ΔΕΝ ΩΡΘΟΔΟΞΗΣΑΝ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟ 1971

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ: 1) Η διατυπωσις εις τα Πρακτικα της Ιερας Συνοδου του 1981, καθ ην δηθεν οι Ρωσοι εν ετει 1971 ωρθοδοξησαν, ητοι απεδεχθησαν την Ομολογιαν - Εκκλησιολογιαν της Γνησιας Ορθοδοξου Εκκλησιας, καί δια τουτο εδεχθημεν συγχωρητικην ευχην καί τουτο πρός χαριν καί δια την ενωσιν των Φλωρινικων, δεν ηταν η Ομολογια των Αρχιερεων που συνεκροτησαν εκείνην την Συνοδον (του 1981), αλλά του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζιδη. 2) Πραγματι, ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης δια πρωτην φοραν εις την Συνοδον εκείνην του 1981, υπεστηριξε, μετ επιμονης, μάλιστα, καί επιμενει ακόμη μεχρι σημερον, συμπαρασυρας μετα το 2015 καί τον Σεβ/τον Αμφιλόχιον, οτι οι Ρωσοι το 1971 ωρθοδοξησαν, καί απεδεχθησαν την Ομολογιαν - Εκκλησιολογιαν μας δια τουτο οι ημετεροι Αρχιερεις καί εις Αμερικην καί εις Ελλάδα εδεχθησαν μίαν απλήν συγχωρητικην ευχην, (καί ουχι χειροθεσιαν) και τουτο δια την ενωσιν μετα των Φλωρινικων, θεσιν δια την οποιαν διεφωνησα καί κατεθεσα την διαφωνιαν μου εις τα Πρακτικα. Σημειωτεον οτι μετα την διαφωνιαν μου αυτην η Ιερα Συνοδος ανεθεσε εις Επιτροπην υπό τον τοτε Μεσσηνιας Γρηγοριον να εξεταση βαθυτερον το θεμα. Αλλ η Επιτροπη αυτη ουδεποτε συνεδριασε καί ουδεποτε ελειτουργησε ως Επιτροπη. Ειναι χαρακτηριστικόν οτι οταν το θεμα τουτο ελαβε νεας διαστασεις με την επιμονην του Ελευθεριου, οτι "οποιος Αρχιερευς δεν δεχεται οτι υπό την προυπόθεσιν οτι ωρθοδοξησαν οι Ρωσοι εδεχθημεν την συγχωρητικην ευχην, καί πρός χαριν των Φλωρινικων χανει την Αρχιερωσυνην του, διο καί επιστρεφων γινεται δεκτος μόνον ως Μοναχος", την οποίαν θεσιν ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος, εκων ακων, εκανε σημαια καί λαβαρο καί ομολογιαν, ητοι ψευδοομολογιαν, εις την εναντιον μου μετα το 2015 καί εις την εναντιον της ενωσεως επίθεσιν. Επίσης ειναι χαρακτηριστικον, οτι ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος, ενωπιον της Συνοδου ητο θιασωτης του διαλόγου και της ενωσεως, οχι ομως καί οταν ητο παρων ο κ. Γκουτζιδης. Μαλιστα εις τας πρός εμε αποσταλείσας επιστολας, με καταδικαζει ως πεπτωκότα, διοτι δεν αποδεχομαι αυτην την θεσιν του Ελευθεριου Γκουτζιδη, τον οποιον μαλιστα θεωρει σωτηρα της Εκκλησιας, δι αυτην ακριβως την θεσιν.... Εαν ποτε επανασυσταθει αυτη η Επιτροπη καί εξετασει τα θεματα αυτα θα πρεπει να αναζητησει καί τα βαθυτερα αιτια αυτης της ολοκληρωτικης εξαρτησεως του Σεβ/του Αμφιλοχίου υπό τον θεολόγον Ελευθεριον Γκουτζιδην καί της αρνησεως του για διαλογον. Γνωσεσθε την αλήθεια καί η αληθεια ελευθερωσει υμας. 3) Θα ειχε λυθει το θεμα, εάν μετα το 2015 εις την προσπαθειαν μου να επανασυγκροτηθει η Επιτροπη δεν υπηρχαν αντιδρασεις από το οικογενειακον περιβαλλον του θεολόγου οτι "ο Κηρυκος θελει να τα ριξη ολα του 1971 στον κ. Γκουτζιδη"... 4) Η αληθεια για το 1971 ειναι μία καί μοναδικη. Οτι οι Ρωσοι της Διασπορας δεν ωρθοδοξησαν το 1971, ητοι παρεμειναν εις την κακοδοξιαν καί μετα την Εκθεσιν της Πϊστεως μας, την οποίαν ουτε εξητασαν, ουτε απεδεχθησαν, καί επομενως ο,τι εκαναν ειναι ακυρον καί ως μη γενομενον λογιζεται ...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ