ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΙΕΡΟΣ ΦΩΤΙΟΣ

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ, ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΦΩΤΙΟΥ
«ΙΕΡΟΣ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΡΕΑ,
& ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ»
«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ 56 – ΚΑΡΕΑΣ

Α.Π. 965 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 1918
ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
(ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΙΕΡΟΥ ΦΩΤΙΟΥ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ)

«Αιρετικός εστίν ο ποιμήν; Λύκος εστί; Φυγείν εξ αυτού και αποπηδάν δεήσει, μηδ΄απατηθήναι προσελθείν, καν ήμερον περισαίειν δοκή. Φύγε την κοινωνίαν αυτού και την προς αυτόν ομιλίαν ως ιόν όφεως. Αγκίστρω μεν και δελέατι ιχθύες αλίσκονται, ομιλία δε πονηρά και τον αιρετικόν ιόν υποκαθημένον έχουσα πολλούς των απλουστέρων προσιόντως και μηδέν βλάβος παθείν υφορωμένους εζώγρησε, φυγείν ουν παντί σθένει δια ταύτα προσήκει τους τοιούτους» .
«Τοιαύτη γάρ των αιρετιζόντων η επίπνοια, έχουσι γαρ τον όφιν διδάσκαλον, ος εν προνοίας και φιλοφροσύνης προσχήματι τον ιόν του θανάτου τη παρακοή κερασάμενος τους κοινούς προγόνους της λυμής ενέπλησε και της εν παραδείσω πολιτείας ηχμαλώτισε. Πρώτον μεν γαρ και ούτοι κατασχηματίζονται την ευσέβειαν, είτα κατά βραχύ προφαίνουσι το δυσσέβημα, καινοτέραις και επαμφοτερίζουσας ταις λέξεσι το της βλασφημίας αναιδές επικρυπτόμενοι, επειδάν δε τους ακροατάς του κατεσχηματισμένου δυσσεβήματος ενεθίσωσι, τότε τον ιόν όλον άκρατον της ασεβείας εις μέσον εκπτύουσιν, εαυτοίς τε και τοις πειθομένοις τον όλεθρον αρτυσάμενοι».
« Ο τούτων τι διασπάν και κατατέμνειν επιχειρών, είτε δυσσεβαστάτης αιρέσεως έρωτι, είτε σχισματικής μανίας φυσήματι, ο τοιούτος κατά της οικονομίας Χριστού παρατάττεται, κατά της κοινής σωτηρίας οπλίζεται, … και της προς αυτόν συναφείας απορρηγνύμενος και του κυριακού σώματος της Εκκλησίας διασπώμενος, τη του αντικειμένου μοίρα συντάσσεται, και τα μέλη αυτού της νύμφης Εκκλησίας αποσπαράξας, μέλη της πόρνης παρασυναγωγής απεργάζεται».
«πάσαν μεν αιρετικήν συμμορίαν διαπτύσωμεν, πάσαν δε σχισματικήν πονηρίαν βδελυξώμεθα» (σελ. 432).
«Κύνες δε, και των αιρετικών και των απίστων, όσοι πολλάκις τον της ευσεβείας κατηχηθέντες λόγον, ου μόνον ουδέν άμεινον διετέθησαν, αλλά και την λύσσαν αυτών κατά της ιεράς ημών θρησκείας εμμανέστερον κυνών υλακτούντων επεδείξαντο. Χοίροι δε, όσοι τω βορβόρω των παθών εγκαλινδούμενοι, προς τας παραινέσεις αναισθήτως τε και ανεπιστρόφως έχουσιν» ( Μέγας Φώτιος, ΕΠΕ, Άπαντα τα Έργα, Τόμος 3ος, Τα Αμφιλόχια Γ΄, Ερωταποκρίσεις, σελ. 232).
«Ως παντί τρόπω προσήκει τους λογικούς φεύγειν την προς τους κατά πίστιν ετεροφύλους κοινωνίαν, και μήτε εις γαμικήν ομιλίαν αυτοίς συνιέναι, μήτε συνεργούς εις πνευματικήν εργασίαν παραλαμβάνειν. Διαφθαρεί γαρ ο τοιούτος και τον σόν πόνον μάλλον, αλλ΄ού συναύξει. Τι δε δεί και το ευγενές της σής ευσεβείας νόθοις γένεσι συναναφύρεσθαι;» ( Μέγας Φώτιος, ΕΠΕ, Τόμος 2ος, Τα Αμφιλόχια Β΄, σελ. 168)
ΔΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΡΕΑ: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ» (ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1929) + Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ, ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ & ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΗΡΥΚΟΣ ΤΟΠΟΤΗΡΗΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΓΟΧ ΑΘΗΝΩΝ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ