ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΔΙΑΤΙ ΤΟΣΟΝ ΜΑΝΙΩΔΩΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ;
ΣΧΟΛΙΟΝ
Εις την επιμονην του Ιερομ. π. Θεοδωρου (από την Λαρισα) καί Χαρ. Στουραιτη (από την Κερατεα) και ει τινος ετερου, οτι το θεμα του 1971 ειναι "λελυμενον" και δεν χρειαζεται καμμία συζητησις, καί οτι οφειλουμε εμεις οι πεντε Αρχιερεις της Πανορθοδοξου Συνοδου, (οι οποιοι διεκοψαμεν την κοινωνιαν μετα των Παχωμιανων Ευσταθιανων) να δηλωσωμεν a priori μετανοιαν ενωπιον του Σεβ. Αμφιλοχιου, δια να μας "δεχθη εκείνος εις τήν Εκκλησίαν από την οποίαν δηθεν εξηλθομεν", ας μου επιτραπη να τους γραψω καί παλιν, οπως καί αλλη φορα τους εγραψα, οτι τιποτε απολύτως δεν ειναι λελυμενον, οσον αφορα το 1971 από το οποίον προεκυψαν ολα τα σχισματα, τα οσα εγιναν καί τα οσα ακόμη θα επακολουθησουν, οπως φαινεται ακομη καί το κυοφορουμενον από το 2015. Καί ιδιαιτερως δεν ειναι λελυμενον το βασικον θεμα αν οι Ρωσοι ωρθοδοξησαν, αν απεδεχθησαν την Ομολογιαν Εκκλησιολογιαν μας καί αν αναγνωρισαν την Αποστολικην μας Διαδοχην καί αν υπό τας προυποθεσις αυτας ανεγνωσθη "συγχωρητικη ευχη" εν Ελλαδι καί αν υπό την προυπόθεσιν αυτην δεχθηκαμε εδω εις την Ελλαδα την Εξαρχιαν καί την ενωσιν με τούς Ρωσους χωρις καμμίαν εξετασιν ... Το μονον λελυμενον ειναι η πρό ολίγων μηνων αποκαταστασις της κοινωνιας ημων των πεντε Αρχιερεων μετα του Σεβ. Λαρισης Αμφιλοχιου, οταν ηλθε μετα συνοδων του (π. Θεοδωρου, κ. Χαριλαου Στουραιτου, καί αλλων λαικων) εις το Επισκοπείον της Αγιας Αικατερινης, καί ενωπιον του υπεγραψαμε την διακοπην κοινωνιας μετα του Παχωμιου Ευσταθιου, δια τους λόγους πού αναφερονται εις το κείμενον το οποίον ο ιδιος συνεταξε καί μας εζηττησε να υπογραψουμε. Σημειωτεον οτι το κείμενον αυτό υπεγραφη υφ ημων, αφου εζητησαμε να εξελθουν της αιθουσης οι λαικοι συνοδοι του, καί αφου ημεις ο Μητροπολιτης Κηρυκος καί ο Σεβ. Σωζομενος (που ηταν καί αυτος παρων) δια λογαριασμον καί των αλλων Αρχιερεων εξηγησαμε τα παντα καί υπεγραψαμε ενωπιον του (του Σεβ. Αμφιλοχιου) το εγγραφον της διακοπης κοινωνιας μετα των Παχωμιανων - Ευσταθιανων, οπως το ειχε διαμορφωσει ο ιδιος. Ο Σεβ. Αμφιλόχιος ευχαριστημενος πλέον μας ειπε: "Τωρα εχει αποκατασταθη η κοινωνια μας, σας αναγνωριζω καί θα σας εχω πλεον εις τά διπτυχα να σας μνημονευω" καί αμεσως μας ησπασθη αμφοτερους. Οταν εβγηκαμε εξω καί αλληλοασπασθηκαμε παλιν ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος καί εγω, ο Σβ. Αμφιλόχιος τους εκανε νοημα να μας ασπασθουν καί αυτοί, αλλα ολοι (ο π. Θεοδωρος καί οι λαικοί) υπήκουσαν εις τήν "εντολήν" του Χαριλαου να μην μας ασπασθουν ... Χαριλαε, εαν επιμενεις να πολεμεις την κατα Θεόν ενωσιν καί να αρνεισαι καί αυτον τον "διαλογον εν αγαπη καί αληθεια" καί σχιζεις τον αραφον χιτωνα του Χριστου, διοτι δηθεν ειμεθα "εκτος Εκκλησιας" "υμεις οψεσθε".... Ο Θεος να σε ελεηση.... Χαριλαος Στουραιτης Αγαπημένα · 3 ημ. · Φαντασιοπληξίες αιρετικοσχισματικών. Θυμηδία προκάλεσε σε σχόλιο του ο από του Ιανουαρίου 2019 ευρισκόμενος εις στο σχίσμα και την αίρεση ,Μεσογαίας και Λαυρεωτικής. Και είναι απορίας άξιον,πρίν να βγεί και να γράψει όλες αυτές τις ανακρίβειες,πως και δεν ενημερώθηκε από τον παριστάμενο στην συζήτηση ,π.Ιγνάτιο ,ώστε να του υπενθυμίσει το τι συζητήθηκε,για να μην εκτεθεί; Ξεχνάει ως φαίνεται,ότι το περιεχόμενο του εγγράφου το οποίο επικαλείται ,δεν αφορούσε την Εκκλησία του Χριστού,αλλά την αιρετικοσχισματική ομάδα του. Επίσης ξέχασε τα όσα είπε ο π.Ιγνάτιος,ότι:΄΄δεν μπορούμε να υπογράψουμε το έγγραφο,επειδή δεν έχουμε διακόψει κοινωνία με τους Παχώμιο και Ευστάθιο ΄΄,με τον π.Θεόδωρο να του λέει :΄΄ε,αφού είναι έτσι ,γιατί δεν μας το είπατε από την αρχή,ώστε να μην έρθουμε από την Λάρισα;΄΄,για να συμπληρώσει ο ίδιος;΄΄τότε,λοιπόν, το έγγραφο αυτό είναι ΑΚΥΡΟ,και θα συζητηθούν τα πάντα επί νέας βάσεως,όταν διακόψετε κοινωνία με τους Παχώμιο και Ευστάθιο.΄΄ Και όλοι συμφώνησαν. Συνεπώς,καμμία διακοπή κοινωνίας δεν υπέγραψαν μπροστά μας ,όπως ψευδώς αναφέρει ο Μεσογαίας. Την διακοπή κοινωνίας με την αιρετικοσχισματική ομάδα τους,την υπέγραψε και την δημοσίευσε ,αμέσως μετα την εορτή του Αγίου Κηρύκου... Δεύτερον,ο Μεσογαίας ήταν μέλος της Εκκλησίας μέχρι το 2019 και όφειλε να γνωρίζει το πώς δέχεται Αύτη τους αιρετικοσχσματικούς. Από την πρώτη στιγμή του δηλώσαμε ότι, αφού μετανοήσουν,θα γίνουν δεκτοί διά λιβέλλου, και όσοι χειροτονήθηκαν εντός του σχίσματος ,θα αποκατασταθούν διά χειροθεσίας. Τα παραπάνω θα περιείχε και η Απόφασις της Εκκλησίας ,η οποία θα εκδίδετο μετά την μετάνοιά τους ,ώστε να γίνει σαφές σε όλους το πώς έγιναν δεκτοί . Είναι ,λοιπόν,όνειρα θερινής νυκτός και ένα ακόμη ψεύδος,τα περί αποκαταστάσεως της κοινωνίας με τον Αμφιλόχιο,ο οποίος μιμούμενος κατά πάντα τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό,ο οποίος προσφώνησε τον Πάπα,΄΄Αγιώτατε΄΄,έκανε μία συμβολική κίνηση ,με σκοπό να τους οδηγήσει σε μετάνοια. Το 2019,η ομάδα του Μεσογαίας,με επικεφαλής εκείνον,εποίησε ένα φοβερό σχίσμα στην Εκκλησία. Όλη η ομάδα του υποτάχιηκε σε καθηρημένους ,οι οποίοι την έκριναν ως αιρετική και σχισματική από το 2003. Και θα πρέπει να γνωρίζει ,ότι καμμία αποκήρυξη των αιρετικών κειμένων ,τα οποία άκουσε εντός του Ναού,τα υπέγραψε και τα εφάρμοσε για πέντε χρόνια ,δεν τον εντάσσει ξανά στην Εκκλησία. Μιμείται κατά πάντα τον Ιούδα,ο οποίος μεταμελήθηκε,αλλά δεν μετανόησε. Επίσης ,μιμείται και τον προδότη πρ.Φλωρίνης και συμπεριφέρεται όπως εκείνος το 1950. Το 2019,υποτάχθηκε αγαλλομένω ποδί σε καθηρημένους,ενώ τώρα, αρνείται να μετανοήσει και να επιστρέψει στην Εκκλησία,όπως Εκείνη ορίζει. Ενώσεις που προάγουν τον αντίχριστο Οικουμενισμό ,σαν κι΄αυτή που έκανε το 2019,δεν θα του κάνουμε την χάρη να του δώσουμε. Στο σπίτι του κρεμασμένου ,λοιπόν,δεν μιλάνε για σχοινί. Τα τρία σχίσματα που έκανε το 2019,ένα στην Ελλάδα,δεύτερο στην Κύπρο και το τρίτο στην Ρουμανία,θα τα φέρει στον τράχηλό του. Και αν δεν θέλει να τον πνίξουν ,οφείλει να μετανοήσει και να θέσει τον εαυτόν του στην κρίση της Εκκλησίας,όπωςς ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες. Σε αυτοδιακαίωση και αυτοαθώωση οδηγήθηκε ο Φαρισαίος,ενώ ο Άσωτος, αφού μετανόησε, επέστρεψε εκεί που ήταν. Παρακάτω,ο ΜΕ΄των Αγίων Αποστόλων,που αναφέρεται σε όσα έπραξε η ομάδα Κηρύκου. «Ἐπίσκοπος, ἢ Πρεσβύτερος, ἢ Διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος, μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς Κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω» 1 . Καὶ ἑρμηνεύει ὁ ὅσιος Νικόδημος: «Ὁ παρὼν Κανὼν διορίζει, ὅτι ὅποιος Ἐπίσκοπος, ἢ Πρεσβύτερος, ἢ Διάκονος ἤθελε συμπροσευχηθῇ μοναχά, ἀλλ΄ ὄχι καὶ νὰ συλλειτουργήσῃ μὲ αἱρετικοὺς ἂς ἀφορίζηται. Ἐπειδὴ ὅποιος μὲ τοὺς ἀφωρισμένους συμπροσεύχηται (καθὼς τοιοῦτοι εἶναι οἱ αἱρετικοί), πρέπει νὰ συναφορίζηται καὶ αὐτός, κατὰ τὸν ι’(10ο ) τῶν αὐτῶν Ἀποστόλων. Εἰ δὲ καὶ ἐσυγχώρησεν εἰς τοὺς αἱρετικοὺς αὐτοὺς νὰ ἐνεργήσουν κᾀνένα λειτούργημα, ὡσὰν Κληρικοί, ἂς καθαίρηται, ἐπειδὴ ὅποιος Κληρικὸς συλλειτουργήσει μὲ καθηρημένους (καθὼς τοιοῦτοι εἶναι καὶ οἱ αἱρετικοί, κατὰ τὸν β’(2ο ) καὶ δ’(4ο ), τῆς Γ’) συγκαθαιρεῖται καὶ αὐτός, κατὰ τὸν ια’(11ο ) τῶν Ἀποστόλων. Πρέπει γὰρ τοὺς αἱρετικοὺς νὰ μισοῦμεν καὶ νὰ ἀποστρεφώμεθα, ἀλλ’ ὄχι ποτὲ καὶ νὰ συμπροσευχώμεθα μὲ αὐτοὺς ἢ νὰ συγχωροῦμεν εἰς αὐτοὺς νὰ ἐνεργήσουν τι Ἐκκλησιαστικὸν λειτούργημα, ἢ ὡς Κληρικοί, ἢ ὡς ἱερεῖς» Νίκος Τσακαλακης Δεν πρόκειται να βρείτε ηρεμία.... Ούτε οι του Κηρυκου, ούτε οι Αμφιλοχιειτες.... 2 ημ. Απάντηση Bishop Sozomenos Χαρίλαε, νομίζω πως λίγη ταπείνωση χρειάζεται. Είμουν παρόν και εγώ και ξερω ακριβώς τι έγινε, και δεν είναι όπως τα λες εσύ. Εχει τόσο καιρο που αιρετικούς μας ανεβάζεις και αιρετικούς μας κατεβάζεις, παρόλο που έχουμε κάνει αρκετες συζητήσεις με το Σεβ. Αμφιλόχιο, που εκτιμό πάρα πολύ, όπως και όλοι μας, διότι αυτός έχει άλλο πνεύμα προσέγγησις. Δυστηχώς, με τον τρόπο σας κάποιοι, δίχνετε ότι δεν του έχετε εμπισοσύνη, διότι δεν τον αφήνεται ποτέ να μιλήσει μόνος του μαζί μας. Τες λίγες στιγμές που μιλήσαμε μόνοι μας, ο άνθρωπος άνοιξε την καρδιά του, ενω εσύ μετροφυλάς το πηδάλιο να βρείς τρόπο πώς πρέπει να μας "δεχτείτε". Ο Σεβ. Αμφιλόχιος, με το που μας ρώτησε εαν δεχόμαστε το έγραφο που μας παρουσίασε, (και το έγραφο αυτό ήταν σχεδόν η καλάληξη του εγράφου που στείλαμε στους Ευστάθιο, Παχόμιο,, Γεράσιμο κλπ...) και το υπογράψαμε, μας είπε, απο τώρα θα σας μνημονεύω, και μάλιστα αλληλοασπάστηκαν με τον Σεβ. Κήρυκο, και μετέπητα και με εμένα. Τώρα θα να διαβάσεις κάτι απο τι ζωή του Μεγάλου Αθανασίου, και να μου πείς εαν ο Άγιος είχε δίκαιο η λάθως. 8 ώρ. Απάντηση Τροποποιήθηκε Bishop Sozomenos Η Σύνοδος στὴν ᾿Αλεξάνδρεια (362 μ.Χ ) Η Σύνοδος συνῆλθε στὴν ᾿Αλεξάνδρεια τις πρώτες ἡμέρες τοῦ Σεπτεμβρίου. Δὲν ἦταν πολυάριθμη, ἀλλὰ ὑπῆρξε σεβαστὴ καὶ ἔγκυρη περισσότερο ἀπὸ κάθε άλλη. Όλοι οἱ πατέρες ποὺ πῆραν μέρος ἦσαν ὁμολογητὲς τῆς πίστεως καὶ ἄγιοι. Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ᾿Αθανάσιο καὶ τὸν Εὐτύχιο, ποὺ τὰ ὀνόματά τους ήταν πλέον ξακουστά, ὑπῆρχαν κι άλλα ταπεινότερα, ἀλλὰ ὄχι λιγότερο σεβαστά. Ὁ Αστέριος, ὁ Πέτρος τῆς ᾿Αραβίας, ὁ ᾿Αμμώνιος, ὁ Δρακόντιος Έρμουπόλεως, ὁ Μάρκος, ὁ Παφνούτιος καὶ ἄλλοι. Όλοι αὐτοὶ θεωροῦσαν ὡς τὸ ἀσφαλέστερο μέσο για εἰρήνευση τῆς Έκκλησίας την προσέγγιση. Αυτή ήταν καὶ η πρώτη πρόταση που έκαμαν στη Σύνοδο οἱ δύο προεδρεύοντες, ὁ ᾿Αθανάσιος καὶ ὁ Εὐσέβιος ὁ Βερκέλλων. Η πρόταση προξένησε έκπληξη στούς περισσότερους ἀπὸ τοὺς πατέρες καὶ ὄχι μονάχα, άλλά καὶ σκανδάλισε. «Πῶς γίνεται, νὰ ἐπικοινωνήσουμε άδελφικὰ ἐν Ἐκκλησία μὲ ἐπισκόπους ποὺ μολύνθηκαν ἀπὸ τὴ αἵρεση;» Τὸ εὕρισκαν πολύ φυσικό, γέροντες άρχιερεῖς, ποὺ ἀκόμα δὲν εἶχαν ξεχάσει τὰ βάσανά τους τὰ ἀπερίγραπτα ποὺ εἶχαν ὑποστῆ, ἐπειδὴ ἔμειναν πιστοί στη Σύνοδο τῆς Νικαίας. Ὁ ᾿Αθανάσιος ἄκουσε μὲ προσοχή καὶ ἐξήγησε: «Η Βασιλεία τῶν οὐρανῶν δὲν ἀνήκει μόνο σὲ μᾶς. Πρέπει νὰ δείξουμε συγκατάβαση στὴν ἀσθένεια ἐκείνων που ἔπεσαν. Πρέπει νὰ σκύψουμε καί, πιάνοντάς τους ἀπὸ τὸ χέρι, νὰ ἀνασηκώσουμε ἐκείνους ποὺ εἶναι κατάκοιτοι ἐπὶ τῆς γῆς. Ἡ γνώμη μου εἶναι, ὅτι πρέπει νὰ καθαιρεθοῦν καὶ τῆς ἱερωσύνης καὶ τῆς ἀρχιερωσύνης ἐκεῖνοι μονάχα ποὺ ὑπῆρξαν σὲ κάθε ἐπισκοπὴ εἰσηγηταὶ καὶ ἀρχηγοί τῆς αἰρέσεως. Τὸ δίκαιο ἀπαιτεῖ νὰ μείνουν στὰ ἀξιώματά τους ὅλοι ἐκεῖνοι ποὺ δείχνουν μετάνοια είλικρινή». Μερικοὶ ἐπίσκοποι δὲν ὑποχωροῦσαν. Ὁ ᾿Αθανάσιος ἀναγκάζεται νὰ προσθέση. «Θὰ γίνωμε δυσκολώτεροι ἀπὸ τὸν Θεό; Ὁ ἄσωτος τῆς παραβολῆς διεσκόρπισε άσωτεύων ὁλόκληρη την κληρονομιά του καὶ ὠστόσο ἔγινε δεκτὸς ἀπὸ τὸν πατέρα του. Κρίθηκε μάλιστα άξιος τῶν ἐναγκαλισμῶν τοῦ πατέρα. Ἔλαβε τὸ χρυσό δακτύλιο. Τὸν έντυσαν μὲ τὴν ὡραία ἐκείνη στολή που φορούσε στὶς ἡμέρες τὶς ἁγνῆς του νεότητος. Ὅλα αὐτὰ εἶναι σύμβολα ποὺ μποροῦν θαυμάσια νὰ ἔχουν τὴν ἐφαρμογή τους στὶς τιμές τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος. Ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ὁ πατέρας ἀπεδοκίμασε τὰ παράπονα τοῦ μεγαλύτερου γιοῦ, ποὺ ἀγανάκτησε μὲ τὴν ἐπιστροφὴ τοῦ νεότερου καὶ μὲ τὴν ὑποδοχὴ ποὺ τοῦ έγινε. Ας γίνουν λοιπόν δεκτοί στις τάξεις μας ὅλοι ἐκεῖνοι ποὺ θὰ ἀπο κηρύξουν τὴν αἵρεση, γιὰ νὰ προσέλθουν στὴν πίστη τῶν πατέρων μας. Ας τοὺς δεχθοῦμε μὲ ἀνοιχτές αγκάλες και ας χαρούμε γιὰ τὴν ἐπιστροφή τους, όπως μᾶς τὸ ζητᾶ ὁ Κύριος...» Φαίνεται ὅτι αὐτὴ ἡ δίκαιη καὶ συγκινητικὴ ὑπενθύμιση έγινε κατανοητὴ πέρα ὣς πέρα καὶ ἀπὸ τοὺς δυσκολότερους συγκεντρωμένους στη Σύνοδο. Ὁ Αθανάσιος ἐπέτυχε. Ἐγκρίνεται ὁ νόμος τῆς συγγνώμης καὶ τῆς ἐπιείκειας. «Οἱ ἀρχηγοὶ καὶ ὑπερασπισταὶ τῆς αἰρέσεως θὰ μποροῦν νὰ ἐπιτύχουν τη συγγνώμη με τη μετάνοια. Ἀλλὰ δὲν θὰ μποροῦν νὰ διατηρήσουν τὰ ἱερατικά τους ἀξιώματα. Ὅλοι οἱ ἄλλοι οἱ ὁποῖοι παρασύρθηκαν ἀπὸ τὸ παράδειγμα καὶ μὲ τὴ βία, θὰ διατηρήσουν τὰ ἀξιώματά τους, μὲ τὸν ὅρο ὅτι θὰ ὑπογράψουν τὸν όρο τῆς πίστεως όπως καθορίστηκε ἀπὸ τὴ Σύνοδο τῆς Νικαίας.
Υ.Γ. Να κανω μιαν ερωτησιν: Δια το ψευδος της Εξαρχιας του 1971 "εν επιτραχηλιω μαλιστα καί ωμοφοριω", (οπως εγραψε πολλάκις ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης) καί την "απάτην της εφευρεσεως της συγχωρητικης ευχης)" που εγινε αμα τη επιστροφη της Εξαρχιας "δια να μη γινη σχισμα" καί "δια να πεισθη ο Κληρος καί ο λαός να ακολουθηση αδιαμαρτυρητως την προδοσίαν της ενωσεως μετα των Ρωσων της Διασπορας καί μετα των Φλωρινικων", οπως επίσης ελεγετο υπό πολλων, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΗ; Η Συνοδος Ελλαδος καί Κυπρου του 1981 δεν ελυσε τελεσιιδικως το θεμα, απλως εδεχθη (αν καί υπήρχαν διαφωνιαι) "την λύσιν πού εδωσε ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης περί μετωνομασιας της συγχωρητικης ευχης. Δεν το ελυσεν, αλλα το παρεπεμψεν εις Επιτροπην Αρχιερεων καί θεολόγων. Καί εφ οσον δεν ελειτουργησεν η Επιτροπη, διατι αρνουνται οι παντες να το συζητησωμεν... Εγω παντως επιμενω να το συζητησωμεν δια να αποκατασταθη η αλήθεια καί να επελθη η ειρηνη ....
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου