ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥ ΤΟΛΜΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΥΕΙΝ ΤΟΝ ΟΡΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΝ ΝΙΚΑΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΕΙΣΗΣ

 ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΥΠΟ ΤΗΣ Α  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ,  ΕΙΣ ΗΜΕΡΑΝ ΣΑΒΒΑΤΟΝ, ΟΤΕ ΣΥΜΠΙΠΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟΝ ΦΑΣΚΑ,  ΗΤΟΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ, ΟΠΕΡ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (Α  ΟΙΚΟΥΜ.)

    Από τους Κανονες τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Τοπικῆς Συνόδου (η οποία συνεκληθη εις την Ἀντιοχεία τῆς Συρίας το ετος 341 μ.Χ., αντι σχολίου δια την απόφασιν να γινη εφετος η Αναστασις στις 9 το βραδυ, ημεραν Σαββατον, παραθετομεν εδω τόν Α Κανόνα. 
     
    ΚΑΝΩΝ Α
    ΤΗΣ ΕΝ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ (341)
     
    Πάντας τοὺς τολμῶντας παραλύειν τὸν ὅρον τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ συγκροτηθείσης ἐπὶ παρουσίᾳ τῆς εὐσεβείας τοῦ θεοφιλεστάτου βασιλέως Κωνσταντίνου, περὶ τῆς ἁγίας ἑορτῆς τοῦ σωτηριώδους Πάσχα, ἀκοινωνήτους καὶ ἀποβλήτους εἶναι τῆς ἐκκλησίας, εἰ ἐπιμένοιεν φιλονεικότερον ἐνιστάμενοι πρὸς τὰ καλῶς δεδογμένα, καὶ ταῦτα εἰρήσθω περὶ τῶν λαϊκῶν. Εἰ δέ τις τῶν προεστώτων τῆς ἐκκλησίας, ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, μετὰ τὸν ὅρον τοῦτον τολμήσειεν ἐπὶ διαστροφῇ τῶν λαῶν καὶ ταραχῇ τῶν ἐκκλησιῶν ἰδιάζειν, καὶ μετὰ τῶν Ἰουδαίων ἐπιτελεῖν τὸ Πάσχα· τοῦτον ἡ ἁγία σύνοδος ἐντεῦθεν ἤδη ἀλλότριον ἔκρινε τῆς ἐκκλησίας, ὡς οὐ μόνον ἑαυτῷ ἁμαρτίας ἐπισωρεύοντα, ἀλλὰ πολλοῖς διαφθορᾶς καὶ διαστροφῆς γινόμενον αἴτιον· καὶ οὐ μόνον τοὺς τοιούτους καθαιρεῖ τῆς λειτουργίας, ἀλλὰ καὶ τοὺς τολμῶντας τούτοις κοινωνεῖν μετὰ τὴν καθαίρεσιν. Τοὺς δὲ καθαιρεθέντας ἀποστερεῖσθαι καὶ τῆς ἔξωθεν τιμῆς, ἧς ὁ ἅγιος Κανὼν καὶ τὸ τοῦ Θεοῦ ἱερατεῖον μετείληφεν.

    Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
    Ας μη ξεχναμε πώς συζητειται εντονως τελευταια καί ο ενδεχόμενος συνεορτασμός του Πάσχα, μετα των Παπικων, δια τον οποίον τό Πατριαρχειο της Μόσχας εδηλωσε οτι δεν συμφωνει.


  • Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
    Ο θεολόγος Β. Χαραλάμπους, εγραψε σε αρθρο του, οτι "η κοινη Πίστη καθορίζει τον πραγματικό συνεορτασμό του Πάσχα" καί εξηγει οτι: "Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την Παπική ‘’πρωτοβουλία’’, για ‘’συνεορτασμό’’ του Πάσχα με τους αιρετικούς Παπικούς και Προτεστάντες. Το επιχείρημα των Παπικών για συνεορτασμό του Πάσχα, εδράζεται στην σκοπίμως καλουμένη ‘’κοινή μαρτυρία’’. Είναι παντελώς λανθασμένη η αναφορά της ‘’κοινής μαρτυρίας’’, καθότι η ‘’κοινή μαρτυρία’’ προϋποθέτει την κοινή Πίστη. Δεν συντρέχει κανείς λόγος ‘’συνεορτασμού’’ του Πάσχα με τους αιρετικούς Παπικούς και Προτεστάντες. Ποτέ στην Εκκλησιαστική Ιστορία δεν έγινε προσπάθεια συνεορτασμού εορτής με αιρετικούς..." Καί συνεχιζει πιό κατω: "Αυτό που πρέπει να επιζητείται από την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ο πραγματικός συνεορτασμός του Πάσχα, με την επιστροφή των αιρετικών Παπικών και Προτεσταντών στην Μία Αγία Εκκλησία. Η προσπάθεια είναι να συνεορτάσομε πραγματικά και όχι να δοθεί μια κοινή ημερομηνία". Καί εμείς προσθετουμε οτι πρεπει νά εορταζουμε τό Πάσχα, οπως το καθωρισε η Α Οικουμενική Συνοδος με τόν Πασχαλιο Κανόνα ...

  • Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

  • Απάντηση
  • 2 εβδ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ