χριστο, σαν ο πρτοι, που κενον τν καιρν "χασαν τ λας των", χασαν τν πνευματικν των δναμιν, παρεβασαν τος ερος καννας κα τ δγματα τς ᾿Εκκλησας κα ποτχθησαν "ο μνον δι τν ργν (νεκα φβου), λλ κα δι τν συνεδησιν" (Ρωμ. 13:5), ες τν Θεο-μχον ντχριστον.

Η μλυνσις τ μασμα δν παρμεινεν ντς τν συνρων τς Ε.Σ.Σ.Δ., λλ πσης ξηπλθη ες τ ξωτερικν. Ο Μητροπολτης Ελγιος, ποος ξελγη πρν π τ σχσμα, κα ο μετ᾿ ατο, εσλθον ες συμβιβασμος κα πετχθησαν ες τν ρυθρν Μσχαν.

"Η Ρωσσικ ᾿Εκκλησα ν ξωτερικ" παρμεινεν νευ συμβιβασμν. ᾿Αλλ μ τν θνατον κποιου κα τν φιξιν νς τρου "γγλου τς ᾿Εκκλησας", ατ "᾿Εκκλησα" χασεν πσης τν λευθεραν της κ τν συμβιβασμν. ᾿Ιδο να παρδειγμα: νν ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος τς Γενεης κα τς Δυτικς Ερπης, ες τνυμ του, τς Δυτικο-Ερωπαϊκς ᾿Επαρχας τς Ρωσσικς ᾿Εκκλησας ν ᾿Εξωτερικ" Νο. 14, Σεπτ. 1979, σελ. 50-51, γρφει πρς ναν "ερα" τς ᾿Ερυθρς ψευδος ᾿Εκκλησας, Δημτριον Ντοκο, τ ξς: "᾿Αγαπητ ν Χριστ πτερ Δημτριε - σς γρφω ξ φορμς τς πιστολς σας πρς τν Σεβασμιτατον Μητροπολτην Φιλρετον. Κατ᾿ ρχς, σπεδω ν σς διαβεβαισω, τι τ μρος τς Ρωσσικς ᾿Εκκλησας, τ ποον εναι λεθερον πραν τν συνρων τς μητρικς μας Πατρδος ποτ δν θερησεν, τι τ Πατριαρχεον τς Μσχας, τ ποον εναι πισμως νεγνωρισμνον ες τν Ε.Σ.Σ.Δ., εναι νευ Χριτος...". Περαιτρω ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος γρφει: "...Κατ᾿ ατν τν καιρν συντασσμεθα μ τν γνμην το ειμνστου ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Ιωννου, ποος το γιοσβαστος κα χαιρε τιμς ξ λων, κα ποος λεγε τι " πσημος ᾿Εκκλησα ες τν Ε.Σ.Σ.Δ. σφαλς φρει χριν, κατοι ο Ιερρχαι ο ποοι στανται ες τν κεφαλν της συμπεριφρονται κατ᾿ παρδεκτον τρπον...".

Δναται τις ν επη πολλ περ τς πιστολς ατς, ἐάν χη χρον κα χρνον.  ᾿Αλλ περιοριζμεθα ες λγον τι. Εναι τελεως παρδεκτον ν ναφρεται κανες ες τν ναπδεικτον γνμην κποιου, ταν τ θμα πτεται το δγματος τς Πστεως. Δεξατ μας μα Συνοδικν πφασιν π το θματος ατο! Δν πρχει οδεμα. ᾿Αλλ κμη κα μα "Συνοδικ πφασις" δν καθορζει ριστικς τ θμα. "Δν εναι κθε συγκντρωσις ᾿Επισκπων μα Σνοδος, λλ μνον μα συγκντρωσις ᾿Επισκπων ο ποοι παραμνουν ες τν ᾿Αλθειαν", λγει μγας μολογητς τς Πστεως το Χριστο, Αγ. Θεδωρος Στουδτης. Κα σον φορ τν ᾿Αρχιεπ. τς Γενεης, ατς πανειλημμνως δλωσεν τι "᾿Επισκοπ" κα πσα "ερωσνη" τς ᾿Ερυθρς ψευδος ᾿Εκκλησας, εναι τελεως κανονικ κα τι λα τ "Μυστρι" της, χουν δναμιν φρουσαν χριν, ν ντιθσει μ τν πραγματικτητα, που ο "᾿Επσκοποι" κα "ερες" μφανζονται ς χοντες διπλν πηρεσαν, ντες στρατηγο κα ξιωματικο τς Λ.Η.Β.! (πηρεσα κρατικς ᾿Ασφαλεας).

Μα σχετικ μετφρασις τς ς νω πιστολς δημοσιεθη ες τ περιοδικν "Ποσεφ" Νο. 12, 1979. Κα δο, κατ τος τελευταους 18 μνας οδες, οτε Μητροπολτης Φιλρετος, ς ρχηγς τς "Ρωσσικς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας ν ξωτερικ", οτε μεμονωμνοι ᾿Επσκοποι ατς τς "᾿Εκκλησας", οτε κποιος ερες, νρεσεν ατν τν τερατδη διαβεβαωσιν ς μα "δυσφμισιν" το ᾿Αρχιεπ. ᾿Αντωνου... Εναι τελεως φανερν: "τ λας χασε τν γεσιν του ες ατν τν ᾿Εκκλησαν". .... ᾿Αλλ πρχει μα περισστερον σχυρ μαρτυρα! Ατ εναι "᾿Επιστολ το Τρτου Παν-Μεταναστευτικο Συμβουλου τς Ρωσσικς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας ν ᾿Εξωτερικ", πευθυνομνη πρς "τν ᾿Ορθδοξον Λαν τς Πατρδος" (1974). Ες ατν τν "σοφν" πιστολν (θ το νδιαφρον ν γνωρζαμε ποος τν ξδωσε) τ κανονικ ρια τ ποα χωρζουν δι᾿ νς διαπερστου χσματος τν ᾿Αληθινν ᾿Εκκλησαν το Χριστο π τν ψευδ ᾿Εκκλησαν το ᾿Αντιχρστου, ποα ργζεται μαζ μ τ Σοβιετικ Κρτος, διαπερννται. Τ αμα τν γων Μαρτρων εναι ες ατν τν ψευδ ᾿Εκκλησαν!... "Κα τε νοιξε τν πμπτην σφραγδα, εδον ποκτω το θυσιαστηρου τς ψυχς τν σφαγμνων δι τν λγον το Θεο κα δι τν  μαρτυραν το ρνου ν εχον" (᾿Αποκλ. 6:9)... Κα τ ν θσης να σημεον στητος μεταξ τν μαρτυρησντων Ιεραρχν τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν (τς Ατο Αγιτητος Πατριρχου Τχωνος, το Μητροπολτου ᾿Επιτρπου Πτρου, το Μητροπολτου Κυρλλου το Καζν κα το Μητροπολτου ᾿Ιωσφ το Πετρογκραντ) κα τν διωκτν "εραρχν" τς Σεργιανικς ψευδος ᾿Εκκλησας, ρχηγν τς Λ.Η.Β. (πηρεσας Κρατικς ᾿Ασφαλεας), σημανει τι ξαλεφεις καθ᾿ λοκληραν τ νθεμα το Πατριρχου Τχωνος, τ ποον ξεφνησεν ες τς 19 ᾿Ιανουαρου το 1918 ναντον το Σοβιετικο Κρτους κα τν συνεργατν του, καθς πσης κα λα τ ναθματα τν Μυστικν Συμβουλων τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν, κα τι καλπτεις κθε τι σχετικν μ τν δλωσιν το Μητροπολτου Σεργου. Κα ἐάν κποιος ρωτση ποα "μφαν ρια διεγρφησαν προσφτως π τν ᾿Αρχιεπσκοπον ᾿Ερμογνην κα τν (φημισμνον ες τ ξωτερικν) ερα Δημτριον Ντοκο", φ᾿ σον ατο παραμνουν ες κανονικν ποταγν ες τ ψευδς Πατριαρχεον τς Μσχας, κα το "κληρονμου" το Μητροπολτου Σεργου, πς μετ π ατ δυνμεθα ν κατανοσωμεν τν δλωσιν το "Τρτου Συμβουλου Μεταναστν τς Ρωσ. ᾿Ορθ. ᾿Εκκλ. ν ξωτερικ", ταν τ "Συμβολιον" δδει ες ατν τν πι-στολν ττοια μολογα τς "Πστεως" της; : "Ο πιστο ᾿Αρχιποιμνες, ποιμνες, μοναχο κα λαϊκο ξ μφοτρων τν πλευρν το σιδηρο παραπετσματος εναι να. Ολοι μαζ ατο ποτελον τν διαρετον Αγα Ρωσσ. ᾿Εκκλησαν, ς τ διαρετον κα ραφον χιτνα το Χριστο!". Μετ ποων ᾿Εκκλησα το ᾿Εξωτερικο δηλνει τν νωσν της; ᾿Ασφαλς δν πρκειται δ περ τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν. Ατ εναι να φανερν κλεσμα ες τν Σοβιετικν ᾿Ερυθρν ψευδ ᾿Εκκλησαν....

Οθεν, πεται τι ᾿Αρχιεπσκοπος ᾿Αντνιος χει δκαιον ες τν γνμην του τι "Ρωσ. ᾿Ορθδ. ᾿Εκκλ. ν ᾿Εξωτερικ" ναγνωρζει τι θεομχος σχς χει γκαθιδρσει ες τν χραν μαν γνησαν "᾿Ορθδ. ᾿Εκκλησαν". Ατ μως εναι να κατφωρο ψεδος. Ο ᾿Αρχιεπ. Γενεης κα Δυτ. Ερπης μαρτυρε τι Ρωσ. ᾿Ορθοδ. ᾿Εκκλησ. τς Διασπορς εναι να νεπσημο ξαρχτο τς "Σοβιετ. ᾿Εκκλησας".

Λγων "᾿Ορθδοξος Λας" συγγραφες τς πιστολς χει π᾿ ψιν του μνον κενους που πηγανουν ες τν ᾿Εκκλησαν το Ποιμνος, καν λαμβνει π᾿ ψιν του) οδλως τ κατομμρια ατν που μετανστευσις ποκαλε "Κατακομβτας".    

Η σως πιστολ μιλε περ "νσεως", εχομνη ν νση κενα  που εναι δνατον ν νωθον, δηλ. τν "Σοβιετικν κα Κατακομβν ᾿Εκκλησαν";!

᾿Αλλ ο γιοι ερομρτυρες τς ᾿Εκκλησας τν Κατακομβν λλα επον. Ο ᾿Επσκοπος Μξιμος το Σεπξλθοφ, δλωσε, σχεδν κατ τς παραμονς το θαντου του: "Η Σοβιετικ κα τν Κατακομβν ᾿Εκκλησα εναι συμπαγες!". "Η μυστικ, ρημος κα κατακομβδης ᾿Εκκλησα χει ναθεματσει τν Σεργιανι-στικν κα ατος που τν κολουθον!". (Πρωτοπρ. Μιχαλ Πομσλι, ο νεομρτυρες τς Ρωσσας, τμος 2, σελ. 30).

Η Παν-Ρωσσικ ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν, ποα νεφανσθη κατ τς πρτας μρας τς καταλψεως τς ξουσας π τν Μπολσεβκων, πρχει τρα ς νκαθεν πρχεν. ᾿Επ᾿ ατς πρχει ελογα τς Ατο Αγιτητος Πατριρχου Τχωνος, το τοποτηρητο το Πατριαρχικο Θρνου Μητροπολιτν Κυρλλου κα ᾿Ιωσφ το ᾿Αρχιεπισκπου Σεραφεμ το Ωημιγθ, το ᾿Αρχιεπ. Δημητρου το Ηδοφ, το ᾿Επισκπου Μαξμου το Σεςπυλθοφ, το ᾿Επισκπου Δαμασκηνο το Ημυλθοφ κα λων τν λλων Ιεραρχν κα Μαρτρων τς Παν-Ρωσσικς ᾿Εκκλησας. Πρπει κανες ν ννοση τι ἐάν Ατ δωσε κατομμρια γων Μαρτρων ες τοιοτον μικρν χρονικν διστημα, ττε δναται ν εναι ββαιος κανες, τι μ τν χριν το θεο, Ατ δν ξουδενθη. Ατη παραμνει π δο μολογιν Πστεως ν Χριστ, π δο ρνσεων: ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν πορρπτει κα τ Σοβιετικν Κρτος κα τν π᾿ ατο δημιουργηθεσαν Σοβιετικν "᾿Εκκλησαν"". Ες τν προκειμνην περπτωσιν ᾿Εκκλησα τν Κατακομβν πακοει ες τ νθεμα, που ξεφωνθη π το Πατριρχου Τχωνος κα τς Τοπικς Παν-Ρωσσικς Συνδου τ 1918, κα τν μυστικν Συνδων τς ᾿Εκκλησας τν κατακομβν...

"Η ᾿Ορθδοξος Ρωσσικ ᾿Εκκλησα το ξωτερικο" μ τ πρσωπον τς διοικσες της, ππτει κ τς ληθεας ες τν δαν βυσσον τς ποστασας καθς κα ο λλοι. ᾿Αλλ δν εναι δυνατν ν μν παραμνη ντς ατς τς ᾿Εκκλησας μα γι ρζα τς γνησας Πστεως, κατοι πρς τ παρν δν φανεται. Πολλο ποφρουν κα βαρυστενζουν δι μαν τοιατην τακτον κατστασιν τν ποθσεων κα δν γνωρζουν τ ν κμουν. Ποα διξοδος πρχει ξ ατς τς καταστσεως; Παραμνει μα τελικ διξοδος: Ν ποταχθτε προσωρινς ες τν νεπισμως πρχουσαν Γνησίαν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησαν το Παλαιο μερολογου τς Ελλδος, π τ μοφριον τς Ατο Μακαριτητος το ᾿Αρχιεπισκπου ᾿Αθηνν κα πσης Ελλδος ᾿Ανδρου κα τς π᾿ Ατν Ιερς Συνδου.

Σημείωσις: πογράφει ς   ντώνιος Μοναχός μέ μερομηνίαν 30 ᾿Ιανουαρου, 1981  Μνμη  τν Τριν Αγων Μεγλων Ιεραρχν κα Οκουμενικν Διδασκλων. Τ νομα ᾿Επιφνειος λαβεν ργτερα ες ᾿Αγγλαν π τν Σεβ/το Κιτου κ. ᾿Επιφνειο, ποος το δωσε τ μγα κα ᾿Αγγελικν σχμα.

 

 

Ο  Σργιος  Νελος  μλος  τς  ᾿Εκκλησας  τν  Κατακομβν.

 Ο Σργιος Νελος ποκλυψε τ "μυστικ τς νομας" δημοσιεοντας τ 1905 "τ Πρωτκολλα τν Σοφν τς Σιν" στ βιβλο: "Τ σημαντικ συνοπτικς" ᾿Εκε μ ντυπωσιακ ελικρνεια κτθεται τ σχδιο  γι  τν κατκτηση τς παγκσμιας κυριαρχας π τος Εβραους. Ο 20ς αἰώνας γινε μρτυρας τς θριαμβευτικς πλασης το Σαταν κα τν ργνων του στ χριστιανικ κρτη, πο πεσαν τ να μετ τ λλο, πως ατ σχεδιαζταν στ "Πρωτκολλα".

Τ "Πρωτκολλα" χουν προβλψει τος παγκσμιους πολμους, τς πολιτικς μορφς  συγκρτησης τν σγχρονων κρατν, τν πορεα νπτυξης τς παγκσμιας οκονομας, τ πλασια τς δανειο-οκονομικς πολιτικς. Σ᾿ ατ ποτυπνεται καθαρ κα μ κρβεια εκνα τς  καταστροφς τν νεξρτητων χριστιανικν κρατν κα τς κυριαρχας τς παγκσμιας διεθνος Υπερκυβρνησης μ πικεφαλς τν βραο βασιλι-᾿Αντχριστο ψευδομεσσα.

Ο Σργιος Νελος δν ταν πρτος  πο  σχολθηκε  μ  τ  "Πρωτκολλα". Τ πρτα κατ  νττυπα κδθηκαν π τν Εσαγγελα το Συνοδικο Γραφεου τς Μικβσκογιε Σουχπιν Φ.Π. π τ 1896. Ενα χρνο ργτερα τ "Πρωτκολλα" πολλαπλασιστηκαν π τ νομαρχιακ τυπογραφεο κατ παραγγελα το Α.Κ. Κλεπβσκι πο ταν ες τν εδικν ντολν το Μεγλου  Δοκα  Σεργου, δελφο το Ατοκρτορα Νικολου 2ου. Ομως μνο   συναγερμς πο σμαναν τ βιβλα το Σργιου Νελου γινε κουστς σ λα  τ σημεα το κσμου. Ηταν θλημα Θεο, στε πορεα το Σεργου Νελου κα  τς συζγου του  Ελνης ( ποα παρεπιμπτντως, γεννθηκε στν Ελλδα στν οκογνεια Ρσου πεσταλμνου) κα τς οκογνειας το Βασλειου Σμυρνβ κα τς  πειτα  μοναχς  Μαριμ  ν εναι δια.

Τ 1928 π. Βασλειος πληροφορθηκε, τι Σργιος Νελος κα σζυγς του, διωκμενοι π τν Σοβιετικ Κυβρνησι, δν χουν κατλυμα κα περιφρονται φιλοξενομενοι. Μσω το γαμβρο του Λβ ᾿Ορλβ - συζγου τς Μαρας ( ποος γραψε γρμμα στν Νελο),    π.  Βασλειος  κλεσε τ  ζευγρι στ σπτι του στ χωρι Κρουττς, που Σργιος  κα Ελνη φτασαν τ 1928.

Πρπει  ν  σημειωθε  τι  τ τλος τς δεκαετας το  1920, ταν περοδος κραδασμν γι τν Ρωσικ ᾿Ορθδοξη ᾿Εκκλησα. Τ 1927 κδθηκε γνωστ θλιβερ Διακρυξη το ᾿Αντιπροσπου  το  Τοποτηρητο  το  Πατριαρχικο  Θρνου  Μητροπολτη Σεργου, στν ποα διεκηρσσετο τι ο χαρς το θου Σοβιετικο Κρτους τρα εναι κα χαρς τς ᾿Ορθδοξης ᾿Εκκλησας κα ο ερες κα πιστο πο πλευαν μ τν θεϊσμ κα ντιθεϊσμ τν κομμουνιστν σαν χθρο τς ᾿Εκκλησας. Η διακρυξις ατ προεκλεσε σχσμα. Ο γνσιοι ᾿Ορθδοξοι Χριστιανο πο  δν  θελαν  ν  θσουν  τς ψυχς  τους  κτω  π  τν  ζυγ  το  Βελαρ,  πομακρνθηκαν π τν μητροπολτη Σργιο κα κατφυγαν  στς  Κατακμβες. (Ατ  τ  σχμα  τς "παρνομης"  γι  τ  Σοβιετικ  Κρτος  κα  τ  σεργιανιστικ   Πατριαρχεο Μσχας  θρησκευτικς  δραστηριτητος,  εναι  γνωστ  διεθνς  μ  τν  ρο "᾿Εκκλησα  Κατακομβν"). ᾿Επικεφαλς σημαντικο  μρους  τν Γνσιων ᾿Ορθδοξων Χριστιανν, πο γωνζονταν  κατ  τς πολιτικς  το Μητροπολτη Σργιου,   τθηκε   Μητροπολτης ᾿Ιωσφ  τς  Πετρουπλεως πο  ποκρυξε  τν  Σργιο.     Σντομα Μητροπολτης ᾿Ιωσφ  συνελφθη κα ρχισαν διξεις ναντον τν  λεγομνων "᾿Ιωσηφιτν". Ομως, πρχαν μοναχο  κα  Ιερες πο πισμως  μν δν εχαν δηλσει τν ποστασιοποησν τους π τν Μητροπολτη Σργιο, λλ δν τν μνημνευαν στν  Θεα Λειτουργα. Ατ ταν πωνομαζμενη μδα "μετσβσκαγια" τν Ιερων πο εχαν πνευματικ γτη τν ᾿Αλξιο Μτσεβ. Ενας π τος ερες πον μνημνευαν" ταν κα π. Βασλειος Σμυρνβ. Ατ ταν κατ κποιο τρπο κρυφ ντιπολτευση στν μητροπολτη Σργιο λγω   τν  μεγλης κλμακος διξεων σ ποιαδποτε νοιχτ διαφωνα μ τν πολιτικ του.

Πολλο δν κατανοοσαν τν οσα τν ν ξελξει γεγοντων. Ατο νμιζαν τι Μητροπολτης Σργιος πεδωκε ν διατηρση τν πσημη κκλησιαστικ ργνωση μσω τς συμφιλωσης μ τν ντθεη ξουσα. Ο σζυγος τς Μαρας Βασλιεβνας, Λβ ᾿Αλεξντροβιτς νκε σ᾿ ατος τος μφιταλαντευμενους νθρπους. Ατς γραψε πιστολ στν Σργιο Νελο στν ποα παρθεσε τν πορα του σχετικ μ τ να κκλησιαστικ πολιτικ το ᾿Αντιπροσπου  το  Τοποτηρητο το Πατριαρχικο θρνου Μητροπολτου Σεργου. Η πντησι το Σργιου Νελου σ᾿ ατν τν πιστολ εναι οσιαστικ Ομολογα τς Πστεως τν Γνησων ᾿Ορθοδξων Χριστιανν τς Ρωσας κα σημαντικ ντοκουμντο τς ποχς.

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΠΡΟΣΧΩΜΕΝ

Η ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ