ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΕΝΑ ΘΕΟΝ (ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΧ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ)
Από Χαριλαος Στουραιτης
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΧ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ
29 Φεβρουαρίου στις 10:03 π.μ. ·
ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΛΑΡΙΣΗΣ & ΤΥΡΝΑΒΟΥ
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ 9 –Τ.Κ. 41334 ΛΑΡΙΣΑ
ΤΗΛ. 24950 42020 & 2410 613651
Email: mitropolilarisis@gmail.com
Α.Π. 111/203 Ἐν Λαρίση τῆ 8/21-10-2019
ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΕΝΑ ΘΕΟΝ
Οἱ Ὀρθόδοι Χριστιανοί ὐμνολογοῦμεν, δοξολογοῦμεν καί παρακαλοῦμεν τόν Θεόν ἀπ’ εὐθυνόμενοι πρός Αὐτόν εἰς ἑνικόν ἀριθμόν, ἤτοι, «Πάτερ ἡμῶν» καί «ἐλεησόν με ὁ Θεός» καί «αἱ χεῖρες σου ἐποίησάν με καί ἔπλασάν με» κ.λπ. καθ’ ὅτι Οὗτος εἶναι Ἕνας καί Μοναδικός.
Ἐπισημαίνομεν τοῦτο, διότι ἡ προερχομένη ἀπό τήν αἱρετικήν Δύσιν «εἰκών» τῆς ἁγίας Τριάδος, ἀσχέτως ἐάν παρεισέφρησε πρό πολλῶν ἐτῶν εἰς τάς συνηθείας τοῦ ἐν αἰχμαλωσία καί ἐν ἁγνοία εὑρισκομένου χριστιανικοῦ κόσμου, δέν παύει νά εἶναι ἀπηγορευμένη ἀπό τήν Ὀρθοδοξίαν καί ἀπό τήν Ζ΄ Οἰκουμενική Σύνοδον. Αὕτη, ἀπό τῆς παρεισφρήσεώς της εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἀνατολήν, ἐτεχνουργεῖτο κατά τόν ἀναγεννησιακόν ἰταλικόν τρόπον, ὅπως ἄλλως τε καί ὅλη ἡ τῆς Δύσεως τεχνοτροποία. Ἀργότερον ὅταν οἱ ἁγιογράφοι ἀντελήφθησαν τήν ἀπάτην καί βλασφημίαν τῆς κοσμικῆς καί σαρκικῆς εἰκονίσεως τῶν ἁγίων προσώπων, ἀντικατέστησαν τήν ἰταλικήν τεχνοτροποίαν μέ τήν παραδοσιακήν καί πνευματικήν, ἄλλως βυζαντινήν. Οὕτω κατεσκεύασαν καί τήν λεγομένην τῆς ἁγίας Τριάδος εἰκόνα κατά τήν βυζαντινήν τεχνοτροποίαν, διά νά φαίνεται ὡς ἀρχαία καί οὕτω γίνη δεκτή ἀπό ὅλους τούς πιστούς ὡς ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ!
Πρέπει νά γνωρίζωμεν καλῶς οἱ Ὀρθόδοξοι πώς ὅ,τι προέρχεται ἀπό τήν Δύσιν ἔχει συστηματικῶς δόλιον καί πονηρόν σκοπόν πρός παραπλάνησιν, ὅπως καί μέ τό Γρηγοριανόν ἰταλικόν νέον ἡμερολόγιον, τό ὁποῖον στηρίζεται ὅλον εἰς τό ψεῦδος καί τήν ἀπάτην, προωθήθη δέ ὡς τέλειον καί ἀληθινόν εἰς ὅλον τόν περίγειον κόσμον, πρός δόξαν καί τιμήν τῶν Παπῶν τῆς Δύσεως. Ἡ λεγομένη εἰκών τῆς ἁγίας Τριάδος, δέν εἶναι, οὔτε ἐπιτρέπεται νά λέγεται εἰκών, διότι αὕτη, πρῶτον δέν ἔχει πρωτότυπον, καί εἰκών πού δέν ἔχει πρωτότυπον εἶναι κατά φαντασίαν καί «εἰδωλική ποίησις». Δέυτερον, εἰς οὐδέν σημεῖον τῆς ἁγίας Γραφῆς διδάσκεται ἡ μαρτυρεῖται τοιαύτη σύνθεσις τῶν τριῶν προσώπων τῆς εἰκόνος, καθώς τεκμηριοῦται τό πραγματικό γεγονός τῆς φιλοξενίας τοῦ Πατριάρχου Ἀβραάμ. Ἑπομένως αὕτη διδάσκει εἰδωλολατρείαν – πολυθεΐαν!
Καί οἱ μέν χριστιανοί, οἱ δεχθέντες ταύτην ἐν ἁγνοία εὑρισκομένοι, δέν εἶχον ἁμαρτία. Τί γίνεται ὅμως μέ τούς ἔχοντας γνῶσιν περί αὐτῆς ἀπό ἐπίσημα δημοσιεύματα καί φυλλάδια καί ἐπιμένοντας εἰς τήν «ὀρθοδοξίαν» της; Οὗτοι ὄχι μόνον τήν δέχονται ἀσυζητητί ἀλλά πρός ὑποστήριξίν της παρερμήνευσαν πολλά ἁγιογραφικά κείμενα, καί κρατοῦν καί διαιωνίζουν τό διαβολικό σχίσμα ἄλυτον ὁμοῦ μέ τά μίση καί κακίας ἀνάμεσα εἰς τούς πιστούς πρός χάριν της!! Ἑπομένως οἱ Γ.Ο.Χ. πιστεύουν εἰς τήν νέαν Ἰταλικήν πολυθεΐαν!!
Ἡ εἰκών αὕτη, ὄχι μόνον δέν εἶναι οὔτε ὀνομάζεται εἰκών, ὡς ἀνωτέρω, ἀλλά πλέον διδάσκει καί κηρύττει: Πρῶτον, τριθεΐαν καί πολυθεΐαν, διότι ἡ Ἁγία Τριάς, ὁ Θεός εἶναι ὁμοούσιος καί ὄχι ἑτερούσιος, εἶναι ἀχώριστα τά Θεῖα Πρόσωπα καί ὄχι χωρισμένα, ὅπωςφάινονται εἰς τήν εἰκόνα. Εἶναι ἀπρόσιτος ἀπό ἀνθρώπινον νοῦν. Εἶναι ἰσότιμα τά πρόσωπα καί ὁμοδύναμα, καί παντοδύναμα, καί ἀκατάληπτα, καί ἀνερμήτευτα, εἶναι καί τά τρία Πρόσωπα ὀμοῦ καί ἡνωμένα μεταξύ των εἷς Θεός. Χωρισμένα τά τρία Θεία Πρόσωπα ὅπως φαίνονται εἰς τήν εἰκόνα δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά τρεῖς ξεχωρισταί ὑπάρξεις, ἕνας γέρων, ἕνας νέος καί μία περιστερά.
Ὁ ἅγιος καί θαυματουργός Σπυρίδων εἰς τήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδον, ὡς γνωστόν θαυματουργικῶς διέλυσεν τήν κεραμίδα εἰς τά ὑλικά ἐκ τῶν ὁποίων ἦτο καμωμένη, εἰς τό χῶμα, τό ὕδωρ καί τό πῦρ. Τά τρία συστατικά τῆς κεραμίδος ἡνωμένα αποτελοῦν τήν κεραμίδα, ξεχωριστά εἶναι ἁπλῶς, χῶμα, ὕδωρ καί πῦρ. Οὕτω ὁ ἅγιος Σπυρίδων ἀπέδειξεν ὅτι τά τρία Θεία Πρόσωπα ἡνωμένα εἶναι ὁ Θεός, καί χωρισμένα καί ἄνισα καί ἑτερούσια εἶναι ἁπλῶς εἷς γέρων καί εἷς νέος ἄνθρωπος καί μία ἁπλῆ περιστερά. Ὅμως, ἀφοῦ ἡ εἰκών ἐπιγράφεται «ἁγία Τριάς» ἄρα τρεῖς Θεοί. Δεύτερον, διδάσκει καί κηρύττει τό ἄθεον δόγμα τοῦ αἱρεσιάρχου Ἀρείου, ὅτι ὁ Θεός Πατήρ εἶναι μεγαλύτερος καί ἀρχαιότερος ἀπό τόν Υἱόν, τόν ὁποῖον οἱ Δυτικοί τόν θέλουν μέ λευκάς τρίχας πρός ἀπόδειξιν τῆς αἱρέσεως. Τρίτον, διδάσκει τήν μεγίστην αἵρεσιν τοῦ Νεστορίου, ὁ ὁποῖος ἐκήρυττε καί κατεσκανδάλιζεν τόν κόσμον, ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι Θεός, ἀλλά μόνον ἄνθρωπος, ὅπως τόν ἐπίστευον οἱ Ἰουδαῖοι, ὅτι ὁ Χριστός εἶναι υἱός τῆς Μαρίας καί τοῦ Ἰωσήφ, καί ὡς ἐκ τούτου ἐκάλει τήν Μητέρα του Χριστοτόκον καί ὄχι Θεοτόκον.Τέταρτον, διδάσκει μετά πολλῆς τῆς παρρησίας τό ἄθεον δόγμα τῶν Παπῶν τῆς Δύσεως ἀπό τούς ὁποίους προῆλθεν ἡ εἰκών, ὅτι τό ἅγιον Πνεῦμα ἐκπορεύεται καί ἐκ τοῦ Υἱοῦ!! Διδάσκει οὕτω δύο ἀρχάς, δύο ἐκπορευτάς τοῦ ἑνός ἁγίου Πνεύματος, δύο Θεούς. Οἱ εἰκονιζόμενοι ἐν αὐτῆ, δύο ἄνδρες μέ φωτοστέφανον, ἕνας γέρων εἰς ἡλικίαν καί ὁ ἕτερος νεώτερος καθήμενοι εἰς δύο θρόνους καί ἄνωθεν τούτων ἡ περιστερά μέ φωτοστέφανον καί αὕτη, τήν ὁποίαν ἐκπέμπουν οἱ δύο θεοί ὡς τόν τρίτον Θεόν, ἤ εἰς τό τρίτον πρόσωπον τῆς «ἁγίας Τριάδος»!! Συγχώρησέ μας Κύριε!
Ἰδού λοιπόν πῶς, οἱ ἄθεοι ζωγράφοι τῆς Δύσεως μέ μαεστρίαν ἐπανέφεραν εἰς τόν κόσμον νέαν εἰδωλολατρείαν καί πολυθεΐαν καί μέ χριστιανικά περιεχόμενα καί ὀνόματα!! Μέ τάς ἀνωτέρω φοβεράς βλασφημίας πού περιέχει ἐνδεικτικῶς ἡ εἰκών τῆς «ἁγίας Τριάδος» τῶν Δυτικῶν, τί λέγουν οἱ Ὀρθόδοξοι καί δή οἱ Γ.Ο.Χ. οἱ ὁποῖοι τήν ὑποστηρίζουν μέ φανατισμόν, παρερμήνευσαν πολλά ἁγιογραφικά κείμενα πρός ὑποστήριξίν της καί διαιωνίζουν τό σχῖσμα μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων μέ ὅλας τάς κακίας καί μίση;
Τί λέγει ἡ «σύνοδος» τῶν Νικολαϊτῶν – Στεφανιτῶν, οἱ ὁποῖοι τήν ἀποδέχονται, καί τί ἡ «σύνοδος» τῶν καθηρημένων ὑπό τῶν Νικολαϊτῶν καί ἀποσχηματισμένων Μεσογαίας Κηρύκου καί λοιπῶν, μέ τάς «Κοινάς ὁμολογίας», μέ τούς «Τόμους Ἑνώσεως» μέ τά «συλλείτουργα» μεθ’ ὅλων τῶν καθηρημένων; Εἶναι ὀρθόδοξος καί παραδοσιακή λέγουν, διότι ἐπροσκυνήθη πρό πολλῶν ἐτῶν καί ὑπό πολλῶν πιστῶν ὡς καί τοῦ ἁγίου Πατρός Βρεσθένης Ματθαίου, καί δέν πρέπει ἐπουδενί νά τήν ἀπομακρύνωμεν. Ἰδού αὐτολεξεῖ ἡ σχετική ἀναφορά των: «Δηλοῦμεν δέ ὅτι ὅλας τάς ἱεράς εἰκόνας τάς ὁποίας ἠ παράδοσις τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἔχει δεχθεῖ καί χρησιμοποιεῖ, σεβώμεθα καί ἀσπαζώμεθα, ὅπως ἔπραττον καί οἱ πρό ἡμῶν πατέρες καί ἀείμνηστοι προκάτοχοι ἡμῶν …» (Τόμος Ἑνώσεως, σελ. 11).
Ἐπανατονίζομεν δέ ὅτι ἡ ἐν λόγω παπικοαιρετική σύνθεσις οὐδέποτε ἀπετέλεσεν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (ἡ ὁποία οὔτε ἀποδέχεται οὔτε παραδίδει ἑτερεδιδασκαλίας καί ξένα πρός τήν τεκμηριωμένως ὀρθόδοξον διδασκαλία), ἀλλά, εἰς χαλεπούς καιρούς τεχνηέντως παρεισέφρησεν εἰς τά συνηθείας τῶν χειμαζομένων καί ἐν ἀγνοία εὑρισκομένων πιστῶν. Δηλαδή εἰς τά ἐσχάτας ταυτας ἡμέρας, ὅπου ὁ διάβολος ἐπανέφερε τήν νέαν εἰδωλολατρείαν, θά πρέπει ὁλίγον κατ’ ὁλίγον νά γίνη ἀποδεκτή ὡς Ὀρθόδοξος καί χριστιανική ἡ εἰκών αὕτη.Μή χειρότερα!!
Μέ ἀγάπην Χριστοῦ
Ὁ ἐν Ἐπισκόποις ἐλάχιστος
+ Ὁ Λαρίσης καί Τυρνάβου
Ἀμφιλόχιος
Asimenia Padi και Georgia Iliopoulou
Σχόλια
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
ΠΑΡΑΘΕΤΟΜΕΝ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΧ ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΥΡΝΑΒΟΥ κ. ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ
.... Τί λέγει ἡ «σύνοδος» τῶν Νικολαϊτῶν – Στεφανιτῶν, οἱ ὁποῖοι τήν ἀποδέχονται, καί τί ἡ «σύνοδος» τῶν καθηρημένων ὑπό τῶν Νικολαϊτῶν καί ἀποσχηματισμένων Μεσογαίας Κηρύκου καί λοιπῶν, μέ τάς «Κοινάς ὁμολογίας», μέ τούς «Τόμους Ἑνώσεως» μέ τά «συλλείτουργα» μεθ’ ὅλων τῶν καθηρημένων; Εἶναι ὀρθόδοξος καί παραδοσιακή λέγουν, διότι ἐπροσκυνήθη πρό πολλῶν ἐτῶν καί ὑπό πολλῶν πιστῶν ὡς καί τοῦ ἁγίου Πατρός Βρεσθένης Ματθαίου, καί δέν πρέπει ἐπουδενί νά τήν ἀπομακρύνωμεν. Ἰδού αὐτολεξεῖ ἡ σχετική ἀναφορά των: «Δηλοῦμεν δέ ὅτι ὅλας τάς ἱεράς εἰκόνας τάς ὁποίας ἠ παράδοσις τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἔχει δεχθεῖ καί χρησιμοποιεῖ, σεβώμεθα καί ἀσπαζώμεθα, ὅπως ἔπραττον καί οἱ πρό ἡμῶν πατέρες καί ἀείμνηστοι προκάτοχοι ἡμῶν …» (Τόμος Ἑνώσεως, σελ. 11). Ἐπανατονίζομεν δέ ὅτι ἡ ἐν λόγω παπικοαιρετική σύνθεσις οὐδέποτε ἀπετέλεσεν παράδοσιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (ἡ ὁποία οὔτε ἀποδέχεται οὔτε παραδίδει ἑτερεδιδασκαλίας καί ξένα πρός τήν τεκμηριωμένως ὀρθόδοξον διδασκαλία), ἀλλά, εἰς χαλεπούς καιρούς τεχνηέντως παρεισέφρησεν εἰς τά συνηθείας τῶν χειμαζομένων καί ἐν ἀγνοία εὑρισκομένων πιστῶν.
Δηλαδή εἰς τά ἐσχάτας ταυτας ἡμέρας, ὅπου ὁ διάβολος ἐπανέφερε τήν νέαν εἰδωλολατρείαν, θά πρέπει ὁλίγον κατ’ ὁλίγον νά γίνη ἀποδεκτή ὡς Ὀρθόδοξος καί χριστιανική ἡ εἰκών αὕτη. Μή χειρότερα!!Μέ ἀγάπην Χριστοῦ Ὁ ἐν Ἐπισκόποις ἐλάχιστος + Ὁ Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἀμφιλόχιος
Παραθετομεν επίσης καί τινα σχολια.
Χαριλαος Στουραιτης.
Σε σας απευθύνονται,΄΄δέσποτα΄΄Εσείς υπογράψατε Πρακτικά και ΄΄Τόμο Ενώσεως΄΄,που εμπεριέχουν όλες τις καταδικασμένες αιρέσεις των αιώνων.Εσείς αρνηθήκατε την Εκκλησία ,μετατρέποντάς την σε ΄΄πλευρά΄΄.Εσείς δεχθήκατε να κριθείτε υπό των δύο σχισματικών και αιρετικών Παχωμίου Ευσταθίου,όπως οι εικονομάχοι υπό της Ζ΄Οικουμενικής Σύνοδου.Εσείς αναγνωρίσατε τους υπαίτιους τους σχίσματος του 2005 ως ΄΄μακαριστούς΄΄Εσείς αναγνωρίσατε Ορθοδοξία στους Ρώσσους της Διασποράς .Εσείς κάνατε ΄΄αρχιεπίσκοπο΄΄τον ενθρονιστή του αιρετικού και παρανόμου Νικολάου και εκείνον που πήρε την υπογραφή του από την καθαίρεση του Καλλίστου.Εσείς αποδεχθήκατε ότι κάνατε το σχίσμα το 2005. Εσείς... Εσείς... Εσείς... Όσο πιό γρήγορα τα κατανοήσετε ,τόσο το καλύτερο για σας. Εάν επιθυμείτε βοήθεια, είμαστε στην διάθεσή σας. Χωρίς τις παρεμβάσεις και την συμμετοχή αδαών περί των δογμάτων.
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Σεβασμιωτατε αγιε αδελφε και συλλειτουργε, Λαρισης κ. Αμφιλόχιε. Εάν ειχατε δεχθει, εστω καί μίαν φοράν, την προσωπικην μου προσκλησιν, να συναντηθωμεν, εστω καί μετα την ενωσιν της 27 Ιανουαριου 2019, νομίζω δεν θα εφθανατε εις το απαραδεκτο σημειο, νά διατυπωνατε επιλεκτικα καί "γυμνη τη κεφαλη" τα ανωτερω εξωφθαλμως διαστροφικα, οσον αφορα την ὁμολογιαν μου περί των Ιερων Εικονων κλπ. Σημερα με την εισοδον μας εις την Καθαραν Εβδομαδα, ηθελα νά ζητησω την συγγνωμην καί νά σας ευχηθω καλόν σταδιο καί καλήν Τεσσαρακοστην, οπως εκαμνα πάντοτε, οτε "ουκ ησαν μεταξυ ημων σχισματα", καί νά σας υπενθυμισω, οτι η δικαιοσυνη καί η αλήθεια απαιτουν να ανακαλεσετε τα ανωτερω, αλλως να ελθετε νά τα συζητησωμεν...
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Από την στιγμη που αποφαινεσαι ex cathedra Χαριλαε, καί ως παντογνωστης, καί θεωρεις τους αλλους αδαεις περί των δογματων, μονο με ενα διαλογο εν αγαπη καί αληθεια, αλλά καί εν ταπεινωσει καί ειλικρινεια, θα μπορουσαμε να συνεννοηθουμε ...
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Κυτταξτε ποσο μεγαλη παρερμηνεια καί διαστροφη καμνουν οι εναντιουμενοι εις την ενωσιν της 27 Ιανουαριου 2019 αδελφοι μας. Κατ αρχην παραλείπουν τα οσα γραφουμε για την δογματικη διδασκαλια της Ζ Οικουμενικης Συνοδου περί των Ιερων Εικονων, ητοι το Συνοδικόν. Επίσης το κείμενο πού επιλεκτικα παρουσιαζουν δεν το ερμηνευουν σωστα. Εμεις γραφουμε, οτι δεχομεθα ολες τις εικόνες πού δεχθηκε η παραδοσις της Ορθοδοξου Εκκλησίας καί αυτοι μας κατηγορουν οτι θεωρουμε παραδοσι της Ορθοδοξου Εκκλησίας και τις παπικες Εικονες. Καταλάβατε την παρερμηνεια καί την διαστροφη; Καί πάνω σ αυτη την διαστροφη στηριζουν ολα οσα αιρετικα μας αποδίδουν για τις Εικονες.
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων
Ο Σεβασμιωτατος αγιος Λαρισης κ. Αμφιλοχιος γραφει στην ανωτερω Εγκυκλιο του καί το εξης τραγελαφικο: "Η «σύνοδος» τῶν καθηρημένων ὑπό τῶν Νικολαϊτῶν καί ἀποσχηματισμένων Μεσογαίας Κηρύκου καί λοιπών ..... Με αυτο, ομως, που γραφει δεχεται οτι η ταπεινοτης μου ειμαι "καθηρημενος" καί "αποσχηματισμενος" υπό των Νικολαιτων. Τοτε πρέπει νά δεχθη πώς "καθηρημενος" καί "αποσχηματισμενος" ειναι καί ο ιδιος, αφου χειροτονηθηκε από εμενα τον "καθηρημενο" καί "αποσχηματισμενο" με απόφασιν βεβαιως ολων των Αρχιερεων της Πανορθοδοξου Συνοδου.Θα δημοσιευσω τις απαντησεις στις ψευδο "καθαιρεσεις" μου καί τους ψευδο "αποσχηματισμους" μου υπό των Νικολαιτων, καί ελπίζω να καταλαβη ο Σεβασμιωτατος πόσω εξω επεσε καί σ αυτο το θεμα. Εκτος καί αν του το εγραψαν αλλοι καί δεν το επρόσεξε.
ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Άγιες Τεσσαράκοντα Παρθένες (1η Σεπτεμβρίου) Αδαμαντίνη, Αθηνά, Ακριβή, Αντιγόνη, Αριβοία, Ασπασία, Αφροδίτη, Διόνη, Δωδώνη, Ελπινίκη, Ερασμία, Ερατώ, Ερμηνεία, Ευτέρπη, Θάλεια, Θεανώ, Θεανόη, Θεόνυμφη, Θεοφάνη, Καλλιρρόη, Καλλίστη, Κλειώ, Κλεονίκη, Κλεοπάτρα, Κοραλλία, Λάμπρω, Μαργαρίτα, Μαριάνθη, Μελπομένη, Μόσχω, Ουρανία, Πανδώρα, Πηνελόπη, Πολύμνια, Πολυνίκη, Σαπφώ, Τερψιχόρη, Τρωάς, Χάϊδω και Χαρίκλεια Οι Άγιες αυτές γυναίκες έζησαν την εποχή του βασιλέως Λικινίου στην Αδριανούπολη της Θράκης. Ο ηγεμών της περιοχής Βάβδος (περί το 305 μ.Χ.) τις συνέλαβε ως χριστιανές και τις προέτρεπε να προσκυνήσουν τα είδωλα. Η Κελσίνα, μία εξ αυτών και η πρώτη της πόλεως, μετά τη θαρραλέα ομολογία της πίστεώς της τις εσύναξε όλες στην οικία της μαζί με τον διδάσκαλό τους, διάκονο Άγιο Αμμούν, για να ενισχυθούν προς το μαρτύριο. Ο Αμμούν πήρε το χαρτί με τα ονόματά τους και τα διάβασε δυνατά ένα-ένα. Ύστερα είπε: «Αγωνισθήτε υπέρ του Χριστού δια του μαρτυρίου, διότι έτσι θα
Σεβασμιώτατε Κήρυκε ευχαριστώ εσάς, εσάς, εσάς που παρουσιάζεται όλες τας πλευράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε μαθαίνουμε κι εμείς
και έτσι λιγοστεύουν οι της πίστης αδαείς.
Θανάσης Καραγεωργίου