ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ (ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΙΣ)


ΚΥΡΙΑΚΗ  ΜΕΤΑ  ΤΗΝ  ΧΡΙΣΤΟΥ  ΓΕΝΝΗΣΙΝ

(Ματθ. β΄ 13-23)

γαπητοί μου χριστιανοί, ζομε κόμη μέσα στ ορταστικ κλμα τν Χριστουγέννων. γία μας κκλησία νομάζει τ σημεριν Κυριακ «Κυριακ μετ τ Χριστούγεννα». Μ’ ατν τν τρόπο δείχνει φανερ τι συνεχίζει τν χριστουγεννιάτικο ορτασμό. Γι ατ κα προβάλλει σήμερα περιστατικά π τ ζω το Χριστο, πο συνέβησαν σχετκ σύντομα μετ τ Γέννησή του. Στ εαγγελικ νάγνωσμα κούσαμε ν γίνεται λόγος γι τ φυγ το Χριστο στν Αγυπτο, γι τ σφαγ τν νηπίων π τν βασιλι ρώδη κα τέλος γι τν πιστροφ το Χριστο κα τν γκατάστασή του στ Ναζαρέτ.

Τ δύο π τ παραπάνω περιστατικ εναι πολ θλιβερ κα γεννον μέσα μας πολλ ρωτηματικά. Κα τ δύο ναφέρονται σ δικίες κα διωγμούς. Κα στ δύο κακία στρέφεται πρς μικρς τρυφερς πάρξεις. Στ πρτο διώκεται τ ναμάρτητο νήπιο ησος Χριστός, πο ρθε κοντ στος νθρώπους γι ν τος εεργετήση κα ν τος σώση. Ατς φιλάνθρωπος Υἱὸς το Θεο, πρν προφθάση καλ καλ ν πατήση ς νθρωπος πάνω στ γ, ξορίζεται π τν πατρίδα του. Γίνεται πρόσφυγας στ μακρυν τότε Αγυπτο κα ταλαιπωρεται γι λόκληρα χρόνια. Κι ατ ξ ατίας τς μαρτωλς φιλοδοξίας το ρώδη. Στ δεύτερο περιστατικ σφαγιάζονται τ θα νήπια τς Βηθλεμ κα τν περιχώρων. βασιλιάς ρώδης, πο φοβται μήπως χάση τν θρόνο του, διατάσσει ν ξολοθρευθον λα τ νήπια κάτω τν δύο τν. Πιστεύει ταλαίπωρος τι τσι θ ξοντώση σίγουρα τν μικρ ησο.

Κι μες διερωτώμαστε: Γιατ Θες δν σωσε τν νεογέννητο Μεσσία μ’ να θαυματουργικ τρόπο; Δν θ μποροσε μικρς ησος ν παραμείνη στ Βηθλεμ κα ν εναι τρωτος στς λόγχες τν στρατιωτν; Δν θ μποροσε Θες ν κάνη τ χέρια τν στρατιωτν ν παραλύσουν τν ρα πο θ πιχειροσαν ν θανατώσουν τν Χριστό; Κα βέβαια θ μποροσαν λα ατ ν γίνουν μ τ θεία παντοδυναμία. μως Θες χει τος δικούς του λόγους γι λα σα πιτρέπει ν γίνουν. Γι τ συγκεκριμένο ζήτημα ο γιοι πατέρες μς ξηγον τι νεογέννητος Χριστς φήνεται ν διωχθ κα ν ταλαιπωρηθ, γι ν φαν καθαρ τι Υἱὸς το Θεο σαρκώθηκε στ’ λήθεια κα γινε πραγματικς νθρωπος. Καθς ο νθρωποι πληροφορονται τι τ νήπιο τς Βηθλεμ σώζεται μ νθρώπινους τρόπους δέχονται εκολώτερα τι Χριστς γινε κα τέλειος νθρωπος. στερα, Χριστς θέλει ν γίνη πόδειγμα σ λους τος χριστιανος πο φίστανται πολλος κα μεγάλους πειρασμούς π τ μικρά τους κόμη χρόνια. Κα εναι λήθεια τι στς μεγάλες δυσκολίες κα στ βάσανά μας τίποτε δν μς παρηγορε τόσο, σο σκέψη τι περισσότερο π μς πέφερε ναμάρτητος Κύριός μας.

σον πάλι φορ στ νήπια πο σφαγιάστηκαν, διερωτώμαστε: Γιατ ν ποστον τ μεγάλη ατ δικία; Γιατ ν δολοφονηθον στ πρτα βήματα το βίου τους; Γιατ ν δεχθον τν μαρτυρικ ατ θάνατο, χωρς ν χουν διαπράξει κανένα κακό; Κα  δ τν πάντηση μς τ δίνουν ο γιοι πατέρες τς κκλησίας. Ατο μς πενθυμίζουν τι τ καλ κα τ κακ δν εναι ατ πο φαίνεται στ μάτια τν πολλν νθρώπων, λλ ατ πο βλέπει πανσοφος κα παντογνώστης Θεός. Σύμφωνα λοιπν μ τν κρίση το Θεο, δικημένος δν εναι ατς πο δικεται π τος λλους· οτε ατς πο ποφέρει κα βασανίζεται, στω κα δικα, δ στ γ. Πραγματικ δικημένος εναι ατς πο προξενε κακ κα δικε τος λλους.

 Ατ εναι μία λλη φιλοσοφία, διαφορετικ π τ φιλοσοφία τν νθρώπων. Τ πόσο δ ληθιν εναι φιλοσοφία ατ μς τ ποδεικνύει Χριστς μ τν παραβολ το πλουσίου κα το Λαζάρου. Τ μάτια τν νθρώπων το κόσμου βλεπαν δ στ γ δυστυχισμένο τν φτωχ Λάζαρο κα ετυχισμένο τν πλούσιο. Στ τέλος μως ληθιν κα αώνια ετυχισμένος ποδείχθηκε Λάζαρος, ν πλούσιος βρέθηκε ν εναι αώνια δυστυχισμένος. τσι συνέβη κα μ τ νήπια, πο σφαγιάσθηκαν πρόωρα κα δικα. Εναι λήθεια τι χασαν τς πρόσκαιρες πολαύσεις ατο το κόσμου, πο μποροσαν σως ν εναι κα μεγάλες ταλαιπωρίες. μως κα κέρδισαν τ περίγραπτα κα νεκτίμητα γαθ τς αώνιας ζως κοντ στν γιο Θεό. ντίθετα βασιλις ρώδης ποδείχθηκε ληθιν δυστυχισμένος. Κα τ τέλος το βίου του πρξε φρικτ, φο πέθανε γεμάτος σκωλήκια, πο τρωγαν ζωνταν κόμη τ σμα του,  κα αώνια βασανίζεται στ φωτι τς κολάσεως.

Γι ατό κα μες, γαπητοί μου Χριστιανοί, ς γκαταλείψουμε τ φιλοσοφία το κόσμου κι ς γκολπωθομε τ φιλοσοφία το Θεο, πως τ καναν λοι ο γιοι. ς ποκτήσουμε «νον Χριστο», πως γράφει πόστολος Παλος. ς πάψουμε ν ντιμετωπίζουμε τ σα μς συμβαίνουν μ τ λογικ το κόσμου. ς τ δομε μ τ λογικ το Θεο. ς ζήσουμε, τέλος, μ τ φρόνημα πο κφράζει μνος τν Χαιρετισμν τς Παναγίας: «Ξένον τόκον δόντες, ξενωθμεν το κόσμου, τν νον ες ορανν μεταθέντες· δι τοτο γρ ψηλς Θες π γς φάνη ταπεινς νθρωπος, βουλόμενος λκύσαι πρς τ ψος τος ατο βοντας, λληλούϊα». Δηλαδή, «φο εδαμε τν παράδοξη γέννηση το Χριστο, ς ποξενωθομε π τ κοσμικά, κάνοντας τν νο μας ν σκέπτεται πνευματικά, οράνια. Ατς βέβαια ταν κα λόγος γι τν ποο Υψιστος Θες φανερώθηκε στ γ ς ταπεινς νθρωπος, θέλοντας ν προσελκύση στ πνευματικ ψος σους τν δοξολογον κραυγάζοντας, Ανετε τν Κύριον». μήν.

κ τς ερς Μητροπόλεως

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ