ΔΙΑ ΝΑ ΕΝΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΝ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΝ (Ο ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΑΠΟΚΑΙΣΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ)
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ»
ΕΠΑΝΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ»
Ἡ ἐπανέκδοσις τῶν παλαιῶν τευχιδίων μερίμνη τῆς Ἱεραποστολικῆς ‘Αδελφότητος «Η ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ» τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου (Μητροπολίτου Χρυσάνθου 10, Περιοχή Ἁγίου Ἀθανασίου, ‘Αχαρναί) Τηλ. 210.2466057
Τεῦχος 346 – Μάιος 1998
Ἐπανέκδοσις: Ἀπρίλιος 2007
Ο ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΑΠΟΚΑΙΣΑΡΙΣΜΟΣ
ΤΟΥ κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
῾Υπό τῆς ῾Ιερᾶς ᾿Αρχιεπισκοπῆς τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος ἐξεδόθη τό κάτωθι ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ καί ἡ συνημμένη ἀνακοίνωσις τοῦ Ζ' ῾Ιερατικοῦ Συνεδρίου:
"Τήν 10ην καί 11ην ᾿Ιουνίου τρ. ἔτ. συνεκλήθη τό Ζ' ῾Ιερατικόν Συνέδριον τῶν Κληρικῶν τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος ("παλαιοημερολογιτῶν") εἰς τήν ἰστορικήν ἀνδρώαν ῾Ιεράν Μονήν Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος, Κουβαρᾶ ᾿Αττικῆς.
Εἰς αὐτό συμμετέσχον τά μέλη τῆς ῾Ιερᾶς Συνόδου τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος (ὑπό τόν ᾿Αρχιεπίσκοπον ᾿Αθηνῶν καί πάσης ῾Ελλάδος κ. ᾿Ανδρέαν), καθώς καί πάντες οἱ Κληρικοί (῾Ιερεῖς, ῾Ιερομόναχοι καί Διάκονοι) τῆς ᾿Εκκλησίας.
Κατά τάς διημέρους ἐργασίας τοῦ Συνεδρίου ἐγένοντο ἐνδιαφέρουσαι Εἰσηγήσεις ὑπό Κληρικῶν καί λαϊκῶν θεολόγων ἐπί διαφόρων θεμάτων τά ὁποῖα ἀφοροῦν τό ἔργον καί τήν ἀποστολήν τοῦ ῾Ιεροῦ Κλήρου εἰς τήν σύγχρονον ἐποχήν. Εἰδικώτερον τήν πρωΐαν τῆς δευτέρας καί τελευταίας ἡμέρας τοῦ Συνεδρίου ἐτελέσθη Συνοδικόν καί Πανιερατικόν Συλλείτουργον εἰς τό Καθολικόν τῆς ὡς ἄνω ῾Ιερᾶς Μονῆς, ἐνῶ τό ἑσπέρας μετά τήν ὁλοκλήρωσιν ὅλων τῶν Εἰσηγήσεων καί τῶν σχετικῶν ἐπ᾿ αὐτῶν συζητήσεων ἐξήχθησαν τά πορίσματα τοῦ Συνεδρίου.
᾿Εν αὐτοῖς καί μεταξύ ἄλλων καταδικάζεται ἡ χρησιμοποίησις ὑπό τοῦ οἰκουμενιστοῦ "Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως" κ. Βαρθολομαίου μεθόδων Οὐνίας προκειμένου νά διεμβολισθῇ ὁ χῶρος τῶν ἀκολουθούντων τό πάτριον ("παλαιόν") ἡμερολόγιον (περίπτωσις Παϊσίου καί Βικεντίου ᾿Αμερικῆς). Αὐτά δέν ἀγγίζουν, βεβαίως, τήν ᾿Εκκλησίαν τῶν Γ.Ο.Χ., ἀλλά καταγγέλλονται ὑπ᾿ αὐτῆς ὡς "δούρειος ἵππος" διά τήν περαιτέρω ἐξάπλωσιν τῆς παπιστικῆς καί οἰκουμενιστικῆς ἐπικυριαρχίας τοῦ κ. Βαρθολομαίου.
᾿Επίσης ἐκ τῶν μέχρι σήμερον λόγων καί ἐνεργειῶν του καταγγέλλεται πρός τόν ῾Ελληνικόν λαόν ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος τῆς Νεοημερολογιτικῆς ᾿Εκκλησίας κ. Χριστόδουλος ὡς ἀκολουθῶν παποκαισαρικήν τακτικήν κί ἐπιχειρῶν νά συμπαρασύρῃ μετ᾿ αὐτοῦ ἐναντίον τῶν Γ.Ο.Χ. τήν ῾Ελληνικήν Πολιτείαν.
᾿Ακολουθεῖ κείμενον τό ὁποῖον συνετάγη καί ἐνεκρίθη ὑπό τοῦ Ζ' ῾Ιερατικοῦ Συνεδρίου προκειμένου νά ἀποσταλῇ πρός δημοσίευσιν εἰς τόν Τύπον καί τό ὁποῖον ἐκφράζει τάς ἀπόψεις τοῦ ῾Ιεροῦ Κλήρου τῆς ᾿Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. ῾Ελλάδος ἔναντι τῶν ὑπό τοῦ κ. Χριστοδούλου ἐπιχειρουμένων".
῾Ο ἐκπρόσωπος Τύπου τῆς ῾Ιερᾶς ᾿Αρχιεπισκοπῆς Δημήτριος Κάτσουρας
Παρατίθεται καί ἡ ᾿Ανακοίνωσις:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΤΟΥ Ζ' ΙΕΡΑΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣ
"Τελευταίως λέγεται καί γράφεται ὅτι ἕν ἀπό τά πρῶτα μελήματα τοῦ νεοεκλεγέντος ᾿Αρχιεπισκόπου τῆς Νεοημερολογιτικῆς ᾿Εκκλησίας κ. Χριστοδούλου Παρασκευαίδη ἦτο νά ἀσχοληθῇ καί μέ τό θέμα τῶν "παλαιοημερολογιτῶν". Προσέτι δέ ὅτι ἐπιχειρεῖ νά ἐμπλέξῃ εἰς τό ζήτημα αὐτό καί τήν Πολιτείαν. Τοῦτο εἶναι ἐπιεικῶς ἀδιανόητον καί ἀπαράδεκτον.
Οἱ Γνήσιοι ᾿Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οἱ καλούμενοι σκωπτικῶς "παλαιοημερολογῖται", εἶναι μέλη τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ., ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τήν συνέχειαν τῆς Μιᾶς, ῾Αγίας Καθολικῆς καί ᾿Αποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας. ᾿Από ἐκκλησιαστικῆς, δηλαδή, πλευρᾶς δέν εἶναι σχισματικοί, ὅπως ἀρέσκονται τινές νά τούς χαρακτηρίζουν, ἀλλά τοὐναντίον τηροῦν ἀπαρασαλεύτως τήν ἐκκλησιαστικήν τάξιν, καί τά δόγματα καί τάς παραδόσεις τῆς ᾿Εκκλησίας ἐν τῷ συνόλῳ των, περιλαμβανομένου τοῦ πατρώου ἐκκλησιαστικοῦ ἑορτολογίου - ἡμερολογίου, καί καταδικάζουν πάσας τάς αἱρέσεις, περιλαμβανομένων καί ἐκείνων αἱ ὁποῖαι ἀπό τόν νεοημερολογιτισμόν θεωροῦνται κακοδόξως "ἀδελφαί ἐκκλησίαι" (παπισμός, προτεσταντισμός κλπ. αἱρέσεις), ἐν ἑνί λόγῳ καταδικάζουν τήν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Οἱ Γνήσιοι ᾿Ορθόδοξοι Χριστιανοί τό 1924 ἔμειναν εἰς τούς κόλπους τῆς Μιᾶς, ῾Αγίας, Καθολικῆς καί ᾿Αποστολικῆς ᾿Εκκλησίας, τῆς ὁποίας συνεχίζουν νά εἶναι γνήσια μέλη, καί διαφυλάσσουν "ἀκαινοτομήτως καί ἀμειώτως" (κατά τήν Ζ' Οἰκουμενικήν Σύνοδον) πάντα τά τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ἄνευ τῆς παραμικρᾶς παρεκκλίσεως.
᾿Από πλευρᾶς πολιτειακῆς ἀπολαύουν πλήρους θρησκευτικῆς ἐλευθερίας κατωχυρωμένης καί συνταγματικῶς. ῾Ως ἐκ τούτου εἶναι ὄχι μόνον ἀδύνατος, ἀλλά καί ἀδιανόητος πᾶσα σκέψις ἀναβιώσεως τῶν φρικτῶν ἐκείνων καί ἀποτελούντων στίγμα διά τήν ἱστορίαν τοῦ τόπου μας διωγμῶν κατ᾿ αὐτῶν. Κατά συνέπειαν εἶναι ἀνεπίτρεπτος καί ἀπαράδεκτος πᾶσα ἀνάμειξις τῆς Νεοημερολογιτικῆς Συνόδου καί τοῦ νέου Προκαθημένου της κ. Χριστοδούλου εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ τό πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γνησίων ᾿Ορθοδόξων Χριστιανῶν, τό ὁποῖον οὐδεμίαν σχέσιν διοικήσεως καί ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας ἔχει μετ᾿ αὐτῶν, ὡς σχισματικῶν καί κινουμένων εἰς τούς κόλπους τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Οἱ τῆς Νεοημερολογιτικῆς ᾿Εκκλησίας οὐδέν δικαίωμα ἔχουν νά ἀσχοληθοῦν μέ τούς Γνησίους ᾿Ορθοδόξους Χριστιανούς καθ᾿ οἱονδήποτε τρόπον. ᾿Εάν οὗτοι θέλουν νά ἀσχοληθοῦν μέ τήν νεοημερολογιτικήν Καινοτομίαν καί μέ τόν συνυφασμένον πρός ταύτην Οἰκουμενισμόν, πρᾶγμα τό ὁποῖον ἐπιβάλλεται, δύνανται νά τό πράξουν ὑπό τήν ἐξῆς ἔννοιαν: Νά ἀσχοληθοῦν μέ τούς ἑαυτούς των, μέ τήν ἰδικήν των, δηλαδή ἀπόσχισιν ἀπό τό Σῶμα τῆς Μιᾶς, ῾Αγίας, Καθολικῆς καί ᾿Αποστολικῆς ᾿Εκκλησίας, καί μέ τό πῶς θά δυνηθοῦν νά ἐπανέλθουν εἰς τήν εὐθεῖαν ὁδόν τῆς ᾿Ορθοδοξίας καί νά ἑνωθοῦν μετ᾿ Αὐτῆς, ὥστε νά εἶναι ἡνωμένοι ὄχι μέ τόν Πάπαν καί τούς ἄλλους αἱρετικούς, τό ἡμερολόγιον τῶν ὁποίων ἀκολουθοῦν, ἀλλά μέ τούς ἁγίους Πατέρας τῆς ᾿Εκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι διά τῶν ῾Αγίων Οίκουμενικῶν καί ἄλλων μεγάλων Συνόδων ἔχουν θεσπίσει "ἀναθεματισθῆναι πᾶσαν αἵρεσιν" καί "ὅλοις τοῖς αἱρετικοῖς ἀνάθεμα", καί ἔχουν καταδικάσει διά τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων τήν ἡμερολογιακήν Καινοτομίαν "τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα". Περαιτέρω δέ κηρύσσουν, διδάσκουν καί ἐντέλλονται, ὅτι ὁ Πάπας εἶναι αἱρετικός καί πρέπει νά φεύγωμεν μακρυά ἀπό αὐτόν καί ἀπό τούς συμφρονοῦντας μέ αὐτόν "ὡς φεύγει τις ἀπό ὄφεως" ( ῾Αγίου Μάρκου ᾿Εφέσου Εὐγενικοῦ), καθώς καί νά τόν καταρώμεθα, διότι εἶναι ἀντίχριστος καί "αὐτός θά εἶναι ἡ αἰτία τοῦ κακοῦ" ( ῾Αγίου Κοσμᾶ Αἰτωλοῦ).
῎Ας ἀσχοληθοῦν λοιπόν οἱ τῆς Νεοημερολογιτικῆς ᾿Εκκλησίας καί ὁ νέος Προκαθήμενός της μέ τά τοῦ οἴκου των, τά ὁποῖα εἶναι πολλά. ῎Αν θέλουν δέ νά ἐξέλθουν καί ἀπό τά ὅρια τῆς "δικαιοδοσίας" των, ἄς πράξουν τοῦτο, ὄχι πρός τήν κατεύθυνσιν τῶν Γνησίων ᾿Ορθοδόξων Χριστιανῶν, ἀπό τούς ὁποίους ἔχουν ἀποσχισθῇ καί μετά τῶν ὁποίων ὡς ἐκ τούτου οὐδεμίαν ἔχουν ἐκκλησιαστικήν σχέσιν καί κοινωνίαν. ἀλλά πρός τήν κατεύθυνσιν τοῦ Φαναρίου.
῾Ο κ. Χριστόδουλος, δηλαδή, μετά τῆς πολυπληθοῦς συνοδείας του κατά τήν προσεχῆ μετάβασίν των εἰς τό Φανάρι, ἡ ὁποία, ὡς έξηγγέλθη, θά γίνῃ τήν 12ην ᾿Ιουνίου κ. ἑξ. ἄς θέσουν εἰς τόν σημερινόν Προκαθήμενον τοῦ Φαναρίου κ, Βαρθολομαῖον τό ζήτημα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀποστασίας του καί ἀς διασκεφθοῦν μετ᾿ αὐτοῦ πῶς θά εὕρουν τόν δρόμον τῆς ἀπαγκιστρώσεώς των ἀπό τό ἅρμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς προσελεύσεώς των εἰς τήν Γνησίαν ᾿Εκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ, ὥστε νά ὀρθοτομήσουν τόν λόγον τῆς ᾿Αληθείας Αὐτοῦ.
᾿Εν τοιαύτῃ περιπτώσει ἡμεῖς εἴμεθα πρόθυμοι νά τόν βοηθήσωμεν. ᾿Εν ἐναντίᾳ περιπτώσει, ὅμως, ἤτοι, ἐάν ἐπιλέξουν νά ἐμμείνουν εἰς τήν ἐκκλησιαστικήν των πλάνην καί εἰς τόν διωγμόν τῶν Γνησίων ᾿Ορθοδόξων Χριστιανῶν, (τόν ὁποῖον καλόν θά εἶναι νά ἀποφύγουν), ἄς ἔχουν ὑπ᾿ ὄψιν των, ὅτι δέν θά περάσῃ ὁ διωγμός καί ὅτι ἡ ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ θά νικήσῃ καί "πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσι Αὐτῆς".
ΔΙΑ ΤΟ ΙΕΡΑΤΙΚΟΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ
Ο ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
+ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
ΚΗΡΥΚΟΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου