ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ Η ΑΚΟΜΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ...

ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΕΧΕΤΕ ΠΕΙ, ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΓΡΑΨΕΙ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΑΜΦΙΛΟΧΙΕ.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΕΝΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΟΣΑ ΚΙ ΕΧΕΙ ΓΡΑΨΕΙ, ΟΣΟ ΣΟΦΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΗ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ  ...

Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων

25 Οκτωβρίου 2020 
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Δημόσια

Αγιοι Απόστολοι Λευκάδος
4 Φεβρουάριος 2017 ·
Ενημερώσεις
Ο Κήρυξ των ορθοδόξων κοινοποίησε μια παλιότερη δημοσίευση.
20 Μαΐου 2016 ·
ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝ ΟΥΤΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ, ΔΙΟΤΙ ΕΝΙΟΤΕ ΠΛΑΝΩΝΤΑΙ, ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΤΟ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΛΗΘΕΙΑΝ ΤΟΝ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΤΟΥ ....
ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΑΧΑΡΝΕΣ (panagiaparamith) έγραψε,
2015-05-09 04:29:00
ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
Originally posted by kirykos at ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Ἠ Η ΚΑΘΕ ΣΥΝΟΔΟΣ.
ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΣΥΖΗΤΗΣΙΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΜΟΛΙΣ ΠΡΟ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ ΜΕΘ' ΕΝΟΣ "ΟΠΑΔΟΥ" ΤΟΥ ΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΣΣΙΑΚΑΡΗ ΔΙΕΠΙΣΤΩΣΑ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΞ' ΑΥΤΩΝ ΤΟΝ ΗΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΑΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΟΤΙ ΚΑΤ' ΑΥΤΟΥΣ .... ΟΥΤΟΣ ΛΟΓΩ ΘΕΣΕΩΣ ΚΑΙ .... ΔΙ' ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ "ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ", ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΔΙΟΤΙ ΟΠΩΣ ΕΙΣ ΑΝΥΠΟΠΤΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΕΙΠΕΝ Ο ΙΔΙΟΣ, ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (ΜΕ ΤΟ 54/76 ΑΠΑΛΛΑΚΤΙΚΟΝ ΒΟΥΛΕΥΜΑ).
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΑΒΙΑΣΤΩΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΜΕΤ' ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΕΩΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑΝ, ΤΗΝ ΔΟΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΙΣΧΥΝΤΟΝ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΙΝ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΩΝ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑΝ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΩΝ, ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΟΥΣ ΥΠΗΓΟΡΕΥΣΑΝ ΤΑ ΞΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΟΛΑΙΩΣ ΤΑΣ ΥΠΕΣΤΗΡΙΞΑΝ ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΩΝ. (ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΩ ΟΠΑΔΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ, ΑΦΟΥ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΠΑΔΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΟΣ) . ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ ΟΜΩΣ ΕΝΑΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ 'Η ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ "ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ" ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ...
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ ΤΟ ΟΥΣΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΤΟΥΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗΝ
ΣΥΝΟΔΟΝ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ - ΑΠΑΝΤΗΣΙΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΥΡΗΚΑ ΕΙΣ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΝ, ΕΠΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΒΛΑΧΟΥ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΓΡΑΨΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΕΚ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΘΕΣΕΩΣ. ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΜΝΩ ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΑΠ' ΟΣΑ ΓΝΩΡΙΖΩ Ο ΕΝ ΛΟΓΩ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΠΑΙΞΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΝ ΡΟΛΟΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΑΜΕΝ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟ "ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΝ ΤΟΥ ΚΥΡΟΣ" ΕΙΣ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΟΝ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ. ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΘΕΙ ΘΑ ΓΡΑΨΩΜΕΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.
Ημ/νία: 02-10-2006
«Κριτήριο της αληθείας» «Αρχηγός της σωτηρίας»
Σε πρόσφατο βιβλίο λόγιου επισκόπου, του Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, με τίτλο «Ο Ορθόδοξος Μοναχισμός» ο επίσκοπος χαρακτηρίζεται «κριτήριο της αληθείας» (σελ. 491) και «αρχηγός σωτηρίας» (σελ. 489)!!!..
Σεβασμιώτατε, δεν εκφράζεστε ορθοδόξως, αλλά κακοδόξως. «Κριτήριο της αληθείας» δεν είναι το άτομο, ο επίσκοπος, αλλά η Εκκλησία. Γράφων ο απόστολος Παύλος προς τον επίσκοπο Τιμόθεο, δεν λέει, «Συ, Τιμόθεε, ως επίσκοπος είσαι κριτήριο της αληθείας», αλλά του εφιστά την προσοχή στο πώς να συμπεριφέρεται στην Εκκλησία, η οποία είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α΄ Τιμ. 3:15). Το άτομο μπορεί να πλανηθεί, αλλ΄ η Εκκλησία ως σύνολο δεν πλανάται, κατέχει και φρονεί πάντοτε την αλήθεια. Γιατί καταδικάζουμε τον πάπα; Δεν τον καταδικάζουμε και δια άλλους μεν λόγους, αλλά και διότι, άτομο αυτός, διδάσκει, ότι είναι αλάθητος; Και πολλοί επίσκοποι Ανατολής και Δύσεως δεν καταδικάστηκαν ως αιρετικοί; Η συνείδηση της Εκκλησίας, αυτή είναι το κριτήριο της αληθείας, αυτή κρίνει και Συνόδους, αυτή ενέκρινε και τις Οικουμενικές Συνόδους.
Πώς επίσης γράφετε, Σεβασμιώτατε, ότι ο επίσκοπος πρέπει να θεωρείται «αρχηγός της σωτηρίας»; Δεν σας φαίνεται βλάσφημος ο ισχυρισμός; Δεν λέει ο απόστολος Παύλος, ότι «ο αρχηγός της σωτηρίας» είναι ο Χριστός (Εβρ. 2:10), όπως είναι και «ο αρχηγός της ζωής» (Πραξ. 3:15); «Αρχηγός της σωτηρίας» είναι ο Χριστός, διότι ο Χριστός δεν είναι απλώς άνθρωπος, αλλά Θεάνθρωπος, που θυσιάστηκε για τη σωτηρία των ανθρώπων και η θυσία του έχει μοναδική και άπειρη αξία. Ο επίσκοπος, κάθε επίσκοπος, δεν είναι αρχηγός της σωτηρίας, αλλά δέκτης της σωτηρίας δια πίστεως και μετανοίας. Ο επίσκοπος δεν είναι αρχηγός της σωτηρίας, αλλ΄ «υιός της απωλείας», όπως ο απόστολος Ιούδας (Ιωάν. 17:12), εάν δεν είναι άνθρωπος πίστεως και μετανοίας. Πόσοι επίσκοποι, «αρχηγοί της σωτηρίας» κατά την έκφραση σας, Σεβασμιώτατε, χάνουν τη σωτηρία και πηγαίνουν στην κόλαση…
Λοιπόν, μην υπερεξυψώνετε το επισκοπικό αξίωμα. Μην κάνετε τους επισκόπους Θεούς και Υπέρθεους, μάλιστα σε εποχή, που πολλοί επίσκοποι είναι ανάξιοι της υψηλής αποστολής τους, κακά και κάκιστα παραδείγματα ζωής, βοώντα σκάνδαλα, των οποίων η βοή φθάνει μέχρι τα ουράνια και εισέρχεται στα ώτα Κυρίου Σαβαώθ…
Ως Ορθόδοξοι αναγνωρίζουμε την αρχιεροσύνη των επισκόπων και τιμούμε όλους του επισκόπους για το αξίωμα τους, τους δε αξίους τιμούμε και για την αρετή τους. Αλλ΄ ουδέποτε θα θεωρήσουμε τους επισκόπους «κριτήρια της αληθείας» και «αρχηγούς της σωτηρίας». Όποιος φρονεί το αντίθετο, αυτός θεοποιεί τους επισκόπους και δεν ορθοδοξεί, αλλ΄ ειδωλολατρεί, κάνει τους επισκόπους είδωλα. Ο δε απόστολος Ιωάννης φωνάζει: «Τέκνα, φυλάξετε εαυτούς από των ειδώλων» (Α΄ Ιωάν. 5:21).
Θεμιστοκλής Θ.
Υ.Γ.
«…Αιώνων εμπειρία δίνει το στίγμα της ανωμαλίας. Το κλίμα της υποτίμησης και εκμεταλλεύσεις του λαού του Θεού από υπεροπτικά και υπεροπτικά και αντιευαγγελικά υψωμένες επισκοπικές καθέδρες και από ιερείς που έχουν ξεζωστεί το «λέντιο» της διακονίας και ασκούν στείρο επαγγελματισμό. Στις συνειδήσεις των εξουσιαστών λειτουργών ο λαός μεταποιείται σε μάζα. Και στα χέρια τους, το πλήθος αναπλάθεται και ανακατασκευάζεται σε ωθούμενο όγκο. Αποδεκτός και χρήσιμος ο λαός, όταν εισφέρει την υποταγή του. Όταν καταθέτει τον υλικό πλούτο του. Και όταν δανείζει τα χέρια του σε ηχηρό χειροκρότημα. Ατελέσφορη και επικίνδυνη ανάμιξη του στα εκκλησιαστικά δρώμενα, όταν ξυπνούν μέσα του οι ευαισθησίες και ζητάει δικαίωμα λόγου και μερίδα ευθύνης στην πλοήγηση του ιερού σκάφους…»
Ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος) 1/2/2004
«…Αν, αγαπητέ μου Χρστόδουλε, σε διακατείχε η πνευματική ανησυχία για πληρέστερη εφαρμογή των Ιερών Κανόνων και σε προβλημάτιζε η φιλοσοφική διερεύνηση του νοήματος και του μηνύματος του λδ΄ Κανόνος των Αγίων Αποστόλων, θα έφτανες στην, «εν μετανοία», συνειδητοποίηση του χρέους σου να καθάρεις και να αναβαθμίσεις το Συνοδικό λειτούργημα. Αυτό, που υπάρχει σήμερα και, όπως διεξάγεται, αποτελεί καρικατούρα. Μπορεί κάποιοι από σας να το ονομάζετε «Σύνοδο», για να νέμεστε τις πνευματικές συναλλαγματικές του θεσμού. Αλλά και μικρά ακόμα παιδιά γνωρίζουν ότι, ότι λειτουργεί ως «συναγωγή πονηρευομένων». Αν θέλεις και όποτε θέλεις, μπορώ, ακόμα και μπροστά στο βήμα πολιτικού Δικαστηρίου, να σου εκδιπλώσω τα πειστήρια της τραγικής εκτροπής….»
Ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος) 1/2/2004
Tags: ΚΡΙΤΗΡΙΟΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ

Σχόλια

  1. ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑΥΜΑΖΟΥΜΕ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΨΟΓΩΣ ΡΕΟΥΣΑΝ ΓΛΩΣΣΑΝ ... ΤΕΤΟΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΤΥΧΩΣ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΩΣ ΠΛΕΟΝ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ