ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΥΠΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

 

16 Νοεμβρίου 2012

 Τον κοινόν εορτασμόν του Πάσχα μεταξύ Ορθοδόξων και Παπικών ΝΕΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΔΙΑ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΝ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ Εχον συμφωνήσει ες τ Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν Αρέσεων ν ορτάζεται π τ 2001 γκύκλιος το Οκουμενικο Πατριαρχείου κατ τ 1995 νεφέρετο «ες τν καθορισμν κοινς μερομηνίας ορτασμο φ πάντων τν χριστιανν τς μεγάλης ορτς το γίου Πάσχα». Τί προέβλεπεν συμφωνία ες τ Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν ες τ Βουκουρέστι, τν Συρίαν κα τν Λεμεσόν, δι τν ναρξιν το κοινο ορτασμο π τ 2001. Τ Βατικανν σχεδίασε τν κοινν ορτασμόν, νευ παραιτήσεως π τς αρέσεις, τς κακοδοξίας κα τάς λλας πλάνας του. Τ Παγκόσμιον Συμβούλιον κκλησιν Αρέσεων ες τ πλαίσιον το Οκουμενισμο καθώρισε τν μερομηνίαν το κοινο ορτασμο, νεξαρτήτως ἐὰν στόχος ατς δν πετεύχθη. Τ Οκουμενικν Πατριαρχεον προωθε τ σχέδια Βατικανο κα Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν Αρέσεων. ψευδς μαρτυρία συμφωνία το Σεβ. Γερμανίας μετ το τοπικο Παπικο «πισκόπου». κοινς ορτασμς μως προϋποθέτει κα Συλλείτουργον μεταξ Πάπα κα Οκουμενικο Πατριάρχου κα ς κ τούτου «Κοινν Ποτήριον». Πς θ γίνη ατό, ταν ο Παπικο δν χουν ποκηρύξει τς αρέσεις των κα Πάπας διατηρε τ λάθητον (μίθεος), τ πρωτεον, τν διότητα το ποκλειστικο ντιπροσώπου το Χριστο π τς γς λλ κα το ρχηγο Κράτους; Ασθησιν προεκάλεσεν ες τν ρθόδοξον πιστν λαν κα τν ντιμον κλρον ποκάλυψις π το «ρθοδόξου Τύπου» τς συμφωνίας το Σεβ. Μητροπολίτου Γερμανίας μετ το Παπικο «πισκόπου» τς Γερμανίας δι τν ναρξιν συζητήσεων μ σκοπν τν κοινν ορτασμν το Πάσχα τν ρθοδόξων μετ τν Παπικν. Τν κοινν ορτασμν προωθε τ Βατικανν π τ 1960. Τν στόχον του μως ατν τν πισημοποίησε κατ τν Β´ Βατικανν Σύνοδον κα τν πεδέχθη είμνηστος Οκουμενικς Πατριάρχης κυρς θηναγόρας, ποος γινεν νθερμος ποστηρικτς τς δέας ατς. Δι πολλ τη πρχεν κρα το «τάφου σιωπ» ς λέγει λαός, διότι λοι φοβοντο τς ντιδράσεις κυρίως, τν ρθοδόξων. λα ατ τ τη μως συνεζήτουν μυστικς α κεφαλα το Παπισμο μετ τν ρθοδόξων μ σκοπν τν κοινν ορτασμν το Πάσχα. ς ποκαλύπτεται χει συγκροτηθ δι τ θέμα «ξων» μεταξ Παπισμο, Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν ( Αρέσεων – ΠΣΕ) κα το Οκουμενικο Πατριάρχου. «ξων» ατς εχε συμφωνήσει, μετ τ 2001 ν ορτάζεται π κοινο τ Πάσχα μεταξ ρθοδόξων κα λλων πλανεμένων Χριστιανν. Τν στόχον τν θεσε τ Βατικανν κα τν προώθησε δυναμικς τ Οκουμενικν Πατριαρχεον. Τ τελευταον μ τν π ριθ. 150 πρωτ. 420/26.5.1995 γκύκλιόν του, ποία νεφέρετο «ες τν καθορισμν κοινς μερομηνίας ορτασμο φ πάντων τν χριστιανν τς Μεγάλης ορτς το γίου Πάσχα» θεσεν π τάπητος μίαν σειρν προβλημάτων στορικο, κανονικο κα δογματικο χαρακτρος. ς δ ναγράφει τ Περιοδικν «ρθόδοξος νημέρωσις», ριθμς 23 (ανουαρίου – Μαρτίου 1977) σελίδες 83 –84: « νακίνησις το λου ζητήματος δωσε τν εκαιρία ν κατανοηθ πλήρως, τι π κοινο παγχριστιανικς ορτασμς το Αγίου Πάσχα δν πετέλεσε ποτ σωτερικ ποιμαντικ πρόβλημα τς Αγιωτάτης ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας, λλ προέκυψε σαφς π τν Οκουμενικ Κίνησι ντεθεν το 1920· ατ βλέπει, τι —μέσ σταθερν πρακτικν βημάτων— πιτυγχάνεται ξωτερικ (μοσπονδιακ) νότης τν διϊσταμένων Χριστιανν κα τοιουτοτρόπως προκαλεται στν κόσμο ψευδαίσθησις μις κοινς χριστιανικς μαρτυρίας, παρ τς φιστάμενες κόμη γεφύρωτες δογματικς διαφορές. Δύο τη μετ τν νωτέρω ᾿Εγκύκλιο, να Δελτίο Τύπου το “Παγκοσμίου Συμβουλίου τν ᾿Εκκλησιν” (“Π.Σ.Ε.”) (24.3.1997), μ τίτλο “Η μερομηνία το Πάσχα: πιστήμη προσφέρει λύσι σ να ρχαο θρησκευτικ πρόβλημα”, πογραμμίζει τν γετικ συμβολ το Οκουμενικο ατο ᾿Οργανισμο τς Γενεύης, λλ κα ερύτερα τν Οκουμενιστικν ᾿Οργανισμν, στν προώθησι το ζητήματος. • Η ργάνωσι μις παγχριστιανικς συσκέψεως, πως ναφέρει τ Δελτίο Τύπου, στ Χαλέπιο τς Συρίας (5–10.3.1997) π τ “Π.Σ.Ε.” κα τ “Συμβούλιο ᾿Εκκλησιν Μέσης ᾿Ανατολς” (“Σ.Ε.Μ.Α.”) μ ντικείμενο τν κοιν ορτασμ το Πάσχα π το 2001 κα ξς, μς δίδει τν εκαιρία ν προβομε σ μίαν σύντομο στορικ ναφορ σ μερικς πρόσφατες πτυχς το ζητήματος. 1. Εναι γνωστό, τι μ τν πλέον πίσημο τρόπο τ θέμα το κοινο ορτασμο το Πάσχα π λους τος Χριστιανος τέθη μ πρωτοβουλία το “Π.Σ.Ε.” κα τς Γραμματείας π τς Ενότητος τν Χριστιανν το Βατικανο, κατ τ τος 1975 στν Ε´ Γενικ Συνέλευσι το “Π.Σ.Ε.” στν Ναϊρόμπι τς Κένυας (23.11 – 10.12.1975). (βλ. Βασιλείου Θ. Σταυρίδου, Ιστορία τς Οκουμενικς Κινήσεως, κδοσις β´, σελ. 213-14, 223-24, 365-66, Θεσσαλονίκη 1984). 2. Τν ᾿Απρίλιο το 1994, κπρόσωποι τς “Συνελεύσεως Ερωπαϊκν ᾿Εκκλησιν” (“Σ.Ε.Ε.”/ “Κ.Ε.Κ.”) (συμμετέχουν ρθόδοξοι κα προτεστάνται τς Ερώπης) κα το “Συμβουλίου Καθολικν ᾿Επισκοπικν Συνόδων Ερώπης” (“Σ.Κ.Ε.Σ.Ε.”/“C.C.E.E.”) συνλθαν στ Λεανυφάλου τς Ογγαρίας, γι τν προετοιμασία κα ργάνωσι τς “Β´ Οκουμενικς Συναντήσεως ᾿Εκκλησιν Ερώπης” στ Γκρτς τς Αστρίας τν ᾿Ιούνιο το 1997. Η προπαρασκευαστικ Μικτ ᾿Επιτροπ σχολήθηκε κτς τν λλων κα μ τ ζήτημα το κοινο ορτασμο το Πάσχα μετ τ τος 2001 κα θεσε τοτο ς θέμα συζητήσεως στν “Οκουμενικ Συνάντησι” το Γκράτς. (βλ. φημερ. “Καθολική”, ριθ. 2744/ 21.6. 1994, σελ. 1). 3. Μετ π πέντε μνες (14.9.1994), πραγματοποιήθηκε στ Φανάρι “Β´ Σύναξις τς ν νεργεί Ιεραρχίας το Οκουμενικο Θρόνου”. Ο ρχιεπίσκοπος Αστραλίας κ. Στυλιανς κατέκλεισε τν Εσήγησί του “Λειτουργικ προβλήματα ν τ Διασπορ”, μ τν ξς χαρακτηριστικ ποστροφή: “Κατακλείοντες, θ πρεπεν σως κ το λου κύκλου τν ν τ Διασπορ λειτουργικν προβλημάτων, ν πενθυμίσωμεν νταθα διαιτέρως τ συνεχς μετ ηξημένου νδιαφέροντος πανατιθέμενον ατημα τν ποδήμων δι κοινν ορτασμν το Πάσχα μετ τν λοιπν Χριστιανν, περ δι τοτο κα ποβαίνει διαιτέρας ποιμαντικς νάγκης ζήτημα. Τ κατ᾿ ρχν δικαιώτατον κα ερν τοτο ατημα, πασχολε ζωηρς τ πλθος κα τν ᾿Ορθοδόξων ν τ Διασπορ πιστν, ς κ το λόγου τι, ζντες οτοι ς μειονότης ν μέσ πολυανθρώπων κα συμπαγν κοινωνιν τεροδόξων χριστιανν, π κοινο ορταζόντων τ Πάσχα, χι μόνον ασθάνονται περιθωριοποιούμενοι κα πλήρως ποκεκομμένοι, λλ κα φίστανται δυνηρς πολλάκις πρακτικς συνεπείας ες τς παγγελματικάς, κοινωνικς κα λλας σχέσεις των ν γένει. Κα πρέπει ν λεχθ νταθα περιφράστως τι εναι ατόχρημα τραγελαφικν τ γεγονς τι, τν μν Κυριακν μέραν τς βδομάδος —τις εναι τ παναλαμβανόμενον ντίγραφον τς μοναδικς μέρας τς ᾿Αναστάσεως— δεχόμεθα ν ορτάζωμεν π κοινο μετ πάντων τν τεροδόξων, τν λλοθρήσκων, κόμη δ κα τν θέων, ατν δ ταύτην τν μέραν τς ᾿Αναστάσεως, τις ποτελε κα τ "πρωτότυπον", οτως επεν, ν ρνούμεθα ν ορτάσωμεν π κοινο”. (Περιοδ. “᾿Εκκλησία”, ριθ. 2/1.2. 1995, σελ. 76· βλ. κα περιοδ. “᾿Επίσκεψις”, ριθ. 509/30.9.1994, σελ. 3–12). 4. Τν διο μνα (14–19.9.1994), συνλθε στ Βουκουρέστι τς Ρουμανίας ᾿Εκτελεστικ ᾿Επιτροπ το “Π.Σ.Ε.”, ποία πεφάσισε, μεταξ λλων, πως τ Τμμα “Πίστις κα Τάξις” κα Γραμματεία π τς Λατρείας κα τς Πνευματικότητος “μελετήσουν κ νέου τ θέμα το κοινο ορτασμο το Πάσχα”, μάλιστα δ Γενικς Γραμματες το “Π.Σ.Ε.” Δρ Κ. Ρέϊζερ πρότεινε τι πρέπει ν σχεδιασθ μία σειρ “εκαιριν γι κοιν μαρτυρία κα ορτασμό, κκινώντας π τν Εβδομάδα Προσευχς τν ᾿Ιανουάριο το 2000 κα δι τς Πεντηκοστς κα τν Χριστουγέννων ν φθάσωμε στν κοιν ορτασμ το Πάσχα τ τος 2001”. (περιοδ. “᾿Ενημέρωσις”, Ι-1994/9, σελ. 6 κα περιοδ. “MECC News – Report”, Νο 11-12/November – December 1994, p. 4). 5. Μετ π δύο μνες (15– 20.11.1994) συνλθε στν Λεμεσ τς Κύπρου ΣΤ´ Γενικ Συνέλευσις το “Συμβουλίου ᾿Εκκλησιν Μέσης ᾿Ανατολς” (“Σ.Ε.Μ.Α.”) κα στ πλαίσια τν δραστηριοτήτων το Τμήματος “Πίστις κα Ενότης” συζητήθηκε τ θέμα το κοινο ορτασμο το Πάσχα, τελικς δ γκρίθηκε σχετικ μήνυμα το Πάπα ᾿Ιωάννου Παύλου Β´. ᾿Εκ μέρους το Βατικανο, Καρδινάλιος ᾿Εδουάρδος Κάσσιντυ, Πρόεδρος το Ποντιφικίου Συμβουλίου γι τν προώθησι τς χριστιανικς νότητος, “πρότεινε συνάντηση τν Προκαθημένων τν ᾿Εκκλησιν κατ τ τος 2000 μ σκοπ τ λήψη ποφάσεως γι κοιν μερομηνία ορτασμο το Πάσχα κα γι ργασία γι τ χριστιανικ νότητα”. ᾿Επίσης Γενικς Γραμματες το “Π.Σ.Ε.” Δρ Κ. Ρέϊζερ μίλησε σχετικς καξέφρασε τν εχ τ τος 2001” “ν γίνει ατία ξευρέσεως κοινς μερομηνίας ορτασμο τς ᾿Αναστάσεως το Κυρίου”. (βλ. περιοδ. “᾿Απόστολος Βαρνάβας” Κύπρου, Μάρτιος 1995, σσ. 120 –130· περιοδ. “᾿Ενημέρωσις”, Ι– 1994/11–12, σσ. 3–4· φημερ. “Κα- θολική”, ριθ. 2765/17.1.1995, σελ. 1· περιοδ. “Πάνταινος” ᾿Αλεξανδρείας, ᾿Οκτώβριος – Δεκέμβριος 1994, σελ. 29· περιοδ. “MECC News - Report”, Νο 11–12/November – December 1994, p. 9· περιοδ. “Ecumenical News International” – Bulletin, Νο 6/21.11.1994, p. 15–17). 6. Εναι προφανές, τι σχετικ ᾿Εγκύκλιος τν Οκουμενιστν το Φαναρίου (150/420/26.5.1995) μετ παρέλευσι ξι μηνν π τς νωτέρω διεργασίες δν πεσε ς κεραυνς ν αθρί, οτε φερε στ φς να νδο-ορθόδοξο ζήτημα, λλ ποτελεδηγίατν διπλωματν Οκουμενιστν τς Γενεύης, το Βατικανο κα το Φαναρίου, ο ποοι σύρουν τν ᾿Ορθοδοξία σ νέα σχίσματα κα τραγωδίες. • Επομένως, κα ν κατακλεδι, προκαλε τολάχιστον κπληξι, ξς δήλωσις μαχητικο ρθρογράφου, ποία φορ τος ξ ρθοδόξων Οκουμενιστάς, τος σπεύδοντας στν φαρμογ το κοινο Πάσχα: “Ωστόσο κα συγκρατούμεθα ν χρησιμοποιήσουμε, τό γε νν χον, τος ρμόζοντας γιογραφικούς, εροκανονικος κα γιοπατερικος χαρακτηρισμος περ τν αρετικν κα τνκοινωνούντων κείνοιςΟκουμενιστν... Οταν χρειασθ, θ τ κάνουμε κα ατό, πιστεύοντας τι θ βοηθήσουμε κα προλάβουμε κάποιους νυπόπτους ᾿Ορθοδόξους ν ερεθον παγόμενοι π τος θεωρουμένους ποιμένες τους στν τεροδοξία κα αρεση... νίδεοι”. (Αγιορείτου Μοναχο Νικοδήμου [Μπιλάλη], “Κα λλαγ Πασχαλίου;”, φημερ. “᾿Ορθόδοξος Τύπος”, ριθ. 1163/1.3.1996, σελ. 4)». Πρς Συλλείτουργον ΠάπαΟκ. Πατριάρχου π τ νωτέρω προκύπτει τι: 1ον) α πρωτοβουλίαι το Βατικανο ς εναι α μέραι οκουμενιστικς προσευχς πρ διαφόρων ζητημάτων ποβλέπουν μακροπροθέσμως ες τν μβλυνσιν το ρθοδόξου φρονήματος μ τν συμμετοχν ρχιερέων κα Θεολόγων ες τς οκουμενιστικς ατς προσευχς μ τελικν σκοπν τν λοποίησιν τν στόχων τς Β´ Βατικανς Συνόδου. Κα νας ξ ατν (τν στόχων) εναι κοινς ορτασμς το Πάσχα. 2ον) Τ Οκουμενικν Πατριαρχεον νεργε ς «παράρτημα» – «προτεκτορτον» το Βατικανο λοποιντας τς ποφάσεις τς Β´ Βατικανς Συνόδου λλ κα το Παγκοσμίου Συμβουλίου κκλησιν Αρέσεων. Σήμερον διαπιστώνοντες τν παρακμν το λληνισμο κα τν μ νασχόλησίν του μ κκλησιαστικ κα πνευματικ θέματα ξ ατίας τς μεγάλης οκονομικς κρίσεως κα τν προβλημάτων τν προερχομένων ξ ατς, α κεφαλα το Οκουμενικο Πατριαρχείου πιστεύουν τι εναι κατάλληλος εκαιρία, δι ν προωθον τ σχέδια Βατικανο ΠΣΕΦαναρίου δι τν κοινν ορτασμν το Πάσχα μετ τν πλανεμένων Χριστιανν. συμφωνία καλλίτερον τ προσύμφωνον το Σεβ. Γερμανίας μετ το τοπικο Παπικο «πισκόπου», τ ποον «Ο.Τφερεν ες τν δημοσιότητα ποκαλύπτει τ «κρυφ σχέδια» το Οκουμενικο Πατριαρχείου, ν μέσ βαθυτάτης οκονομικς, πολιτικς, κοινωνικς κα πολιτιστικς κρίσεως ες τν λλάδα. ταν γιορείτης Μοναχς Νικόδημος Μπιλάλης εχε γράψει τ πικριτικν ρθρον ες τν «ρθόδοξον Τύπον» δι τν κοινν ορτασμν το Πάσχα μετ τν αρετικν χριστιανν εχεν πικριθ π τ περιοδικν «ρθόδοξος νημέρωσις». γραψε τ περιοδικόν: «Αραγε χει πίγνωσι συμπαθς ρθρογράφος το τί λέγει; • Πότεθ χρειασθτελικς βοήθειά του, γι τν ποτροπ τς παγωγς τννίδεων” “στν τεροδοξία κα αρεση”, ταν ληφθ π᾿ ψινκα τ γνωρίζει λίαν καλςτι οθεωρούμενοι ποιμένεςτννυπόπτων ᾿Ορθοδόξωνχουν πρ πολλο παύσει ν εναι ᾿Ορθόδοξοι μ τν ποδοχ κ μέρους των κα τν συνεχ διακήρυξι πληθύος αρετικν δοξασιν, ναντι τν ποίων τ ζήτημα το κοινο Πάσχα κυριολεκτικς χρι;». «Ο.Τπιστεύει τι λθε ρα το κάθε γιορείτου κα μ μοναχο ν ψώσουν «λάβαρα ντιστάσεως», πρς τν Οκουμενικν Πατριαρχεον, δι ν «ποτραπ παγωγ κάποιων νυπόπτων κα νίδεων ρθοδόξων ν ερεθον στν τεροδοξία κα στν αρεση». Διότι τ οκουμενικν Πατριαρχεον διακηρύσσει τι: 1ον) λαι α «κκλησίαι» σώζουν κα κφράζουν τν λήθειαν τς Πίστεως ς ρθόδοξος κκλησία. 2ον) Πάπας εναι γιώτατος πίσκοπος τς κκλησίας τς Ρώμης, ν εναι ρχηγς κράτους μ χων σχέσιν μ τν κκλησίαν. 3ον) ναγνωρίζονται τ μυστήρια τν αρετικν ς τ Βάπτισμα τν Παπικν. 4ον) Εμεθα τέκνα νς Θεο κατ τ πρότυπα το Μεγάλου ρχιτέκτονος το Σύμπαντος, τν Μασόνων κ.λπ. Πιστεύομεν τι τώρα παιτεται δυναμικ ντίδρασις (μ πιχειρήματα, ρθρογραφίαν, διαφωτιστικς μιλίας κ.λπ.), δι ν ματαιωθον τ σχέδια το Βατικανο, το ΠΣΕ κα το Φαναρίου. Κοινς ορτασμς το Πάσχα δν μπορε ν πάρξη, ἐὰν τ Βατικανν δν ποκηρύξει τς πλάνας του κα τς αρέσεις του κα ἐὰν Πάπας δν ποκηρύξει τς θέσις του τι εναι τοποτηρητς το Χριστο ες τν γν, λάθητος κα ρα μίθεος κ.λπ. Ἐὰν τ Βατικανν κα Παπισμός του δν ποκηρύξει λας τς αρέσεις του, θ εναι ς ο ρθόδοξοι ν τς νομιμοποιον κα ν ποδέχωνται τν αρεσιν ες τος κόλπους τς κκλησίας. κοινς ορτασμς το Πάσχα προϋποθέτει κα Συλλείτουργον μεταξ το Οκουμενικο Πατριάρχου κα το Πάπα. Ατ σημαίνει τι ες μίαν τοιαύτην περίπτωσιν θ χωμεν κα κοινν ποτήριον, νευ τς ποκηρύξεως π το παπισμο τν αρέσεων, τν κακοδοξιν του κα τς διαστρεβλώσεως το Εαγγελίου κα τν διδαχν τν ποστόλων. Θ παρακολουθήσουν τς ξελίξεις ο Καθηγούμενοι ερν Μονν, ο ντιοικουμενιστα Μητροπολται, ο ρθόδοξοι Θεολόγοι, ντιμος κλρος κα πιστς λας νευ ντιδράσεως; Θέτομεν τ ρώτημα, διότι ες λλας ποχς (πρν μερικς δεκαετίας) θεολόγοι, καθηγητα Πανεπιστημίων, τ γιον ρος κ.λπ. ντέδρων δυναμικς περασπιζόμενοι τ δόγματα τς Πίστεως κα τν λήθειαν τς κκλησίας. Γ. ΖΕΡΒΟΣ Ορθόδοξος Τύπος, 9/11/2012

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΣΑΡΑΝΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΝ ΜΑΣ