Αναρτήσεις

Οι έννοιες της εισπήδησης και της Οικουμενικότητας στην εκκλησιαστική παράδοση

Ορθοδοξία / Κανονικό και Εκκλησιαστικό Δίκαιο Επίσκοπος Αβύδου Κύριλλος Οι έννοιες της εισπήδησης και της Οικουμενικότητας στην εκκλησιαστική παράδοση 13 Ιουνίου 2014 Το γεγονός ότι δεν επιτρέπεται η εισπήδηση και ανάμειξη του οιουδήποτε επισκόπου (Μητροπολίτου η Πατριάρχου) σε οποιαδήποτε άλλη κατά τόπους Εκκλησία έξω από τα όρια της δικής του διοικητικής δικαιοδοσίας είναι πρόδηλο εκ πολλών ιερών κανόνων και ιδιαίτερα εκ του β´ κανόνος της Β´ Οικουμενικής Συνόδου[163], ο οποίος επιτάσσει, οι επίσκοποι «ταις υπερορίαις εκκλησίαις μη επιέναι, μηδέ συγχέειν τας εκκλησίας». Έτσι ο Αλεξανδρείας είναι αρμόδιος να διοικεί την Αίγυπτο, οι δε επίσκοποι της Ανατολής είναι αρμόδιοι να διοικούν την Ανατολή. Πηγή:http://www.uocc.ca/ Οι Επίσκοποι της Θρακικής είναι αρμόδιοι μόνο για τη Θράκη, οι της Ποντικής για τον Πόντο και οι της Ασιανής διοικήσεως για την Ασία. Επισημαίνει δε ο ίδιος κανόνας ότι οι επίσκοποι της Ανατολής είναι αρμόδιοι να διοικούν τις περιοχές τους «φυλαττομένων των εν το...

ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ (ΥΠΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΝ)

Κειμενα υπο επεξεργασιαν Γ Ν Η Σ Ι Α - Ο Ρ Θ Ο Δ Ο Ξ Ο Σ - Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α από Χρήστος Γκουτζίδης, Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011 στις 5:10 μ.μ. • Δύο λόγια δια την αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο σε αντίθεση προς την αγαπολογία των οικουμενιστών Η Εκκλησία δεν είναι κάποιο ιδεολόγημα, αλλά ζωντανός οργανισμός, τρόπος ζωής που εκ των πραγμάτων διαμορφώνει και την όλη πολιτισμική μας ταυτότητα. Αν και είναι γνωστό πως ο ρόλος της Εκκλησίας του Χριστού είναι πνευματικός – σωτηριολογικός, (και σε δεύτερο επίπεδο κοινωνικός ή ακόμη και Εθναρχικός κάτω από ορισμένες συνθήκες...), πολλοί άνθρωποι με χαλαρό σύνδεσμο με την Πατερική παράδοση και την Εκκλησία, την αντιλαμβάνονται τρόπον τινά ως μία όμορφη λαϊκή παράδοση..., και την ενότητα των "χριστιανών" κατά τα πρότυπα κοσμικών σωματείων... Δεν είναι όμως η Εκκλησιά ένα ακόμα πολιτισμικό ή φιλανθρωπικό ίδρυμα, ούτε αυτοσκοπός των χριστιανών οι καλές πράξεις... Οι καλές μας πράξεις πρέπει να είναι καρπός της εσωτερικής – μυστικής, κο...

Ποιά εἶναι ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ τὴ στάση τοῦ πιστοῦ ἀπέναντι σὲ ἐκείνους τοὺς «ὀρθόδοξους» Ἐπισκόπους, ποὺ συνειδητὰ ἐπικοινωνοῦν μὲ τοὺς αἱρετικούς;

Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013 Ποιά εἶναι ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ τὴ στάση τοῦ πιστοῦ ἀπέναντι σὲ ἐκείνους τοὺς «ὀρθόδοξους» Ἐπισκόπους, ποὺ συνειδητὰ ἐπικοινωνοῦν μὲ τοὺς αἱρετικούς; Ο Αρχιαιρεσιαρχης της Ανατολης Βαρθολομαιος, συλλειτουργησε δυο φορες με τον Αρχιαιρεσιαρχη της Δυσεως παπα Βενεδικτο. Η συλλειτουργια ηταν ολοκληρωμενη, εκτος απο την κοινωνια τους απο το ιδιο "αγιο ποτηριο". του Θεολογου κ. Παναγ. ΣΗΜΑΤΗ Οἱ Ἅγιοι Πατέρες, μιλοῦν περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ ἐκείνους ποὺ διδάσκουν ἀντίθετα ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε αὐτοὶ καταδικάστηκαν ἀπὸ Σύνοδο, εἴτε ὄχι. Ὁμιλοῦν, δηλαδή περὶ τῆς ἀκοινωνησίας τῶν αἱρετικῶν καὶ ἡ διδασκαλία τους αὐτὴ ἔχει περιληφθεῖ στὰ Πατερικὰ κείμενα, στὶς Δογματικοὺς Ὅρους καὶ τοὺς Ἱ. Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Ἐξ ὅλων αὐτῶν μνημονεύω: 1) Τὸν Β΄ Κανόνα τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Ἁγίας Συνόδου (341), ὅστις διαγορεύει: «Μὴ ἐξεῖναι δὲ κοινωνεῖν τοῖς ἀκοινωνήτοις... Εἰ δέ φανείη τις τῶν Ἐπισκόπων ... τοῖς ἀκοινωνήτοις κοι...

ΠΟΙΟΙ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ 1924

ΠΟΙΟΙ ΕΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΟΥ 1924; Τό παρόν κείμενον ἐστάλη ἀπό τήν ῾Ιεράν Μητρόπολιν Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς τήν Ἐφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», μέ ἀριθμ. Πρωτ. 44 καί ἡμερομηνία 17-6-1998, ὡς συμβολή εἰς τήν ἐξαγγελθεῖσαν "῎Ερευναν" τῆς ἐν λόγω ‘Εφημερίδος ἐπί τοῦ "παλαιοημερολογιτικοῦ ζητήματος". ᾿Εδημοσιεύθη εἰς τήν "᾿Ακρόπολιν" τήν 19 ᾿Ιουνίου 1998 καί εἰς τά «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ» (Νο 350/Ἰούνιος 1008). Τό δησιεύομεν εἰς τήν ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ τῆς ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, διότι ἄν καί πέρασαν 9 χρόνια, ἀπό τότε πού ἐδημοσιεύθη, δέν ἔχασε τήν ἐπικαιρότητά του. Πρός τήν ἐφημερίδα "ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ" Λεωφ. ᾿Ιωνίας 166, 111 44 ᾿Αθῆναι Κύριε Διευθυντά ᾿Από τήν "᾿Ακρόπολιν τῆς Κυριακῆς" 14-6-1998 ἐξηγγέλθη ἔρευνα ἀναφερομένη εἰς τόν "Φάκελλον τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ ζητήματος". Προφανῶς ἡ ἔρευνα αὐτή θά διεξαχθῇ κατά τρόπον ἀμφίδρομον, ὑπό τήν μορφήν, δηλαδή, τοῦ διαλόγου, ἤτοι θά δημοσιεύωνται...

ΠΑΡΑΙΤΟΥ ΣΥΓΚΑΘΙΣΜΑ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΗΔΟΝΩΝ ((ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΔΕΚΑ ΠΕΡΙ ΑΡΕΤΗΣ, ΠΡΟΛΟΓΟΣ)

Εσείς, αγαπητοί, νεοημερολογίτες, θέλετε σώνει καί καλά νά μάς εντάξετε εις τήν "Εκκλησία" σας, τήν Ἐκκλησίαν τού νέου ἡμερολογίου, διότι εκεί νομίζετε ὅτι ειναι ἡ Κιβωτός τῆς σωτηρίας. Σάς ευχαριστούμε διά τό ενδιαφέρον σας, αλλά ξέρετε, ἐμείς δέν μπορούμε νά δούμε σ’ αυτήν τήν προσπάθειά σας (προσπάθεια καί αλλων πρίν από σάς) τίποτε τό διαφορετικό ἀπ’ αὐτό πού επεδίωκαν πρώτοι οἱ Εβραίοι, ητοι νά ακυρώσουν μέ τήν δήθεν πτωσιν της ισημερίας τόν ὅρο των Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου διά νά συνεορτάζεται τό χριστιανικόν Πάσχα μετά τοῦ Ἑβραϊκοῦ, κατόπιν τόν ΙΣΤ αἰώνα οἱ παπικοί μέ τήν οὐνίαν των τῆς ὁποίας χαρακτηριστικόν γνώρισμα ητο τό νέον ἡμερολόγιον, καί τέλος ὅ,τι επεδίωξαν από τό 1920, 1923, 1924, 1948, 1965 καί μέχρι σήμερα, οἰ μασώνοι καί οικουμενιστές μέχρι καί πανθρησκειαστές Αρχιερείς μέ τόν νεοημερολογιτισμό – οικουμενισμό τους. Διά τοῦτο δέν θά σάς ἀκούσουμε ἐπ’ ουδενί, καί δέν θά ακολουθήσουμε τίς ὑποδείξεις σας περί εντάξεώς μας εἰς τήν Εκκλησίαν σας, (τή...

ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΑΔΙΚΙΑΣ

Λόγοι περί αδικίας Ο π. Επιφάνιος καθοδηγώντας τον λαό του Θεού έλεγε για την αδικία: «Δεν υπάρχει μόνο σήμερα η αδικία στην κοινωνία. Αφ᾽ ότου υπάρχει κόσμος, από την εποχή που ο Κάϊν σκότωσε τον Άβελ, μέχρι σήμερα, η κοινωνία είναι γεμάτη αδικία. Αλλ᾽ όσοι ζούμε κατά Χριστόν, προσπαθούμε να τα ξεπερνάμε αυτά, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στην Άνω Πόλι, “ης τεχνίτης και δημιουργός ο Θεός”. “Ημών το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει”. Και να μας αδικήσουν οι άνθρωποι και να μας στραπατσάρουν, έχουμε το πολίτευμα εν ουρανοίς»1. Ο άγιος Νεκτάριος σχετικά με την εικόνα της αδικίας έγραφε ότι: «Η αδικία είναι έξη που είναι υπεροπτική ακόμη και απέναντι στο νόμο. Η αδικία είναι περιφρόνηση του νόμου, του δικαίου καταπάτηση, εναντιότητα προς το θείο θέλημα. Αδικία είναι ενέργεια προς επικράτηση του κακού, του πολέμου, της ταραχής, της κακοδαιμονίας, της βασιλείας του πονηρού. Η αδικία είναι μόλυνση, που καθιστά ακάθαρτο μπροστά στον Θεό αυτόν που την κατεργάζεται. Η αδικία είναι βδελυκτή στα μάτ...

ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΙΣ ΕΠΕΛΕΥΣΙΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΡΟΜΑΣ ΕΘΝΩΝ

Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012 ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΙΣ ΕΠΕΛΕΥΣΙΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΡΟΜΑΣ ΕΘΝΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΙΣ ΕΠΕΛΕΥΣΙΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΡΟΜΑΣ ΕΘΝΩΝ Ὁ Ἀπόστολος. Προκείμενον. Ἦχος δ΄: Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ Αὐτοῦ. Στ.: Ὡς ἐκλείπει καπνὸς, ἐκλειπέτωσας, ὡς τήκεται κηρὸς ἀπὸ προσώπου πυρός. Πρὸς Ἐφεσίους ἐπιστολῆς Παύλου τὸ ἀνάγνωσμα: Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς πλούσιον ὢν ἐν τῷ ἐλέει, διὰ τὴν πολλὴν ἀγάπην.... ἐπὶ ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεός, ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν. Ἀλληλούϊα. Στ.: Κύριος συντρίβων πολέμους... Εὐαγγέλιον, ἐκ τοῦ κατὰ Λουκᾶν: Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, παρῆσάν τινες ἀπαγγέλλοντες τῷ Ἰησοῦ περὶ τῶν Γαλιλαίων, ὧν τὸ αἷμα Πιλάτος ἔμιξε μετὰ τῶν θυσιῶν αὐτῶν... Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω. Κοινωνικόν: Κύριος κραταιὸς καὶ δυνατός, Κύριος δυνατὸς ἐν πολέμῳ. Παράκλησις εἰς τὴν Παναγίαν, ἐπὶ προσδοκία πολέμου. Ὁ κανών, οὗ ἡ ἀκροστιχίς: Τοῖς Σοῖς Ἄχραντε συμμάχησον οἰκέταις. ᾨδὴ Ἰωάννου. ᾨδὴ α΄. Ἦχος πλ. β΄. Ὡς ἐν ἠπείρῳ. Τὸν κραταιὸν ἐν ἰσχύϊ, καὶ δυνατὸν ἐν πολ...

ΠΟΛΛΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΘΟΥΣΑΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑΝ, (1998 – 2008), ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΑ ΑΓΝΟΟΥΜΕ!!!

+ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Δ/ΝΣΙΣ: ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΚΟΡΩΠΙ Τ.Κ.19400 Τ.Θ. 54 ΤΗΛ. 210.6020176, 210.2466057 Α.Π. Ε/87 Ἐν Κορωπίω Ἰαν. 2009 ΣΕΙΡΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ ΠΟΛΛΑ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΘΟΥΣΑΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑΝ, (1998 – 2008), ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΑ ΑΓΝΟΟΥΜΕ!!! Πολλά ἔγιναν αὐτήν τήν δεκαετίαν, ἀλλά καί προηγουμένως διά τήν «λύσιν τοῦ παλαιοημερολογιτικοῦ», ἤτοι διά τήν προδοσίαν τῆς γνησίας Ὁμολογίας Ἐκκλησιολογίας καί ἀνοθεύτου Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς. Ταῦτα «ἐάν γράφηται καθ’ ἕν» «οὐδέ αὐτόν τόν κόσμον χωρῆσαι τά γραφόμενα βιβλία», ἵνα κατά τόν Εὐαγγελιστήν Ἰωάννην ὡμιλήσωμεν. Θά κάνωμεν μόνον δύο τρεῖς μικρές ἀναφορές: 1) Τά «Χριστούγεννα» τοῦ 2000, ὅτε οἱ «Προκαθήμενοι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου» συνεκεντρώθησαν εἰς τήν Νίκαιαν τῆς Βιθυνίας, ὅπου παρών ἦτο καί ὁ Χριστόδουλος καί ἴσως καί εἰσηγητής τῆς παραγράφου 10 ἐπί τοῦ ἡμερολογιακοῦ θέματος, διεμήνυσαν εἰς ὅλον τ...

ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΟΔΑΠΙΕΓΟΧ, ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΩΝ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ ΘΕΜΑΤΑ.

ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ «Από τους Ελληνες πηραμε την Αποστολικη Διαδοχη πρό χιλιων ετων, απ αυτούς θα την ξαναπαρουμε» (Αγιος Θεοδοσιος του Καυκασου +1948) ΕΚΔΟΣΙΣ: ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ ΤΗΣ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑΚΟΜΒΩΝ, ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΡΙΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ: 4ο ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟΝ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ Τ.Κ. 194 00 ΚΟΡΩΠΙ ΤΗΛ. 210.6020176, 6977290326, ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΚΑΤΟ ΕΒΔΟΜΟ // ΜΗΝ ΑΠΡΙΛΙΟΣ // ΕΤΟΣ 2022 ΣΧΟΛΙΟ: Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΕΒ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΓΚΟΥΤΖΙΔΗΣ, ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΤΟΥΡΑΙΤΗΣ, ΣΥΓΧΩΡΗΤΙΚΗ ΕΥΧΗ Χαρίλαε στην επιμονη του κ. Ελευθεριου Γκουτζίδη να μη γίνη η ενωσις ευρηκα μια «λογική», εστω παραλογη, στην δικη σου επιμονη, δεν μπορω να βρω. Διευκρινιζω: Είναι γνωστη η απ αρχης επιμονή του κ. Γκουτζιδη διά την συγχωρητικην ευχην του 1971, δια την οπο...