ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΧΑΡΝΩΝ
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Ἰστόποπος τῆς Ὀρθοδόξου Κατηχητικῆς Σχολῆς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
(τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος).Μέ εὐθύνη τοῦ Καθηγητοῦ Ἀντ. Μάρκου.
Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011
ΤΡΙΑΚΟΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ -
ΛΗΞΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ἡ ὁλοκήρωσις τῶν μαθημάτων τῆς Ὀρθοδόξου Κατηχητικῆς Σχολῆς
γιά τό διδακτικό ἔτος 2010 - 2011, συνδιάσθηκε μέ ἀπογευματική
προσκυνηματική ἐπίσκεψη στήν ἱστορική καί μαρτυρική Μονή
Παντοκράτορος Ταώ Πεντέλης (κοινῶς Νταοῦ), ὅπου σφοαγιάσθηκαν
κατά τόν 17ο αἰ. (Κυριακή τοῦ Πάσχα τοῦ ἔτους 1680) 179
Ὁσιομάρτυρες Πατέρες. Τῆς ἐπισκέψεως ἡγήθηκε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης
κ. Κήρυκος, συνοδευόμενος ἀπό τούς Ὁσιωτάτους Μοναχούς π. Κύριλλο
καί π. Ἐλισσαῖο, τόν διδάξαντα Καθηγητή κ. Ἀντ. Μάρκου καί ὁμάδα
30 συμμετασχόντων στίς συναντήσεις τῆς Σχολῆς.
Τόν Σεβασμιώτατο καί τούς λοιπούς ἐπισκέπτες ὑποδέχθηκε εὐγενῶς
ἡ Καθηγουμένη τῆς Μονῆς Γερόντισσα Στυλιανή καί στήν συνέχεια
ἔγινε ξενάγησις ἀπό τήν ἐπιτετραμένη Μοναχή, στό περίφημο καί
μοναδικό στήν ἐκκλησιαστική ἀρχιτεκτονική Καθολικό, στήν κρύπτη
(ὅπου τάφοι Ὁσιομαρτύρων Πατέρων) καί στό ἐσωτερικό Παρεκκλήσιο
τοῦ ἁγ. Στυλιανοῦ (ὅπου λειψανοθήκες μέ Ὁσιομαρτυρικά καί ἄλλα
ἱερά Λείψανα).
Στό Ἀρχονταρίκι τῆς Μονῆς (ὅπου προσφέρθηκε τό πατροπαράδοτο
κέρασμα), οἱ ἐπισκέπτες εἶχαν τήν δυνατότητα νά θαυμάσουν τά
ἐξαιρετικῆς τέχνης ἐκκλησιαστικά χρυσοκεντήματα τῆς Ἀδελφότητος,
ἀλλά καί τήν μουσική καράρτιση του χοροῦ τῶν μοναζουσῶν, ὁ
ὁποῖος ἔψαλλε πρός τιμήν τοῦ Σεβασμιωτάτου καί τῆς συνοδείας του
Βυζαντινά μέλη καί χριστιανικά ἄσματα.
Ἡ καταληκτική 30ή Συνάντησις τῆς Σχολῆς πραγματοποιήθηκε στό
Αἴθουσα Συνεδρίων τῆς Μονῆς (ἡ ὁποία εὐγενῶς διατέθηκε γιά τόν
σκοπό αὐτό). Περιλάμβανε εἰσήγηση τοῦ κ. Γεωργίου Σπυροπούλου
(Μηχανικοῦ Ἡλεκτρονικῶν Ὑπολογιστῶν). Κατά τήν διάρκειά της
παρουσιάστηκε ἡ ὅλη πορεία τῆς Σχολῆς, ἀπό τῆς ἱδρύσεώς της τόν
Σεπτέμβριο του 2010, μέχρι καί τήν ὁλοκήρωση τῶν συναντήσεων -
μαθημάτων (ἡ εἰσήγησις δημοσιεύεται στήν συνέχεια) καί ὁ
Σεβασμιώτατος ἀπένειμε τίς Βεβαιώσεις - Ἀναμνηστικά συμμετοχῆς,
στούς μικρούς καί τούς μεγάλους πού ἀγκάλιασαν αὐτή τήν
ἐκπαιδευτική καί κατηχητική προσπάθεια καί προσφορά τῆς Μητρός
Ἐκκλησίας πρός τά μέλη Της.
Ἡ Συνάντησις ἔκλεισε μέ τίς καταληκτικές σκέψεις τοῦ
Σεβασμιωτάτου, ὁ ὁποῖος μεταξύ ἄλλων εὐχήθηκε κάποια στιγμή τόσο
τά μαθήματα, ὅσο καί οἱ ἐκδηλώσεις, νά γίνονται στό
Ἐκκλησιαστικό Πνευματικό Κέντρο Περιστερίου, τό ὁποῖο ἱδρύθηκε γι'
αὐτό τόν σκοπό, ἀλλά τά σχίσματα τό ἔκλεισαν καί τό
κατήργησαν.
Ὁ Σεβασμιώτατος καί οἱ λοιποί ἐπισκέπτες ἀπεχώρησαν ἀπό τήν
φιλόξενη Μονή Ταώ, εὐχαριστήσαντες τόν Παντοκράτορα Κύριο γιά
τήν εὐλογία Του καί τήν Μονή γιά τήν φιλοξενία της, μέ τήν
ἐλπίδα ἑνός καλοῦ προγραμματισμοῦ τοῦ νέου διδακτικοῦ ἔτους 2011
- 2012, πρός δόξαν Θεοῦ καί ἐπ' ἀγαθῶ τῶν πιστῶν Του.
Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος
Ἱερά Μητρόπολις Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Περίληψις Πεπραγμένων Διδακτικοῦ Ἔτους 2010 - 11
Ἐπιμέλεια: Γεώργιος Σπυρόπουλος
Σεβασμιώτατε κ. Κήρυκε, Σεβαστοί Πατέρες, ἀγαπητοί ἀδελφοί,
Πραγματοποιοῦμε σήμερα στόν φιλόξενο χῶρο αὐτῆς τῆς ἱστορικῆς
καί μαρτυρικῆς Μονῆς, τήν τελετή λήξεως τῶν μαθημάτων τοῦ
διδακτικοῦ ἔτους 2010 – 2011 τῆς Σχολῆς μας. Μέ τήν εὐκαιρία
αὐτή θά μοῦ ἐπιτρέψετε νά κάνω μία ἀναδρομή στόν χρόνο πού
πέρασε καί νά ὑπενθυμίσω στήν ἀγάπη σας πῶς ξεκινήγαμε καί
πῶς φθάσαμε ἐδῶ.
Ἡ Σχολή μας ἱδρύθηκε τόν Σεπτεμβρίο τοῦ 2010, κατόπιν
ἀποφάσεως τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. ΚΗΡΥΚΟΥ. Ὀνομάσθηκε
Ὀρθόδοξος Κατηχητική Σχολή καί τέθηκε ὑπό τήν προστασία τῶν
ἀοιδήμων Πατριαρχῶν Ἱερεμίου Β’ ΚΠόλεως τοῦ Τρανοῦ καί ἁγ. Μελετίου Ἀλεξανδρείας τοῦ Πηγᾶ, μεγάλων ἐκκλησιαστικῶν μορφῶν τοῦ κρισίμου γιά τήν Ὀρθοδοξία 16ου αἰῶνα.
Σκοπός
τῆς ἱδρύσεως καί λειτουργίας τῆς Σχολῆς εἶναι ἡ
συστηματοποίηση τοῦ Κατηχητικοῦ καί ἐκπαιδευτικοῦ ἔργου τῆς
Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς.
Ἡ
Σχολή ἀπό τοῦ παρελθόντος Νοεμβρίου 2010, λειτουργεῖ ὑπό τήν αἰγίδα
τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς ἁπανταχοῦ Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Τήν διιεύθυνση τῆς Σχολῆς ἀνέλαβε προσωπικῶς ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. ΚΗΡΥΚΟΣ.
Ἡ
Σχολή ἔχει ἕδρα τό Ἱερό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Παραμυθίας
Ἀχαρνῶν, ὅπου πραγματοποιοῦνται οἱ συναντήσεις – μαθήματα κάθε
ἀπόγευμα Κυριακῆς.
Κατά τό διδακτικό ἔτος 2010 – 2011 ἀναπτύχθηκαν θέματα Ὀρθοδόξου Ἁγιολογίας, ἀπό τόν Καθηγητή κ. Ἀντώνιο Μάρκου.
Πέραν
τῶν μαθημάτων - συναντήσεων, τό πρόγραμμα τῆς Σχολῆς περιέλαβε
καί λατρευτικές ἐκδηλώσεις – προσευχητικές συνάξεις.
Ὅλων τῶν συναντήσεων - μαθημάτων προηγεῖτο ἡ Ἀκολουθία τοῦ
Ἑσπερινοῦ, στό Παρεκκλήσιο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου Παραμυθίας,
χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας (ἤ αὐτοῦ ἀπουσιάζοντος
ἄλλου Κληρικοῦ).
Ἀρχικά κάθε βράδυ Τετάρτης καί στή συνέχεια κάθε πρωΐ
Παρασκευῆς, ἐτελεῖτο ἡ Θεία Λειτουργία, προσωπικά ἀπό τόν Σεβ.
Μητροπολίτη μας.
Τήν 9η Νοεμβρίου 2010, μέ τήν εὐκαιρία τῆς μνήμης καί τῆς διακηρύξεως τῆς ἁγιότητος τοῦ ἁγ. Νεκταρίου ἐπ. Πενταπόλεως,
τελέσθηκε Ἀγρυπνία, χοροστατούντων τῶν Σεβ/των Μεσογαίας κ. Κηρύκου καί
Κένυας κ. Ματθαίου. Ἰδιαίτερη εὐλογία ἡ παρουσία ἀποτμήματος τῶν
Λειψάνων τοῦ Ἁγίου, καθώς καί ἀμφίων Του.
Τήν 27.9/10.10.2010 ὁ Σεβ/τος κ. Κήρυκος ὑποδέχθηκε τά Ἱερά Λείψανα τοῦ ὁσ. Γενναδίου τοῦ Κρητός καί τήν 1/14.11.2010 τά εὐωδιάζοντα Ἱερά Λείψανα τοῦ διά Χριστόν Σαλοῦ Λεοντίου τῆς Σάμου.
Τήν Πέμπτη 21η Ἰανουαρίου 2011 (ἐ. ἡμ.), ἡμέρα κατά τήν ὁποία ἡ
Ἐκκλησία καί ἡ Ἱερά Μεγίστη Μονή Βατοπεδίου τιμοῦν τήν Θαυματουργό
Εἰκόνα τῆς Παναγίας Παραμυθίας, πανηγύρισε τό ὁμώνυμο Ἱερό Ἡσυχαστήριο
Ἀχαρνῶν, ὅπου ἡ ἕδρα τῆς Σχολῆς μας. Τήν ἰδία ἡμέρα ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ
καί τήν μνήμη μεγάλων Ἁγίων Της, ὅπως τοῦ ἁγ. Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ,
τῆς Μάρτυρος Ἁγνῆς καί τοῦ ἁγ. Μαξίμου τοῦ Γραικοῦ, Φωτιστοῦ τῶν Ρώσων.
Μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς στό Παρεκκλήσιο τοῦ Ἡσυχαστηρίου ἱερούργησε ὁ
Σεβ. Μητροπολίτης μας, συνευχομένων δεκάδων πιστῶν, εὐλαβουμένων τήν
Κυρία Θεοτόκο καί τούς ἑορταζομένους Ἁγίους. Κατά τό Κοινωνικό τόν θεῖο
λόγο ἐκήρυξε ὁ κ. Ἀντ. Μάρκου, ἀναφερθεῖς κυρίως στόν "ἐν πολλοῖς"
ἄγνωστο στούς Ἕλληνες Ὀρθοδόξους ἅγ. Μάξιμο τόν Γραικό. Μετά τήν Θεία
Λειτουργία παρατέθηκε ἑορταστική τράπεζα στό Ἀρχονταρίκι τοῦ
Ἡσυχαστηρίου.
Τέλος τήν 14η/27η
Μαΐου 2011, ἡμέρα μνήμης τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ματθαίου
τοῦ Νέου Ὁμολογητοῦ, τελέσθηκε ἀγρυπνία στό Ἱερό Ἡσυχαστήριο
Παναγίας Παραμυθίας. Ἱερούργησε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας, βοηθούμενος
ἀπό τόν Ἱερέα π. Ἀνδρέα Σίντνιεβ, ἐνῶ τόν θεῖο λόγο ἐκήρυξε ὁ
κ. Μάρκου.
Ὅμως
πέραν τῶν προηγουμένων, τό πρόγραμμα τῆς Σχολῆς περιέλαβε καί
κοινωνικές ἐκδηλώσεις. Ἔτσι τό βράδυ τῆς Παρασκευῆς 25ης Δεκεμβρίου
2010, μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων, πραγματοποιήθηκε
συνεστίασις συμμετεχόντων στίς συναντήσεις τῆς Σχολῆς, στό φιλόξενο
Ἀρχονταρίκι τοῦ Ἡσυχαστηρίου Παναγίας Παραμυθίας. Ἐκτός τῆς κοινῆς
τραπέζης τό πρόγραμμα περιλάμβανε τά Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα (τοῦ
Πόντου κ. ἄ. περιοχῶν τῆς Ἑλληνικῆς μας Πατρίδος), τά ὁποῖα ἔψαλλαν οἱ
παριστάμενοι, Χριστουγεννιάτικα τραγούδια ἀπό τά παριστάμενα παιδιά, τά
ἐπίκαιρα διηγήματα τοῦ Φώτη Κόντογλου "Τό βλογημένο μαντρί" (κατάλληλα διασκευασμένο) καί τῆς Γαλάτειας Γρηγοριάδου - Σουρέλη "Τό κακό παιδί τῆς Βηθλεέμ"
(τά ὁποῖα ἀπήγγειλε ὁ κ. Μάρκου), ἐπίκαιρη συζήτηση καί διανομή δώρων
στούς μικρούς φίλους τῆς συντροφιᾶς. Ἡ ἐκδήλωση εὐχαρίστησε ὅσους
συμμετεῖχαν καί ἐπανέφερε στή σκέψη τίς Ἀγάπες τῶν πρώτων Χριστιανῶν,
ὅπου μαζί μέ τήν πνευματική τροφή, τόν λόγο τῶν Ἀποστόλων, οἱ
συμμετέχοντες ἐγεύοντο καί τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν, τά ὁποῖα ἦσαν κοινά στήν
πρωτο-Χριστιανική Ἐκκλησία. Ὅλοι δέ συμφώνησαν στήν ἀνάγκη οἱ
συνεστιάσεις νά γίνουν θεσμός, ἐφ' ὅσον φέρνουν τούς πιστούς πιό κοντά
καί καλλιεργοῦν τήν μεταξύ τους ἀγάπη καί τήν φιλαδελφεία.
Τό ἀπόγευμα τῆς Κυριακῆς 3/16.1.2011ἔγινε ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας ἡ κοπή τῆς Βασιλόπιτας τῆς Σχολῆς μας.
Στίς κοινωνικές ἐκδηλώσεις ἐντάσσεται καί ἡ παρούσα
προσκυνηματική ἐκδρομή στήν ἱστορική καί μαρτυρική αὐτή Μονή
Νταοῦ Πεντέλης, ἡ ὁποία μᾶς φιλοξενεῖ τήν στιγμή αὐτή.
Γιά τήν εὐχερέστερη πρόσβαση τῶν ἐνδιαφερομένων στίς δραστηριότητες καί
τά κείμενα τῆς Σχολῆς, δημιουργήθηκε εἰδικός Ἰστότοπος στό Διαδύκτιο
(ΙΝΤΕΡΝΕΤ).
Ἀκόμη μέχρι σήμερα ἔχουν ἐκδοθεῖ καί κυκλοφοροῦν τά ἀκόλουθα ἔργα:
«Ὁσιομάρτυς Ἑλένης τοῦ Καυκάσου (+ 1975)» (σσ. 30).
«Θαύματα καί Σημεῖα τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ματθαίου, τοῦ Νέου Ὁμολογητοῦ, Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν… (+ 1950)» (σσ. 70).
«Ὁ Ὅσιος Γεννάδιος τῶν Ἀκουμίων Κρήτης (+ 1983)» (Α’ Ἔκδοσις 2010, σσ. 50. Β’ Ἔκδοσις 2011, σσ. 70).
«Ἡ ὁσ. Ταρσώ ἡ διά Χριστόν Σαλή (+ 1989)» (σσ. 70).
Ἡ ἔναρξις λειτουργίας τῆς Σχολῆς ἔγινε τό ἀπόγευμα τῆς Κυριακῆς 20ης
Σεπτεμβρίου τ. ἔ. 2010 (ἐ. ἡμ.), παρουσίᾳ τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.
Κηρύκου καί πλέον τῶν 100 ἐνδιαφερομένων. Τῆς συναντήσεως προηγήθηκε ὁ
Ἑσπερινός στό Παρεκκλήσιο τῆς Παναγίας Παραμυθίας. Κατά τήν ἐναρκτήρια
αὐτή πρώτη συνάντηση ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ἀνέπτυξε τούς σκοπούς καί
τόν τρόπο λειτουργίας τῆς Σχολῆς καί κάλεσε τούς πιστούς - ἀνεξαρτήτως
μορφωτικοῦ ἐπιπέδου, ἰδιαιτέρων γνώσεων καί ἡλικίας - νά πλαισιώσουν τήν
ὅλη προσπάθεια.
Μέχρι σήμερα, μέ τήν χάρη καί τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ἔχουν
πραγματοποιηθεῖ 30 συναντήσεις – μαθήματα, ὅλα παρουσίᾳ τοῦ Σεβ.
Μητροπολίτου μας, ἄλλων κληρικῶν, μοναχῶν καί ἑνός ἀξιολόγου
ἀριθμοῦ ἐνδιαφερομένων ἀδελφῶν μας (ὁ ἀριθμός τῶν συμμετεχόντων
διακυμάνθηκε μεταξύ τῶν 25 καί τῶν 100 ἀτόμων, μέ μέσο ὅρο τά
45 – 50 ἄτομα). Τά θέματα 26 συναντήσεων ἀνέπτυξε ὁ ἀγαπητός
μας Καθηγητής κ. Μάρκου. Οἱ συναντήσεις πού ἔγιναν καί τά
θέματά τους εἶναι ὡς ἐξῆς:
1η Συνάντηση (20η Σεπτεμβρίου/3η Ὀκτωβρίου 2010). Θέμα: «Ὁ ἀσκητικός Βίος καί ἡ θαυμαστή Πολιτεία τῆς Ὁσίας Ταρσῶς τῆς διά Χριστόν Σαλῆς».
Τό θέμα παρουσιάσθηκε ἐν ὄψει τῆς διακηρύξεως τῆς ἁγιότητος τῆς
Ὁσίας Ταρσῶς πού ἔγινε κατά τήν διάρκεια ἀγρυπνίας, προεξάρχοντος τοῦ
Σεβ. Μητροπολίτου κ. Κηρύκου, τό βράδυ τῆς Τετάρτης 23ης πρός Πέμπτη
24η Σεπτεμβρίου τ. ἔ. 2010. (Ὁ Βίος τῆς Ὁσίας Ταρσῶς κυκλοφορεῖ
σέ ἰδιαίτερο βιβλιαρίδιο 70 σελίδων καί εἶναι ἀναρτημένος στό
Διαδύκτιο).
2α Συνάντηση (27η Σεπτεμβρίου – 10 Ὀκτωβρίου 2010). Θέμα: «Βίος τοῦ Νεοφανοῦς Ὁσίου Γενναδίου τῶν Ἀκουμίων Κρήτης (+ 1983)». Τό
θέμα παρουσιάσθηκε μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἐναποθέσεως στό
Παρεκκλήσιο τοῦ Ἡσυχαστηρίου μέρους τῶν Λειψάνων τοῦ Ὁσίου
Πατρός Γενναδίου. (Ὁ Βίος τοῦ Ὁσίου Γενναδίου ἐκδόθηκε ἀρχικῶς
τό 2010 σέ ἰδιαίτερο βιβλιαρίδιο 50 σελίδων καί τό 2011 σέ
ἐπεξεργασμένη νέα ἔκδοση 70 σελίδων καί εἶναι ἀναρτημένος στό
Διαδύκτιο).
3η Συνάντηση (4η /17η Ὀκτωβρίου 2010). Θέμα: Ὀργανωτικά καί λειτουργικά θέματα τῆς Σχολῆς.
Τονίστηκε κατ' ἀρχήν καί συμφωνήθηκε ἀπό ὅλους, ὅτι τῶν συναντήσεων θά
προηγοῦνται λατρευτικές ἐκδηλώσεις (ὁ Ἑσπερινός καί σέ ἐξαιρετικές
περιπτώσεις - ἄν ὑπάρχει κάποια ἱστορική εἰκόνα ἤ ἅγιο Λείψανο - ὁ
ἀντίστοιχος Παρακλητικός Κανόνας), ἐνῶ κάθε βράδυ Τετάρτης θά τελεῖται
μικρή Ἀγρυπνία (Ἑσπερινός, Ἀπόδειπνο, Ὄρθρος καί Θεία Λειτουργία).
Ἀργότερα ἡ ἀγρυπνία τῆς Τετάρτης ἀντικαταστάθηκε μέ τήν Θεία
Λειτουργία τῆς Παρασκευῆς. Ἀκόμη ἀποφασίσθηκε:
α. Ἡ δημιουργία Βιβλιοθήκης - Ἐντευκτηρίου, στό παρακείμενο τοῦ
ἡσυχαστηρίου ἐκκλησιαστικό κτήριο (τό κτήριο ἤδη τό
χρησιμοποιοῦμε, ἡ δημιουργία τῆς βιβλιοθήκης ἕπεται).
β. Ἡ διοργάνωση ἐκδηλώσεων γιά νέους, ἐφ' ὅσον ἤδη τό 1/3 τῶν παρισταμένων εἰναι νεαρῆς ἡλικίας.
γ. Ἡ διοργάνωση ἀπογευματικῶν ἐξορμήσεων σέ προσκυνήματα, ἐκδρομῶν,
ἐπισκέψεων σέ εὐαγῆ Ἱδρύματα, συνεστιάσεων καί ἐκδηλώσεων πού θά ἔχουν
σάν σκοπό νά φέρουν ὅσους συμμετέχουν πλησιέστερα καί νά καλλιεργήσουν
τήν φιλαδελφεία καί τήν φιλανθρωπία.
δ. Ἡ δημιουργία Τράπεζας Τροφίμων γιά τήν ἀνακούφιση ἀδελφῶν
μας πού ἔχουν ἀνάγκη. (Ἤδη λειτουργεῖ καί ἀπό τήν θέση αὐτή
εὐχαριστοῦμε ὅλους ὅσοι συμμετέχουν καί βοηθοῦν).
4η Συνάντηση (11η/24η Ὀκτωβρίου 2010). Θέμα: «Ὁσιομάρτυρας Ἑλένη τοῦ Καυκάσου».
(Ὁ Βίος τῆς Ὁσιομάρτυρος Ἑλένης κυκλοφορεῖ σέ ἰδιαίτερο
βιβλιαρίδιο 30 σελίδων καί εἶναι ἀναρτημένος στό Διαδύκτιο).
5η Συνάντηση (18η/31η Ὀκτωβρίου 2010). Θέμα: "Θαύματα καί Σημεία τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ματθαίου τοῦ Νέου Ὁμολογητοῦ".
(Τά θαύματα τοῦ Ἁγίου Πατρός Ματθαίου κυκλοφοροῦν σέ
ἰδιαίτερο βιβλιαρίδιο 70 σελίδων καί εἶναι ἀναρτημένα στό
Διαδύκτιο).
6η Συνάντηση (1η/14η Νοεμβρίου 2010). Θέμα: «Ὅσιος Λεόντιος τῆς Σάμου, ὁ διά Χριστόν Σαλός (+ 1994)».
Τό θέμα παρουσιάσθηκε μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἀποκτήσεως
ἀποτμήματος τῶν τιμίων Λειψάνων τοῦ ὁσ. Λεοντίου. (Ὁ Βίος τοῦ
ὁσ. Λεοντίου εἶναι ἀναρτημένος στό Διαδύκτιο).
7η Συνάντηση (15η/28η Νοεμβρίου 2010). Θέμα: «Ἡ συνείδησις τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας περί τῆς ἁγιότητος τοῦ Μητροπ. Πενταπόλεως Νεκταρίου».
Στήν συνάντηση πέραν τοῦ Σεβ. Μητροπ. Μεσογαίας κ. Κηρύκου,
παρίστατο καί ὁ ἄγων τά ὀνομαστήριά του Σεβ. Μητροπ. Κένυας κ.
Ματθαῖος.
8η Συνάντηση (29η Νοεμβρίου/12η Δεκεμβρίου 2010). Θέμα: «Ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Ἀνδρέας καί τό χρέος τῆς Ἱεραποστολῆς». Τό θέμα ἀνέπτυξε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας. Τό γενικό συμπέρασμα τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβ/του εἶναι ὅτι:
… Ἡ Ἱεραποστολή, ἐσωτερική καί ἐξωτερική, εἶναι χρέος καί καθήκον ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι Οἰκουμενική καί Καθολική καί ὁ ἱεραποστολικός Της λόγος ἀπευθύνεται σέ ὅλους ἀνεξαρτήτως τούς ἀνθρώπους, ἀσχέτως τοῦ τόπου διαμονῆς τους, τῆς φυλετικῆς τους καταγωγῆς, τῆς γλῶσσας καί τῶν προσωπικῶν ἤ κοινωνικῶν τους ἰδιαιτεροτήτων. Τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας ἔχουν ἱερή ὑποχρέωση νά συμμετέχουν στά ἔργα τῆς Ἱεραποστολῆς μέ τόν λόγο τους (ἐφ' ὅσον ἔχουν τήν δυνατότητα), τό παράδειγμά τους (κοινή ὑποχρέωση ὅλων), τήν οἰκονομική - ὑλική τους συνεισφορά (σύμφωνα μέ τίς δυνατότητές τους) καί μέ τήν προσευχή τους…
9η Συνάντηση (6ης/19ης Δεκεμβρίου 2010). Θέμα: «Ὁ ἅγ. Νικόλαος ὡς πρότυπο ἐκκλησιαστικοῦ ποιμένος».
10η Συνάντηση (13η/26η δεκεμβρίου 2010). Θέμα: «Ὁ ἅγ. Σπυρίδων ἐπ. Τριμυθοῦντος, ὡς ὑπέρμαχος τῆς Α’ Συνόδου».
11η Συνάντηση (20η Δεκεμβρίου 2010/2α Ἰανουαρίου 2011). Θέμα: «Ὁ μακάριος Ἱερομόναχος Ἰγνάτιος (+ 1971), ὁ Νέος Παντελεήμων».
12η Συνάντηση (27η Δεκεμβρίου 2010/9η Ἰανουαρίου 2011). Θέμα: «Τό μαρτύριο καί ἡ μαρτυρία τοῦ ἁγ. Πρωτομάρτυρος Στεφάνου».
13η Συνάντηση (3η/16η Ἰανουαρίου 2011). Θέμα: «Ὁ ὅσ. Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ». Ὁμιλία καί προβολή διαφανειῶν, μετά τήν ὁποία ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ἔκοψε καί τήν Βασιλόπιτα τῆς Σχολῆς.
14η Συνάντηση (10η/23η Ἰανουαρίου 2011). Θέμα: «Ὁ Τίμιος Πρόδρομος ὡς κήρυξ μετανοίας».
Τό θέμα ἀναπτύχθηκε στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό ἁγ. Δημητρίου,
μέ τήν εὐκαιρία τῆς κοπῆς τῆς Βασιλόπιτας τῆς ἐνορίας.
15η Συνάντηση (17ης/30ή Ἰανουαρίου 2010). Θέμα: "Ἀπαντήσεις σέ τρέχοντα ἐκκλησιολογικά προβλήματα", ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας.
16η Συνάντηση (24η Ἰανουαρίου/6η Φεβρουαρίου 2011). Θέμα: "Ὁσία Ξένη ἡ διά Χριστόν Σαλή - Ἡ διά Χριστόν σαλότητα ὡς τρόπος ἁγιότητος".
17η Συνάντηση (31η Ἰανουαρίου/13η Φεβρουαρίου 2011). Θέματα δύο: «Ὁ Φωτιστής τῶν Ρώσων ἅγ. Μάξιμος ὁ Γραικός» καί «Οἱ Τρεῖς Ἱεράρχες περί Παιδείας».
18η Συνάντηση (7ης/20ης Φεβρουαρίου 2011). Θέμα: «Ὁ Μέγας Φώτιος ὡς Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας». Τό θέμα συμπαρουσιάσθηκε ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας καί τόν κ. Μάρκου.
19η Συνάντηση (14ης/27η Φεβρουαρίου 2011). Θέμα: "Ἡ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου κατά τό ὅραμα τοῦ ἁγ. Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς". Τό θέμα ἀναπτύχθηκε μέ βάση τό σχετικό ἀπόσπασμα τοῦ βιβλίου «Βίος ἑνός Ἀσκητή Ἐπισκόπου, τοῦ Ἁγίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς».
20η Συνάντηση (20ης Φεβρουαρίου/5ης Μαρτίου 2011). Θέμα: «Ἐκάθησεν Ἀδάμ ἀπέναντι τοῦ Παραδείσου». Τό θέμα ἀνέπτυξε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας, ἐπ’ εὐκαιρία τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Συγχωρήσεως
21η Συνάντηση (28η Φεβρουαρίου/ 13η Μαρτίου 2011). Πανηγυρικός Ἑσπερινός καί ἑορταστική ἐκδήλωση ἐπί τῆ Κυριακῆ τῆς Ὀρθοδοξίας, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό ἁγ. Δημητρίου Ἀχαρνῶν. Ὁ Σεβ. Μητ ροπολίτης μας καί ὁ Θεολόγος Καθηγητής κ. Ἐλευθέριος Γκουτζίδης, ἀνέπτυξαν θέματα Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας - Ἐκκλησιολογίας καί ἐνημέρωσαν τούς παρισταμένους ἐπί συγχρόνων ἐκκλησιαστικῶν προβλημάτων.
22α Συνάντηση (Κυριακή Β΄ Νηστειῶν, ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, 7η/20η Μαρτίου 2011). Θέμα: "Ἡ Θαυματολογία τοῦ ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ κατά τόν ἅγ. Φιλόθεο τόν Κόκκινο". Ὁμιλία καί προβολή διαφανειῶν, στό φιλόξενο Ἀρχονταρίκι τῆς Παραμυθίας.
23η Συνάντηση (Κυριακή Γ’ Νηστειῶν, τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, 14η/27η Μαρτίου 2011). Ἡ συνάντηση συνδιάσθηκε μέ τήν ἑσπερινή ἑορταστική ἐκδήλωση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς, ἡ ὁποία πραγματοποιήται κατ' ἔτος τήν Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, στόν Ἱερό Ἐπισκοπικό Ναό ἁγ. Αἰκατερίνης Στρογγύλης Κορωπίου. Σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα ἀρχικά ἐψάλλη ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας, συμπαραστατουμένου ἀπό τόν πολιό Πρωθιερέα π. Θωμᾶ Κοντογιάννη καί τόν Ἱερομόναχο π. Παντελεήμονα Βίλιτιτς, συνευχομένων τῶν Ὁσιωτάτων Μοναχῶν π. Βαρνάβα, π. Ἀβραμίου καί π. Κυρίλλου καί δεκάδων Ὀρθοδόξων.
Μετά τόν Ἑσπερινό λιτανεύθηκε ἀπό τόν ναό μέχρι τόν ὑπερμεγέθη Σταυρό, ὕψους 18 μέτρων (ὁ ὑψώθηκε μετά τά κρούσματα Σατανολατρείας καί ἀνθρωποθυσιῶν στήν εὑρύτερη περιοχή τῶν Μεσογείων), ἀπότμημα τοῦ Τιμίου Ξύλου, προελεύσεως Ρωσικῆς Ἐκκλησίας τῶν Κατακομβῶν, τοῦ μακαριστοῦ Ὁμολογητοῦ Ἀρχιεπισκόπου Γκλαζώφ Πέτρου Λαντίγκιν (+ 1957) καί ἐψάλλησαν οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Στή συνέχεια ὁ κ. Μάρκου ἀνέπτυξε τό θέμα, "Ἡ Ἁγιότητα ὡς μετοχή στόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ".
24η Συνάντηση (Κυριακή Δ’ Νηστειῶν, ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 21η Μαρτίου/3η Ἀπριλίου 2011). Θέμα: "Στήν πορεία πρός τό Πάσχα μέ ὁδηγούς τούς Ἁγίους τοῦ Τριωδίου".
25η Συνάντηση (Κυριακή Ε’ Νηστειῶν, ὁσ. Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, 28η Μαρτίου/10η Ἀπριλίου 2011). Θέμα: "Οἱ ἀπό ἑταιρίδων Ἁγίες ὡς πρότυπο μετανοίας". Ἔγινε ἀναφορά στό θεοφιλές παράδειγμα τῶν Ὁσίων Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, Πελαγίας, Ταϊσίας καί Μαρίας ἀνηψιᾶς τοῦ ὁσ. Ἀβραμίου.
26η Συνάντηση (Κυριακή τῶν Μυροφόρων, (25η Ἀπρίλιου/8η Μαΐου 2011). Θέμα: «Εἰς τήν Κυριακήν τῶν Ἁγίων Μυροφόρων, Ὁμιλία τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ».
27η Συνάντηση (Κυριακή Παραλύτου, 2α/ 15η Μαΐου 2011). Θέμα: «Ὅσιος Γέρων Μωϋσῆς, Κτίτωρ Ἱερῶν Μονῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν καί Εὐαγγελιστρίας Ἀθηκίων (+ 1946)».
28η Συνάντηση (Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος, 9η/22α Μαΐου 2011). Κατ’ αὐτή ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ἀνέπτυξε τούς Βίους τῶν ἑορταζομένων Ἁγίων τῆς ἡμέρας Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος, Χριστοφόρου Μάρτυρος καί Νικολάου τοῦ ἐν Βουνένοις.
29η Συνάντηση (Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ, 16η /29η Μαΐου 2011). Θέμα: «Ἁγιότητα: Ὅραμα ἤ Οὐτοπία; Καταληκτικές σκέψεις μέ ὁδηγό τόν Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας».
Μέ τήν εὐκαιρία τῆς καταληκτικῆς 29ης συναντήσεως τῆς Σχολῆς, ἔγινε ἀναφορά στό θέμα τῆς Ἁγιότητος (ἐφ’ ὅσον οἱ συναντήσεις τοῦ διδακτικοῦ ἔτους 2010 – 2011 εἶχαν κεντρικό θέμα τήν Ἁγιότητα), μέ ὁδηγό τόν θαυμαστό Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας Ρωσίας (+ 1916), τοῦ ἁγιογράφου χωρίς χέρια καί πόδια (!), τοῦ ὁποίου ἡ διακήρυξις τῆς ἁγιότητος ἐπίκειται ἀπό τήν Ρωσική Ἐκκλησία.
21η Συνάντηση (28η Φεβρουαρίου/ 13η Μαρτίου 2011). Πανηγυρικός Ἑσπερινός καί ἑορταστική ἐκδήλωση ἐπί τῆ Κυριακῆ τῆς Ὀρθοδοξίας, στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό ἁγ. Δημητρίου Ἀχαρνῶν. Ὁ Σεβ. Μητ ροπολίτης μας καί ὁ Θεολόγος Καθηγητής κ. Ἐλευθέριος Γκουτζίδης, ἀνέπτυξαν θέματα Ὀρθοδόξου Ὁμολογίας - Ἐκκλησιολογίας καί ἐνημέρωσαν τούς παρισταμένους ἐπί συγχρόνων ἐκκλησιαστικῶν προβλημάτων.
22α Συνάντηση (Κυριακή Β΄ Νηστειῶν, ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, 7η/20η Μαρτίου 2011). Θέμα: "Ἡ Θαυματολογία τοῦ ἁγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ κατά τόν ἅγ. Φιλόθεο τόν Κόκκινο". Ὁμιλία καί προβολή διαφανειῶν, στό φιλόξενο Ἀρχονταρίκι τῆς Παραμυθίας.
23η Συνάντηση (Κυριακή Γ’ Νηστειῶν, τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, 14η/27η Μαρτίου 2011). Ἡ συνάντηση συνδιάσθηκε μέ τήν ἑσπερινή ἑορταστική ἐκδήλωση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς, ἡ ὁποία πραγματοποιήται κατ' ἔτος τήν Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, στόν Ἱερό Ἐπισκοπικό Ναό ἁγ. Αἰκατερίνης Στρογγύλης Κορωπίου. Σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα ἀρχικά ἐψάλλη ὁ Κατανυκτικός Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας, συμπαραστατουμένου ἀπό τόν πολιό Πρωθιερέα π. Θωμᾶ Κοντογιάννη καί τόν Ἱερομόναχο π. Παντελεήμονα Βίλιτιτς, συνευχομένων τῶν Ὁσιωτάτων Μοναχῶν π. Βαρνάβα, π. Ἀβραμίου καί π. Κυρίλλου καί δεκάδων Ὀρθοδόξων.
Μετά τόν Ἑσπερινό λιτανεύθηκε ἀπό τόν ναό μέχρι τόν ὑπερμεγέθη Σταυρό, ὕψους 18 μέτρων (ὁ ὑψώθηκε μετά τά κρούσματα Σατανολατρείας καί ἀνθρωποθυσιῶν στήν εὑρύτερη περιοχή τῶν Μεσογείων), ἀπότμημα τοῦ Τιμίου Ξύλου, προελεύσεως Ρωσικῆς Ἐκκλησίας τῶν Κατακομβῶν, τοῦ μακαριστοῦ Ὁμολογητοῦ Ἀρχιεπισκόπου Γκλαζώφ Πέτρου Λαντίγκιν (+ 1957) καί ἐψάλλησαν οἱ Χαιρετισμοί τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Στή συνέχεια ὁ κ. Μάρκου ἀνέπτυξε τό θέμα, "Ἡ Ἁγιότητα ὡς μετοχή στόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ".
24η Συνάντηση (Κυριακή Δ’ Νηστειῶν, ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 21η Μαρτίου/3η Ἀπριλίου 2011). Θέμα: "Στήν πορεία πρός τό Πάσχα μέ ὁδηγούς τούς Ἁγίους τοῦ Τριωδίου".
25η Συνάντηση (Κυριακή Ε’ Νηστειῶν, ὁσ. Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, 28η Μαρτίου/10η Ἀπριλίου 2011). Θέμα: "Οἱ ἀπό ἑταιρίδων Ἁγίες ὡς πρότυπο μετανοίας". Ἔγινε ἀναφορά στό θεοφιλές παράδειγμα τῶν Ὁσίων Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, Πελαγίας, Ταϊσίας καί Μαρίας ἀνηψιᾶς τοῦ ὁσ. Ἀβραμίου.
26η Συνάντηση (Κυριακή τῶν Μυροφόρων, (25η Ἀπρίλιου/8η Μαΐου 2011). Θέμα: «Εἰς τήν Κυριακήν τῶν Ἁγίων Μυροφόρων, Ὁμιλία τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ».
27η Συνάντηση (Κυριακή Παραλύτου, 2α/ 15η Μαΐου 2011). Θέμα: «Ὅσιος Γέρων Μωϋσῆς, Κτίτωρ Ἱερῶν Μονῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν καί Εὐαγγελιστρίας Ἀθηκίων (+ 1946)».
28η Συνάντηση (Κυριακή τῆς Σαμαρείτιδος, 9η/22α Μαΐου 2011). Κατ’ αὐτή ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ἀνέπτυξε τούς Βίους τῶν ἑορταζομένων Ἁγίων τῆς ἡμέρας Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος, Χριστοφόρου Μάρτυρος καί Νικολάου τοῦ ἐν Βουνένοις.
29η Συνάντηση (Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ, 16η /29η Μαΐου 2011). Θέμα: «Ἁγιότητα: Ὅραμα ἤ Οὐτοπία; Καταληκτικές σκέψεις μέ ὁδηγό τόν Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας».
Μέ τήν εὐκαιρία τῆς καταληκτικῆς 29ης συναντήσεως τῆς Σχολῆς, ἔγινε ἀναφορά στό θέμα τῆς Ἁγιότητος (ἐφ’ ὅσον οἱ συναντήσεις τοῦ διδακτικοῦ ἔτους 2010 – 2011 εἶχαν κεντρικό θέμα τήν Ἁγιότητα), μέ ὁδηγό τόν θαυμαστό Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας Ρωσίας (+ 1916), τοῦ ἁγιογράφου χωρίς χέρια καί πόδια (!), τοῦ ὁποίου ἡ διακήρυξις τῆς ἁγιότητος ἐπίκειται ἀπό τήν Ρωσική Ἐκκλησία.
Φθάσαμε ἔτσι στήν παρούσα 30η Συνάντηση,
ἡ ὁποία - ὅπως εἴπαμε προηγουμένως – συνδιάζεται μέ τό
προσκύνημά μας στήν ἱστορική αὐτή Μονή Νταοῦ Πεντέλης. Πρίν
κλείσουμε ὅμως, θεωρῶ χρήσιμο νά μεταφέρω στήν ἀγάπη σας, τήν
γνώμη σας γιά τήν Σχολή, ὅπως τήν διατυπώσατε γραπτῶς,
ἀνταποκρινόμενοι στήν σχετική πρόσκληση τοῦ Σεβασμιωτάτου. Οἱ
ἀπαντήσεις ἔχουν ἀνθολογηθεῖ καί προέρχονται ἀπό πρόσωπα διαφόρων
ἡλικιῶν, ἐπαγγελμάτων καί μορφωτικοῦ ἐπιπέδου. Τό μέχρι τώρα γενικό
συμπέρασμα εἶναι, ὅτι οἱ συμμετέχοντες ὠφελοῦνται "πολυμερῶς καί πολυτρόπως" καί ἐπιθυμοῦν νά συνεχιστοῦν οἱ συναντήσεις καί νά διευρυνθοῦν μέ τήν ἀνάπτυξη νέων θεμάτων.
Μία ἰδιωτική ἐπαγγελματίας 50 ἐτῶν γράφει: "Μοῦ ἀρέσει πού μαθαίνουμε πράγματα πού δέν τά εἴχαμε ξανακούσει. Ὑπάρχει συζήτηση μεταξύ μας, μποροῦμε νά λέμε τήν ἄποψή μας, τό μάθημα δέν εἶναι μονόλογος. Μαθαίνουμε σιγά-σιγά πῶς πρέπει νά εἴμαστε σάν σωστοί Χριστιανοί, εἶναι δύσκολο νά τό καταφέρουμε, ἀλλά μπορεῖ νά γίνει. Διότι μπορεῖ κάποιος νά πηγαίνει χρόνια στήν ἐκκλησία καί νά μήν γνωρίζει πολλά πράγματα, λ.χ. τί εἶναι ἁμαρτία. Οἱ μισοί ἀπό ἐμᾶς πηγαίνουμε στήν ἐκκλησία ἔτσι ἁπλᾶ, χωρίς νά καταλαβαίνουμε πολλά πράγματα. Θά ἦταν πολύ καλό νά κάνουμε μαθήματα γιά τό θέμα τῆς συμπεριφορᾶς, γιά τό τί συμπεριφορά πρέπει νά ἔχει ὁ Ὀρθόδοξος Χριστιανός".
Μία μητέρα τριῶν παιδιῶν, ἡλικίας 30 ἐτῶν, γράφει: "Ὅταν ἦρθα γιά πρώτη φορά στήν Κατηχητική Σχολή, μέ ἀπασχολοῦσαν πολλά ἀναπάντητα ἐρωτήματα. Εἶχα πολλές ἀνησυχίες γιά τό αὔριο καί μεγάλη ἄγνοια γιά πολλά καί σημαντικά πράγματα, τά ὁποῖα πρέπει νά γνωρίζει κάθε καλός Ὀρθόδοξος Χριστιανός. Στή Σχολή βρῆκα ἀπαντήσεις στά ἐρωτήματά μου καί αἰσθάνθηκα ἀνακούφιση γιά τό μέλλον. Μαθαίνω διαρκῶς ὅλο καί περισσότερα πράγματα ἀπό τούς Βίους τῶν Ἁγίων, γιά τό πῶς πρέπει νά σκεπτόμαστε καί νά φερόμαστε σάν Χριστιανοί ἄνθρωποι. Παίρνω πληροφορίες τίς ὁποίες ἄν τίς διάβαζα δέν θά τίς καταλάβαινα, οὔτε θά μποροῦσα νά τίς διδάξω μέ τόσο ὡραῖα καί ἁπλᾶ λόγια στά παιδιά μου. Προσπαθῶ νά γίνω καλύτερος ἄνθρωπος μέσα ἀπό τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων. Σέ κάθε μάθημα βλέπω τά δικά μου λάθη καί ἔχω τύψεις γιά τόν ἑαυτό μου. Τά παιδιά μου ἀκοῦνε καί μαθαίνουν πολλά καί εἶναι πιό ὑπάκουα καί καλά παιδιά. Ὅταν τά ρώτησα, "τί σᾶς ἀρέσει στό μάθημα;" μοῦ ἀπάντησαν: "Ἀκοῦμα καί μαθαίνουμε πράγματα πού δέν γνωρίζουμε καί αὔριο θά μπορέσουμε νά τά μοιραστοῦμε μέ τούς φίλους μας"!
Ἕνας γέροντας 77 ἐτῶν, πρόσφυγας ἀπό τήν τέως Σοβιετική Ἕνωση, γράφει: "Ὁ ἄνθρωπος ζῆ νά μαθαίνει. Ἐμεῖς δέν εἴμαστε μορφωμένοι, τά λόγια πού ἀκοῦμε ἐδῶ εἶναι θεϊκά. Ὁ ἄνθρωπος δέν πρέπει νά ξεχνᾶ τό σπίτι τοῦ Θεοῦ (τήν Ἐκκλησία), ὅταν δέν ξεχνᾶς τόν Θεό καί Αὐτός δέν θά σέ ξεχάσει. Ὁ θεολόγος τά διαβάζει γιά μᾶς καί μᾶς τά λέει, διότι ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά διαβάσουμε καί εἶναι πολύ σημαντικό γιά μᾶς πού δέν ξέρουμε γράμματα. Ἐγώ ἀπό μικρός δέν κρατοῦσα τήν νηστεία, δέν ξέραμε, μᾶς στείλανε ἐξορία καί δέν εἴχαμε ἐκκλησία 8 χρόνια. Ἀργότερα πηγαίναμε στήν ἐκκλησία πού ἦταν στήν πόλη, σηκωνόμουν στίς 5 τό πρωΐ. Εἶναι πολύ σημαντικό γιά μᾶς νά ἀκοῦμε τά λόγια τῆς σοφίας τοῦ Θεοῦ. Καί κάτι πού κατά τήν γνώμη μου πρέπει νά μάθει ὁ κόσμος: Στήν ἐκκλησία δέν καθόμαστε, ὅλοι πρέπει νά εἴμαστε ὄρθιοι, ἐκτός ἀπό τούς ἀρρώστους".
Μία νοικοκυρά 59 ἐτῶν γράφει: "Ἔρχομαι στή Σχολή γιά νά ἐνημερώνομαι γιά τά θέματα τῆς Πίστεως πού δέν γνωρίζω. Οἱ συναντήσεις ώφελοῦν τήν ψυχή μου καί βοηθοῦν στήν πνευματική μου ἀνάταση".
Μία ἄλλη νοικοκυρά, 62 ἐτῶν αὐτή, γράφει: "Ἡ παρουσία μου στή Σχολή θεωρῶ, ὅτι εἶναι τροφή τῆς ψυχῆς μου. Στίς συναντήσεις ἐνημερωνόμαστε πάνω στά ζητήματα τῆς Πίστεως καί αὐτό μᾶς βοηθάει νά μένουμε σταθεροί στήν Πίστη μας καί στήν Ὀρθοδοξία. Ἀνυπονομοῦμε γιά κάθε νέα συνάντηση καί θέλουμε νά συνεχιστοῦν".
Ἕνας κύριος, οἰκοδόμος στό ἐπάγγελμα, 55 ἐτῶν, γράφει: "Μέσα στίς συνάξεις πού κάνουμε, βρίσκουμε μία πνευματική ὄαση πού μᾶς χαρίζεται σέ κάθε ὁμιλία... Θέλω νά γίνεται ἐνημέρωση καί γιά θέματα πού ἀφοροῦν τήν Πολιτεία, ὅπως γιά τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη πού προτίθεντε νά μᾶς ἐπιβάλλουν".
Μία νέα μητέρα, 32 ἐτῶν, γράφει: "Ἡ Σχολή αὐτή κατά τήν ἄποψή μου ἔπρεπε νά εἶχε γίνει ἀπό καιρό. Διότι εἶναι ἀρκετός χρόνος πού στήν ἐνορία μας δέν γίνεται Κατηχητικό Σχολεῖο. Στά μαθήματα πού κάνουμε μαθαίνουμε πολλά πράγματα πού δέν γνωρίζαμε καί αὐτό μᾶς βοηθάει νά γίνουμε καλύτεροι ἄνθρωποι στήν κοινωνία καί καλύτεροι Χριστιανοί. Οἱ συναντήσεις αὐτές πιστεύω ὅτι εἶναι τροφή γιά τήν σωτηρία τῆς ψυχῆς μας. Ἐλπίζω νά συνεχιστοῦν γιά ἀρκετό καιρό αὐτά τά μαθήματα, διότι πραγματικά μᾶς ὠφελοῦν..."
Ἕνας Μηχανικός Πληροφορικῆς, 40 ἐτῶν, γράφει: "Τά μαθήματα στή Σχολή εἶναι πολύ χρήσιμα. Μαθαίνουμε πράγματα πολύ σημαντικά γιά κάθε Χριστιανό καί συζητῶντας ἀναπτύσσονται ἀπόψεις πού μᾶς προβληματίζουν. Ἀναμφίβολλα οἱ γνώσεις τῶν... μᾶς βοηθοῦν νά καταλάβουμε θέματα πού διαφορετικά δέν θά ἀγγίζαμε κἄν. Μέ τήν λειτουργία τῆς Σχολῆς ἀποκτήσαμε νέους φίλους, μέ τούς ὁποίους ἔχουμε κάτι κοινό, τήν Ὀρθοδοξία. Εὔχομαι νά συνεχιστεῖ ἡ λειτουργία της, διότι μᾶς βοηθάει νά γίνουμε καλύτεροι Χριστιανοί".
Μία σπουδάστρια 19 ἐτῶν γράφει: "Τά Θρησκευτικά στό σχολεῖο ἦταν τό ἀγαπημένο μου μάθημα, κάθε ἑβδομάδα περίμενα μέ ἀνυπομονησία νά τό παρακολουθήσω. Τώρα πιά ἔχω τελειώσει τό σχολεῖο, ὅμως ἀπό τότε πού ξεκίνησα νά παρακολουθῶ τό Κυριακάτικο μάθημά μας, τό βρίσκω ἀρκετά ἐνδιαφέρον, περισσότερο καί ἀπό τοῦ σχολείου. Τό μάθημα πού γίνεται κάθε Κυριακή στό ἐκκλησάκι τῆς Παναγίας Παραμυθίας, τό βλέπω σάν μάθημα ζωῆς. Τό κλῖμα εἶναι τόσο ζεστό, πού δέν θέλεις νά τελειώσει αὐτή ἡ ὥρα. Τά λόγια πού ἀκοῦμε εἶναι τόσο σπουδαῖα καί πολύτιμα, πού πιστεύω θά μέ βοηθήσουν στήν ὑπόλοιπη ζωή μου».
Μία νέα 25 ἐτῶν, Πολιτική Μηχανικός, γράφει: "Οἱ ὥρες τῆς Κυριακῆς στή Σχολή, γεμίζουν τήν καρδιά καί τήν ψυχή μας μέ ἀγάπη, ὑπομονή, συγχωρητικότητα καί εὐγνωμοσύνη πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους. Μᾶς δίνουν δύναμη νά ἀντιμετωπίσουμε τίς δυσκολίες τῆς καθημερινότητας, μέ περισσότερη ὑπομονή, χωρίς νά γογγύζουμε μέ τό παραμικρό. Σιγά-σιγά ἀποχωριζόμαστε τίς ἀνούσιες ἀσχολίες πού καλλιεργοῦν τήν φιλαυτία, τόν ἐμπαιγμό, τήν κακία, τόν θυμό, τήν φιλαρέσκεια καί τήν φιλοδοξία καί ἀρχίζουμε νά ἐνδιαφερόμεθα περισσότερο γιά τήν καλυτέρευση τοῦ ἑαυτοῦ μας. Μέσα ἀπό τούς βίους τῶν Ἁγίων μας μαθαίνουμε τήν ἀτέλειωτη ἀγάπη καί ὑπομονή πρός τούς συνανθρώπους μας καί τήν ἀληθινή ἀγάπη πρός τόν Δημιουργό μας. Οἱ βίοι τῶν Ἁγίων ἀγγίζουν καί μαλακώνουν ὅλες τίς καρδιές".
Μία ἄλλη νοικοκυρά, 56 ἐτῶν, γράφει: "Ἡ Σχολή εἶναι ἕνα σχολεῖο ζωῆς. Ἀκοῦμε καί μαθαίνουμε πολλά καί σημαντικά πράγματα, ἀνοίγει τό μυαλό μας καί ἡ σκέψη μας. Μαθαίνουμε μέ ποιούς τρόπους πρέπει νά προσευχόμαστε στό Θεό, νά Τόν παρακαλοῦμε γιά τήν σωτηρία τῆς ψυχῆς μας, ἀλλά καί τῶν συναθρώπων μας. Νά μήν ἐνδιαφερόμεθα μόνον γιά τά ἐπίγεια ἀγαθά καί γιά τά ὑλικά πράγματα, ἀλλά νά ἀγωνιζόμαστε καί νά ἐλπίζουμε καί γιά τά ἐπουράνια. Καί σ' αὐτό θά μᾶς βοηθήσει ἡ προσευχή, ἡ νηστεία, οἱ καλές πράξεις καί ἡ ἐλεημοσύνη. Ἐσεῖς μᾶς τά μαθαίνετε καί ἐμεῖς σάν καλοί μαθητές θά προσπαθήσουμε νά γίνουμε λίγο καλύτεροι ἄνθρωποι".
Μία ἄλλη νοικοκυρά τέλος, 67 ἐτῶν, γράφει: "Ὅσες φορές μοῦ δόθηκε ἡ εὐκαιρία νά παρευρεθῶ στήν σύναξη τῆς Σχολῆς, γέμισα μέ πνευματική χαρά καί δύναμη γιά τίς δυσκολίες τῆς ζωῆς μου. Θά ἤθελα νά ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νά συνεχιστεῖ ἡ Σχολή καί νά μπορῶ νά παρευρίσκομαι στήν σύναξη, νά ἀποκομίζω πνευματικά ὠφέλη".
Τελειώνοντας θέλω νά εὐχαριστήσω:
Πρῶτα ἀπ’ ὅλα τόν Ἅγιο Θεό πού εὐλόγησε αὐτή τήν προσπάθεια.
Ἔπειτα τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας, τόσο γιά τήν ἰδέα καί τήν
πρωτοβουλία γιά τήν ἵδρυση καί τήν λειτουργία τῆς Σχολῆς, ὅσο
καί γιά τήν συνεχή προσωπική του συμμετοχή στίς συναντήσεις
μας.
Στή συνέχεια τόν Καθηγητή μας κ. Μάρκου γιά τόν κόπο τῶν μαθημάτων.
Καί τέλος ὅλους ὅσοι συμμετεῖχαν στίς συναντήσεις, ὅσους εἶναι σήμερα παρόντες, ἀλλά καί ὅσους ἀπουσιάζουν.
Εὐχαριστῶ ἰδιαιτέρως τούς νέους πού συμμετεῖχαν, τούς μαθητές
Γυμνασίου καί Λυκείου πού διέθεσαν τό Κυριακάτικο ἀπόγευμά τους,
γιά νά συμμετάσχουν στίς συναντήσεις τῆς Σχολῆς μας. Εἰδικά
αὐτά τά νέα παιδιά θέλω νά πιστεύω πώς ὠφελήθηκαν περισσότερο
ἀπό ὅλους μας.
Εὐχαριστῶ τέλος καί κατά καθῆκον καί τήν Ἱερά Μονή
Παντοκράτορος, τῆς ὁποίας ἡ ἀδελφότητα φιλοξενεῖ τήν ἐκδήλωσή
μας καί διερμηνεύοντας τά αἰσθήματα ὅλων μας εὔχομαι κάθε ἀγαθό
ἀπό τόν Οὐράνιο Πατέρα τῶν Φώτων.
Τελειώνοντας, ζητώ ταπεινά ἀπό ὅλους μας νά προσευχηθοῦμε καί
νά ζητήσουμε ἀπό τόν Θεό καί τήν Παναγία μας (πού φιλοξενεῖ
τήν Σχολή μας στό Ἡσυχαστήριό Της), τόν ἐρχόμενο Ὀκτώβριο νά
κάνουμε μία νέα ἀρχή, καλύτερα ὀργανωμένη καί μέ μεγαλύτερη
συμμετοχή, ὥστε καί τά ἀποτελέσματα νά εἶναι ἀνάλογα τῆς
προσπαθείας πού γίνεται.
Σᾶς εὐχαριστῶ καί παρακαλῶ τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας νά κηρύξει
τήν λήξη τοῦ διδακτικοῦ ἔτους 2010 – 2011 καί νά ἐπιδόσει τίς
βεβαιώσεις συμμετοχῆς.
ΕΙΚΟΣΤΗ ΕΝΝΑΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Πραγματοποιήθηκε τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς τοῦ Τυφλοῦ (16η/29η Μαΐου 2011), στό Ἱερό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Παραμυθίας Ἀχαρνῶν. Προηγήθηκε ὁ Ἑσπερινός χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. Κηρύκου. Μέ τήν εὐκαιρία τῆς καταληκτικῆς αὐτῆς 29ης συναντήσεως τῆς Σχολῆς, ἔγινε ἀναφορά στό θέμα τῆς Ἁγιότητος (ἐφ’ ὅσον οἱ συναντήσεις τοῦ διδακτικοῦ ἔτους 2010 – 2011 εἶχαν κεντρικό θέμα τήν Ἁγιότητα), μέ ὁδηγό τόν θαυμαστό Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας Ρωσίας (+ 1916), τοῦ ἁγιογράφου χωρίς χέρια καί πόδια (!), τοῦ ὁποίου ἡ διακήρυξις τῆς ἁγιότητος ἐπίκειται ἀπό τήν Ρωσική Ἐκκλησία. Ἔτσι ὁ Καθηγητής κ. Ἀντ. Μάρκου ἀνέπτυξε τό θέμα, «Ἁγιότητα: Ὅραμα ἤ Οὐτοπία; Καταληκτικές σκέψεις μέ ὁδηγό τόν Βίο τοῦ Δικαίου Γρηγορίου τῆς Σαμάρας».
Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011
EIKOΣΤΗ ΟΓΔΟΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Πραγματοποιήθηκε
τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς τῆς Σαμαρείτιδος (9η/22α Μαΐου 2011),
στό Ἱερό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Παραμυθίας Ἀχαρνῶν. Προηγήθηκε ὁ
Ἑσπερινός χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. Κηρύκου, ὁ
ὁποῖος στήν συνέχεια ἀνέπτυξε τούς Βίους τῶν ἑορταζομένων Ἁγίων
τῆς ἡμέρας Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος, Χριστοφόρου Μάρτυρος καί
Νικολάου τοῦ ἐν Βουνένοις.
ΕΙΚΟΣΤΗ ΕΒΔΟΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Πραγματοποιήθηκε
μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ τό ἑσπέρας τῆς Κυριακῆς τοῦ
Παραλύτου (2α/15η Μαΐου 2011), ἡ εἰκοστή ἑβδόμη συνάντησις τῆς
Ὀρθοδόξου Κατηχητικῆς Σχολῆς, στό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Παραμυθίας
Ἀχαρνῶν. Προηγήθηκε ὁ Ἑσπερινός χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ.
Μητροπολίτου κ. Κηρύκου.
Θέμα
τῆς συναντήσεως ἦταν ὁ μακαριστός καί ἐν Ὁσίοις ἀναπαυόμενος
Γέρων Μωϋσῆς (+ 1946), Κτίτωρ τῶν Ἱερῶν Μονῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν
καί Εὐαγγελιστρίας Ἀθηκίων Κορινθίας, τόν ὁποῖο ἐπαρουσίασε ὁ
δεύτερος βιογράφος του, Καθηγητής κ. Ἀντ. Μάρκου.
Ὁ
μακαριστός Γέρων ΜΩΫΣΗΣ, κτίτωρ τῶν Ἱερῶν Μονῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν
καί Εὐαγγελιστρίας Ἀθηκίων Κορινθίας, εἶναι μία τῶν μεγάλων
πνευματικῶν μορφῶν τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Γέννημα τοῦ ἀκριτικοῦ Κατσελλόριζου, ἀσπάσθηκε τόν Μοναχικό Βίο
στήν Ἱερά Μονή τῶν Ἁγίων Τριῶν Πατέρων Χίου καί ἀναδείχθηκε
πνευματικό ἀνάστημα τοῦ Ὁσίου Παχωμίου τῆς Χίου (+ 1920) καί παραδελφός τοῦ ἁγ. Νεκταρίου ἐπ. Πενταπόλεως
(+ 1920). Ἔδρασε ἱεραποστολικῶς μεταξύ τοῦ προβληματιζομένου
Ἑλληνικοῦ λαοῦ, μετά τήν ἐπιβολή τῆς Παπικῆς καινοτομίας τοῦ
Νέου Ἡμερολογίου (1924). Τό 1935, ἔτος συγκροτήσεως τῆς πρώτης
Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
συνδέθηκε μέ τόν νεοχειροτονηθέντα Ἐπίσκοπο Κυκλάδων Γερμανό
Βαρυκόπουλο (+ 1951).
Τό ἴδιο ἔτος 1935 συνδέθηκαν μαζί του οἱ ἀδελφοί Μακρῆ ἀπό
τά Ἀρφαρά τῆς Μεσσηνίας (οἱ ἔπειτα Ἱερομόναχοι Κάλλιστος καί
Νικόδημος, ὁ Ἱεροδιάκονος Στέφανος καί ἡ κατά σάρκα ἀδελφή τους
μοναχή Εὐφημία) καί ὁμάδα εὐσεβῶν ἀνδρῶν καί γυναικῶν. Μαζί
τους ὁ μακάριος Γέρων ἵδρυσε ἀρχικά τήν Ἱερά Μονή ἁγ. Νικολάου
Σαλαμῖνος, τήν ὁποία ὅμως ὡς φιλεύσπλαχνος δώρησε σέ διωκόμενη
γιά τό θέμα τοῦ Ἡμερολογίου γυναικεία ἀδελφότητα. Στή συνέχεια -
περί τό 1936/1937 - ἵδρυσε τήν Ἱερά Μονή Εὐαγγελιστρίας στήν
θέση Πλάτανος, τῆς περιοχῆς Ἁγίων Θεοδώρων Κορινθίας, τήν ὁποία
ὅμως ἐγκατέλειψε μέ τήν περί αὐτόν ἀδελφότητα πρίν τόν Β’
Παγκόσμιο Πόλεμο, ἐπειδή εἶχε ἄνωθεν τήν πληροφορία, ὅτι θά
καταστραφεῖ ἀπό τούς ἀντάρτες (ὅπως καί ἔγινε).
Στή συνέχεια ἵδρυσε τήν γυναικεία Ἱερά Μονή ἁγ. Μαρίνης
Σοφικοῦ Κορινθίας (τήν ὁποῖα ἀνέλαβαν οἱ ὑπ’ αὐτόν πατέρες
Ἱερομόναχος Νικόδημος καί Ἱεροδιάκονος Στέφανος, μέ Ἡγουμένη
τήν Γερόντισσα Ἐλισσάβετ Σκόρδα ἀπό τήν Μάνδρα Ἀττικῆς), καθώς
καί τήν γυναικεία Ἱερά Μονή Ἁγίων Ταξιαρχῶν Ἀθηκίων Κορινθίας (μέ
Ἡγουμένη τήν Γερόντισσα Μακαρία Φιλάνδρα ἀπό τά Βίλλια
Ἀττικῆς), ὅπως καί τήν ἀνδρική Ἱερά Μονή Εὐαγγελιστρίας, στήν
ἴδια περιοχή (καί τίς δύο μονές ἀνέλαβε τό πνευματικό του
ἀνάστημα Ἱερομόμαχος Κάλλιστος, ἀπό τό 1948 Ἐπίσκοπος Γ.Ο.Χ.
Κορινθίας). Καί οἱ τρεῖς μονές ὑπάρχουν μέχρι σήμερα καί
ἀκμάζουν κτηριακῶς καί ἀριθμητικῶς. (Γιά τήν Ἱστορία σημειώνουμε,
ὅτι ἡ κατά σάρκα ἀδελφή τῶν ἀδελφῶν Μακρῆ μ. Εὐφημία, μόνασε
στήν Ἱ. Μ. Ἁγίας Τριάδος Λουτρακίου, τῆς ὁποίας ἀναδείχθηκε
Ἡγουμένη).
Τό ἔτος 1942, λόγῳ τῆς ἀποστασιοποιήσεως τοῦ Ἐπισκόπου Γερμανοῦ, ὑπήχθηκε στόν ἐν Ἁγίοις Πατέρα ἡμῶν Ματθαῖο τόν Νέο Ὁμολογητή,
τότε Ἐπίσκοπο Βρεσθένης (Καρπαθάκη, ἔπειτα Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν, +
1950), ἀπό τόν ὁποῖο χειροθετήθηκε Ἡγούμενος. Ἔκτοτε συνεργάσθηκε
μέ τόν μακάριο ἐκεῖνον Ἱεράρχη, ἐπί πολλῶν θεμάτων τοῦ Ἀγῶνος
τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας, ὅπως ἐκείνου τῆς χειροτονίας Ἐπισκόπων
(τήν συγκατάθεσή του γιά τήν χειροτονία νέων Ἐπισκόπων ὑπό
μόνου τοῦ ἐπ. Ματθαίου, εἶχε ἐκφράσει γραπτῶς, γιά τοῦτο καί
ἀναφέρεται ὡς παρών στήν ἱστορική Κληρικολαϊκή Σύναξη τοῦ
1948).
Μία γνήσια Φιλοκαλική καί Κολλυβαδική μορφή, μεγάλος βιαστής
τῆς ψυχικῆς του σωτηρίας, ὅντως ἕνας Ἀββᾶς τοῦ 20ου αἰ.,
ἐλεήθηκε ἀπό τόν Ἅγιο Θεό μέ τά Ἁγιοπνευματικά χαρίσματα τῆς
προφητείας καί τῆς προοράσεως, ἀλλά καί τῆς ἐκδιώξεως πονηρῶν
πνευμάτων. Κοιμήθηκε εἰρηνικά τό 1946 καί ἐνταφιάσθηκε στήν Ἱ.
Μ. Εὐαγγελιστρίας (ἀφοῦ προεῖδε τήν ἐκδημία του ἕξη μῆνες πρίν).
Τά τίμια Λείψανά του φυλάσσονται στήν Ἱ. Μ. Ἁγίων Ταξιαρχῶν.
Οἱ εὐλαβούμενοι τήν μνήμην του τιμοῦν τήν ἡμέρα τῆς κοιμήσεώς
του, 26ην μηνός Ἰουνίου.
Τόν Βίο του κατέγραψε τό πνευματικό του ἀνάστημα Ἐπίσκοπος
Κάλλιστος. Τά ἐκεῖ καταγραφόμενα στοιχεῖα ἀποδεικνύουν τόν
Γέροντα Μωϋσῆ ἕναν σύγχρονο Ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας. Ὅμως ἡ τιμή
πρός αὐτόν ὡς Ἁγίου, καθώς καί ἡ διακήρυξη τῆς ἁγιότητός του,
δέν «προχώρησαν» καί
αἰτία αὐτοῦ (κατά τήν γνώμη τοῦ βιογράφου του), εἶναι ἡ
πολυδιάσπασις τῶν πνευματικῶν του ἐπιγόνων (εἶναι χαρακτηριστικό,
ὅτι σήμερα οἱ τέσσερεις μονές - ἁγ. Ταξιαρχῶν καί Εὐαγγελιστρίας
Ἀθηκίων, ἁγ. Μαρίνης Σοφικοῦ καί Ἁγίας Τριάδος Λουτρακίου -
ὑπάγονται σέ τέσσερεις διαφορετικές Παλαιοημερολγιτικές
παρατάξεις!).
Ἀπό τήν ἔκδοση τοῦ Ἐπισκόπου Καλλίστου χαρακτηριστικά
ἀποσπάσματα, βελτιωμένα λεκτικῶς καί συντακτικῶς ἀπό τόν Καθηγητή
Ἀντ. Μάρκου, ἔχουν ἤδη άναρτηθεῖ στούς Διαδυκτιακούς τόπου "Συναξάριο τῆς Ἐκκλησίας - churchsynaxarion. blogspot.com" καί "Ἱστορικό Ἀρχεῖο τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας - trueorthodox churcharchives.blogspot.com".
Τοῦ μακαρίου Γέροντος ΜΩΫΣΕΩΣ εἴη Αἰωνία ἡ Μνήμη.
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου