ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΙΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ
ΕΠΙ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ, ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ  
ΤΗΣ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Ἔκδοσις τῆ συνεργασία καί τη συμβολῆ τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἐπιτρόπων – ὑπευθύνων :  1) Τοῦ ἐν Στρογγύλη 4οοχιλιόμ. Κορωπίου Μαρκοπούλου Ἱεραποστολικοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Κέντρου ( Επισκοπείου) Τιμίου Σταυροῦ καί Ἁγίας Αικατερίνης, 2) Τοῦ ἐν Καρέα Ἱεραποστολικοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Κέντρου Ἁγίου Σπυρίδωνος Αγίων Πατέρων (Λεωφόρος Αγ. Ιωάννου Καρέα  56), 3) Τοῦ ἐν Ἀχαρναίς Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου (Μητροπ. Χρυσάνθου 11) καί 4) Τῆς εν Πλάτωνι Αχαρνῶν  (Μενιδίου) «Ἱεραποστολικοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Κέντρου» ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ ΑΘΗΝΙΩΤΙΣΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΩΝ»  (Ανδρέου Συγγροῦ 55-59). 

ΤΕΥΧΟΣ   730       -        ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012
ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΦΩΤΙΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ

Παραθέτομεν ν πόσπασμα πό τήν μολογίαν το γίου Φωτίου. Εναι πό τόν νθρονιστήριον λόγον του, τόν ποον πέστειλε, ς συνηθίζετο τότε, πί τ ναδείξει του ες Πατριάρχην Κων/λεως, πρός τόν Πάπαν Νικόλαον τς Ρώμης. πογραμμίζομεν τούς χαρακτηρισμούς τν αρετικν π’ ατς καί μόνης τς παραγράφου: «φρενοβλαβή Μακεδόνιον ... ρείω παραπλησίαν τήν μανίαν κμεμηνότα», «οκ σχύνετο», «δυσσεβος Νεστορίου καί τς ατ καινοποιηθείσης θεοστυγος δεισιδαιμονίας», « τρισάθλιος», « δυστυχής Ετυχής καί  Διόσκορος λάστωρ», « φαντασιώδης ατν φρενοβλάβεια, καί πσα ατν συμμορία», «μιαρά δόγματα καί κυήματα το δυσσεβος Νεστορίου το τς βασιλίδος θέως ιεραρχήσαντος καί Μοψουεστίας θεώτερον κνοσήσαντος»» «ες σχατον βυθόν θεότητος μπεπτωκότας», «πό κοιλίας ρευγόμενοι θυροστόμως μυθολόγησαν», «τερατολόγους καί παράφρονας», «τήν ατν δυσσέβειαν κρατς ναπομαξαμένους μετά τς λλοφύλου καί λλοκότου ατν πλασματολογίας». «ο δείλαιοι», «βδελυκτήν καί μανιχαϊκήν ατν αρεσιν» κλπ. Ο γιοι Πατέρες, λοιπόν, νομάζουν τούς αρετικούς «δυσσεβες, τρισάθλιους, φρενοβλαβες, παράφρονας κλπ.». ς παύσουν πομένως σοι κατηγορον τήν «Ορθόδοξο Πνοή», διότι χρησιμοποιε ες τήν ντιμετώπισιν τν συγχρόνων αρετικν πολύ λαφροτέρους χαρακτηρισμούς.  

«..... Οτω φρονν κα διομολογν παρατρπτως τν ν τ Καθολικ κα ᾿Αποστολικ ᾿Εκκλησίᾳ φιδρυμνην τε κα κηρυσσομνην πστιν τς γας κα οκουμενικς πτ συνδους ποδχομαι: Τν μν πρτην, τε δ Αρειον κα τος μοφρονοντας ατ μ τ βδελυκτ ατν κτισματολατρείᾳ διαρρξασν τε κα καθελοσαν·  τν δ δευτραν, ς τν φρενοβλαβ Μακεδνιον τς κκλησιαστικς χοροστασας ξοστρακσασν τε κα κτεμοσαν ᾿Αρείῳ παραπλησαν τν μαναν κμεμηντα· ν κτσμασι γρ κα οτος τ πανγιον κα παντουργν τιθες πνεμα κτισματολατρεν οκ σχνετο· λλ γε δ κα τν τρτην καθαιρτιν οσαν το δυσσεβος Νεστορου κα τς ατ καινοποιηθεσης θεοστυγος δεισιδαιμονας· οτος γρ τν διαιρτως κα καθ᾿ πστασιν νωθντα τ θε λγ λικν νθρωπον τολμηρς κα φρνως τς θεϊκς το λγου διασπν ποστσεως διοϋπστατον ατν στρατολγει τε κα φαντζετο·  δι᾿ κα ψιλν νθρωπον τν σαρκ πιφανντα Υἱόν κα Λγον το Θεο νειρξας κολοθως τρισθλιος καλεν τν Παναγαν Θεοτκον κυρως πηρνσατο· τν δ τετρτην, ς τν δυστυχ Ετυχ κα Δισκορον τν λστορα καταρρξασαν κα ναθεματσασαν μετ τς φαντασιδους ατν φρενοβλαβεας κα πσης ατν τς συμμορας·  τν γρ το Κυρου σρκα μ εναι μν μοοσιον  ληρδουν, λλ᾿ κ δο μν φσεων τν νωσιν γενσθαι, ες μαν δ μετ τν νωσιν συναναλωθναι μηδετρας ποσζουσαν τ διματα μτε τς θεϊκς μτε μν τς νθρωπνης· κα τν πμπτην δ, ς κτεμοσαν τε κα ποτεφρσασαν τλεον τ π᾿ λθρ τν γεγεννηκτων ναριπιζμενα μιαρ δγματ τε κα κυματα το δυσσεβος Νεστορου το τς βασιλδος θως εραρχσαντος κα Θεοδρου το Μοψουεστας θετερον πισκοπσαντος, ατος τε κα πντας τος τν ατν ατος ματαιοφροσνην κνοσσαντας· ο μν, λλ γε δ κα ς διασπσασν τε κα κθερσασαν ᾿Ωριγνην, Δδυμον, Εὐάγριον λληνφρονι λογισμ κα συντ γνμη ες σχατον βυθν θετητος μπεπτωκτας· βαθμος γρ κα ποβσεις θετητος ναπλσαντες κα ψυχν προϋπρξεις κα τς πρς τ θεον ατν νεσεως πορροας τε κα ποπτσεις ν αυτος ποστσαντες, ες διφορ τε κα πολυειδ σματα μεταγγζοντες τατας κα μεταβλλοντες κα τλος κολσεων κα δαιμνων ποκατστασιν, τ δ λεγμενον, π κοιλας ρευγμενοι θυροστμως μυθολγησαν κα ρραψδησαν· λλ κα τν κτην ς πορρψασν τε κα κατασπσασαν τος μφ ᾿Ονριον κα Σργιον κα Μακριον τος τερατολγους κα παρφρονας, μα δ᾿ ατος κα τος τν ατν δυσσβειαν κρατς ναπομαξαμνους μετ τς κφλου κα λλοκτου ατν πλασματολογας· ν γρ θλημα κα μαν νργειαν τ κ δο παρατρπτων φσεων πεφυκτι Χριστ τ Θε μν κακς ο δελαιοι πεγρφοντο· τι δ κα τν ν Νικαίᾳ τ δετερον ερν κα μεγλην Σνοδον τος εκονομχους κα δι τοτο χριστομχους κα γιοκατηγρους ποσκυβαλσασν τε κα καταβαλοσαν, σν ατος δ κα τν βδελυκτν κα μανιχαϊκν ατν αρεσιν· τ γρ το Κυρου μν ᾿Ιησο Χριστο μοοσιον μν γιον σμα γρφειν εκονικς μυσττοντο, τ γραπτον κα περγραπτον ατο καταβακχεοντες κα δι τοτο μ εναι μν μοοσιον μανικς συμπερανοντες. Τατας ον τς γας κα Οκουμενικς πτ Συνδους ποδχομαι ναθεματζων μν ος νεθεμτισαν, κατασπαζμενος δ κα μεγαλνων ος πευφμησαν...».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ