ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΔΕΝ ΩΡΘΟΔΟΞΗΣΑΝ ΤΟ 1971

Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων Εν ετει 1971 Εξαρχια δυο Αρχιερεων μας πηγε στους Ρωσοους της Διασπορας υποτιθεται ιεραποστολικα, δια να τους βοηθησουν να δεχθουν την Ομολογια Εκκλησιολογια της ακαινοτομητου Γνησιας Ορθοδοξου Εκκλησιας της Ελλάδος. Η Εξαρχια μας κατεθεσε την Ομολογια μας, η οποία μετεφρασθη εις την Αγγλικην, καί εν συνεχεια, οπως αποδεικνυεται από τα κείμενα της εποχης, χωρις καμμίαν συζητησιν, τα μελη της Εξαρχιας μας εζητησαν από τους Ρωσους να γνωματευσουν δια τις υφ ενος χειροτονιες του αγιου Πατρος Ματθαιου. Οι Ρωσοι της Διασπορας εξεδωσαν την περιβοητον εκείνην απόφασιν των δια της οποίας εδεχθησαν τους Ματθαικους Επισκόπους δια χειροθεσιας κατα τον Η Κανόνα της Α Οικουμενικης Συνοδου, ητοι ως σχισματικους, τους οποίους μαλιστα "παρεπεμψαν" εις τους Φλωρινικους. Επηκολουθησεν η ενωσις δια της λεγομενης χειροθεσιας υπό δυο Ρωσων Αρχιερεων καί υπεγραφησαν τα Πρακτικα της τελετης καί υπό των χειροθετησαντων καί υπό των χειροθετηθεντων καί υπό μαρτυρων. Κατα την επιστροφην των ειπον οτι οι Ρωγσοι εδεχθησαν την Ομολογιαν - Εκκλησιολογιαν μας, καί οτι η χειροθεσια ειχε την εννοια απλης συχγωρητικης ευχης. Οταν ο θεολογος Ελευθεριος Γκουτζιδης, το βραδυ της επιστροφης, εζητησε την Ομολογιαν των ειπαν οτι δεν την υπέγραψαν (οι Ρωσοι) καί οταν θα την υπογραψουν θα μας την αποστειλουν. Ημουν καί εγω παρων εις εκείνην την συναντησιν. Απεκρυψαν, λοιπόν, την απόφασιν μεχρι του συλλειτουργου, οπότε την εδημοσιευσαν οι Φλωρινικοι εις το φυλλάδιον των "Χαρμοσυνα Μηνυματα", το οποιον ο π. Ευγενιος Τομπρος εις το περιοδικόν του "Κηρυξ Εκκλησιας Ορθοδοξων", ως "πονηρον". ... Το ερωτημα ειναι: Διατι δεν περιμεναν οι εδω Αρχιερεις να μαθουν τι ακριβως εγινε; Καί διατι αμεσως ετρεξε ο τοτε Πατρων Ανδρεας στην Κορινθο να του διαβασουν "χειροθεσιαν" (συγχωρητικην ευχην την ονομασαν) καί δαιτι εις την συνεχεια επίεσε ο κ. Γκουτζιδης, με προτροπην του τοτε Πατρων Ανδρεου να δεχθουν την χειροθεσια, η οποία δεν ηταν χειροθεσια επί σχισματικων, οπως τους ειπαν οι της Εξαρχιας, αλλά ως μία συγχωρητικη ευχη. Προς τι η τοση βιασυνη; Ο Ελευθεριος Γκουτζιδης μεχρι καί πρό δυο τριων ετων ελεγε: "Εφευραμε την συγχωρητικη ευχη, δια να μη γινη σχισμα" καί ετσι "εσωσαμε την Εκκλησια από το σχισμα". Ξεχασαν ομως ολοι αυτο πού λεγει ο ἅγιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης: «Φυλάξατε ἔτι ἑαυτούς τῆς ψυχοφθόρου αἱρέσεως, ἧς ἡ κοινωνία ἀλλοτρίωσις Χριστοῦ» (P.G. 99, 1257 C). Ευτυχως πού Κλήρος καί λαός δεν απεδεχθη ποτε τους Ρωσους ως ορθοδοξησαντας καί μόλις επληροφορηθη την αλήθεια καί αυτοί ακόμη πού εδεχθησαν την χειροθεσιαν ως συγχωρητικην ευχην, μετενοησαν καί εζητησαν συγγνωμη. Καποιοι ομως επιμενουν καί μεχρι σημερον να υποστηριζουν οτι "ωρθοδοξησαν οι Ρωσοι".... Αλλοι δε να λέγουν οτι οσοι δεν δεχονται πως ελαβαμε συγχωρητικη ευχη, αλλά χειροθεσια, ειναι εκτος Εκκλησιας ειναι αιρετικοι, ειναι πεπτωκότες κλπ. "Καιρος του ποιησαι τω Κυριω".

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ