ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΣΤΟΥΡΑΙΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΙΚΩΝ ΟΡΑΣΕΩΝ
Ο ΚΗΡΥΞ
ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΝ
ΦΥΛΛΑΔΙΟΝ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗΝ
ΤΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ
ΥΠΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΙΩΤΙΣΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ
ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ, ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΕΙΣ ΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΗ ΤΗΣ «ΣΤΕΓΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο Ε» ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ ΑΓΙΩΝ ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΤΤΗΣ ΚΑΤΩ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ: ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΥΓΓΡΟΥ
55-59 ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΑΧΑΡΝΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΕΥΧΟΣ 1022 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
2018 (Ε.Η.)
ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΙΚΩΝ ΟΡΑΣΕΩΝ
(Υπό του θεολόγου Χαριλαου Στουραιτη)
Πέρασε περίπου ένα τέταρτο
του αιώνος από το σχίσμα που έγινε το 1995, τότε που παραχαράχθηκε και
διαστρεβλώθηκε πλήρως η αλάθητος, η σωτηριώδης, η ορθόδοξος δογματική
διδασκαλία της Αγίας Ζ' Οικουμενικής Συνόδου περί των προφητικών οράσεων και
γενικώς περί την εικονογραφίαν.
Ποτέ στο παρελθόν δεν συνέβη
τέτοια ερμηνευτική κακοποίησις αγιοσυνοδικών κειμένων και ιερών κανόνων, σαν
κι' αυτήν που έγινε εις τους δύο κανόνας που αναφέρονται στις προφητικές
οράσεις, και που σύμφωνα με κάποιους, αυτοί άκουσον -άκουσον ομιλούν για εικόνα
του Θεού Πατρός !!!
Με αφορμή την εορτή των 367
θεοφόρων πατέρων που πήραν μέρος στην πιό πάνω Αγίαν Σύνοδον,τους οποίους τιμά
η Ορθόδοξος Εκκλησία κάθε χρόνο τη Δ' Κυριακή του Λουκά, αλλά και πρός
ενημέρωση των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών, θα παρουσιάσουμε με πολύ συνοπτικόν
και εύληπτον τρόπον, καθ' όλην την διάρκεια της εβδομάδος, τα σχετικά
αποσπάσματα από τις Αποφάνσεις Αυτής, ώστε να αποφευχθούν εις το μέλλον
σχίσματα και διαιρέσεις εις το σώμα της Εκκλησίας και συγχρόνως διά τον
φωτισμόν και επιστροφήν όλων εκείνων που απεμακρύνθησαν εξ' Αυτής.
Κάθε αγιογράφος, λοιπόν, προτού ξεκινήσει να αγιογραφή, εκτός
της «καθαρής» ζωής, θα πρέπει
απαραιτήτως να μελετήση και την δογματικήν διδασκαλίαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας,
εντασσόμενος πλήρως είς το πλαίσιον το οποίον Αύτη ορίζει, χωρίς ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ
και χωρίς ΔΟΚΗΤΙΚΙΣΜΟΥΣ.
Στην ΣΤ' Πράξι της, η Αγία
Σύνοδος, εξηγεί απερίφραστα τι εικονίζεται από τις προφητικές οράσεις και τι
σημαίνουν οι δύο κανόνες που Αυτή εθέσπισε.
Συγκεκριμένα: «...πόσω γε
μάλλον τας εκβάσεις των προφητικών εμφάσεων εν εικόνι ορώντας αναγκαίον έστι
προσκυνείν; έχει γαρ η προφητεία, ιδού η
παρθένος εν γαστρί έξει, και τέξεται υιόν. ταύτην ούν την προφητείαν εν εικόνι
ημείς ορώντες, ήτοι την παρθένον αγκαλιζομένην όν έτεκεν...»(Πρακτικά Συνόδων. Τόμος
Γ΄, σελ. 370)
Όλοι οι προφήτες της Π. Διαθήκης
δίδαξαν την αναμονή για τον Μεσσία, δίδαξαν και προείδαν όλην την Θείαν
Οικονομίαν, δηλαδή την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους μέσα από την εναθρώπιση
του Θεού Λόγου.
Αυτό συνέβη με την Σύλληψη, την
Γέννηση, την Βάπτιση, την Μεταμόρφωση, την Σταύρωση, την Ανάσταση και την
Ανάληψη του Κυρίου μας.
Σ' αυτά τα γεγονότα
αναφέρονται οι προφητικές οράσεις και αυτές είναι οι εκβάσεις τις οποίες
εικονίζουμε.
Διά την διαδικτυακήν Εφημερίδα «Ο ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ»
Ὁ ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις + ‘Επίσκοπος Κήρυκος Κοντογιάννης Μητροπολίτης
Μεσογαίας, Λαυρεωτικῆς και Αχαρνων Τοποτηρητής τῆς Αρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν και
Πρόεδρος της Πανορθοδόξου Ιεράς Συνόδου της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου