ΣΧΙΣΜΑ 2005
Sunday, 21 August 2016
ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 2005
ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ 14 Φεβρουαρίου 2013 ·
ΔΙ ΟΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΕΛΕΤΟΥΝ, ΔΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΝΑΤΙΚΗΝ ΑΙΤΙΑΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ (2005) ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΑΛΛΟΚΟΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΙΚΟΥΣ.
ΟΙ ΦΛΩΡΙΝΙΚΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΙΝ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ (1988-1991) ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΑΓΩΝΟΣ (1924 - 1935), ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑΝ ΟΜΩΣ (ΚΑΙ ΤΟ 1991 ΚΑΙ ΤΟ 1998 ΚΑΙ ΕΞΗΣ) ΗΡΝΗΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΙΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1937 ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ (1948, 1960, 1971), ΟΠΩΣ ΕΙΧΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΘΗ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ, ΔΙΟΤΙ, ΚΑΤ' ΑΥΤΟΥΣ, ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ 1937 ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΕΚΑΛΕΣΕΝ Ο ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΑΠΕΚΑΤΕΣΤΑΣΗ ΔΙΑ ΤΗΣ ΔΗΘΕΝ ΕΠΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ "ΓΕΝΟΜΕΝΗΣ" ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΤΟΥ 1971.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΗΤΟ ΝΑ ΓΙΝΗ Η ΕΝΩΣΙΣ ΑΦΟΥ "ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ" ΤΟΥΣ ΜΑΤΘΑΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ΩΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ΟΥΧΙ ΑΠΟ ΤΟ 1948, ΟΤΕ ΕΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΗΣΑΝ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟ 1971, ΗΤΟΙ ΩΣ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΩΣ ΕΠΡΑΞΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΤΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΝ.
ΔΗΛΑΔΗ ΕΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΗΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΩΜΕΝ ΑΡΝΗΤΑΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΕΞΗΡΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ, ΠΡΟΤΑΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΗΜΕΙΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ ΑΝΤΕΧΘΗΧΘΗΜΕΝ ΣΘΕΝΑΡΩΣ, ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΕΚΗΡΥΞΑΜΕΝ (2005) ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ "ΙΛΕΩ ΟΜΜΑΤΙ ΚΑΙ ΑΓΑΛΛΟΜΕΝΩ ΠΟΔΙ" ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΧΕΙΡΟΘΕΤΗΜΕΝΟΥΣ. ΑΥΤΗ ΔΕ ΗΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ.
ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΜΙΚΡΟΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟΝ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΝΩΜΕΝΗΝ ΑΚΟΜΗ ΤΟΤΕ ΣΥΝΟΔΟΝ
" .... ᾿Από τήν πρόοδο τῶν ἐργασιῶν ἐπί τῶν πρώτων δύο θεμάτων[4] (1998-1992) προέκυψε ἡ ἀποδοχή, ἐκ μέρους τῶν Φλωρινικῶν, τῆς ῾Ομολογίας-᾿Εκκλησιολογίας τῆς ᾿Εκκλησίας τῶν Γ.Ο.Χ.. Κατ᾿ αὐτήν ὁ Νεοημερολογιτισμός εἶναι ἐνεργείᾳ Σχισματοαίρεσις, ἡ δέ ᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ., εἶναι ἡ ἀπό τοῦ 1924 ἀδιάκοπος συνέχεια τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος. ῾Υπό τό φῶς αὐτῆς τῆς ὁμολογίας ἐπρόκειτο νά ἐξετασθοῦν καί τά λοιπά θέματα τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου καί κυρίως ἡ ἀντιμετώπισις τοῦ ᾿Εκκλησιολογικοῦ - Δογματικοῦ αἰτίου τοῦ σχίσματος τοῦ 1937, ὅπως καί τό θέμα τῆς ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς, ὡς ἀποτελούσης μετά τῆς ᾿Αποστολικῆς Πίστεως τά δύο βασικά γνωρίσματα τῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας. ᾿Από τοῦ Νοεμβρίου ὅμως τοῦ 1991 ἤλλαξαν αἱ διαθέσεις καί προθέσεις ἐκ τῆς πλευρᾶς τῆς Φλωρινικῆς παρατάξεως καί ἀπεφάσισαν νά διακόψουν τόν Θεολογικόν Διάλογον. ῾Ο λόγος ἦτο ἡ ἀπό 17-11-1991, ὑπ᾿ ἀριθμ. 2548 ἀποσταλεῖσα εἰσήγησις ἐπί τοῦ γ' θέματος, ἡ ὁποία ἀνέλυε βάσει τῶν πηγῶν τήν αἰτία τοῦ σχίσματος τοῦ 1937, ἐξ ἧς προέκυπτε καί ἡ δογματική φύσις καί οὐσία τοῦ σχίσματος. ῾Η ᾿Επιτροπή τῆς Φλωρινικῆς παρατάξεως τότε οὐσίᾳ ἐκήρυξεν ὅτι μέ τήν κοινήν ῾Ομολογίαν ὡλοκληρώθη ὁ Θεολογικός Διάλογος, καί ἑπομένως βάσει αὐτῆς τῆς κοινῆς ᾿Εκκλησιολογίας - ῾Ομολογίας, ἠδύνατο νά γίνῃ ἡ ἕνωσις, ἐνῶ τό θέμα τῆς ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς κατ᾿ αὐτούς, ὡς ἐδήλωσαν, δέν ὑφίσταται, διότι εἶναι κοινή αὕτη καί διά τήν παραταξί τους καί διά τήν ᾿Εκκλησία τῶν Γ.Ο.Χ.! Δηλαδή ἰσχυρίσθησαν ὅτι "ἀμφότεροι ἔχομεν τήν ᾿Αποστολικήν Διαδοχήν Κανονικῶς ἀπό τούς Ρώσους τῆς Διασπορᾶς"!! ᾿Ιδού τό ἰδιαίτερα σοβαρόν θέμα, τό ὁποῖον ἐστάθη ἡ αἰτία νά διακοπῇ ἐκ μέρους τῶν Φλωρινικῶν ἡ συνέχισις τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου! Νά μή συζητηθῇ ἡ ἐκκλησιολογική αἰτία τοῦ σχίσματος, νά μή συζητηθοῦν αἱ συνέπειαι ἐξ αὐτοῦ, καί ἐπ᾿ οὐδενί νά τεθῇ θέμα ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς".
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου