ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΤΗΣ 2ας ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

(ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΝ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΖΗΤΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΤ ΑΥΤΑΣ
ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ)

Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν προεδρίαν τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί προέδρου αὐ-τῆς κ. Παχωμίου, κατά τήν τακτικήν Αὐτῆς συνεδρίασιν, σήμερον τήν 2αν Ὀκτωβρίου 2019, κατά τό ἐκκλησιαστικόν ἡμερολόγιον, 15ην Ὀκτωβρίου 2019, κατά τό πολιτικόν ἡμερολόγιον, ἀφοῦ ἐμελέτησε μετά πολλῆς προσοχῆς καί προσευχῆς τό κατ’ αὐτάς τάς ἡμέρας συζητούμενον Ούκρανικόν ζήτημα, πρός ἐνημέρωσιν τῶν πιστῶν μελῶν τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἀλλά καί παντός ἐνδιαφερομένου, ἀνακοινώνει τά ἀκόλουθα:

Πρῶτον. Μετά λύπης παρατηρεῖ ὅτι οἱ ὑπεύθυνοι διά τήν δημιουργίαν αὐτοῦ τοῦ ζητήματος, ἐνῶ ὁμιλοῦν διά τήν διατήρησιν τῆς ἑνότητος, οὐδόλως ἐνδιαφέρονται διά τήν γενομένην διάσπασιν οὔτε διά τήν διαφαινομένην ρῆξιν καί τό ἐπερχόμενον σχῖσμα. Ἐνῶ καταδικάζουν τόν ἐθνοφυλετισμόν, χρησιμοποιοῦν ἐθνοφυλετικούς λόγους διά νά στηρίξουν τίς ἀποφάσεις καί τά σχέδια τά ὁποῖα προωθοῦν, χωρίς ἐνδοιασμόν καί πατρικόν ἐνδιαφέρον.

Δεύτερον. Ἡ προβαλλομένη αἰτία διά τήν δῆθεν ἐθνικήν ἐξυπηρέτησιν τοῦ Οὐκρανικοῦ λαοῦ, ἀποδεικνύεται ἐκ τῶν πραγμάτων ὅτι δέν εἶναι ὁ πραγματικός λόγος διά τάς ἐνεργείας των, καθόσον ἐνῶ διαπιστώνουν ὅτι ἡ συντριπτική πλειοψηφία τοῦ Οὐκρανικοῦ λαοῦ, δέν ἀποδέχεται καί δέν ἀκολουθεῖ τάς ἐνεργείας των, καί ὅμως προχωροῦν εἰς τήν ἐφαρμογήν τῶν σχεδίων καί τῶν ἀποφάσεων τους.

Τρίτον. Ἐνῶ δημοσίως ὑποστηρίζουν τό λεγόμενον συνοδικόν ἐκκλησιαστικόν σύστημα καί τό δημοκρατικόν δικαίωμα τῶν λαῶν καί τῶν ἐθνῶν, εἰς τήν πρᾶξιν στηρίζουν καί μετ’ εὐλαβείας ὑπηρετοῦν τήν «τοῦ ἑνός ἀνδρός ἀρχήν», ἀδιαφοροῦντες παντελῶς διά τήν κανονικήν ὀρθότητα καί τήν ἀποδοχήν ὑπό τοῦ λαοῦ τῶν ἀποφάσεων καί τῶν ἐνεργειῶν τοῦ ἑνός ἀνδρός.

Τέταρτον. Παρατηρεῖται ὅτι ἐπαναλαμβάνεται τό ἴδιον σχέδιον καί μέ τόν ἴδιον τρόπον, ὅπως καί εἰς τό ἡμερολογιακόν ζήτημα πρίν ἕναν περίπου αἰῶνα, τό 1924. Καί τότε ἕνας ἄνθρωπος ἀπεφάσισεν, ὁ πατριάρχης Κων-πόλεως Μελέτιος Μεταξάκης καί ἕνας ἄλλος τόν ἐβοήθησεν, ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, καί οἱ πολλοί ἠκολούθησαν, ἀδιαφορώντας διά τήν κανονικήν ὀρθότητα τῆς ἀποφάσεως καί διά τήν ἀντίδρασιν τοῦ πιστοῦ λαοῦ. Ὡς ἐκ τούτου τό ζήτημα αὐτό φαίνεται ὅτι χρησιμοποιεῖται ὡς μέσον διά τήν ἐκκλησιαστικήν σύγχυσιν τῶν ὀρθοδόξων λαῶν.

Πέμπτον. Εἶναι σχεδόν ἐμφανές ὅτι ἄλλοι εἶναι οἱ πραγματικοί σκοποί οἱ ὁποῖοι ἐπιδιώκονται μέ τίς ἐνέργειες διά τό Οὐκρανικόν ζήτημα. Δυστυχῶς εἶναι βαθύτεροι καί ἀλλότριοι πρός τό πνευματικόν καί ἐθνικόν συμφέρον τῶν λαῶν ἐν ὀνόματι τῶν ὁποίων ἐνεργοῦνται οἱ ἀποφάσεις αὐτές. Μόνον νά ληφθῆ ὑπόψιν ὅτι ὁ κύριος ὑποκινητής τῶν ἐνεργειῶν αὐτῶν, ὁ ἀπελθών πρόεδρος τῆς χώρας αὐτῆς, ἀνήκει ἐνεργῶς εἰς αἱρετικούς, ἐνῶ δῆθεν ἐμφανῶς ἐνδιεφέρετο διά τήν ἑνότητα τῶν ὀρθοδόξων. Καί ἐπί πλέον ὁ ὁρισθείς ἐπικεφαλής αὐτῆς τῆς δῆθεν «αὐτοκεφάλου ὀρθοδόξου ἐκκλησίας τῆς Οὐκρα-νίας» ἐδέχθη εἰς συλλείτουργον πρό ὀλίγων ἡμερῶν ἕναν αἱρετικόν «ἱερέα».

Κατόπιν ὅλων τῶν ἀνωτέρω ἡ Ἱερά Σύνοδος, συνιστᾶ ἀφ’ ἑνός μέν εἰς τά πιστά μέλη τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας νά παρακαλοῦν εἰς τάς προσευχάς των, τόν Πανοικτίρμονα Κύριον καί Θεόν ἡμῶν, νά προστατεύη καί νά σκεπάζη τούς λαούς καί τά ἔθνη ἐκ τῶν ὑποκριτικῶν ἐνεργειῶν τῶν ἀρχόντων καί ἡγετῶν αὐτῶν, ἀφ’ ἑτέρου δέ ἀδελφικῶς ὑπενθυμίζει εἰς πάντα ἄνθρωπον τόν λόγον τῶν Ἁγίων Πατέρων νά προσέχουν ἀπό τούς ἡγέτας τῶν ἐσχάτων χρόνων, οἱ ὁποῖοι θά ἐπαγγέλωνται τήν εἰρήνην καί θά ἐνεργοῦν τόν πόλεμον, θά κόπτωνται διά τήν ἑνότητα καί θά ἐνεργοῦν τήν διάσπασιν, θά ὑπερασπίζωνται ρητορικῶς τά δικαιώματα καί τήν ἐλευθερίαν τῶν ἀνθρώπων καί τῶν λαῶν, καί ταυτοχρόνως θά ἀδιαφοροῦν διά τήν διαμαρτυρίαν καί τήν ἀντίστασιν τῶν πιστῶν ἀνθρώπων.

Ἐντολῇ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
†Ἀρχιμανδρίτης Γεράσιμος Κοσμᾶς

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ