ΣΙΩΠΗ, ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΙΣ
ΠΡΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ
ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ''ΣΙΩΠΗΛΗΣ'' ΘΕΛΗΣΕΩΣ
(Η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί).
ΘΕΜΑ: ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ
'' Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος δεν πολυενδιαφέρεται για τα πνευματικά και μάλιστα για τα δογματικά θέματα, που αποτελούν το θεμέλιο και την πηγή της πνευματικής ζωής και της σωτηρίας'' (Στέργιος Ν. Σάκκος***,ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης). [ http://kirykos.livejournal.com/288595.htm ].
Στις 20 Ιουλίου 2016, ο Καθηγητής Δογματικής του Α.Π.Θ, κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης σε
επιστολή προς την ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία και κοινοποίησε και σε όλους τους Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, καταθέτει μια σύντομη αλλά ''περιεκτική αποτίμηση'' της <<Αγίας και Μεγάλης Συνόδου>>. Σ' αυτήν γράφει εξ αρχής: << Σας παρακαλώ, να κάνετε τον κόπο να την μελετήσετε, επειδή πιστεύω, ότι θα μπορούσε να βοηθήσει, κάπως, στην υπεύθυνη συζήτηση που θα γίνει στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας, όταν αυτή συνέλθει >>.
Τελικά θα περιμένουμε να μας πει η Ιερά Σύνοδος;
Σε χτεσινό άρθρο γράψαμε σχετικά: Δεν μας φτάνει η ''πολιτική'' σιωπή μας, έχουμε να παλέψουμε και με την ''θρησκευτική'' μας ατολμία ή καλύτερα αδιαφορία! Για τον κ.Ιερώνυμο τον αρχιεπίσκοπό μας που έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την απόφασή 80+ έναν Επισκόπων(και του ιδίου!), μια απόφαση που πήραν ''εν Συνόδο'', και ''εν Αγίω Πνεύματι'' όλοι μαζί ( οι Ιεράρχες μας) λίγο μετά το Πάσχα... δεν μας πέφτει λόγος... να μην το σχολιάσουμε; Ό,τι αποφάσισαν όλοι μαζί για τα ονομαστήρια του "Κειμένου'' (περί ονομασίας των άλλων ομολογιών) και τελικά άλλα έπραξαν (στην Κρήτη) κάτω από την πίεση του ''Σκληρού μας''... να μην πούμε τίποτα;
-Τελικά να περιμένουμε να μας πει η Ιερά Σύνοδος μας (όπως είπε ένας Αρχιερατικός υπεύθυνος μάλιστα και επί των αιρέσεων) γιατί ''πρόδωσε'' ή καλύτερα γιατί αρνήθηκε την Συνοδικότητά της εκεί στην Κρήτη....... Ας είναι ευλογημένο, να περιμένουμε να γκρεμίσουν κάθε φράκτη κι έπειτα να τρέχουμε... ας αφήσουμε τέλος να βγάζουν οι αιρετικοί ένα ένα τα τούβλα, όπως έλεγε ο π. Παΐσιος και εμείς με λίγη λάσπη να μην κλείσουμε... παρά μόνο το στόμα μας! >> [ http://ptolemaidalive.blogspot.gr/2016/07/blog-post_24.html ].
Αυτά γράφαμε χτες αλλά και τι άλλο μπορούμε να κάνουμε σήμερα αδελφοί μου, εμείς οι απλοί άνθρωποι; Ευτυχώς όμως κάποιοι είναι ικανοί και ειδικοί να μιλήσουν και να εκφράσουν και τα δικά μας δίκαια συνειδησιακά συναισθήματα! Αυτό όμως δεν φτάνει. Έχουν και αυτοί οι άνθρωποι την δική μας ανάγκη, χρειάζονται και αυτοί την υποστήριξη μας, προϋπόθεση της οποίας βέβαια είναι η <<ειρήνη>> και η <<ενότητά>> μας. Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ! ΔΗΛΑΔΗ, ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ!
Επιστολή στους Ιεράρχες - Αποτίμηση "Συνόδου" της Κρήτης από τον καθηγητή κ. Τσελεγγίδη
Η αποτίμηση του κ. Τσελεγγίδη κινήθηκε σε δύο επίπεδα, και όπως ο ίδιος θα μας πει: << Το πρώτο επίπεδο αφορά την αποτίμησή, ως προς το τυπικό και Κανονικό μέρος της Συνόδου, ενώ το δεύτερο επίπεδο αφορά την αποτίμηση ως προς το ουσιαστικό μέρος της Συνόδου>>.
Το τυπικό και Κανονικό μέρος της Συνόδου
Σε πρώτο χρόνο, ο Καθηγητής γράφει: << Ως προς την εκκλησιαστική τυπικότητα και Κανονικότητά της, η λεγομένη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος» -θεολογικά κρινόμενη- δεν είναι «Αγία», κατά κυριολεξία. Και τούτο, επειδή δεν είναι «επομένη τοις αγίοις Πατράσι», ούτε τυπικώς ούτε ουσιαστικώς, όπως θα γίνει φανερό με όσα θα πούμε στη συνέχεια. Δεν είναι όμως και «Μεγάλη», όχι μόνον επειδή δεν ήταν παρούσες όλες οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, αλλά κυρίως, γιατί ήταν σε αυτήν πολύ μικρή και επιλεγμένη η αντιπροσώπευσή τους από τους κατά τόπους Αρχιερείς. Το σημαντικότερο, όμως, εν προκειμένῳ είναι, ότι η «Σύναξη» αυτή των Αρχιερέων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί -με αυστηρά θεολογικά κριτήρια- ούτε καν ως μία Τοπική Σύνοδος. Πρόκειται, μάλλον, για μια ιδιότυπη, διηυρυμένη, «Προσυνοδική Διάσκεψη Αρχιερέων» με δέκα Προκαθημένους, ή για ένα «Συνέδριο» δέκα συγκεκριμένων Αυτοκεφάλων Εκκλησιῶν, οι οποίες.... αντιπροσωπεύτηκαν από τους Προκαθημένους τους και το πολύ από 24 κατ’ επιλογήν Αρχιερείς >>.
Η αποτίμηση ως προς το ουσιαστικό μέρος της Συνόδου.
Ο κ. Τσελεγγίδης γράφει: << Κατ’ αρχήν, οφείλουμε να πούμε γενικώς, ότι στη λεγόμενη «Σύνοδο» του Κολυμπαρίου της Κρήτης επιχειρήθηκε μια θεσμικού χαρακτήρα πνευματική έκπτωση από τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας.... στη «Διάσκεψη» της Κρήτης, δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και η Εκκλησία της Ελλάδος, αποδέχθηκαν αθεολόγητα την «Βαπτισματική Θεολογία» και έμμεσα την «Θεωρία τῶν Κλάδων», αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες τους Ρωμαιοκαθολικούς, τους Μαρωνίτες, τους Νεστοριανούς, τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους, τους Μονοθελήτες, οι οποίοι καταδικάστηκαν για την χριστολογική τους αίρεση από σειρά Οικουμενικών Συνόδων (από την Τρίτη έως και την Έκτη), αλλά και την πανσπερμία των Προτεσταντών, που αντιπροσωπεύονται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των λεγομένων Εκκλησιών. Αποτελεί πνευματική παραφροσύνη και πνευματικό πραξικόπημα η πράξη της απόπειρας για Συνοδική απόφαση στο Κολυμπάρι προς αναγνώριση ως Εκκλησιών των καταδικασθέντων αιρετικών από Οικουμενικές Συνόδους. Αυτό, στην πράξη, είναι συγκρητισμός και Οικουμενισμός.
Δεν κινήθηκε ο θυμός –το έλλογο νεύρο της ψυχής- των «Συνοδικῶν» Αρχιερέων προς τους νοητούς λύκους της Εκκλησίας. Απεναντίας, οι «λύκοι» ονομάστηκαν «πρόβατα» της μίας και μόνης λογικής ποίμνης, της Εκκλησίας. Εκ του αποτελέσματος συμπεραίνουμε, ότι στην Κρήτη δεν έγινε η αναμενόμενη από το ευλαβές πλήρωμα της Εκκλησίας «σύσκεψη» των «Συνοδικῶν» Αρχιερέων με το Άγιο Πνεύμα, ούτε και λειτούργησε η «σφενδόνη» του Αγίου Πνεύματος για την εκ νέου καταδίκη των αιρετικών. Ειδικότερα, για τους Ρωμαιοκαθολικούς***, λεκτικώς, ομολογήσαμε την πίστη μας στον Όρο της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, πρακτικώς όμως ακυρώσαμε αυτήν την πίστη, αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες, όχι μόνον αυτούς, αλλά και άλλες Χριστιανικές Κοινότητες, που αντίκεινται στον Όρο αυτό, δια του filioque. Ως γνωστόν, η οποιαδήποτε προσθήκη στο Σύμβολο της Πίστεως- ακόμη και η ερμηνευτικώς σωστή- καταδικάζεται από όλες τις Οικουμενικές Συνόδους μετά την Γ΄ (συμπεριλαμβανομένης) και όσοι το κάνουν, ορίζεται να καθαιρούνται και να αφορίζονται από την Εκκλησία>> [ https://katanixis.blogspot.gr/2016/07/].
Μετά από την παραπάνω κατάθεση του κ. Τσελεγγίδη, όπου τα μηνύματα είναι ξεκάθαρα, όλοι εμείς που πιστεύουμε σύμφωνα με το ''Πιστεύω'' μας, ας φροντίσουμε' αφού ενημερωθούμε και μελετήσουμε, να βεβαιωθούμε ''συνειδησιακά'' και έπειτα, ας λύσουμε την σιωπή μας, αφού πρώτα δέσουμε τον κακό θυμό μας, για το καλό όλων μας!
Η Αγία και μεγάλη ''Σιωπή'', πριν από τον ''Δίκαιο'' θυμό!
[ Του: Μαντζαρίδη Γεωργίου ] << «Ἠμεῖς οἴδαμεν», λέει ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ιωάννης, εμείς δηλαδή γνωρίζουμε, «ὅτι μεταβεβήκαμεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τήν ζωήν, ὅτι ἀγαπῶμεν τούς ἀδελφούς• ὁ μή ἀγαπῶν τόν ἀδελφόν μένει ἐν τῷ θανάτῳ».
Η αληθινή όμως αγάπη δε διατυπώνεται με λόγια. Και η ουσία της δεν περιορίζεται σε φραστικά σχήματα. Η αληθινή αγάπη εκφράζεται περισσότερο με τη σιωπή. Η σιωπή είναι συχνά η πιο έντονη κραυγή. Αυτό το βλέπουμε προπαντός στον ησυχασμό. Η σιωπή του ησυχαστή είναι κραυγή αγάπης. Όπως και η απομόνωσή του είναι εντατικοποίηση της κοινωνίας του με το Θεό........ Με τη φυγή στην έρημο και τη στέρηση της συναναστροφής με τον κόσμο ενισχύει και μεγιστοποιεί ο μοναχός την κοινωνικότητά του. Γι’ αυτό και μπορεί σε οποιαδήποτε στιγμή να δώσει τη μαρτυρία της αληθινής αγάπης στον κόσμο. Αυτό αποδεικνύει η ιστορία της Εκκλησίας μας. Αυτό φανερώνει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ο ερημίτης και ιεράρχης, ο ησυχαστής και κήρυξ της χάριτος. >> [ http://www.imaik.gr/?p=1804 ].
Ο Δίκαιος θυμός!
Αγαπητοί χριστιανοί. Δύο πράγματα διαφέρουν αλλά είναι ένα! Η αγάπη μας προς τον Θεό και η αγάπη μας για τον κόσμο του Θεού.
Υπάρχει βέβαια και η άλλη '''αγάπη του κόσμου'' ( η ''πολιτιστική'' ή αλλιώς η ''οικουμενική'' αγάπη, όπως αυτή που έχει ο Οικουμενικού μας!) .... και επίσης υπάρχει και η αγάπη για την αμαρτία! την φιλαρχία, φιλαργυρία, κ.ο.κ..
Η αληθινή αγάπη όμως, του πιστού και αξιόπιστου δούλου προς τον Θεό, έχει να κάνει με την καλή μαρτυρία του (σε οποιαδήποτε ώρα και στιγμή) για την μοναδικότητα της πίστεως μας, ότι δηλαδή εκτός της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν υπάρχει αληθινή (αιώνια) σωτηρία! <<Γι’ αυτό και μπορεί (ο πιστός) σε οποιαδήποτε στιγμή να δώσει τη μαρτυρία της αληθινής αγάπης στον κόσμο>>!!!
Μαρτυρία αγάπης λοιπόν προς τον Θεό με την ''αγαπητική σιωπή'' του, αλλά και προς τον κόσμο του Θεού, προς όλους τους αδελφούς του (ακόμη και τους ''Σιωπούντας'') Ο πιστός χριστιανός θα πρέπει πάντοτε να δίνει τη μαρτυρία αυτή, κάθε ώρα και στιγμή..... αλλά όταν προσβάλλεται η Αλήθεια... από τον κόσμο της αμαρτίας... τότε και μόνο μπορεί να μιλάει.... με <<Δίκαιο Θυμό>> προς όλους!!!
<< Δεν κινήθηκε ο θυμός –το έλλογο νεύρο της ψυχής- των «Συνοδικών» Αρχιερέων προς τους νοητούς λύκους της Εκκλησίας >> ( Δημήτριος Τσελεγγίδης).
Απαγορεύεται δε η σιωπή!!! Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται....
Ο μαθητής του Αγίου Νεκταρίου, ο Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος*** (που είχε ως πνευματικό του τέκνο τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη) τονίζει: << Ο Απόστολος Παύλος, το στόμα του Χριστού παραγγέλλει: Μη συγκοινωνήτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε. Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή. Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται με διάκρισιν και σύνεσιν, όχι, με ταραχήν και θυμόν υπερβολικόν, να γίνεται με θυμόν θεϊκόν...>> [ http://www.impantokratoros.gr/C140A962.el.aspx ].
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΣΙΩΠΗ! ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΜΕΝΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΣΤΗ
Όπως είναι γνωστόν, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά υπάρχουν τρία είδη αθεΐας' στο πρώτο ανήκουν οι κατ' εξοχήν άθεοι, όσοι, δηλαδή, δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού, στο δεύτερο ανήκουν οι αιρετικοί που διαστρέφουν τα του Θεού.... και στο τρίτο όσοι κινούμενοι υπό <<ανευλαβούς ευλαβείας>>... σιωπούν και δεν ομιλούν για την διαστροφή των δογμάτων της Εκκλησίας!
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί
Προσπαθήσαμε όλον αυτόν τον καιρό να κάνουμε σαφές ότι το πρόβλημα που δημιουργείται μέσα στο ''ένα σώμα'' της Εκκλησίας του Χριστού από τις επιθέσεις των πονηρών ανθρώπων,δηλαδή, των άπιστων, των αιρετικών, ακόμη και αυτών που αποτελούν την μία ουδέτερη και ιδιαίτερη τάξη των ''Σιωπούντων'', πάλι λέω πως το πρόβλημα αυτό δεν πρέπει να μας σκανδαλίζει!
Λοιπόν, δεν πρέπει να σκανδαλιζόμαστε*** αλλά όλα αυτά τα προβλήματα, ας γίνουν για εμάς τους πιστούς, μία καλή αφορμή! Σας θυμίζω την φωνή του π. Αυγουστίνου Καντιώτη που λέει σχετικά με τις δύο πρώτες Οικουμενικές Συνόδους που κατάρτισαν το ΠΙΣΤΕΥΩ μας..... Και ποιος έγινε αφορμή να γραφτεί το ''Πιστεύω''; Και απαντά ο ίδιος, ο Άρειος! Ένας άνθρωπος υπερήφανος......
Σε παλαιότερο άρθρο μας, πριν την Σύνοδο γράψαμε σχετικά: << Ας έχουμε τέλος, στον νουν μας ότι ο Ιησούς παραδόθηκε για χάρη μας σε χέρια αμαρτωλών ανδρών(και ας μην απορούμε πως αυτή η Σύνοδος, παρά τις προσευχές αγίων ανδρών πραγματοποιείται στις μέρες μας)… και επίσης την απάντηση που δίνει η Εκκλησία μας δια στόματος Αυγουστίνου Καντιώτη στο ερώτημα: « Ποιά ήτο η αφορμή να συνταχθή; Πώς έγινε το «Πιστεύω…»;
«Η αφορμή εδόθη από κάποιον που ωνομάζετο Άρειος.
Ο Άρειος δεν ήταν τυχαίο πρόσωπο. Ήταν μορφωμένος, ήξερε φιλοσοφία. Αλλά τι έπαθε; Υπερηφανεύθηκε. Νόμισε, ότι με το μικρό του μυαλό θα λύση τα μυστήρια της Θεότητας. Και έπεσε έξω.» (Κυριακή των Πατέρων της Α΄ Οικ. Συνόδου,
του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου) >> [ [Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ…( ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ Η ΚΡΗΤΗ Ή ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ;)] [ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2016/06/blog-post_333.html ].
ΠΡΟΣΟΧΗ: Την Εκκλησία την διχάζει, όχι η ''σιωπή'' ορισμένων πιστών, αλλά κυρίως ορισμένων ληστών που κινούνται με πολύ θάρρος μέσα στα αληθινά κίνηματα -σκιρτήματα-των ζηλωτών*** Χριστιανών, σύμφωνα με το ρηθέν' <<Εγώ γαρ ειμί κύριος ο Θεός σου, Θεός ζηλωτής***>> ( Ναούμ α' 2).
Η ζωή των αγίων είναι ο Χριστός!
Ο Γεώργιος Μαντζαρίδης, συνεχίζει : << Η ζωή των αγίων είναι ο Χριστός. Και η δική μας ζωή είναι ο Χριστός. Γι’ αυτό άλλωστε λεγόμαστε Χριστιανοί. Ο χριστιανισμός -κι επειδή σημειώθηκαν παραφθορές του Χριστιανισμού – η Ορθοδοξία ήταν και είναι η πραγματική μας ταυτότητα. Με την Ορθοδοξία ταυτίστηκε η ιστορία μας και η ύπαρξή μας.
Όταν ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ήρθε στην Θεσσαλονίκη και βρήκε τους κατοίκους της διχασμένους από το κίνημα των ζηλωτών, τούς κάλεσε με την πρώτη ομιλία του σε ειρήνη και ενότητα λέγοντάς τους: Αδέλφια είμαστε όλοι όχι μόνο ως άνθρωποι, αλλά και ως μέλη του σώματος του Χριστού. Κοινή είναι η πίστη μας, κοινή η ελπίδα μας, κοινός Πατέρας μας ο Χριστός, κοινή μητέρα μας η Εκκλησία. Και όπως μας πληροφορεί και πάλι ο βιογράφος του άγιος Φιλόθεος, «τους υβριστὰς εαυτού και πολεμιωτάτους και στασιαστὰς πρότερον, φίλους εκ της ομιλίας ευθύς εκείνης ειργάσατο». Έτσι η πίστη στο Χριστό, η πίστη στην Ορθόδοξη Εκκλησία ένωσε και πάλι τους Θεσσαλονικείς. Αυτή η πίστη ήταν η ταυτότητα του γένους μας. Σ’ αυτήν την πίστη στήριξε την ενότητά του. Με αυτήν την πίστη υπέμεινε τη μακραίωνη σκλαβιά και ξανακέρδισε τη λευτεριά του>> [ http://www.imaik.gr/?p=1804 ].
Όπως είναι γνωστό αδελφοί, ο Κύριος μας είπε πως το τέλος του κόσμου θα 'ρθει έξαφνα' όταν, οι άνθρωποι του καιρού εκείνου, θα μιλούν για ''Ειρήνη'' και ''Ασφάλεια''......
Ας προσέξουμε.. και ας φροντίσουμε λοιπόν τώρα και εμείς που ζούμε στα χρόνια αυτά της αποστασίας, να αγωνιστούμε και για την ''Ειρήνη'' και την ''Ενότητα'' ημών των αγωνιζόμενων λαϊκών...... μη τυχόν και έρθει ο Κύριος και μας βρει! << τους ''κατοίκους'' της [ Εκκλησίας Του] διχασμένους από το κίνημα των [αδιάκριτων] ζηλωτών>>........
Τέλος, όπως ο άγιος Γρηγόριος << τούς κάλεσε με την πρώτη ομιλία του σε ειρήνη και ενότητα λέγοντάς τους: Αδέλφια είμαστε όλοι όχι μόνο ως άνθρωποι, αλλά και ως μέλη του σώματος του Χριστού. Κοινή είναι η πίστη μας, κοινή η ελπίδα μας, κοινός Πατέρας μας ο Χριστός, κοινή μητέρα μας η Εκκλησία....>>...έτσι και εμείς με τα ίδια λόγια καλούμε <<σε ειρήνη και ενότητα>>, πρώτα όλους όσους αγωνίζονται μαζί μας ή θα ήθελαν να αγωνιστούν. Και έπειτα καλούμε και όλους εκείνους που ακόμη δεν μιλούν φανερά, και σιωπούν.... (για τους λόγους που αυτοί οι ίδιοι γνωρίζουν!!!), να λάβουν σοβαρά υπόψη το ρηθέν: <<Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή>>.
ΑΛΛΑ! Ας μην σκανδαλιζόμαστε αδελφοί και ας μην σκανδαλίζουμε! Ακόμη και εάν μείνει μόνο ένας (φωνάζει) φτάνει. [ https://www.youtube.com/watch?v=Bv3PbL7N0y8 ] [Μην σκανδαλιζόμαστε*** Μή σκανδαλιζόμαστε π Ευσέβιος Βίττης].
Μή σκανδαλιζόμαστε π Ευσέβιος Βίττης
Προβολή στη διεύθυνση www.youtube.com
Προεπισκόπηση από Yahoo
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί.
Σε ημερίδα στα Τρόπαια Γορτυνίας με θέμα' «Κοσμάς ο Αιτωλός και Χριστοφόρος Παπουλάκος: οι εθνομάρτυρες και προστάτες της Ορθοδοξίας», ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερεμίας, στο τέλος της Θείας Λειτουργίας στον Ναό της Παναγίας Τροπαίων Γορτυνίας, είπε: << Πιστοί θα έχετε ακούσει τα όνοματά τους Ο πατήρ Αυγουστίνος τον πατέρα Ζερβάκο*** τον είχε εξομολογητή, ήτο πνευματικός του.
Να σας πω και ένα ανέκδοτο; Έτσι μου ήρθε τώρα. Ένα που είπε ο πατέρας Φιλόθεος στον επίσκοπο Φλωρίνης, πατέρα Αυγουστίνο. Πήγε να εξομολογηθεί ο επίσκοπος και ο πατήρ Φιλόθεος της Λογγοβάρδας, ο προκάτοχός σας Ηγούμενε Χρυσόστομε, του λέει: «Πάτερ Αυγουστίνε, η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί. Αυτό το ποτήρι –το λέει ο πνευματικός βλέπεις- το γλυκό κρασί που λέγεται Ορθοδοξία, πρέπει να το πίνουμε λίγο-λίγο να γλυκαινόμεθα. Εσύ πάτερ Αυγουστίνε, του δίνεις μιά στο ποτήρι, το πίνεις ολόκληρο και μεθάς».
Ωραία δεν ήταν η εικόνα αυτή; Αυτός ήταν ο πατήρ Αυγουστίνος. Το ποτήρι το έπινε όλο και όπως ο ομηρικός Οδυσσέας έλεγε στα παλικάρια του «πιέστε κρασί, πολύ κρασί να ορμάτε με δύναμη στον εχθρό!», έτσι και ο πατήρ Αυγουστίνος το έπινε όλο μονομιάς. Ρουφούσε το κρασί την Ορθοδοξία με ορμή και με δύναμη και έπειτα μετέδιδε αυτήν την ορμή σε εμάς τα τέκνα του>> [ https://katanixis.blogspot.gr/2015/01/blog-post_44.html ].
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΠΤΟΛΕΜΑΊΔΑ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 (+Σήμερα ἑορτάζουμε τὴν μνήμη τῶν ἁγίων 165 Πατέρων, ποὺ ἀποτέλεσαν τὴν Ε’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο (553μ.Χ.).........Ἡ σύνοδος αὐτὴ ἀναθεμάτισε τοὺς μονοφυσίτες Σέβηρο καὶ Πέτρο καὶ τὶς κακοδοξίες τοῦ Ὠριγένη. [http://www.synaxarion.gr/gr/sid/211/sxsaintinfo.aspx ].
ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ''ΣΙΩΠΗΛΗΣ'' ΘΕΛΗΣΕΩΣ
(Η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί).
ΘΕΜΑ: ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ
'' Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος δεν πολυενδιαφέρεται για τα πνευματικά και μάλιστα για τα δογματικά θέματα, που αποτελούν το θεμέλιο και την πηγή της πνευματικής ζωής και της σωτηρίας'' (Στέργιος Ν. Σάκκος***,ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης). [ http://kirykos.livejournal.com/288595.htm ].
Στις 20 Ιουλίου 2016, ο Καθηγητής Δογματικής του Α.Π.Θ, κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης σε
επιστολή προς την ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία και κοινοποίησε και σε όλους τους Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, καταθέτει μια σύντομη αλλά ''περιεκτική αποτίμηση'' της <<Αγίας και Μεγάλης Συνόδου>>. Σ' αυτήν γράφει εξ αρχής: << Σας παρακαλώ, να κάνετε τον κόπο να την μελετήσετε, επειδή πιστεύω, ότι θα μπορούσε να βοηθήσει, κάπως, στην υπεύθυνη συζήτηση που θα γίνει στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας, όταν αυτή συνέλθει >>.
Τελικά θα περιμένουμε να μας πει η Ιερά Σύνοδος;
Σε χτεσινό άρθρο γράψαμε σχετικά: Δεν μας φτάνει η ''πολιτική'' σιωπή μας, έχουμε να παλέψουμε και με την ''θρησκευτική'' μας ατολμία ή καλύτερα αδιαφορία! Για τον κ.Ιερώνυμο τον αρχιεπίσκοπό μας που έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια την απόφασή 80+ έναν Επισκόπων(και του ιδίου!), μια απόφαση που πήραν ''εν Συνόδο'', και ''εν Αγίω Πνεύματι'' όλοι μαζί ( οι Ιεράρχες μας) λίγο μετά το Πάσχα... δεν μας πέφτει λόγος... να μην το σχολιάσουμε; Ό,τι αποφάσισαν όλοι μαζί για τα ονομαστήρια του "Κειμένου'' (περί ονομασίας των άλλων ομολογιών) και τελικά άλλα έπραξαν (στην Κρήτη) κάτω από την πίεση του ''Σκληρού μας''... να μην πούμε τίποτα;
-Τελικά να περιμένουμε να μας πει η Ιερά Σύνοδος μας (όπως είπε ένας Αρχιερατικός υπεύθυνος μάλιστα και επί των αιρέσεων) γιατί ''πρόδωσε'' ή καλύτερα γιατί αρνήθηκε την Συνοδικότητά της εκεί στην Κρήτη....... Ας είναι ευλογημένο, να περιμένουμε να γκρεμίσουν κάθε φράκτη κι έπειτα να τρέχουμε... ας αφήσουμε τέλος να βγάζουν οι αιρετικοί ένα ένα τα τούβλα, όπως έλεγε ο π. Παΐσιος και εμείς με λίγη λάσπη να μην κλείσουμε... παρά μόνο το στόμα μας! >> [ http://ptolemaidalive.blogspot.gr/2016/07/blog-post_24.html ].
Αυτά γράφαμε χτες αλλά και τι άλλο μπορούμε να κάνουμε σήμερα αδελφοί μου, εμείς οι απλοί άνθρωποι; Ευτυχώς όμως κάποιοι είναι ικανοί και ειδικοί να μιλήσουν και να εκφράσουν και τα δικά μας δίκαια συνειδησιακά συναισθήματα! Αυτό όμως δεν φτάνει. Έχουν και αυτοί οι άνθρωποι την δική μας ανάγκη, χρειάζονται και αυτοί την υποστήριξη μας, προϋπόθεση της οποίας βέβαια είναι η <<ειρήνη>> και η <<ενότητά>> μας. Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ! ΔΗΛΑΔΗ, ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ!
Επιστολή στους Ιεράρχες - Αποτίμηση "Συνόδου" της Κρήτης από τον καθηγητή κ. Τσελεγγίδη
Η αποτίμηση του κ. Τσελεγγίδη κινήθηκε σε δύο επίπεδα, και όπως ο ίδιος θα μας πει: << Το πρώτο επίπεδο αφορά την αποτίμησή, ως προς το τυπικό και Κανονικό μέρος της Συνόδου, ενώ το δεύτερο επίπεδο αφορά την αποτίμηση ως προς το ουσιαστικό μέρος της Συνόδου>>.
Το τυπικό και Κανονικό μέρος της Συνόδου
Σε πρώτο χρόνο, ο Καθηγητής γράφει: << Ως προς την εκκλησιαστική τυπικότητα και Κανονικότητά της, η λεγομένη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος» -θεολογικά κρινόμενη- δεν είναι «Αγία», κατά κυριολεξία. Και τούτο, επειδή δεν είναι «επομένη τοις αγίοις Πατράσι», ούτε τυπικώς ούτε ουσιαστικώς, όπως θα γίνει φανερό με όσα θα πούμε στη συνέχεια. Δεν είναι όμως και «Μεγάλη», όχι μόνον επειδή δεν ήταν παρούσες όλες οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, αλλά κυρίως, γιατί ήταν σε αυτήν πολύ μικρή και επιλεγμένη η αντιπροσώπευσή τους από τους κατά τόπους Αρχιερείς. Το σημαντικότερο, όμως, εν προκειμένῳ είναι, ότι η «Σύναξη» αυτή των Αρχιερέων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί -με αυστηρά θεολογικά κριτήρια- ούτε καν ως μία Τοπική Σύνοδος. Πρόκειται, μάλλον, για μια ιδιότυπη, διηυρυμένη, «Προσυνοδική Διάσκεψη Αρχιερέων» με δέκα Προκαθημένους, ή για ένα «Συνέδριο» δέκα συγκεκριμένων Αυτοκεφάλων Εκκλησιῶν, οι οποίες.... αντιπροσωπεύτηκαν από τους Προκαθημένους τους και το πολύ από 24 κατ’ επιλογήν Αρχιερείς >>.
Η αποτίμηση ως προς το ουσιαστικό μέρος της Συνόδου.
Ο κ. Τσελεγγίδης γράφει: << Κατ’ αρχήν, οφείλουμε να πούμε γενικώς, ότι στη λεγόμενη «Σύνοδο» του Κολυμπαρίου της Κρήτης επιχειρήθηκε μια θεσμικού χαρακτήρα πνευματική έκπτωση από τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας.... στη «Διάσκεψη» της Κρήτης, δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και η Εκκλησία της Ελλάδος, αποδέχθηκαν αθεολόγητα την «Βαπτισματική Θεολογία» και έμμεσα την «Θεωρία τῶν Κλάδων», αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες τους Ρωμαιοκαθολικούς, τους Μαρωνίτες, τους Νεστοριανούς, τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους, τους Μονοθελήτες, οι οποίοι καταδικάστηκαν για την χριστολογική τους αίρεση από σειρά Οικουμενικών Συνόδων (από την Τρίτη έως και την Έκτη), αλλά και την πανσπερμία των Προτεσταντών, που αντιπροσωπεύονται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των λεγομένων Εκκλησιών. Αποτελεί πνευματική παραφροσύνη και πνευματικό πραξικόπημα η πράξη της απόπειρας για Συνοδική απόφαση στο Κολυμπάρι προς αναγνώριση ως Εκκλησιών των καταδικασθέντων αιρετικών από Οικουμενικές Συνόδους. Αυτό, στην πράξη, είναι συγκρητισμός και Οικουμενισμός.
Δεν κινήθηκε ο θυμός –το έλλογο νεύρο της ψυχής- των «Συνοδικῶν» Αρχιερέων προς τους νοητούς λύκους της Εκκλησίας. Απεναντίας, οι «λύκοι» ονομάστηκαν «πρόβατα» της μίας και μόνης λογικής ποίμνης, της Εκκλησίας. Εκ του αποτελέσματος συμπεραίνουμε, ότι στην Κρήτη δεν έγινε η αναμενόμενη από το ευλαβές πλήρωμα της Εκκλησίας «σύσκεψη» των «Συνοδικῶν» Αρχιερέων με το Άγιο Πνεύμα, ούτε και λειτούργησε η «σφενδόνη» του Αγίου Πνεύματος για την εκ νέου καταδίκη των αιρετικών. Ειδικότερα, για τους Ρωμαιοκαθολικούς***, λεκτικώς, ομολογήσαμε την πίστη μας στον Όρο της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, πρακτικώς όμως ακυρώσαμε αυτήν την πίστη, αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες, όχι μόνον αυτούς, αλλά και άλλες Χριστιανικές Κοινότητες, που αντίκεινται στον Όρο αυτό, δια του filioque. Ως γνωστόν, η οποιαδήποτε προσθήκη στο Σύμβολο της Πίστεως- ακόμη και η ερμηνευτικώς σωστή- καταδικάζεται από όλες τις Οικουμενικές Συνόδους μετά την Γ΄ (συμπεριλαμβανομένης) και όσοι το κάνουν, ορίζεται να καθαιρούνται και να αφορίζονται από την Εκκλησία>> [ https://katanixis.blogspot.gr/2016/07/].
Μετά από την παραπάνω κατάθεση του κ. Τσελεγγίδη, όπου τα μηνύματα είναι ξεκάθαρα, όλοι εμείς που πιστεύουμε σύμφωνα με το ''Πιστεύω'' μας, ας φροντίσουμε' αφού ενημερωθούμε και μελετήσουμε, να βεβαιωθούμε ''συνειδησιακά'' και έπειτα, ας λύσουμε την σιωπή μας, αφού πρώτα δέσουμε τον κακό θυμό μας, για το καλό όλων μας!
Η Αγία και μεγάλη ''Σιωπή'', πριν από τον ''Δίκαιο'' θυμό!
[ Του: Μαντζαρίδη Γεωργίου ] << «Ἠμεῖς οἴδαμεν», λέει ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ιωάννης, εμείς δηλαδή γνωρίζουμε, «ὅτι μεταβεβήκαμεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τήν ζωήν, ὅτι ἀγαπῶμεν τούς ἀδελφούς• ὁ μή ἀγαπῶν τόν ἀδελφόν μένει ἐν τῷ θανάτῳ».
Η αληθινή όμως αγάπη δε διατυπώνεται με λόγια. Και η ουσία της δεν περιορίζεται σε φραστικά σχήματα. Η αληθινή αγάπη εκφράζεται περισσότερο με τη σιωπή. Η σιωπή είναι συχνά η πιο έντονη κραυγή. Αυτό το βλέπουμε προπαντός στον ησυχασμό. Η σιωπή του ησυχαστή είναι κραυγή αγάπης. Όπως και η απομόνωσή του είναι εντατικοποίηση της κοινωνίας του με το Θεό........ Με τη φυγή στην έρημο και τη στέρηση της συναναστροφής με τον κόσμο ενισχύει και μεγιστοποιεί ο μοναχός την κοινωνικότητά του. Γι’ αυτό και μπορεί σε οποιαδήποτε στιγμή να δώσει τη μαρτυρία της αληθινής αγάπης στον κόσμο. Αυτό αποδεικνύει η ιστορία της Εκκλησίας μας. Αυτό φανερώνει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ο ερημίτης και ιεράρχης, ο ησυχαστής και κήρυξ της χάριτος. >> [ http://www.imaik.gr/?p=1804 ].
Ο Δίκαιος θυμός!
Αγαπητοί χριστιανοί. Δύο πράγματα διαφέρουν αλλά είναι ένα! Η αγάπη μας προς τον Θεό και η αγάπη μας για τον κόσμο του Θεού.
Υπάρχει βέβαια και η άλλη '''αγάπη του κόσμου'' ( η ''πολιτιστική'' ή αλλιώς η ''οικουμενική'' αγάπη, όπως αυτή που έχει ο Οικουμενικού μας!) .... και επίσης υπάρχει και η αγάπη για την αμαρτία! την φιλαρχία, φιλαργυρία, κ.ο.κ..
Η αληθινή αγάπη όμως, του πιστού και αξιόπιστου δούλου προς τον Θεό, έχει να κάνει με την καλή μαρτυρία του (σε οποιαδήποτε ώρα και στιγμή) για την μοναδικότητα της πίστεως μας, ότι δηλαδή εκτός της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν υπάρχει αληθινή (αιώνια) σωτηρία! <<Γι’ αυτό και μπορεί (ο πιστός) σε οποιαδήποτε στιγμή να δώσει τη μαρτυρία της αληθινής αγάπης στον κόσμο>>!!!
Μαρτυρία αγάπης λοιπόν προς τον Θεό με την ''αγαπητική σιωπή'' του, αλλά και προς τον κόσμο του Θεού, προς όλους τους αδελφούς του (ακόμη και τους ''Σιωπούντας'') Ο πιστός χριστιανός θα πρέπει πάντοτε να δίνει τη μαρτυρία αυτή, κάθε ώρα και στιγμή..... αλλά όταν προσβάλλεται η Αλήθεια... από τον κόσμο της αμαρτίας... τότε και μόνο μπορεί να μιλάει.... με <<Δίκαιο Θυμό>> προς όλους!!!
<< Δεν κινήθηκε ο θυμός –το έλλογο νεύρο της ψυχής- των «Συνοδικών» Αρχιερέων προς τους νοητούς λύκους της Εκκλησίας >> ( Δημήτριος Τσελεγγίδης).
Απαγορεύεται δε η σιωπή!!! Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται....
Ο μαθητής του Αγίου Νεκταρίου, ο Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος*** (που είχε ως πνευματικό του τέκνο τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη) τονίζει: << Ο Απόστολος Παύλος, το στόμα του Χριστού παραγγέλλει: Μη συγκοινωνήτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε. Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή. Αλλά και ο έλεγχος να γίνεται με διάκρισιν και σύνεσιν, όχι, με ταραχήν και θυμόν υπερβολικόν, να γίνεται με θυμόν θεϊκόν...>> [ http://www.impantokratoros.gr/C140A962.el.aspx ].
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΣΙΩΠΗ! ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΜΕΝΟΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΣΤΗ
Όπως είναι γνωστόν, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά υπάρχουν τρία είδη αθεΐας' στο πρώτο ανήκουν οι κατ' εξοχήν άθεοι, όσοι, δηλαδή, δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού, στο δεύτερο ανήκουν οι αιρετικοί που διαστρέφουν τα του Θεού.... και στο τρίτο όσοι κινούμενοι υπό <<ανευλαβούς ευλαβείας>>... σιωπούν και δεν ομιλούν για την διαστροφή των δογμάτων της Εκκλησίας!
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί
Προσπαθήσαμε όλον αυτόν τον καιρό να κάνουμε σαφές ότι το πρόβλημα που δημιουργείται μέσα στο ''ένα σώμα'' της Εκκλησίας του Χριστού από τις επιθέσεις των πονηρών ανθρώπων,δηλαδή, των άπιστων, των αιρετικών, ακόμη και αυτών που αποτελούν την μία ουδέτερη και ιδιαίτερη τάξη των ''Σιωπούντων'', πάλι λέω πως το πρόβλημα αυτό δεν πρέπει να μας σκανδαλίζει!
Λοιπόν, δεν πρέπει να σκανδαλιζόμαστε*** αλλά όλα αυτά τα προβλήματα, ας γίνουν για εμάς τους πιστούς, μία καλή αφορμή! Σας θυμίζω την φωνή του π. Αυγουστίνου Καντιώτη που λέει σχετικά με τις δύο πρώτες Οικουμενικές Συνόδους που κατάρτισαν το ΠΙΣΤΕΥΩ μας..... Και ποιος έγινε αφορμή να γραφτεί το ''Πιστεύω''; Και απαντά ο ίδιος, ο Άρειος! Ένας άνθρωπος υπερήφανος......
Σε παλαιότερο άρθρο μας, πριν την Σύνοδο γράψαμε σχετικά: << Ας έχουμε τέλος, στον νουν μας ότι ο Ιησούς παραδόθηκε για χάρη μας σε χέρια αμαρτωλών ανδρών(και ας μην απορούμε πως αυτή η Σύνοδος, παρά τις προσευχές αγίων ανδρών πραγματοποιείται στις μέρες μας)… και επίσης την απάντηση που δίνει η Εκκλησία μας δια στόματος Αυγουστίνου Καντιώτη στο ερώτημα: « Ποιά ήτο η αφορμή να συνταχθή; Πώς έγινε το «Πιστεύω…»;
«Η αφορμή εδόθη από κάποιον που ωνομάζετο Άρειος.
Ο Άρειος δεν ήταν τυχαίο πρόσωπο. Ήταν μορφωμένος, ήξερε φιλοσοφία. Αλλά τι έπαθε; Υπερηφανεύθηκε. Νόμισε, ότι με το μικρό του μυαλό θα λύση τα μυστήρια της Θεότητας. Και έπεσε έξω.» (Κυριακή των Πατέρων της Α΄ Οικ. Συνόδου,
του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου) >> [ [Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ…( ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ Η ΚΡΗΤΗ Ή ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ;)] [ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/2016/06/blog-post_333.html ].
ΠΡΟΣΟΧΗ: Την Εκκλησία την διχάζει, όχι η ''σιωπή'' ορισμένων πιστών, αλλά κυρίως ορισμένων ληστών που κινούνται με πολύ θάρρος μέσα στα αληθινά κίνηματα -σκιρτήματα-των ζηλωτών*** Χριστιανών, σύμφωνα με το ρηθέν' <<Εγώ γαρ ειμί κύριος ο Θεός σου, Θεός ζηλωτής***>> ( Ναούμ α' 2).
Η ζωή των αγίων είναι ο Χριστός!
Ο Γεώργιος Μαντζαρίδης, συνεχίζει : << Η ζωή των αγίων είναι ο Χριστός. Και η δική μας ζωή είναι ο Χριστός. Γι’ αυτό άλλωστε λεγόμαστε Χριστιανοί. Ο χριστιανισμός -κι επειδή σημειώθηκαν παραφθορές του Χριστιανισμού – η Ορθοδοξία ήταν και είναι η πραγματική μας ταυτότητα. Με την Ορθοδοξία ταυτίστηκε η ιστορία μας και η ύπαρξή μας.
Όταν ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ήρθε στην Θεσσαλονίκη και βρήκε τους κατοίκους της διχασμένους από το κίνημα των ζηλωτών, τούς κάλεσε με την πρώτη ομιλία του σε ειρήνη και ενότητα λέγοντάς τους: Αδέλφια είμαστε όλοι όχι μόνο ως άνθρωποι, αλλά και ως μέλη του σώματος του Χριστού. Κοινή είναι η πίστη μας, κοινή η ελπίδα μας, κοινός Πατέρας μας ο Χριστός, κοινή μητέρα μας η Εκκλησία. Και όπως μας πληροφορεί και πάλι ο βιογράφος του άγιος Φιλόθεος, «τους υβριστὰς εαυτού και πολεμιωτάτους και στασιαστὰς πρότερον, φίλους εκ της ομιλίας ευθύς εκείνης ειργάσατο». Έτσι η πίστη στο Χριστό, η πίστη στην Ορθόδοξη Εκκλησία ένωσε και πάλι τους Θεσσαλονικείς. Αυτή η πίστη ήταν η ταυτότητα του γένους μας. Σ’ αυτήν την πίστη στήριξε την ενότητά του. Με αυτήν την πίστη υπέμεινε τη μακραίωνη σκλαβιά και ξανακέρδισε τη λευτεριά του>> [ http://www.imaik.gr/?p=1804 ].
Όπως είναι γνωστό αδελφοί, ο Κύριος μας είπε πως το τέλος του κόσμου θα 'ρθει έξαφνα' όταν, οι άνθρωποι του καιρού εκείνου, θα μιλούν για ''Ειρήνη'' και ''Ασφάλεια''......
Ας προσέξουμε.. και ας φροντίσουμε λοιπόν τώρα και εμείς που ζούμε στα χρόνια αυτά της αποστασίας, να αγωνιστούμε και για την ''Ειρήνη'' και την ''Ενότητα'' ημών των αγωνιζόμενων λαϊκών...... μη τυχόν και έρθει ο Κύριος και μας βρει! << τους ''κατοίκους'' της [ Εκκλησίας Του] διχασμένους από το κίνημα των [αδιάκριτων] ζηλωτών>>........
Τέλος, όπως ο άγιος Γρηγόριος << τούς κάλεσε με την πρώτη ομιλία του σε ειρήνη και ενότητα λέγοντάς τους: Αδέλφια είμαστε όλοι όχι μόνο ως άνθρωποι, αλλά και ως μέλη του σώματος του Χριστού. Κοινή είναι η πίστη μας, κοινή η ελπίδα μας, κοινός Πατέρας μας ο Χριστός, κοινή μητέρα μας η Εκκλησία....>>...έτσι και εμείς με τα ίδια λόγια καλούμε <<σε ειρήνη και ενότητα>>, πρώτα όλους όσους αγωνίζονται μαζί μας ή θα ήθελαν να αγωνιστούν. Και έπειτα καλούμε και όλους εκείνους που ακόμη δεν μιλούν φανερά, και σιωπούν.... (για τους λόγους που αυτοί οι ίδιοι γνωρίζουν!!!), να λάβουν σοβαρά υπόψη το ρηθέν: <<Εις περιστάσεις κατά τας οποίας περιφρονείται και υβρίζεται η Αγία Ορθόδοξος Πίστις ημών επιτρέπεται έλεγχος ακόμη και θυμός δίκαιος δικαιώτατος, απαγορεύεται δε η σιωπή>>.
ΑΛΛΑ! Ας μην σκανδαλιζόμαστε αδελφοί και ας μην σκανδαλίζουμε! Ακόμη και εάν μείνει μόνο ένας (φωνάζει) φτάνει. [ https://www.youtube.com/watch?v=Bv3PbL7N0y8 ] [Μην σκανδαλιζόμαστε*** Μή σκανδαλιζόμαστε π Ευσέβιος Βίττης].
Μή σκανδαλιζόμαστε π Ευσέβιος Βίττης
Προβολή στη διεύθυνση www.youtube.com
Προεπισκόπηση από Yahoo
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί.
Σε ημερίδα στα Τρόπαια Γορτυνίας με θέμα' «Κοσμάς ο Αιτωλός και Χριστοφόρος Παπουλάκος: οι εθνομάρτυρες και προστάτες της Ορθοδοξίας», ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερεμίας, στο τέλος της Θείας Λειτουργίας στον Ναό της Παναγίας Τροπαίων Γορτυνίας, είπε: << Πιστοί θα έχετε ακούσει τα όνοματά τους Ο πατήρ Αυγουστίνος τον πατέρα Ζερβάκο*** τον είχε εξομολογητή, ήτο πνευματικός του.
Να σας πω και ένα ανέκδοτο; Έτσι μου ήρθε τώρα. Ένα που είπε ο πατέρας Φιλόθεος στον επίσκοπο Φλωρίνης, πατέρα Αυγουστίνο. Πήγε να εξομολογηθεί ο επίσκοπος και ο πατήρ Φιλόθεος της Λογγοβάρδας, ο προκάτοχός σας Ηγούμενε Χρυσόστομε, του λέει: «Πάτερ Αυγουστίνε, η Ορθοδοξία είναι ένα ποτήρι με γλυκό κρασί. Αυτό το ποτήρι –το λέει ο πνευματικός βλέπεις- το γλυκό κρασί που λέγεται Ορθοδοξία, πρέπει να το πίνουμε λίγο-λίγο να γλυκαινόμεθα. Εσύ πάτερ Αυγουστίνε, του δίνεις μιά στο ποτήρι, το πίνεις ολόκληρο και μεθάς».
Ωραία δεν ήταν η εικόνα αυτή; Αυτός ήταν ο πατήρ Αυγουστίνος. Το ποτήρι το έπινε όλο και όπως ο ομηρικός Οδυσσέας έλεγε στα παλικάρια του «πιέστε κρασί, πολύ κρασί να ορμάτε με δύναμη στον εχθρό!», έτσι και ο πατήρ Αυγουστίνος το έπινε όλο μονομιάς. Ρουφούσε το κρασί την Ορθοδοξία με ορμή και με δύναμη και έπειτα μετέδιδε αυτήν την ορμή σε εμάς τα τέκνα του>> [ https://katanixis.blogspot.gr/2015/01/blog-post_44.html ].
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Β. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΠΤΟΛΕΜΑΊΔΑ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016 (+Σήμερα ἑορτάζουμε τὴν μνήμη τῶν ἁγίων 165 Πατέρων, ποὺ ἀποτέλεσαν τὴν Ε’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο (553μ.Χ.).........Ἡ σύνοδος αὐτὴ ἀναθεμάτισε τοὺς μονοφυσίτες Σέβηρο καὶ Πέτρο καὶ τὶς κακοδοξίες τοῦ Ὠριγένη. [http://www.synaxarion.gr/gr/sid/211/sxsaintinfo.aspx ].
'' Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος δεν πολυενδιαφέρεται για τα πνευματικά και μάλιστα για τα δογματικά θέματα, που αποτελούν το θεμέλιο και την πηγή της πνευματικής ζωής και της σωτηρίας'' (Στέργιος Ν. Σάκκος***,ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης). [ http://kirykos.livejournal.com/288595.htm ].
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Τσελεγγίδης γράφει: << Κατ’ αρχήν, οφείλουμε να πούμε γενικώς, ότι στη λεγόμενη «Σύνοδο» του Κολυμπαρίου της Κρήτης επιχειρήθηκε μια θεσμικού χαρακτήρα πνευματική έκπτωση από τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας.... στη «Διάσκεψη» της Κρήτης, δέκα Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, μεταξύ των οποίων και η Εκκλησία της Ελλάδος, αποδέχθηκαν αθεολόγητα την «Βαπτισματική Θεολογία» και έμμεσα την «Θεωρία τῶν Κλάδων», αναγνωρίζοντας ως Εκκλησίες τους Ρωμαιοκαθολικούς, τους Μαρωνίτες, τους Νεστοριανούς, τους Μονοφυσίτες Αντιχαλκηδονίους, τους Μονοθελήτες, οι οποίοι καταδικάστηκαν για την χριστολογική τους αίρεση από σειρά Οικουμενικών Συνόδων (από την Τρίτη έως και την Έκτη), αλλά και την πανσπερμία των Προτεσταντών, που αντιπροσωπεύονται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των λεγομένων Εκκλησιών. Αποτελεί πνευματική παραφροσύνη και πνευματικό πραξικόπημα η πράξη της απόπειρας για Συνοδική απόφαση στο Κολυμπάρι προς αναγνώριση ως Εκκλησιών των καταδικασθέντων αιρετικών από Οικουμενικές Συνόδους. Αυτό, στην πράξη, είναι συγκρητισμός και Οικουμενισμός
ΑπάντησηΔιαγραφή