ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 2015
10 Ιανουαρίου
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Δημόσια
ΠΕΡΙ ΤΟΥ "ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ" ΤΟΥ 2015
Θα απαντησω στο ερωτημα σας πολύ γενικα. Θα ελεγα λοιπόν κατ αρχην οτι το "σχισμα του 2015", δεν ειναι ακριβως σχισμα, εφ' οσον μεχρι τοτε δεν συμμετειχε κανενας Κληρικος. Ειναι μία διαφωνια πού προεκυψε μεταξυ εμου καί του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζιδη.
Μια διαφωνια, η οποία προυπηρχε από το ετος 1971 καί η οποία αφεωρα τον τροπο πού δεχθηκαμε την επιστρεψασαν Εξαρχιαν τον Σεπτεμβριο του 1971, την Απόφασι των Ρωσων της Διασπορας, την λεγομενην "χειροθεσιαν" η την "εφευρεθεισαν" κατα τον Ελευθεριον Γκουτζιδην "συγχωρητικην ευχην".
Η διαφωνια μας αφεωρα επίσης καί την απόφανσιν της Συνοδου το 1981 καθ ην "υπό την προυπόθεσιν οτι ωρθοδοξησαν οι Ρωσοι, ητοι εδεχθησαν την Ομολογιαν Εκκλησιολογιαν της Εκκλησιας ΓΟΧ Ελλάδος, εδεχθημεν καί ημεις την "συγχωρητικην ευχην" κλπ. Εις αυτην την "απόφανσιν", εγω διεφωνησα, (ημουν ακόμη λαικός καί τιποτε δεν μπορουσα να κανω), κατεθεσα δε την διαφωνιαν μου εις τα Πρακτικα, ενω προσπαθουσα να το καταλαβει καί ο Ελευθεριος, δεδομενου οτι ηταν ο μόνος πού υπεστηριξε την "συγχωρητικην ευχην" καί οτι οι Ρωσοι ωρθοδοξησαν.
Καί οι Αρχιερεις ολοι συμφωνουσαν μαζι μου οτι δεν ωρθοδοξησαν οι Ρωσοι της Διασπορας καί κακως ενωθηκαμε μαζι τους, καί ανεθεσαν την περαιτερω ερευναν εις μίαν Επιτροπην υπό τον τοτε Μεσσηνιας Γρηγοριον.
Παντοτε ειχαμε διαφωνιες σε αυτο το θεμα με τον Ελευθεριο, αλλά οταν στον Αγιο Νεκταριο στην Αιγινα ολως τυχαιως συναντησα τον Προκαθημενο των Ρωσων της Διασπορας Μητροπολιτην Λαυρο καί συνεζητησα μαζι του δια το 1971 επεισθηκα περισσότερον οτι οι Ρωσοι πραγματι δεν ωρθοδοξησαν το 1971, καί δεν μας δεχθηκαν ως Ορθοοδοξους, αλλά ως σχισματικους (κατα τον Η Κανόνα της Α Οικουμενικης Συνοδου).
Τον ερωτησα, μεταξυ αλλων, καί αν οι Ρωσοι της Διασπορας χωρισαν από τις νεοημερολογιτικες Εκκλησιες οταν ενωθηκαμε. Και μου απήντησε ευθεως ΟΧΙ δεν χωρισαμε ποτε, ουτε πρό του 1971, ουτε κατα το 1971, ουτε καί μετα. Μαλιστα μου ειπε οτι μόνο από τό Πατριαρχειο της Μόσχας εχωρισαν, οχι ομως για οικουμενιστικους λόγους, αλλά για αλλους λόγους (προφανως εννοουσε τους πολιτικους). Καί μου ειπε μαλιστα οτι μετα από λίγους μηνες θα γινη η ενωσις με τό Πατριαρχειο της Μοσχας...
Από τοτε ελεγα εις τον Ελευθεριο, οτι δεν μπορουμε να συνεχιζουμε να λεμε οτι ωρθοδοξησαν οι Ρωσοι καί ετσι ενωθηκαμε μαζι τους καί οτι μας αναγνωρισαν με τήν συγχωρητικη ευχη, αλλά με κανενα τροπο δεν ηθελε να το συζητησουμε μεχρις οτου καί μόνο πού του ανεφερα οτι πρόκειται να συναντησω τον τοτε Αργολίδος (νυν Αρχιεπίσκοπο Αθηνων) Παχωμιο) που με εκαλεσε να συζητησουμε το θεμα του ΟΔΑΠΙΕΓΟΧ, με αποκηρυξε με υβρεις καί αναθεματισμους.
Ακολουθησε καί ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος, αποκαλωντας με πεπτωκότα καί οικουμενιστη, καί χειροτερο από τον Βαρθολομαιο, μεχρι πού εφθασαν εις το σημειο να με θεωρουν καί εμενα καί ολα τα μελη της Πανορθοδοξου Συνοδου που υπογραψαμε, μετα από 3 χρονια διαλογο την από 27 Ιανουαριου 2019 ενωσιν μετα των Σεβ/των Παχωμιου καί Ευσταθιου ως "ανιερους" καί θεοεμπαικτες" τον δε εαυτόν του ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος τον ανεδειξε ως τον μοναδικόν Ορθοδοξον Επίσκοπον επί της γης.
Βεβαια υπάρχουν καί αλλα σοβαρα προβλήματα πού τον εφεραν στο σημειο να μη μπορει να εκφραστη χωρις τον Ελευθεριο, αλλά αυτα τα αφηνω στην ακρη προσωρινα. Μονον τουτο θα πω πως οταν του ζητω διαλογον εν αγαπη καί αληθεια εκείνος λεγει: "Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΚΑΜΝΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟΝ ΜΟΝΟΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ".
Αυτη περίπου ειναι μια πολύ συντομος ενημερωσις για το λεγομενον "σχισμα" του 2015.
1 σχόλιο
Μαρία Γκρου
Ευχαριστούμε
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ για την ενημέρωση που κάνετε,, διότι το ποίμνιο πρέπει να
γνωρίζει, να έχει διάκριση ποιους ακολουθεί ,είθε να έρθει η θεία φώτιση
σε όλους!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου