Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΣΤ ΑΙΩΝΑ ΗΤΟ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΟΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ ΕΠΙ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

κδίδεαι πό τό Κέντρο Γνησίας ρθοδόξου εραποστολς γία Ακατερίνη,

(Διεύθυνσις: Στρογγύλη 194.00 Κορωπί Τ.Θ. 54. Τηλ. 210 60 20 176)

πεύθυνος: Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικς Κήρυκος
ΑΡΙΘΜ. 52

Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΝΕΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΘΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ, ΗΤΟΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΟΝ.

Εδομεν ες προηγούμενον δημοσίευμα τς ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΟΣ μας, τι κ. Βασίλειος Σακκς καί τό 1973 λλά καί τό 1997-8 γήθη το κινήματος το Παλαιοημερολογιτικο Οκουμενισμο, καί τό μέν 1973 εσήγαγε ες τήν «μολογίαν» τς «Διεθνος δελφότητος ΓΟΧ Γενεύης» τήν «μή καταδίκην τν καινοτόμων μέχρι συγκλήσεως Πανορθοδόξου Συνόδου τν ΓΟΧ», ες τήν ποίαν οκουμενιστικήν «μολογίαν» περιέπλεξε, καί τόν ρχιεπίσκοπον νδρέαν καί λλους ρχιερες, τό δέ 1997 μέ τό «νώνυμόν» του εσήγαγε τήν πίσης οκουμενιστικήν μολογίαν, τι μετά τήν «χειροθεσίαν» το 1971 πό τούς Ρώσους τς Διασπορς, ο ποοι ποτέ δέν διέκοψαν κοινωνίαν μετά τν νεοημερολογιτν, «οδεμίαν διαφοράν χουν ο Ματθαιϊκοί μετά τν Φλωρινικν ες τό θέμα τς ποστολικς Διαδοχς».
Πρέπει νά πογραμμίσωμεν, τι τό κίνημα τοτο το Παλαιοημερολογιτικο Οκουμενισμο χει φετηρίαν τό ρχιεπισκοπικόν ψεδος το εσαγαγόντος τήν καινοτομίαν το νέου μερολογίου «ρχιεπισκόπου θηνν» Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, σύμφωνα μέ τόν ποον α Πανορθόδοξοι Σύνοδοι το 16ου αἰῶνος δέν κατεδίκασαν τό νέον καλλενδάριον (Μηνολόγιον), λλά μόνον τό νέον Παπικόν Πασχάλιον, τοι καταδίκη γινε κατά τό μισυ, καί πομένως δέν μς φορ.
π’ ατο κριβς το θέματος, πήντησεν ν τει 1932 γιορείτης μοναχός ρσένιος Κοττέας, μέ τό φυλλάδιόν του «ΑΝΤΕΛΕΓΧΟΣ», τό ποον δη πανεκτυπώσαμεν καί διατίθεται, καί τό ποον δύναταί τις νά ερη καί ες τήν ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ μας, ες τήν στήλην «ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ» θεωρομεν μως πάναγκες νά δημοσιεύσωμεν καί τερον στοιχεον - στορικόν ντοκουμέντον, τό ποον περιελάβαμεν ες τήν «ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΝ» Νο 52 ουλίου 2006, τήν ποίαν παραθέτομεν καί νταθα.

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ

ΟΤΙ Η ΠΑΠΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΘΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΘΗ ΥΠΟ ΤΩΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ (1583,1587 ΚΑΙ 1593) ΟΥΧΙ ΜΟΝΟΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ (ΚΑΛΛΕΝΔΑΡΙΟΝ)

Ες τήν κκλησιαστικήν ‘Εφημερίδα «’Ορθόδοξος Τύπος» συχνά πυκνά ναγινώσκομεν ρθρα μέ τά ποα στηλιτεύονται τά «ρχιεπισκοπικά ψεύδη» το νεοημερολογίτου ρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου Παρασκευαϊδη, ν οδεμίαν λέξιν εδομεν διά τά «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΑ ΨΕΥΔΗ» προηγουμένου ρχιεπισκόπου θηνν, το καινοτόμου Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, καί δή δι’ κενο τό μέγα «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΝ ΨΕΥΔΟΣ» πί το ποίου στηρίζεται λον τό οκοδόμημα το Νεοημερολογιτισμο, τοι τι Καινοτομία το ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ κατεδικάσθη μόνον κατά τό μισυ, τοι τι κατεδικάσθη μόνον τό παπικόν Πασχάλιον, οχί δέ καί τό Μηνολόγιον, πως ψευδς, κατ’ ατόν, σχυρίσθηκαν μα τ λλαγ το μερολογίου ο γιορετες ερομόναχοι.
«ρθόδοξος Τύπος», άν θελε νά μήν εναι «ρθόδοξος» μόνον διά τόν ΤΥΠΟΝ, (δηλαδή μόνον ες τό νομα), καί διά νά εναι συνεπής πρός τόν «γνα» τόν ποον κάμνει στηλιτεύων καί λέγχων τά «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΑ ΨΕΥΔΗ» το κ. Χριστοδούλου, καί φ’ σον κατά καιρούς σχολεται καί μέ τούς «Παλαιοημερολογίτας» καί νδιαφέρεται νά τούς «παναφέρη» ες τήν «Κανονικήν κκλησίαν», ΩΦΕΙΛΕ προηγουμένως νά ξετάση τό πί 80 τη ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΟΝ ς νω «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΝ ΨΕΥΔΟΣ», πί το ποίου στηρίζεται λον τό οκοδόμημα τς κκλησίας του.
ντί τούτου, χει παρατηρηθε τι κάθε φορά πού νακινεται πό τν στηλν το «ρθοδόξου Τύπου» θέμα διαλόγου μεταξύ νεοημερολογιτν καί «παλαιοημερολογιτν», κάποιοι ναθέτουν «ργολαβικς» ες ναν γραφικό τύπο, νά παναφέρη ες τήν πιφάνειαν τό «ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΝ ΨΕΥΔΟΣ» το Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, ς λήθειαν, μοιράζων μέραν καί νύχτα, ες κεντρικούς δρόμους τς ‘Αθήνας, (λεωφορεα, Μετρώ κλπ.), καί μάλιστα ΦΟΡΤΙΚΩΤΑΤΑ, πως καμε καί ες μέ πολλάκις, ν βιβλιαρίδιον το ωήλ Γιαννακοπούλου, ες τό ποον παναλαμβάνονται τά ψεύδη το Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, σον φορ τό «μερολογιακόν».
λαχιστότης μου, νεζήτησα ες τό ρχεον το γνος, ,τι πέμεινε μετά πό τήν καταλήστευσίν του πό τν βαρβάρων (καί βανδάλων) κατακτητν το κκλησιαστικο Πνευματικο Κέντρου, καί ερον τόν «ΑΝΤΕΛΕΓΧΟΝ ΑΒΑΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣΥΣΤΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ», τοι τήν «ΑΠΑΝΤΗΣΙΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ» πό το γιορείτου Μοναχο ρσενίου Κοττέα, ποία γράφη καί δημοσιεύθη ν τει 1932, μέσα πό τήν ποίαν ποκαθίσταται λήθεια π’ ατο το ψεύδους το Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου.
Ο ρθόδοξοι πρέπει νά μελετήσουν ατήν τήν πάντησιν, καί νά τήν λάβουν σοβαρς π’ ψιν, διότι τό ψεδος τοτο το Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, (περί μή καταδίκης το Καλλενδαρίου, λλά μόνον το Πασχαλίου), τό ποον στηλιτεύει καί κατελέγχει ν τει 1932 ζηλωτής μοναχός ρσένιος Κοττέας, χει πηρεάσει καί τάς παλαιοημερολογιτικάς κκλησίας, α ποαι παρέμειναν μέν ες τό παλαιόν, κονωνον μως μέ τόν Νεοημερολογιτισμόν. Τό ψεδος τοτο κατέφαγε καί τόν πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομον μέ τήν θεωρίαν του «δυνάμει καί οχί νεργεία», καί ατόν τόν ρχιεπίσκοπον νδρέα, ποος τό 1973 πέγραψε μυστικά καί πεδέχθη τόν π’ ατο το ψεύδους στηριζόμενον παλαιοημερολογιτικόν Οκουμενισμόν τς «Διεθνος ‘Αδελφότητος τς Γενεύης» (Βασιλείου Σακκ). Τό ψεδος τοτο κατέφαγε τέλος καί τήν σχισματοαιρετικήν μάδα το ψευδαρχιεπισκόπου Νικολάου, ποία ρνήθη νά λάβη μολογιακήν θέσιν ναντι το παλαιοημερολογιτικο Οκουμενισμο, ες τόν ποον πεχείρησαν κ. Βασίλειος Σακκ καί λλοι, νά μπλέξουν (νεπιτυχς βεβαίως) καί μς.
Πρέπει νά τά λάβη σοβαρς π’ ψιν, νδιαφερόμενος διά τήν σωτηρίαν του, διότι ατό τό διον ψεδος το Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου προπαγανδίζεται καί πό Νεοημερολογιτν πισκόπων, ο ποοι ν γιορτάζουν τάς ορτάς μέ τό νέον μερολόγιον ξαναεορτάζουν ατάς μέ τό παλαιόν, πως κανε Νεοημερολογίτης Μητροπολίτης «Μεσογαίας καί Λαυρεωτικς» κ. Νικόλαος, ες τόν νεγειρόμενον πρός τόν σκοπόν ατόν, ονιτικόν, καθ’ μς, Ναόν Παναγίας Σουμελ ες χαρνές.   
λάχιστος ν πισκόποις τς καινοτομήτου
Γνησίας ρθοδόξου ‘Εκκλησίας.
+ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικς
Κήρυκος

δού νέα στορική μαρτυρία, ποία προέρχεται πό τήν γραφίδα - πιστολή το Πατριάρχου Κων/λεως Καλλινίκου το Γ΄ (1713-1791), τοι διακόσια τη μετά τάς Πανορθοδόξους Συνόδους:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥ Γ (1713 – 1791) ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΥ).

Τ ατ (νανία) κατά τν ατν (Λατίνων).

 Τό παρ’ μν πασχάλιον σύστατον οκ στιν,
ς καταφλυαρε ατός δυσσεβής Λατνος,
λλ’ ς κόλουθον ατό τος ρισθεσιν ροις
πατέρων ερν μν, μένει ρθόν εί τε
καί ες αινας σταθερόν διαμενε κενο.
ως περ ο ν λεγε τάξιν διαφυλάξει
σαν, παρασάλευτον, ρίστως σκεμμένην
πατράσι θείοις τος μν, νπερ οδείς τν νν γε
οτε οδε έπιστήμην τήν τς στρονομίας
κατ’ κείνους πολυμαθες, οτε γιωσύνην
χει καί καθαρότητα, πλήν ε μή που δοκήσει
τά δ’ λλα φίλτατε εσί μακράν τς ληθείας
το Πάσχα γάρ διορισμν τεσσάρων παρχόντων
πρτος ατν ντέλλεται, ς δε τελεν τό Πάσχα,
μετά γε τήν αρινήν φίλε σημερίαν
δεύτερος, ς μή ατήν τς τελετς μέραν
κείνης ουδαϊκς, το φάσκα τν βραίων
τρίτος τι οχ πλς μετά σημερίαν,
λλά πρώτην πανσέληνον τήν μετ’ σημερίαν
τέταρτος τι γε καί μετά τήν μέραν
τς πανσελήνου παρευθύς τ πρώτη βδομάδι
θεν οδείς λων βροτν κείνους νομισάτω
πατέρας παναρίστους τε διέλαθε καί θείους
τό λάθος τοτο τό δοκον να παρά τν νν γε
κρείττονος διορθώσεως ν τύχη στρονόμων
τ γάρ Κυρίου χάριτι πό πρώτης συνόδου
καί ως γε τς σήμερον εί Πάσχα τό θεον
γίνεται μετά νομικόν, καί ν Κυριακ γε,
καί σύγχυσιν οκ γνωμέν τινά μέχρι τς δερο
ν’ ες διόρθωσιν ατο μες γε ναστμεν
διετυπώθη γάρ καλς γίοις τος πατράσι,
καί διαμένει πταιστον εί καί ες αἰῶνας
κακς δέ φηρέθησαν παρά τν στρονόμων
τν νν Ρώμης τς παλαις α μέραι
παρ’ κτωβρίου το μηνός πρός γάρ τος λλοις πσι
καί σύγχυσιν ν αυτ τό νέον περιέχει
ατν τό ρολόγιον, νατροπήν τε τι
παναθεωρούμενον ε γάρ δι’ λων χρόνων
τεσσάρων καί τριάκοντα μα τος κατόν γε
νυχθήμερον συνάγουσιν ν ο στρονομοντες
εδηλον τοίνυν τι γε πό πρώτης συνόδου
δύο καί τεσσαράκοντα κ’ τι τετρακοσίων
πρός δέ χιλίων τε τν χρι νν διελθόντων
ς δέκα καί κτώ τν σύν τος τριακοσίοις
τό πρτον πό το Χριστο προπαρεληλυθότων
μέχρι πρώτης συνάξεως τς πί Κωνσταντίνου
ξαιρουμένων κατόν πτά καί βδομήντα
φ’ ο τό ρολόγιον γένετο Λατίνων
μέραι μόνον έννέα συνάγονται καί δέκα
ραι παρά μισήν στιγμή, καί τι λείπεταί τι
ε δέ δι’ κατόν τν καί εκοσι ς λλοι
λέγουσιν ν νυχθήμερον γενήσεται καί σται,
μέραι δέκα σονται, πρός δέ καί ραι δέκα,
καί πλεονάζει ς ρς πισφαλ δέ τατα
λλά καί τούς δεινούς μπείρους στρονόμους
τόν Πτολεμαον δηλαδή καί λλους σφαλμένον
ερίσκονται τατα τν νν, ν γάρ τριακοσίοις
χρόνοις κενοι κι’ τι πρός ν τινν νυχθημέρων
συνάγεσθαι ποφαίνονται μάλιστ’ Πτολεμαος
οκ πό τς κινήσεως τοτο τς το λίου,
ποιεται γάρ τήν κίνησιν κενος μαλήν τε
καί λως παράκλιτον, λλά γίνεται τοτο
παρά τήν παρίθμησιν τν μερν το χρόνου
καί κατά τούτους γίνονται τέσσαρες δή μέραι,
καί ραι πέντε καί στιγμαί δύο καί δέκα μόνον.
πό τς κατά Νίκαιαν συνόδου τς μεγίστης,
μέχρι τν τν νωθεν προαπηριθμημένων
ναμεμετρημένων ον τούτων τοιουτοτρόπως
καί τ σοφία τ τν νν λλήνων καί ρίστων
τι τε ναδείκνυται, ς ξω παντός λόγου
ο στρονόμοι παλαις ξέβαλον τς Ρώμης
το ‘Οκτωβρίου το μηνός τάς δέκα τάς μέρας
να φανσιν ς δοκε μόνον γε τος νθρώποις
ποιεν τί δόξης νεκα κενς τε καί ματαίας
πάρχον βέλτιον ατος το μή καινοτομεν τε
καί τοιατα μεταποιεν, καί στάσεως μεγίστης
τας κκλησίαις γίνεσθαι ατίους το Κυρίου
κν γε τούτων νεκα το μή βίαν πάγειν
ς τό τ’ ατό πέφερον εδέτι παλτυτέραν
διδασκαλίαν γαπς περί ρολογίου
δε είς βίβλον σεβαστο τήν το Τραπεζουντίου
δε Ματθαον Βλάσταριν, δε καί Βαλσαμνα
δε καί τό κανόνιον τς πρώτης τς συνόδου
καί τόν κανόνα τόν ατς, ος πάντας ποβλήτους
τς κκλησίας το Χριστο εναι κοινωνήτους
τούς παραλύειν θέλοντας, καί τούς κατατολμντας,
τούς ρους καί πόφασιν συνόδου τς γίας
μεγάλης οίκουμενικς τς ν Νικαί πόλει
συγκροτηθείσης εσεβς πό το Κωνσταντίνου
εσεβεστάτου νακτος περί το θείου Πάσχα,
καί τέλος δε σύνοδον τήν κατ’ ρολογίου
τοι κατά λατινικο νέου καλενδαρίου,
τήν γεγονυαν εσεβς πί ερεμίου
το Κωνσταντινουπόλεως, καί τούς κανόνας ταύτης
καί γράμμα τό ποσταλέν πρός τόν Φιλαδελφείας
καί τούς φόρους το Ναο γίου Γεωργίου.
καί φες τόν νεκρόν ατόν νεκρούς τούς τούτου θάπτειν
καί πρξιν τήν συνοδικήν τήν τότε γεγονυαν,
περί ποβολς ατν νέου καλενδαρίου
καί κ τούτου γνώσει κριβς τι γε ο Λατνοι
πώλεσαν πασχάλια τά τούτων καί τήν πίστιν
τήν εσεβ καί πατρικήν καί ρθοδοξοτάτην,
καινοτομίαις τας ατν μεγίσταις βλασφημίαις,
τας ες τό πνεμα, καί υόν διό μετά τν πρώτων
συντάττονται αρετικν, καί σύν κείνοις μα
παραδοθήσονται πυρί σχάτω αωνί
ος μεθ’ μν καί σύ επέ εαγγελιζομένοις
παρ’ γε παρελάβομεν νάθεμα πολλάκις,
ρψον φιλίαν τήν ατο, μή λάμβανε ες οκον,
μήτε χαίρειν λέγε ατ φέροντι λλοτρίαν
διαδασκαλίαν, διδαχήν Χριστο μου ναντίαν
Θεός δέ δυνάμενος τά πάντα καί σόν φίλον
παρασκευάσειεν ατο τήν πλάνην πιγνναι,
μς δέ παλλάγειε τν τούτων ζιζανίων,
καί οα στον καθαρόν πάντας ες ποθήκας
συνάξειε τάς αυτο μς τούς ρθοδόξους.


(Τό κείμενον τοτο λάβομεν πό τήν μελέτην το κλεκτο ρευνητο καί διδάκτορος θεολογίας – Οκονομολόγου, θανασίου Χρυσοβέργη, ποία φέρει τόν τίτλον: «ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ Γ΄ (1713-1791) ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ» (ΛΑΡΙΣΑ 2000), τήν ποίαν μελέτην διος συγγραφεύς νεχείρισεν ες τόν Μητροπολίτην Κήρυκον πρό δύο περίπου τν).   

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ