ΕΠΙ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ 15 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΙΝ ΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΖΑΡΑΤΩΝ ΣΦΑΚΙΩΤΩΝ ΛΕΥΚΑΔΟΣ (29 ΙΟΥΝΙΟΥ /12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010)
Ο ΝΑΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΕΙΣ ΤΟ ΧΩΡΙΟΝ ΛΑΖΑΡΑΤΩΝ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ – ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΖΑΡΑΤΩΝ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
Ἀνακοινοῦται ὅτι τήν 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010 π.ἡ. /12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 ν.ἡ. ἡμέραν ΔΕΥΤΕΡΑΝ, πανηγυρίζει ὁ Ἱερός Ναός τῶν Πρωτοκορυφαίων 'Αποστόλων Πέτρου καί Παύλου εἰς τό χωρίον Λαζαράτα Λευκάδος. Κατ' αὐτήν τήν ἡμέραν θά τελεσθοῦν καί τά 'Εγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς Κηρύκου, τῆς ἀκαινοτομήτου Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Ὁ Ἱερός Ναός τῶν Ἁγίων 'Αποστόλων Πέτρου καί Παύλου, ειναι ἐκτισμένος πολύ πρό τοῦ σχίσματος τοῦ νέου Ἡμερολογίου (ὑπάρχει γραπτή μαρτυρία ὅτι τό ἔτος 1850 ἦτο ὁ δεύτερος Ναός τοῦ χωρίου Λαζαράτων Λευκάδος) ἀνεκαινίσθη δέ μετά τόν καταστροφικό σεισμό τοῦ 1948, καί ἀπετέλεσε κατά τούς μεγάλος διωγμούς κατά τῶν Γ.Ο.Χ. τό Κέντρο τῆς ἀντιστάσεως κατά τῆς ἐπιβολῆς τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ - Οἱκουμενισμοῦ, δεδομένου ὅτι ἦτο ὁ μόνος Ναός τῶν Γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν στά Ἑπτάνησα καί τήν Δυτική Ἑλλάδα.
Εἰς αὐτόν τόν Ναόν, τά ἔτη 1949 καί 1950, ἀλλά καί εἰς τήν συνέχειαν ἐπί δεκαετίας, κατεγράφησαν μεγάλοι ὁμολογιακοί ἀγῶνες τῶν γνησίων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι (ἀγῶνες) ἔμειναν εἰς τήν ἀφάνειαν, καί κινδυνεύουν νά περιπέσουν εἰς τήν λήθην. Ὁπλισμένοι χωροφύλακες, ἐπί μήνας καί ἔτη ἐπετίθεντο διωκτικῶς ἐναντίον ἀόπλων ὀρθοδόξων, τῶν ὁποίων τό μόνον «ἔγκλημα» ἦτο ὅτι ἤθελον νά λατρεύουν τόν Θεόν ὡς γνήσια μέλη τῆς ἀκαινοτομήτου γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, μακράν καινοτομιῶν καί νεωτερισμῶν.
Εἶναι ἄξιον σημειώσεως νά λεχθῆ ὅτι εἰς μίαν ἀπό αὐτάς τάς ἐπιθέσεις κατά τῶν ἀπόπλων Ὀρθοδόξων, κατά τήν διάρκειαν τῶν ἀπηνῶν διωγμῶν, οἱ ὁποῖοι ἐγίνοντο κατ' ἐντολήν τοῦ τότε νεοημερολογίτου Ἐπισκόπου Λευκάδος καί εἰς τά πλαίσια τῶν Νερωνείων διωγμῶν τοῦ νεοημερολογίτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν Σπυρίδωνος Βλάχου,ἀνεδείχθη καί νέα μάρτυς τῆς Πίστεως, γεγονός τό ὁποῖον δέν ἔχει καταγραφεῖ ἐπισήμως, ἀλλά ἐγράφη εἰς τήν μνήμην τῶν Λευκαδίων, οἱ ὁποῖοι ἔζησαν ἀπό κοντά τά γεγονότα. Εἰς μίαν ἔφοδον τῆς τότε χωροφυλακῆς διά νά διαλύσουν τούς πιστούς καί νά συλλάβουν τόν ἱερέα, ἐκτυπήθη θανασίμως καί εἰς τήν συνέχειαν ὑπέκυψεν εἰς τά τραύματά της καί ἀπεδήμησε πρός Κύριον συνεπεία τοῦ τραυματισμοῦ της ἡ εὐλαβής Χριστιανή Βασιλική Λάζαρη.
Ὁ Ναός οὗτος, μοναδικός, ἄν δέν ἀπατώμεθα, εἰς τήν νῆσον Λευκάδα, πού τιμᾶται ἐπ’ ὀνόματι τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου, προφανῶς ἀνηγέρθη διά νά τιμηθῆ ὁ μέγας κήρυξ τῶν Ἐθνῶν Ἀπόστολος Παῦλος, ὁ ὁποῖος κατά τήν παράδοσιν, ὅταν μετέβη εἰς Νικόπολιν (Πρέβεζαν), ὅπου «κέκρικεν παραχειμάσαι» διεπέρασε καί εἰς τήν Λευκάδαν ἡ ὁποία ἦτο μία ἐπαρχία μέ τήν Νικόπολιν, καί διέμεινε εἰς ἕνα σπήλαιον, ὅπου καί σήμερον ὑπάρχει ναός (τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου) καί ἐκεῖθεν μετέδωσε τό μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου εἰς τούς πρότερον εἰδωλολάτρας κατοίκους, διά τούς ὁποίους (πάλιν κατά τήν παράδοσιν) ἐχειροτόνησε ὁ ἴδιος ἤ οἱ συνεργάτες του τόν πρῶτον Ἐπίσκοπον τόν Σωσίωνα. (Βλ. Ἐπιστολήν Ἀποστόλου Παύλου πρός τόν μαθητήν του Τίτον γ, 12: «Όταν πέμψω Ἀρτεμάν πρός σέ ἤ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθείν πρός με εἰς Νικόπολιν ἐκεί γάρ κέκρικα παραχειμάσαι»).
Ὁ Ναός οὗτος ὁ ὁποῖος εὑρίσκεται εἰς φυσικόν καί οὐσιαστικόν ὅριον Ἀνατολῆς καί Δύσεως, τιμώμενος ἐπ’ ὀνόματι πρωτίστως τῶν δύο Πρωτοκορυφαίων Πέτρου καί Παύλου, τῶν ὁποίων ὁ ἀδιάρρηκτος σύνδεσμος, ὅπως φαίνεται καί εἰς τήν Εἰκόνα των, ἀποτελεῖ σημεῖον ἀναφορᾶς διά τήν ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ και τῆ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, καί οὐχί ἐν τῶ Οἰκουμενισμῶ, ΕΝΟΤΗΤΑ τῶν δύο κόσμων, ἔχει δέ διαδραματίσει σημαντικόν ρόλον εἰς τόν Ἀγῶνα τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας, ὁ ὁποῖος εἰς τήν βάσιν του ειναι ΑΓΩΝ κατά τῆς αἱρεσιοβριθοῦς Δύσεως, τοῦ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ καί τῆς ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ, καί ἐλπίζομεν καί ὅτι θά διαδραματίσει καί εἰς τό μέλλον σημαντικόν ρόλον προπάντων εἰς τόν ἐν ἐξελίζει ἀγῶνα τῆς ἁπανταχοῦ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ.
Δέν εἶναι ὅμως μόνον αὐτό τό γεγονός, (ἡ τιμή τῶν Πρωτοκορυφαίων) διά τό ὁποῖον πρέπει νά χαρακτηρίσωμεν τόν Ναόν τοῦτον καί γενικώτερον τήν νῆσον Λευκάδα σύμβολον ἑνότητος ἐν τῆ 'Αληθεία. Εἶναι καί ἡ τιμή τῶν Λευκαδίων πρός τήν Παναγία τήν Φανερωμένη, τό μοναστήρι τό ὁποῖον στέκει βράχος ἀκλόνητος τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπό τόν Δ΄ αἰῶνα, καί εἶναι ὁ τόπος ὅπου κατά τήν παράδοσιν πρωτοεκήρυξαν οἱ συνεργάτες τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἴσως καί ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Ειναι καί ἡ θαυματουργή Εἰκόνα, ἡ παλαιά, ἡ ὁποία συνδέει τήν Λευκάδα μέ τήν Κων/λιν, καί ἡ νεωτέρα μέ τό Ἅγιον Ὄρος. Ειναι καί ὅλα τά λοιπά σεβάσματα τά ὁποῖα ἔχει ἀναδείξει ἡ νῆσος Λευκάς άνά τούς αἰῶνας, ὅπως τό βραχῶδες ἀσκητήριο τῶν τριῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἱκουμενικῆς Συνόδου είς τό βουνό «Σκάροι» κοντά εἰς τό χωριό Ἀλέξανδρος, ἡ 'Εκκλησία τοῦ Ἁγίου Δονάτου, Ἐπισκόπου Ἡπείρου, μέ τήν ὁποίαν ἐκκλησιαστικῶς ἦτο ἑνωμένη ἡ Λευκάδα, ὅπου διά τινα ἔτη ἦτο ἀποθησαυρισμένον τό ἱερόν Λείψανόν του, ειναι καί ἡ ὁσία Ἄννα ἡ ἐν Λευκάτη ἤ ἐν Λευκαδίω, ἡ ὁποία κατά τούς ἐρευνητάς ἀσκήτευσεν εἰς τό ἀκρωτήριον Λευκάτας, εἶναι καί ἡ ὁμολογήτρια ἀναδειχθεῖσα (μετά τήν προδοσίαν τῆς Φερράρας Φλωρεντίας) τελευταία αὐτοκρατόρισσα τοῦ Βυζαντίου Ἑλένη Παλαιολογία, ἡ μετωνομασθεῖσα διά τοῦ θείου καί Ἀγγελίκοῦ σχήματος Ὑπομονή, ἡ ὁποία κατά τήν παράδοσιν ἐμόνασεν εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Ὁδηγητρίας, ὀλίγον ἔξω ἀπό τήν πόλιν τῆς Λευκάδος, καί τῆς ὁποίας ἡ Τιμία Κάρα εὑρίσκεται εἰς τόν Ἅγιον Πατάπιον Λουτρακίου. Εἶναι καί ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὅστις μέ τήν ἐκεῖθεν διάβασίν του ἠγίασε καί οὗτος τά χώματα τῆς Λευκάδος. Ειναι ἴσως καί ἄλλοι τούς ὁποίους ἡμεῖς δέν γνωρίζομεν.
Τόν ἱερόν Ναόν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἐξυπηρέτησαν ὡς ἐφημέριοι ἐν καιρῶ διωγμῶν καί ἐν καιρῶ εἰρήνης, οἱ Ἱερομόναχοι π. Πολύκαρπος Ματθαιούλης, ὁ ὁποῖος ἀπεστάλη ὑπό τοῦ Βρεσθένης Ματθαίου, ὁ ὁποῖος ἄφησε εἰς τήν Λευκάδα μνήμην ἁγίου λευίτου, ὁ π. Εὐλάμπιος Λάζαρης καί ὁ π. Κήρυκος Κοντογιάννης, ἐνῶ ἀπό τό 1974 συνεχῶς καί ἀδιαλείπτως ἐφημερεύει εἰς τόν Ναόν ὁ Ἱερεύς Θωμᾶς Κοντογιάννης, διορισθείς παρά τῆς Ἱερᾶς Αρχιεπισκοπῆς τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ὁ Ναός οὗτος θά πρέπει νά ἐγκαινιασθεῖ καί διά νά δύναται ὁ Τοποτηρητής Ἐπίσκοπος νά λειτουργήση, δεδομένου ὅτι εἰς ἀνεγκαινίαστον Ναόν μόνον κατ’ οἰκονομίαν δύναται ὁ Ἐπίσκοπος νά λειτουργῆ, καί διά ἱεραποστολικούς λόγους, διότι δύναται νά ἀποτελέση χῶρον λειτουργικῶν Συνάξεων καί ἐπικοινωνίας ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων τῆς Ἑπτανήσου, τῆς Αἰτωλοακανανίας, τῆς Ἠπείρου, ἀλλά καί διά νά δυνάμεθα νά καλέσωμεν καί τούς Αρχιερεῖς τῆς ἁπανταχοῦ Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, διά μίαν Πανορθόδοξον Λειτουργικήν Σύναξιν διά νά τιμηθῆ καί μέ αὐτόν τόν τρόπον ἤτοι Πανορθοδόξως ὁ ἱδρυτής τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας Λευκάδος Ἀπόστολος Παῦλος καί ἅπαντες οἱ ἐν Λευκάδι διαλάμψαντες ἅγιοι.
Ἐλπίζομεν ὅτι ἡ τέλεσις τῶν Ἐγκαινίων εἰς τόν Ἱερόν Ναόν τῶν Ἁγίων Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου, θά ἀποτελέση σταθμόν εἰς τήν ἐκκλησιαστικήν ἱστορίαν τοῦ τόπου, καί ἀφετηρία νέων ἀγώνων. Ἐνημερώνομεν, ὅθεν, ὅτι δι' ὅσους ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων ἐπιθυμοῦν νά παρευρεθοῦν εἰς τά Ἐγκαίνια καί νά προσκυνήσουν καί τούς ἱερούς τόπους τῆς Νήσου,θά ὀργανωθῆ ἀπό 'Αθήνα τριήμερος ἐκδρομή. Πληροφορίαι ἀπό τούς Ναούς τῆς Μητροπόλεώς μας ἐν Κορωπίω, Καρέα καί 'Αχαρναῖς, τηλ. 210. 6020176.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου