ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ
Απανταχου Εκκλησία Κατακομβων
ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΕΙΣ ΣΧΟΛΙΟΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝ
ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΗΝ ΜΑΤΘΑΙΟΝ..
Μου εζητησε ο κ. Δημητριος Παπαδατος προς τον οποίον απευθυνεσθε κ. Βασίλειε, να απαντησω επί των σχολίων σας εις τον «ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΗΝ ΜΑΤΘΑΙΟΝ».. Και πολύ συνετως επραξεν ο Δημητρης, δεδομένου, ότι τον ρωτήσατε θεματα τά οποία δεν είναι της αρμοδιότητός του. \
Εμείς, αγαπητέ Βασίλειε, με την ενωσιν η οποία απεφασίσθη υπό ολων των Αρχιερέων εις κοινην Συνεδρίασιν, εις την οποίαν ειχε κληθεί και ο Σεβασμιωτατος Αμφιλόχιος, (δεδομένου ότι την πρότασιν περί του διαλόγου εν αγάπη καί αληθεία του 2014 συνυπογράψαμεν αμφότεροι καθως και αλλοι της Ενδημούσης (Πανορθοδόξου) Ιεράς Συνοδου, διό καί επράττομεν πάντοτε ο,τι μάς προέτεινε, κάθε φορά πού ηρχετο μόνος του ο Σεβ. Αμφιλόχιος εις τήν Σύνοδον.
Ιδού τί μάς "συνεβούλευε" καθ ολας σχεδόν τάς συνεδριάσεις της Ιεράς συνόδου, οταν συνεζητουσαμε τό θέμα του διαλόγου: "Αν συμφωνήσουμε μαζί τους εις τό θέμα της Κοινης Ομολογίας, τά υπόλοιπα (Κανονικης φυσεως καί Τάξεως) θεματα τακτοποιουνται ευκόλως". Καί αυτό επράξαμε. Ητοι εφ οσον, καί κατόπιν πολλών συζητησεων κατελήξαμε εις ενα κείμενον κοινης αποδοχής, περιμέναμε στην τελευταία συνάντησι καί τόν Σεβ/τον Αμφιλόχιο νά μας πεί την γνωμη του, αλλά δυχτυως δέν ηλθε μόνος του, ηλθε μέ τόν Συμβουλόν του Ελευθέριον Γκουτζίδην, ο οποιος ανέτρεψε τά πάντα... (Περί αυτού υπάρχει ενημερωτική επιστολή μου πρός τόν Σεβασμιωτατο Αμφιλόχιο, ολίγας ημέρας πρό της ενωσεως",
Αντί τουτου ο Σεβασμιωτατος, αντί νά βοηθηση νά ολοκληρωθει ο διάλογος αυτός καί νά φθάσουμε στην ενωσι στην οποία νά συμμετέχει καί εκείνος, προετίμησε νά ακολουθηση την από του 2015, χαραχθεισαν γραμμην του θεολόγου Ελευθερίου Γκουτζίδη, καθ ην επ ουδενί πρέπει να δεχθουμε τούς Ευστάθιον και Παχωμιον ως Αρχιερεις. Νά τους δεχθουμε ως Μοναχούς και μάλιστα κατόπιν πολλης εξετάσεως καί εφ οσον επιδείξουν ειλικρινη μεταμέλειαν καί αποκρυξουν τό σχίσμα του Νικολάου καί του Στεφάνου.
Εφθασε μάλιστα ο Σεβασμιωτατος Αμφιλόχιος εις το σημείον εις επιστολάς του να με χαρακτηρίζη, πρίν ακόμη αποφασίσωμεν την ενωσιν, ως πεπτωκότα, ως τον χειρότερον οικουμενιστην χειρότερον μάλιστα και από τον Βαρθολομαίον και από τον πρώην Φλωρινης Χρυσόστομον, και ως προδότην της Ορθοδοξίας και αρνητην της Αρχιερωσυνης μου, διότι ακουσον ακουσον κατά τον Ελευθεριον Γκουτζίδην, τον οποίον εις μίαν επιστολήν του προς εμέ, ταυτίζει με την Αλήθεια, λέγοντας οτι ειναι ο μόνος εκφραστης της Αληθείας - Εκκλησίας, και εν τέλει με αφωρισεν λέγοντας μου: «Ἑάν ενωθης με τον Παχωμιον θα σε αποκαλω πλέον κ. Μηναν Κοντογιάννην", ητοι μέ τό κοσμικόν μου ονομα, δηλαδή ουτε καν με τήν μοναχικόν μου ιδιότητα, οπερ ασεβές καί παράλογον.
Τότε είναι πού δημοσίευσα μίαν μελέτην, περί αδίκων αφορισμών, καθαιρέσεων κλπ. και δεδομένου οτι από το 2015 πού μας εκλεισαν την πόρτα σε ολην την Συνοδο, δεν εχουμε δυνατότητα προσβάσως εις την Νικολοπούλου, και συζητησεως μετά του ιδίου, εζητησα δημοσίως από κάποιους να εκτυπωσουν το κείμενο και να του το δωσουν. Ειναι τότε πού ο π. Θεόδωριος, ο μοναχός, μού ελεγε δεν αντεχω άλλο αυτην εδώ την κατάστασι, πρέπει να φυγω. Αυτό μού το ελεγε επί τρια ολόκληρα χρόνια και από πρίν, και εγω του ελεγα κάνε υπομονη, μη φυγης, γιατί θα δημιουργηθουν περισσότερα προβλήματα. Καθησε εκεί και οσο μπορείς βοηθησε τον Σεβασμιωτατο. Αλλωστε εγω ο,τι και αν μού πεί, τον συγχωρω, διότι ξερω πολύ καλά πώς δεν είναι δικά του.
Καί του εξήγησα, οπως εξηγησα καί σέ αλλους από τήν Λάρισα, οτι γιά μένα παραμένει η καλή του Ομολογία, την οποίαν εκανεν εν Υπομνηματι ενωπιον της Συνόδου το 1977, καθ ην ηλεγξε δριμυτατα τους Αρχιερείς πού πηγαν στην Αμερική, διότι ενωθηκαν με τους κακοδόξους Ρωσους της Διασπορας, διότι επρόδωσαν τον Αγωνα της Ορθοδοξίας …
Βεβαια παραμένει τό γεγονός, οτι μετά τό 2015, διά νά καλύψη τόν κ. Γκουτζίδη, γράφει εις μίαν επιστολήν του προς εμέ γράφει ότι οι Ρωσοι της Διασπορας εδέχθησαν την Ομολογίαν μας καί ειναι Ορθόδοξοι. Και όταν τον ειπα οτι αυτό πού μου γράφει ειναι αρνησις της Ομολογιας ττου του 1977, μου απήντησεν Αυτό εγραψε η Συνοδος τό 1981, δηλαδή ο κ. Γκουτζίδης. Εχω αποδείξει εις αλλην μελέτην μου οτι η περιβόητος Ομολογία του 1981 περί της συγχωρητικης ευχής, δέν ητο Ομολογία της Ιερας Συνόδου, αλλά του κ. Γκουτζίδη, θέμα διά τό οποίον ηλθαμε σε σύγκρουσι μέσα στην Σύνοδο.
Είναι χαρακτηριστικες οι δυο επιστολες πού εστειλα υστερα από αυτά λίγες ημερες πρίν την ενωσι. Τις εχω δημοσιευσει, και ειχα ζητησει τότε, πό τον π. Θεόδωρο να τις εκτυπωση και να τις δωσει εις τόν Σεβασμιωτατον, ο οποίος (π. Θεόδωρος) ειπε ότι πολύ τον ανέπαυσαν. Την παραμονην των Χριστουγέννων, όμως με πήρε τηλέφωνο ο Σεβασμιωτατος μόλις ελαβε την μίαν επιστολήν και με παρεκάλεσε να μη την δημοσιευσω, ουτε να δωσω συνέχεια εις το θέμα , διότι θα ελθη εις την Αθηνα, και μου αφησε νά καταλάβω καί νά διακρινω την διάθεσίν του και την ελπίδα του ότι θα τά ευρωμεν.
Καθ ολην αυτην ομως την περίοδον, ευρισκόμουν καί εις ενα συνεχή προβληματισμόν. Διερωτόμην τι ηταν εκείνο πού ανάγκαζε τόν Σεβασμιωτατο Αμφιλόχιο νά μήν αντιδρα καθόλου εις τά οσα ελεγε ο κ. Ελευθεριος Γκουτζίδης. Του ελεγα: Σεβασμιωτατε, γιατί δέν βοηθατε τόν Ελευθέριον νά εξέλθη από αυτη την πλεκτάνη του πονηρου; Καί δέν απαντουσε. Η ελεγε δέν μπορουμε νά βάλουμε στην ακρη τόν Ελευθέριο. Προσεφερε τόσα στην Εκκλησία. Ενω εις μίαν επιστολήν του πρός εμέ εφθασε εις τό σημείον νά τόν ταυτίση μέ τήν αλήθεια - Εκκλησία καί νά τόν ανακηρυξη καί τόν μόνον εκφραστην της αληθείας - Εκκλησίας, καί σωτηρα της Εκκλησίας. Μέχρις οτου μου ελύθη ο προσβλημαστιμός με ενα εξωδικον πού μου εστειλε ο εκ των διαδόχων των πέντε Μητροπολιτων Κοσμάς Σκρέτας, ο οποιος αναφέρεται εις την μη χρηστην διαχείρισιν της Κληρονομίας Δασκαλοπούλου, καί την πονικήν διωξιν Μητροπολιτου των πέντε διά υπεξαίρεσιν χρημάτων εις βαθμόν κακουργηματος. Τότε κατάλαβα τί ειχε συμβεί, τότε ελυσα πολλές απορίες κλπ.
Γράφεις, επίσης, εις το σχόλιόν σου αν διεπιστωσαμε την μεταμέλειαν των Επισκόπων Ευσταθίου και Παχωμίου και ενωθηκαμε μαζί τους. Και αν εχουν φυγει από το σχίσμα του Νικολάου - Στεφάνου η ειναι ακόμη ενωμένοι μαζί τους. Η απάντησις μου καί εις αυτό τό ερωτημα, αγαπητέ Βασίλειε ειναι η εξης: Ολα ετακτοποιηθηκαν κατά την Κανονικην τάξιν μη αμφιβάλλεις καθόλου γι αυτό. Καί ολα αυτά κάποια στιγμη θα δημοσιευθεουν εις ένα νεωτερον Τόμον ενωσεως, οπου θα υπάρχουν και οι ενστάσεις και οι διορθωσεις τυχόν λανθασμένων διατυπώσεων, αλλά και ο,τι χρειάζεται διά μίαν κατά Χριστόν ενωσιν.
Αλλά αυτό θά γινη, οταν αγαθυνθη καί ο Σεβασμιωτατος Λαρίσης, μάλλον οταν τόν αφήσουν, νά ελθη εις τόν διάλογον εν αγάπη καί αληθεια, να ειπη τις ιδικές του ενστάσεις, οπως προβλέπει καί ο Τόμος, νά κάμη τις ιδικές του παρατηρήσεις, ώστε νά επέλθη η συμφωνία και εις την κοινην Ομολογίαν, και κατόπιν καί εις τά υπόλοιπα νομοκανονικης καί αλλης φυσεως θέματα, καί νά αντιμετωπισθουν από κοινου κανονικως καί ορθοδόξως καί τά σχίσματα του 1995, του 2005 καί του 2015...
Όπως καταλαβαίνεις, αγαπητέ Βασίλειε, ο διάλογος εν αγάπη και αληθεία συνεχίζεται … Και αν διάβασες την Ανακοινωσίν μου περί του Ενωτικου Συλλειτουργου, ανέφερα εκεί ότι, δεσμευθηκαμε ολοι οι Αρχιερείς, να αντιμωτωπίσουμε μετά την ενωσιν ως ενωμένη πλέον Ιερά Συνοδον μέ τήν Χάριν του Θεού, ορθοδόξως και κατά την Κανονικήν Τάξιν ολα τά θέματα πού προέκυψαν, καί να επανέλθωμεν ουτω απαντες εις την ευλογημένην εκείνην στιγμην πού δεν υπήρχαν σχίσματα και διαιρέσεις…
Αν χρειασθει θα επανέλθωμεν διά να σας εξηγησωμεν εν αγάπη Κυρίου καί επί τυχόν αλλων αποριων σας.
Ερρωασθε εν Κυρίω.
Μου εζητησε ο κ. Δημητριος Παπαδατος προς τον οποίον απευθυνεσθε κ. Βασίλειε, να απαντησω επί των σχολίων σας εις τον «ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΗΝ ΜΑΤΘΑΙΟΝ».. Και πολύ συνετως επραξεν ο Δημητρης, δεδομένου, ότι τον ρωτήσατε θεματα τά οποία δεν είναι της αρμοδιότητός του. \
Εμείς, αγαπητέ Βασίλειε, με την ενωσιν η οποία απεφασίσθη υπό ολων των Αρχιερέων εις κοινην Συνεδρίασιν, εις την οποίαν ειχε κληθεί και ο Σεβασμιωτατος Αμφιλόχιος, (δεδομένου ότι την πρότασιν περί του διαλόγου εν αγάπη καί αληθεία του 2014 συνυπογράψαμεν αμφότεροι καθως και αλλοι της Ενδημούσης (Πανορθοδόξου) Ιεράς Συνοδου, διό καί επράττομεν πάντοτε ο,τι μάς προέτεινε, κάθε φορά πού ηρχετο μόνος του ο Σεβ. Αμφιλόχιος εις τήν Σύνοδον.
Ιδού τί μάς "συνεβούλευε" καθ ολας σχεδόν τάς συνεδριάσεις της Ιεράς συνόδου, οταν συνεζητουσαμε τό θέμα του διαλόγου: "Αν συμφωνήσουμε μαζί τους εις τό θέμα της Κοινης Ομολογίας, τά υπόλοιπα (Κανονικης φυσεως καί Τάξεως) θεματα τακτοποιουνται ευκόλως". Καί αυτό επράξαμε. Ητοι εφ οσον, καί κατόπιν πολλών συζητησεων κατελήξαμε εις ενα κείμενον κοινης αποδοχής, περιμέναμε στην τελευταία συνάντησι καί τόν Σεβ/τον Αμφιλόχιο νά μας πεί την γνωμη του, αλλά δυχτυως δέν ηλθε μόνος του, ηλθε μέ τόν Συμβουλόν του Ελευθέριον Γκουτζίδην, ο οποιος ανέτρεψε τά πάντα... (Περί αυτού υπάρχει ενημερωτική επιστολή μου πρός τόν Σεβασμιωτατο Αμφιλόχιο, ολίγας ημέρας πρό της ενωσεως",
Αντί τουτου ο Σεβασμιωτατος, αντί νά βοηθηση νά ολοκληρωθει ο διάλογος αυτός καί νά φθάσουμε στην ενωσι στην οποία νά συμμετέχει καί εκείνος, προετίμησε νά ακολουθηση την από του 2015, χαραχθεισαν γραμμην του θεολόγου Ελευθερίου Γκουτζίδη, καθ ην επ ουδενί πρέπει να δεχθουμε τούς Ευστάθιον και Παχωμιον ως Αρχιερεις. Νά τους δεχθουμε ως Μοναχούς και μάλιστα κατόπιν πολλης εξετάσεως καί εφ οσον επιδείξουν ειλικρινη μεταμέλειαν καί αποκρυξουν τό σχίσμα του Νικολάου καί του Στεφάνου.
Εφθασε μάλιστα ο Σεβασμιωτατος Αμφιλόχιος εις το σημείον εις επιστολάς του να με χαρακτηρίζη, πρίν ακόμη αποφασίσωμεν την ενωσιν, ως πεπτωκότα, ως τον χειρότερον οικουμενιστην χειρότερον μάλιστα και από τον Βαρθολομαίον και από τον πρώην Φλωρινης Χρυσόστομον, και ως προδότην της Ορθοδοξίας και αρνητην της Αρχιερωσυνης μου, διότι ακουσον ακουσον κατά τον Ελευθεριον Γκουτζίδην, τον οποίον εις μίαν επιστολήν του προς εμέ, ταυτίζει με την Αλήθεια, λέγοντας οτι ειναι ο μόνος εκφραστης της Αληθείας - Εκκλησίας, και εν τέλει με αφωρισεν λέγοντας μου: «Ἑάν ενωθης με τον Παχωμιον θα σε αποκαλω πλέον κ. Μηναν Κοντογιάννην", ητοι μέ τό κοσμικόν μου ονομα, δηλαδή ουτε καν με τήν μοναχικόν μου ιδιότητα, οπερ ασεβές καί παράλογον.
Τότε είναι πού δημοσίευσα μίαν μελέτην, περί αδίκων αφορισμών, καθαιρέσεων κλπ. και δεδομένου οτι από το 2015 πού μας εκλεισαν την πόρτα σε ολην την Συνοδο, δεν εχουμε δυνατότητα προσβάσως εις την Νικολοπούλου, και συζητησεως μετά του ιδίου, εζητησα δημοσίως από κάποιους να εκτυπωσουν το κείμενο και να του το δωσουν. Ειναι τότε πού ο π. Θεόδωριος, ο μοναχός, μού ελεγε δεν αντεχω άλλο αυτην εδώ την κατάστασι, πρέπει να φυγω. Αυτό μού το ελεγε επί τρια ολόκληρα χρόνια και από πρίν, και εγω του ελεγα κάνε υπομονη, μη φυγης, γιατί θα δημιουργηθουν περισσότερα προβλήματα. Καθησε εκεί και οσο μπορείς βοηθησε τον Σεβασμιωτατο. Αλλωστε εγω ο,τι και αν μού πεί, τον συγχωρω, διότι ξερω πολύ καλά πώς δεν είναι δικά του.
Καί του εξήγησα, οπως εξηγησα καί σέ αλλους από τήν Λάρισα, οτι γιά μένα παραμένει η καλή του Ομολογία, την οποίαν εκανεν εν Υπομνηματι ενωπιον της Συνόδου το 1977, καθ ην ηλεγξε δριμυτατα τους Αρχιερείς πού πηγαν στην Αμερική, διότι ενωθηκαν με τους κακοδόξους Ρωσους της Διασπορας, διότι επρόδωσαν τον Αγωνα της Ορθοδοξίας …
Βεβαια παραμένει τό γεγονός, οτι μετά τό 2015, διά νά καλύψη τόν κ. Γκουτζίδη, γράφει εις μίαν επιστολήν του προς εμέ γράφει ότι οι Ρωσοι της Διασπορας εδέχθησαν την Ομολογίαν μας καί ειναι Ορθόδοξοι. Και όταν τον ειπα οτι αυτό πού μου γράφει ειναι αρνησις της Ομολογιας ττου του 1977, μου απήντησεν Αυτό εγραψε η Συνοδος τό 1981, δηλαδή ο κ. Γκουτζίδης. Εχω αποδείξει εις αλλην μελέτην μου οτι η περιβόητος Ομολογία του 1981 περί της συγχωρητικης ευχής, δέν ητο Ομολογία της Ιερας Συνόδου, αλλά του κ. Γκουτζίδη, θέμα διά τό οποίον ηλθαμε σε σύγκρουσι μέσα στην Σύνοδο.
Είναι χαρακτηριστικες οι δυο επιστολες πού εστειλα υστερα από αυτά λίγες ημερες πρίν την ενωσι. Τις εχω δημοσιευσει, και ειχα ζητησει τότε, πό τον π. Θεόδωρο να τις εκτυπωση και να τις δωσει εις τόν Σεβασμιωτατον, ο οποίος (π. Θεόδωρος) ειπε ότι πολύ τον ανέπαυσαν. Την παραμονην των Χριστουγέννων, όμως με πήρε τηλέφωνο ο Σεβασμιωτατος μόλις ελαβε την μίαν επιστολήν και με παρεκάλεσε να μη την δημοσιευσω, ουτε να δωσω συνέχεια εις το θέμα , διότι θα ελθη εις την Αθηνα, και μου αφησε νά καταλάβω καί νά διακρινω την διάθεσίν του και την ελπίδα του ότι θα τά ευρωμεν.
Καθ ολην αυτην ομως την περίοδον, ευρισκόμουν καί εις ενα συνεχή προβληματισμόν. Διερωτόμην τι ηταν εκείνο πού ανάγκαζε τόν Σεβασμιωτατο Αμφιλόχιο νά μήν αντιδρα καθόλου εις τά οσα ελεγε ο κ. Ελευθεριος Γκουτζίδης. Του ελεγα: Σεβασμιωτατε, γιατί δέν βοηθατε τόν Ελευθέριον νά εξέλθη από αυτη την πλεκτάνη του πονηρου; Καί δέν απαντουσε. Η ελεγε δέν μπορουμε νά βάλουμε στην ακρη τόν Ελευθέριο. Προσεφερε τόσα στην Εκκλησία. Ενω εις μίαν επιστολήν του πρός εμέ εφθασε εις τό σημείον νά τόν ταυτίση μέ τήν αλήθεια - Εκκλησία καί νά τόν ανακηρυξη καί τόν μόνον εκφραστην της αληθείας - Εκκλησίας, καί σωτηρα της Εκκλησίας. Μέχρις οτου μου ελύθη ο προσβλημαστιμός με ενα εξωδικον πού μου εστειλε ο εκ των διαδόχων των πέντε Μητροπολιτων Κοσμάς Σκρέτας, ο οποιος αναφέρεται εις την μη χρηστην διαχείρισιν της Κληρονομίας Δασκαλοπούλου, καί την πονικήν διωξιν Μητροπολιτου των πέντε διά υπεξαίρεσιν χρημάτων εις βαθμόν κακουργηματος. Τότε κατάλαβα τί ειχε συμβεί, τότε ελυσα πολλές απορίες κλπ.
Γράφεις, επίσης, εις το σχόλιόν σου αν διεπιστωσαμε την μεταμέλειαν των Επισκόπων Ευσταθίου και Παχωμίου και ενωθηκαμε μαζί τους. Και αν εχουν φυγει από το σχίσμα του Νικολάου - Στεφάνου η ειναι ακόμη ενωμένοι μαζί τους. Η απάντησις μου καί εις αυτό τό ερωτημα, αγαπητέ Βασίλειε ειναι η εξης: Ολα ετακτοποιηθηκαν κατά την Κανονικην τάξιν μη αμφιβάλλεις καθόλου γι αυτό. Καί ολα αυτά κάποια στιγμη θα δημοσιευθεουν εις ένα νεωτερον Τόμον ενωσεως, οπου θα υπάρχουν και οι ενστάσεις και οι διορθωσεις τυχόν λανθασμένων διατυπώσεων, αλλά και ο,τι χρειάζεται διά μίαν κατά Χριστόν ενωσιν.
Αλλά αυτό θά γινη, οταν αγαθυνθη καί ο Σεβασμιωτατος Λαρίσης, μάλλον οταν τόν αφήσουν, νά ελθη εις τόν διάλογον εν αγάπη καί αληθεια, να ειπη τις ιδικές του ενστάσεις, οπως προβλέπει καί ο Τόμος, νά κάμη τις ιδικές του παρατηρήσεις, ώστε νά επέλθη η συμφωνία και εις την κοινην Ομολογίαν, και κατόπιν καί εις τά υπόλοιπα νομοκανονικης καί αλλης φυσεως θέματα, καί νά αντιμετωπισθουν από κοινου κανονικως καί ορθοδόξως καί τά σχίσματα του 1995, του 2005 καί του 2015...
Όπως καταλαβαίνεις, αγαπητέ Βασίλειε, ο διάλογος εν αγάπη και αληθεία συνεχίζεται … Και αν διάβασες την Ανακοινωσίν μου περί του Ενωτικου Συλλειτουργου, ανέφερα εκεί ότι, δεσμευθηκαμε ολοι οι Αρχιερείς, να αντιμωτωπίσουμε μετά την ενωσιν ως ενωμένη πλέον Ιερά Συνοδον μέ τήν Χάριν του Θεού, ορθοδόξως και κατά την Κανονικήν Τάξιν ολα τά θέματα πού προέκυψαν, καί να επανέλθωμεν ουτω απαντες εις την ευλογημένην εκείνην στιγμην πού δεν υπήρχαν σχίσματα και διαιρέσεις…
Αν χρειασθει θα επανέλθωμεν διά να σας εξηγησωμεν εν αγάπη Κυρίου καί επί τυχόν αλλων αποριων σας.
Ερρωασθε εν Κυρίω.
- Ματθαιος Ψωμας Απανταχου Εκκλησία Κατακομβων και ποιος σας δινει την βεβαιωτητα οτι δεν ειστε σε πλανη? Εσεις σκοτωθηκατε για μια λατινικης προελευσης εικονα?
Μαρία Σαμίου Ματθαιος Ψωμας
Μας την δίδει την βεβαιότητα, αγαπητέ μου, ο ίδιος ο Πατριάρχης σας
Βαρθολομαίος, που τώρα είναι στην Ιταλία και συμπροσεύχεται με τους
Παπικούς και αναγνωρίζει τα μυστήρια των αιρετικών και τους αποκαλεί
αδελφούς! Τα έργα του πατέρα σας οικουμενιστή Βαρθολομαίου και άλλων
επισκόπων σας είναι ικανά και μαρτυρούν για την εκκλησία σας...
Ματθαιος Ψωμας Μαρία Σαμίου ενω αν τους εβριζε θα ηταν φουλ ορτοτοξ..αχ καλη μου Μαρια σε τι σκοταδια κολυμπατε...νομιζωντας οτι ειστε στο φως.
Ματθαιος Ψωμας Απανταχου Εκκλησία Κατακομβων
ο Παυλος περι αμοιβης τι λεει?δεν ξερεις δεσποτη μου αν ειμαι
κληρικος?οι κληρικοι σας δεν περνουν μισθο απο την ενορια τους?δηλαδη
απο την αλαγη του ημερολογιου μεχρει το 52 ημασταν ποιμενες ενω μετα
παψαμε!!!οι εφημεριοι του εξωτερικου που
αμοιβονται οπως οι δικοι σας απο τον ναο ειναι ενω εμεις που εχουμε
μισθο απο την εκκλησιαστικη περιουσια οχι!!! νομιζα κυριε κοντογιαννη
οτι εχεις καποια σοβαροτητα και λιγα δραμια μυαλο αλλα και συ οτι και οι
αλλοι ζουρλοτες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου