Περί Αντιχρίστου ΕΔΑΦΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ Προκειμενου να αποκτησει την παγκοσμια εξουσια, θα ειναι πολυ πραος, ηρεμος, γαληνιος, ησυχος, καλος, αγαπητος, ευσεβης, θα ενδιαφερεται για τα προβληματα του κοσμου, θα βοηθα τους εχοντας αναγκη, θα σεβεται και θα τιμα ολους τους ανθρωπους, τους ιερεις, τους αρχοντες και ιδιαιτερα τους Εβραιους, αφου χαρη σ' αυτους θα βασιλευσει. Θα σταματησει ολους τους πολεμους και θα φερει ειρηνη σε ολη τη γη. Θα επιλυσει διαφορα προβληματα που βασανιζαν την ανθρωποτητα οπως πεινες, αρρωστιες, ανεργια, οικονομικα, εγκληματικοτητα, τρομοκρατια κ.α. Θα κανει πολλα ψευτοθαυματα, θα θεραπευσει πολλους αρρωστους με ανιατες ασθενειες, ωστε να πεισει ολους οτι ειναι αυτος ειναι ο μεσσιας που περιμεναν, εξομειωνοντας τον εαυτο του με τον Ιησου Χριστο. "Θα ελθει δε ο παμμιαρος εν σχηματι τοιουτω, ως κλεπτης, δια να απατηση τα συμπαντα. Θα ειναι ταπεινος, ησυχος, θα μιση την αδικιαν, θα αποστεφηται τα ειδωλα, θα προτιμα την ευσεβειαν, αγαθος, φιλοπτωχος, ευειδης καθ' υπερβολην, ευκαταστατος, ιλαρος εις ολους, θα τιμα πολυ το γενος των Ιουδαιων, διοτι αυτοι προσμενουσι την ελευσιν εκεινου. Μεταξυ δε παντων τουτων, θα εκτελη σημεια και τερατα, φοβητρα με πολλην εξουσιαν, θα προσπαθη δολιως να αρεση εις ολους, δια να αγαπηθη ταχεως απο πολλους, δε θα λαβη δωρα... θα εξαπατα τον κοσμον υπο το προσχημα της ευταξιας, εως ου βασιλευση... και πιστευσωσιν αυτον ως θεον ισχυρον" Αγιου Εφραιμ Συρου, Τομος Δ', 119-121 Εν πρωτοις θα αγαπησει το εθνος των Ιουδαιων. Μετα απο αυτα ολα, θα επιτελεσει διαφορα παραξενα σημεια και τρομακτικα θαυματα, αλλα οχι αληθινα, αλλα φανταστικα, απατηλα, ωστε να παραπλανησει τους ομοιους με αυτον ασεβεις. Θα προσπαθησει δε εαν ειναι δυνατον να παραπλανησει και να κερδισει ακομη και τους εκλεκτους και να τους κανει να αποστατησουν απο την αγαπη του Χριστου. Και στην αρχη αυτο θα παρουσιαζεται παυς, αγαπητος, ησυχος, ευλαβης, ειρηνοποιος, θα μιση την αδικια, θα βδελυττεται τα δωρα, δε θα συμπαθει την ειδωλολατρεια, θα λεγει οτι αγαπα τις Γραφες, θα σεβεται τους ιερεις, θα τιμα τα γειρατεια, δε θα ανεχεται την πορνεια, θα βδελυττεται την μοιχεια, δε θα ανεχεται τους ορκους, θα ειναι φιλοξενος, φιλοπτωχος και ελεημων. Επειτα θα κανει σημεια και τερατα, θα καθαριζει λεπρους, θα σηκωνη παραλυτους, θα αποδιωχνη δαιμονες, τα μελλοντικα πραγματα θα τα βλεπει σαν παροντα, θα ανασταινει νεκρους, θα βοηθει χηρες, θα φροντιζει ορφανα, θα αγαπα τους παντες, θα συμφιλιωνει με αγαπη τους αλληλομαχομενους και θα λεγει 'να μη βασιλευσει ο ηλιος, ευρισκοντας σας σε παροργισμον'. Χρυσον δεν θα αποκτησει, αργυριον δε θα αγαπησει και τον πλουτον δεν θα τον συμπαθει. Και ολα αυτα θα τα κανει, ενω ειναι υπουλος και δολιος και επειδη θελει να κερδισει τους παντες, για να τον κανουν βασιλια. Διοτι οταν οι λαοι και οι δημοι ιδουν τοσες αρετες και τοσες δυναμεις σε αυτον, ολοι με μια γνωμη θα συγκεντρωθουν για να τον κανουν βασιλια. Μαλιστα επειδη αυτος, ο τυραννος θα αγαπησει περισσοτερο απο καθε αλλο το γενος των Εβραιων, αυτοι θα λενε αναμεταξυ των 'Μηπως ευρισκεται αραγε αλλος τοσο σπουδαιος και αγαθος και δικαιος στη γενια μας;' Ιδιαιτερα δε, θα το λενε οπως προειπαμε, το γενος των Ιουδαιων, νομιζοντας οτι θα τον ιδουν βασιλεα του κρατους των. Θα προσερχονται δε σ' αυτον και θα του λεγουν 'Ολοι πειθαρχουμε σε σενα και αναγνωριζουμε δικαιον πανω σε ολη τη γη. Ολοι ελπιζουμε να σωθουμε δια σου και δια του στοματος σου ελαβαμε δικαιοκρισια χωρις να εξαγοραζεται με δωρα. Και χρησιμοποιωντας με υπουλοτητα την πρωτινη του κατασταση ο ψευτης και ο ανομος, θα παραιτηθει απο την διξαν αυτην. Οι δε ανθρωποι θα προσμενουν και θα τον παρακαλουν να τον αναδειξουν βασιλεα." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 284-285 Κατα παντα γαρ εξομοιουσθαι βουλεται ο πλανος τω υιω του θεου. Λεων μεν ο Χριστος, και λεων μεν ο αντιχριστος. Βασιλευς ο Χριστος (Ιω. ιη' 37), και βασιλευς επιγειος ο αντιχριστος, εδειχθη ο σωτηρ ως αρνιον (Ιω. α', 29), και αυτος ομοιως φανησεται ως αρνιον, ενδοθεν λυκος ων (Ματθ. ζ' 15). Εμπεριτομος ηλθεν ο σωτηρ εις τον κοσμον, και αυτος ομοιως ελευσεται. Απεστειλεν ο κυριος τους αποστολους εις παντα τα εθνη (Ματθ. κη' 19), και αυτος ομοιως πεμψει ψευδαποστολους. Συνηγαγε τα διεσκορπισμενα προβατα ο σωτηρ (Ιω. ια', 52), και αυτος ομοιως επισυναξει τον διεσκορπισμενον λαον των Ιουδαιων. Εδωκεν ο κυριος σφραγιδα τοις εις αυτον πιστευουσιν (Ματθ. κη', 19 - Αποκ. ζ',2 / θ', 4), και αυτος δωσει ομοιως. Εν σχηματι ανθρωπου εφανη ο κυριος (Φιλιπ. β', 7), και αυτος εν σχηματι ανθρωπου ελευσεται. Ανεστησεν ο σωτηρ και απεδειξε την αγιαν σαρκα αυτου ως ναον (Ιω. β' 19), και αυτος αναστησει τον εν Ιεροσολυμοις λιθινον ναον." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 199 _________________ ΕΔΑΦΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΤΟ ΣΦΡΑΓΙΣΜΑ 666 Εχοντας τα σκηπτρα της εξουσιας, θα απαιτησει απο ολους να τον προσκυνησουν υποχρεωτικα σαν θεο, δειχνοντας τον πραγματικο του πολυ αυστηρο, αποτομο, ακαταστατο, φοβερα αειδη, μισητο, βδελυκτο εαυτο, κανοντας ψευτοθαυματα ωστε να εντυπωσιαζει τον κοσμο. Παραλληλα θα απαιτησει να φερουν ολοι ανεξαιρετως την σφραγιδα του, το χαραγμα του, το χξσ' (666) στο δεξι χερι (το οποιο συμβολιζει τις καλες πραξεις) ή στο μετωπο ωστε να μας αποχριστοποιησει (κατα την ωρα του Αγιου Βαπτισματος μας, ο ιερεας χριει σταυροειδως με το Αγιον Μυρον -που συμβολιζει την Χαρη του Αγιου Πνευματος- τον πιστο στο μετωπο λεγοντας 'Σφραγις δωρεας Πνευματος Αγιου' για να φωτιστει και αγιασθει ο νους του ανθρωπου και εν συνεχεια σε ολα τα μελη του σωματος.) "Επειτα υψουται η καρδια του και θα εμεση ο Δρακων την πικροτητα του. Ταρασσων δε την οικουμενην κινει τα περατα, θλιβει τα συμπαντα, και μιαινει τας ψυχας. Οχι πλεον ως ευλαβης, αλλα πολυ αυστηρος εις ολα΄αποτομος, οργιλος, θυμωδης, ακαταστατος, φοβερος, αειδης, μισητος, βδελυκτος, ανημερος, αλαστωρ, αναιδης και προσπαθων να εμβαλη εις το βοθρον της ασεβειας ολον το ανθρωπινον γενος. Πληθυνει σημεια ψευδως, και οχι αληθως΄ και ενω παρισταται πολυς λαος και ευφημει αυτον, βαλλει φωνην ισχυραν, ωστε να σαλευθη ο τοπος, επι του οποιου ιστανται οι οχλοι, λεγων 'Γνωρισατε ολοι οι λαοι την δυναμιν μου και την εξουσιαν΄ μεταθετει ορη, και αναγει νησους απο την θαλασσαν με πλανην και φαντασιαν΄ και ενω πλανα τον κοσμον και φανταζει τα συμπαντα, πολλοι θα δοξαζωσι και θα πιστευσωσιν αυτον ως θεον ισχυρον" Αγιου Εφραιμ Συρου, Τομος Δ', 120-121 "Και στη συνεχεια αλαζονευεται στην καρδια του, και ο προτερον πραυς θα γινει σοβαρος και εκεινος που επεδιωκε την αγαπην, θα γινει ανελεημων. Ο ταπεινος κατα την καρδια, θα γινει υψηλοφρονας και απανθρωπος. Αυτος που δηθεν μισουσε την αδικια θα καταδιωξει τους δικαιους. Επειτα, αφου ανελθη στην εξουσια ως βασιλευς, θα προκαλεσει πολεμον. Και τρεις μεγαλους βασιλεις θα εκμηδενισει με θυμο, των Αιγυπτιων, των Λιβυων και των Αιθιοπων. Και κατοπιν θα οικοδομισει τον ναον στα Ιεροσολυμα και θα τον ανυψωσει ταχυτατα και θα τον αποδωσει στους Ιουδαιους. Επειτα θα υψηλοφρονησει απεναντι καθε ανθρωπου και οχι μονον, αλλα και κατα του Θεου θα λαλησει βλασφημα, νομιζοντας ο δολιος οτι στη συνεχεια θα ειναι επι της γης αιωνιος βασιλευς. Δεν γνωριζει ομως ο ταλαιπωρος οτι η βασιλεια του πολυ γρηγορα καταργειται και θα απολαυσει ταχεως το ετοιμασμενο για αυτον πυρ της κολασεως μαζι με ολους τους πειθαρχουντες σε αυτον, και ειχαν γινει δουλοι του" Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 285 "Και ποιει παντας, τους μικρους και τους μεγαλους και τους πλουσιους και τους πτωχους και τους ελευθερους και τους δουλους, ινα δωσωσιν αυτοις χαραγμα επι της χειρος αυτων της δεξιας η επι των μετωπων αυτων και ινα μη τις δυνηται αγορασαι ή πωλησαι ει μη ο εχων το χαραγμα, το ονομα του θηριου η τον αριθμον του ονοματος αυτου. Ωδε η σοφια εστιν΄ο εχων νουν ψηφισατω τον αριθμον του θηριου, αριθμος γαρ ανθρωπου εστι και ο αριθμος αυτου χξς." "Παρασυρει δε και πειθει ολους, τους μικρους και τους μεγαλους, τους πλουσιους και τους πτωχους, τους ελευθερους και τους δουλους, να προσκυνησουν το ειδωλον και να υποταχθουν εις το θηριον και να τους δωσουν ανεξαλειπτον χαραγμενην σφραγιδα εις το δεξι των χερι και εις τα μετωπα των, οπως γινεται με τους δουλους, (δια να διαλαλουν ετσι την ισοβιον υποταγην των εις το θηριον). Και δια να θλιψη και ταλαιπωρηση τους Χριστιανους, πειθαναγκαζει, κανεις να μη ημπορει να αγοραση η πωληση, εκτος εκεινων που εχουν το χαραγμα και την σφραγιδα του θηριου, η οποια σφραγις ειναι το ονομα του θηριου, ή ο αριθμος, που συμβολιζουν τα γραμματα του ονοματος του. Εδω ειναι η θεια σοφια΄ εκεινος που εχει φωτισμενον και καθαρον νουν ας υπολογιση το συνολον των αριθμων, που συμβολιζουν τα γραμματα του ονοματος του. Διοτι ειναι αριθμος ονοματος ανθρωπου. Και ο αριθμος αυτος, που βγαινει, απο την αθροισιν των γραμματων λαμβανομενων ως αριθμων, κατα το ελληνικον συστημα, ειναι εξακοσια εξηκοντα εξ ή χξς'. Ειναι δε το ονομα του Αντιχριστου." Αποκαλυψις Ιωαννου, ιγ' 16,17,18 - Καινη Διαθηκη, Ερμηνευτικη αποδοση Ι.Θ. Κολιτσαρα _________________ Ο ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΜΗ ΔΕΧΟΜΕΝΩΝ ΤΟ 'ΧΑΡΑΓΜΑ' ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ Τα τελευταια 3,5 ετη της βασιλειας του, θα κυνηγησει με μενος οσους δεν δεχτουν το χαραγμα και τον ιδιο ως κυριο τους. Οσοι συλλαμβανονται θα μαρτυρουν για την πιστη τους στον Κυριο ημων Ιησου Χριστο. Οι Ιεροι Ναοι θα κλεισουν και πουθενα δε θα ακουγεται ηχος καμπανας. Θα απαγορευεται επι ποινη θανατου η Χριστολογια, να κανει καποιος τον σταυρο του ή ο,τι αλλο σχετιζεται με την Πιστη του Χριστου. Οι ανθρωποι θα ψαχνουν να βρουν να ακουσουν λιγο απο τον λογο του Θεου, ομως ματαιως.. Επισης ο 'υιος της απωλειας' (Ιωαν. ιζ' 12), 'το βδελυγμα της ερημωσεως' (Μαρκ. ιγ' 14) θα εκδοσει διαταγμα που θα υποχρεωνονται ολοι οι ανθρωποι της γης, να τον προσκυνουν συγκεκριμενες ωρες. Οσοι δεν το πραττουν, θα συλλαμβανονται, θα βασανιζονται και θα οδηγουνται σε θανατο (Δανιηλ γ' 4-6 και Αποκ. ιγ', 14-15) "Αυτες ειναι οι '1260 ημερες' (Αποκ. ια' 3) 'το μισο της εβδομαδας' (Δαν. θ' 27), που θα κυριαρχησει ο Τυραννος διωκοντας την Εκκλησια, που φευγει 'απο πολη σε πολη' (Ματθ. κγ' 34) και στην ερημια, να κρυβεται στα βουνα και να μην εχει τιποτα αλλο μαζι της παρα μονο τις 'δυο φτερουγες του μεγαλου αετου' (Αποκ. ιβ' 14), δηλαδη την πιστη του Ιησου Χριστου, ο οποιος ανοιξε και απλωσε τα Αγια χερια Του στο Αγιο ξυλο, σαν δυο φτερουγες δεξια και αριστερα προσκαλωντας ολους οσους πιστευουν σε αυτον και σκεπαζοντας του, οπως 'η κλωσσα τα μικρα της' (Ματθ. κγ' 37 και Λουκ. ιγ' 34). Και δια του προφητου Μαλαχιου λεγει 'Και για σας, που φοβεισθε το ονομα μου θα ανατειλει Ηλιος δικαιοσυνης και θεραπεια κατω απο τις φτερουγες Του'." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 219 "Οι Ναοι του Θεου θα γινουν σαν απλες κατοικιες και παντου θα γινουν καταστροφες Εκκλησιων. Οι Γραφες θα καταφρονηθουν και τα ασματα του εχθρου παντου θα τραγουδηθουν.." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 278 Πενθουν ακομη και οι Εκκλησιες πενθος μεγαλο, διοτι ουτε προσφορα, ουτε θυμιαμα προσφερεται ουτε θεαρεστη λατρεια. Αλλα τα Ιερα των Εκκλησιων θα γινουν ως 'οπωροφυλακειο' (Ησ. α' 8). Και το Τιμιον Σωμα και Αιμα του Χριστου κατα τις ημερες εκεινες δε θα μεταλαμβανεται. Η λειτουργια θα σβεσθει, η ψαλμωδια θα παυσει, η αναγνωση των Γραφων δε θα ακουγεται. Αλλα θα υπαρχει σκοτος στους ανθρωπους και θρηνος πανω σε θρηνο και αλλοιμονο πανω σε αλλοιμονο." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 289 "Πενθει η γη και η θαλασσα, διοτι αιφνιδιως κατεπαυσεν η φωνη της ψαλμωδια και της προσευχης εκ στοματος ανθρωπου. Πενθουσι πασαι αι εκκλησιαι του Χριστου πενθος μεγα΄ διοτι δε λειτουργειται ο αγιασμος και η προσφορα." Αγιου Εφραιμ Συρου, Τομος Δ' 127 "Ιδου ημεραι ερχονται, λεγει Κυριος, και εξαποστελω λιμον επι την γην, ου λιμον αρτων ουδε διψαν υδατος, αλλα λιμον του ακουσαι τον λογον Κυριου΄ και σαλευθησονται υδατα απο της θαλασσης εως θαλασσης, και απο βορρά εως ανατολων περιδραμουνται ζητουντες τον λογον του Κυριου και ου μη ευρωσιν." Αμως η' 11-12 "Μακαριοι θα ειναι εκεινοι που θα νικησουν τον τυραννον γιατι θα αναδειχθουν ενδοξοτεροι και υψηλοτεροι απο τους πρωτους μαρτυρες, διοτι οι πρωτοι μαρτυρες τους παλαιους εκεινους υπασπιστες του ενικησαν. Ενω αυτοι εδω με αυτον τον ιδιο τον διαβολο, τον γιο της απωλειας, αφου επαλαιψαν, και εγιναν νικητες με ποια εγκωμια και με ποιους στεφανους δε θα τιμηθουν απο τον βασιλεα μας Ιησου Χριστον;" Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 288 "Τις αρα μακαριος, ο υπερ Χριστου μετ' ευσεβειας μαρτυρων τοτε; Υπερ γαρ παντας μαρτυρας εγω φημι ειναι τους τοτε μαρτυρας. Οι μεν γαρ προ τουτου, μονοις ανθρωποις επαλαισαν΄ οι δε επι του Αντιχριστου, αυτω Σατανα αυτοπροσωπως πολεμησουσι΄ και οι μεν προτερον διωκοντες βασιλεις, εφονευον μονον, νεκρους δε ου προσεποιουντο εγειρειν, ουδε σημειων και τερατων φαντασιας εδεικνυον΄ ωδε δε και του φοβου και της απατης προτροπη κακη, 'ωστε πλανασθαι ει δυνατον, και τους εκλεκτους'." "Ποιος θα ειναι αραγε ο μακαριος που θα μαρτυρησει τοτε για τον Χριστο με πιστη; Εγω λεω οτι οι μαρτυρες της περιοδου εκεινης θα ειναι πιο πανω απο ολους τους μαρτυρες. Διοτι οι προηγουμενοι παλεψαν με ανθρωπους μονο, ενω την εποχη του Αντιχριστου θα πολεμησουν με τον ιδιο τον Σατανα αυτοπροσωπως. Και οι προηγουμενοι βασιλεις καταδιωκοντας τους μαρτυρες τους θανατωναν μονο, αλλα δεν προσποιουνταν πως ανασταινουν, ουτε εκαναν επιδειξη φανταστικων σημειων και τερατων. Ενω εδω γινεται κακη χρησιμοποιηση και του φοβου και της απαπης, ΄για να παραπλανηθουν, αν ειναι δυνατον και οι εκλεκτοι" Αγιου Κυριλλου Ιεροσολυμων, EΠΕ 2, 144 _________________ ΕΔΑΦΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΔΕΙΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ Τετοια θλιψη και στεναχωρια ποτε ξανα δε θα εχει παρουσιαστει επι της γης (Ματθ. κδ' 21). Οι μη εχοντες το χαραγμα χριστιανοι, θα διωκονται συνεχως και με μενος, προσπαθωντας παραλληλα να βρουν τροπο επιβιωσης, αφου και τα ιδια τα στοιχεια της φυσεως θα εχουν αλλοιωθει. Οι εχοντες το σφραγισμα του Αντιχριστου (χαραγμα το οποιο θα τους επετρεπε να εχουν το δικαιωμα της αγοραπωλησεως) θα μετανιωσουν πικρα για την επιλογη τους αφου αποδεικνυεται ολεθρος.. Ανθρωποι θα πεθαινουν απο την πεινα και τις αρρωστιες στους δρομους και τις πλατειες. Αν δε συντομευε ο Αγιος Τριαδικος Θεος εκεινες τις ημερες της κακιας, δε θα εμενε κανεις (Ματθαιος και Αγιος Μαξιμος ο Ομολογητης). "Ει γαρ και νυν εφ' ημων ου συμβαινει ταυτα δια το μηπω τους χρονους πεπληρωσθαι, αλλα γουν ευχεσθαι δει μηδε ευρεθηναι ημας εν τοις τοιαυτοις καιροις, εν οι ταυτα συνβησεται, μηποτε ατονησας τις απο της θλιψεως της μεγαλης της επερχομενης τω κοσμω εκπεση της αιωνιου ζωης." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 81 "Εσται γαρ τοτε θλιψις μεγαλη, οια ου γεγονεν απ' αρχης κοσμου εως του νυν ουδ' ου μη γενηται." "Διοτι θα συμβη θλιψις τοσον μεγαλη, ομοια προς την οποια ουτε εχει γινει αποτ ην αρχην του κοσμου εως τωρα ουτε και θα γινει." Ματθ. κδ' 21 "Και τι λεγω απο ανθρωπων, οπου και αυτα τα στοιχεια την οικειαν ταξιν αρνησονται; Σεισμοι κατα πασαν πολιν, λοιμοι επι πασαν χωραν, βρονται ανεμοι και φοβεραι αστραπαι οικους και αγρους κατακαιουσαι, καταιγιδες ανεμων την γην και την θαλασσαν αμετρως εκταρασσουσαι, της γης ακαρπιαι, θαλασσης ηχος και σαλος αφορητος απο ψυχων και απωλειας ανθρωπων. Σημεια εν ηλιω, σημεια εν σεληνη, αστρων παρατροπαι, συνοχαι εθνων, αερων ακρασιαι, χαλαζης βολιδες επι προσωπου της γης, χειμωνος αταξιαι, παγετοι διαφοροι, καυσωνες απαμυθητοι, κεραυνοι αιφνιδιοι, εμπρησμοι αδοκητοι, και απαξαπλως πασης της γης θρηνος και κοπετος, παραμυθιαν μη εχουσης." "Και τι μιλω για ανθρωπους, οπου και αυτα τα στοιχεια της φυσεως θα απαρνηθουν την φυσικην των καταστασι. Σεισμοι σε καθε πολι, λοιμωδεις ασθενειες σε καθε χωρα, κεραυνοι ασυνηθιστοι και φοβερες αστραπες, οικοι και αγροι κατακαιονται. Καταιγιδες ανεμων, οι οποιες διαταρασσουν χωρις ορια την ξηρα και την θαλασσα, ακαρπιες της γης βουητο απο τη θαλασσα και σαλος αφορητος απο την απωλεια ψυχων ανθρωπων. Σημαδιακες μεταβολες στον ηλιο και στη σεληνη, εκτροπες αστρων απο τη θεσι των, συγκρουσεις εθνων, καταστρεπτικοι ανεμοι, βολιδες χαλαζης επι του προσωπου της γης, χειμωνες ατακτοι και ασυνηθιστοι, παγετοι μεγαλοι, καυσωνες ανυποφοροι, κεραυνοι αιφνιδιοι, εμπρησμοι απροσδοκητοι, μη αναμενομενοι, γενικος θρηνος και οδυρμος πασης της γης που δεν εχει παρηγορια" Αγιου Ιππολυτου, P.G. 10, 912 B - ΒΕΠΕΣ 6, 278 "Οταν οι ανθρωποι τοτε λαβουν τη σφραγιδα του Αντιχριστου και δεν θα ευρουν τροφες, ουτε νερο, θα προσερχονται προς αυτον με οδυνηραν φωνην και θα λενε 'Δωσε να φαμε και να πιουμε, γιατι αλλιως ολοι θα πεθανωμε απο την πεινα και απο καθε αναγκη και διεταξε τον ουρανον να μας δωσει νερο και διωξε τα ανθρωποφαγα θηρια'. Τοτε ο δολιος θα απαντησει εμπαιζοντας αυτους με πολλη απανθρωπια και θα τους λεει 'Ο ουρανος δεν θελει να δωσει βροχη. Η γη παλιν δεν βλασταινει τα φυτα της, απο που να σας δωσω εγω τροφες;'. Τοτε αφου ακουσουν τα λογια του δολιου τουτου οι αθλιοι, θα καταλαβουν οτι αυτος ειναι ο πονηρος διαβολος, και θα θρηνησουν με πονο και θα κλαυσουν πολυ και θα κτυπησουν το προσωπο τους με τα χερια τους, και θα εκριζωσουν τα μαλλια τους και με τα νυχια τους θα ξεσκιζουν τα μαγουλα τους λεγοντας ο ενας προς τον αλλον 'Ω της συμφορας, ω του φοβερου πραγματος, ω της δολιας συναλλαγης, ω της φοβερης πτωσεως. Πως πλανηθηκαμε απο τον πλανο; Πως προσφερθηκαμε σε αυτον; Πως συλληφθηκαμε στα δικτυα του; Πως πιασθηκαμε στη μιαρα του σαγηνη; Πως ενω ακουγαμε τις Γραφες δεν καταλαβαιναμε;" Αγιου Ιππολυτου, P.G. 10, 933 D - 936 A "Τοτε θα θρηνη δεινως και θα στεναζη πασα ψυχη΄τοτε ολοι θα υποφερωσι θλιψιν απαραμυθητον, η οποια θα κατεχη αυτους νυκτα και ημεραν, και δεν θα ευρισκωσιν ουδαμου παρηγοριαν. Τοτε θα αποθνησκωσι τα νηπια εις τους κολπους των μητερων, και παλιν ο πατηρ μετα της γυναικος και των τεκνων του θ' αποθνησκη εις τας αγορας, και δεν θα υπαρχει τις να θαψη αυτους και να τουςς βαλη εις μνημα. Απο τα πολλα δε θνησιμαια, τα οποια θα ριπτωνται εις τας πλατειας, θα υπαρχη παντου δυσωδια, η οποια θα στεναχωρη πολυ τους ζωντας. Το πρωι ολοι θα λεγωσι μετ' οδυνης και στεναγμων ποτε θε γινη εσπερα δια ν' αναπαυθωμεν ολιγον; Οταν δε θα ελθη παλιν η εσπερα θα λεγωμεν με πικροτατα δακρυα, ποτε αρα θα φωτιση δια ν' αποφυγωμεν την θλιψην, η οποια μας κυριευει; Και δεν θα υπαρχη τοπος να φυγη τις και να κρυβη, διοτι τα παντα θα ταραχθωσι, και η θαλασσα και η ξηρα. Δια τουτο ειπεν εις ημας ο Κυριος΄'Γρηγορειτε δεομενοι αδιαλειπτως να διαφυγετε την θλιψιν΄ θα ειναι δυσωδια εν θαλασση, δυσωδια επι της γης, λιμοι, σεισμοι, εν θαλασση συγχυσις, επι της γης συγχυσις, εν θαλασση φοβητρα, φοβητρα επι της γης. Χρυσος πολυς και αργυρος, και μεταξωτα ιματια, αλλα δεν θελουσιν ωφελησει εις την θλιψιν εκεινην, και παντες οι ανθρωποι μακαριζουσι τους οσους απεθανον πριν ελθη η μεγαλη θλιψις επι γης. Διοτι ριπτεται και ο χρυσος και ο αργυρος εις τας πλατειας, και ουδεις εγγιζει αυτα΄ επειδη ειναι ολα βδελυκτα. Παντες σπυδαζουσι να διαφυγωσι και να κρυβωσιν, αλλ' ουδαμου ευρισκουσι τοπον δια να κρυβωσιν εκ της θλιψεως... εσωθεν φοβος, και εξωθεν τρομος΄ και εν νυκτι και εν ημερα θνησιμαια κεινται εις πλατειας. Εις τα πλατειας δυσωδια, εις τα οικιας δυσωδια, εις τας πλατειας πεινα και διψα, εις τας οικιας πεινα και διψα΄ εις τας πλατειας φωνη κλαυθμου, εις τας πλατειας θορυβος, και εις τας οικιας θορυβος. Εις εκαστος μετα κλαυθμου συναντα τον ετερον΄ πατηρ το τεκνον, και ο υιος τον πατερα, μητηρ την θυγατεραν΄ φιλοι μετα φιλων εναγκαλισθεντες εκλειπουσιν΄ και αδελφοι μετα αδελφων εναγκαλισθεντες αποθνησκουσιν. Εμαρανθησαν και τα καλλη του προσωπου πασης σαρκος. Γινονται δε αι μορφαι των ανθρωπων ως νεκρου. Γινεται βδελυκτον και μισητον το καλλος των γυναικων. Θελει μαρανθη πασα σαρξ, και η επιθυμια των ανθρωπων." Αγιου Εφραιμ του Συρου, Τομος Δ', 121-123 "Τοτε γαρ 'εσται θλιψις μεγαλη, οια ου γεγονεν τοιαυτη απο καταβολης κοσμου' (Ματθ. κδ' 21), αλλων αλλαχη κατα πασαν πολιν και χωραν εις το αναιρειν τους πιστους πεμπομενων, και των μεν Ιουδαιων επι τη τουτων απωλεια ευφραινομενων, και των εθνων επιχαιρομενων και των απιστων αυτοις συναιρομενων, των δε αγιων απο δυσεως εις ανατολην πορευομενων, και ετερων απο ανατολων εις μεσημβριαν διωκωμενων αλλων δε εν τοις ορεσιν και εν τοις σπηλαιοις κρυπτομενων, πανταχου αυτους βδελυγματος πολεμουντος και δια θαλασσης και δια ξηρας τουτους δια του προσταγματος αναιρουντος, και κατα παντα τροπον εκ του κοσμου εκθλιβοντος, μη δυναμενων αυτων μητε 'πωλησαι' τι των ιδιων μητε 'αγορασαι' παρα των αλλοτριων, χωρις εαν μη τις 'το ονομα του θηριου εν χειρι περιφερη', η το τουτου 'χαραγμα' επι τω μετωπω βασταζη (Αποκ. ιγ' 17). Παντες γαρ οι πιστοι τοτε εκ παντως τοπου εκδιωχθησονται και εκ των οικιων κατασπασθησονται και εκ των πολεων εξελασθησονται και εν τω δημοσιω συρησονται και παση κολασει κολασθησονται και εκ παντος του κοσμου εκβληθησονται. Χρη ουν ενοραν την εσομενην των αγιων τοτε θλιψην και ταλαιπωριαν δει γαρ ημας εκ των ηδη μερικως γινομενων εννοειν τα εσομενα, τοιαυτοις ζαλης και ταραχου εν παντι τω κοσμω γενησομενης, και παντων πιστων πανταχου αναιρουμενων και κατα πασαν πολιν και χωραν σφαζομενων, και δικαιων αιματος ακχυνομενου, και ζωντων ανθρωπων καιομενων, και θηριοις ετερων παραβαλλομενων, και νηπιων εν αφοδοις φονευομενων, και αταφων παντων ριπτουμενων, και υπο κυνων βιβρωσκομενων, παρθενων τε και γυναικων παρρησια φθειρομενων και αισχρως εμπαιζομενων, και αναρπαγων γινομενων, και κοιμητηριων αγιων ανασκαπτομενων, και λειψανων ανορυσσομενων και εν πεδιω ριπτουμενων, και βλασφημιων γινομενων. Ταραχος εσται εν πολεσιν τοτε, των αγιων εκεινων διωκομενων΄ ταραχος εσται εν οδοις και εν ερημιαις, παντων εκει κρυβεσθαι βουλομενων΄ ταραχος εσται εν θαλασση, παντων δι' υδατος φευγειν πειρωμενων΄ ταραχος εσται εν νησοις, παντων εκει εκζητουμενων. Και εσται η γη τοτε τοις αγιοις ακαρπος και πασα πολις αοικητος και θαλασσα απλωτος και πας ο κοσμος ερημος, των μεν υπο λιμου διαφθειρομενων, των δε απο διψης εκλιμπανοντων, ετερων δε απο του φοβου και της πολλης θλιψεως αθνησκοντων. Που δε τοτε κρυβησεται ανθρωπος; Τινι δε τα ιδια τεκνα παραθησεται; Που δε τα υπαρχοντα αυτου αποκομισας διασωσει, οποτε μηδε την ιδιαν ψυχην σωσαι δυναται; Τοτε εσονται οιμωγαι νηπιων πολλαι, πατερων τε και μητερων οδυρμοι, γυναικων τε και παρθενων ολολυγμοι, αδελφων τε και συγγενων κοπετοι. Τις τινα πενθησει τοτε; Ουκ αδεφος αδελφον, και γαρ αυτος τον θανατον προσδοκα΄ ου μητηρ θυγατερα, και αυτη τον θανατον υφορωμενη΄ ου πατηρ υιον, φοβουμενος μη και αυτος αναιρεθη. Δια τουτο προειδως ο κυριος ταυτα λεγει 'Προσευχεσθε, ινα μη γενηται η φυγη υμων χειμωνος ή σαββατου' (Ματθ. κδ' 20), μητε αργουντας υμας απο δικαιοσυνης, μητε ασχολουμενους υμας εν βιωτικοις πραγμασιν, ως εν χειμωνι, μηπως 'αιφνιδιως επιστη εφ' υμας η ημερα εκεινη ως παγις' (Λουκ. κα' 34-35) ει γαρ μη εκολοβωθησαν, φησιν, αι ημεραι εκειναι, ουκ αν εσωθη πασα σαρξ΄ δια δε τους εκλεκτους κολοβωθησονται αι ημεραι εκειναι." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 105 "Εγω φιλοχριστοι και τελειοι αδελφοι, εφοβηθην εξ αυτης της ενθυμησεως του Δρακοντος, μελετων καθ' εαυτον την θλιψιν, ητις μελλει να γινη εις τους ανθρωπους κατα τους καιρους εκεινους... Θα λαλησω δε με οδυνας, και θα ειπω με στεναγμους, περι της συντελειας του κοσμου τουτου, και περι του αναιδεστατου και φοβερου Δρακοντος, οστις μελλει να ταραξη πασαν την υπο τον ουρανον κτισιν, και να εμβαλη δειλιαν, και ολιγωριαν, και δεινην απιστιαν εις τας καρδιας των ανθρωπων, και να ποιηση τερατα και σημεια και φοβητρα, ωστε, εαν δυνηθη, να πλανηση και τους εκλεκτους... Οταν ιδη την απεριγραπτον εκεινην θλιψιν, ητις γινεται απανταχου εις πασαν ψυχην, η οποια δεν εχει τελειως παραμυθιαν, ουτε παλιν ανεσιν εν γη και θαλασση΄ οταν ιδη οτι συνταρασσεται ως κηρος εν δεινη θλιψει, και ουδει υπαρχει ο ελεων΄ οταν ιδη απαντα τα προσωπα δακρυοντα, και μετα ποθου ερωτωντας τους ανθρωπους, μηπως ακουεται λογος Θεου επι της γης; Και ακουη ουδαμου. Τις θελει υποφερει τας ημερας εκεινας; Τις δε θα υπομεινη την θλιψιν την αφορητον; Οταν ιδη συγχυσιν των λαων, οι οποιοι ερχονται απο των περατων της γης εις θεαν του τυραννου, και ιδη οτι πολλοι προσκυνουσιν εμπροσθεν του τυρανννου, και κραζουσι μετα τρομου, οτι συ εισαι ο σωτηρ ημων΄ οταν ιδη οτι η θαλασσα ταρασσεται, και η γη ξηραινεται, οι ουρανοι δεν βρεχουσι, τα φυτα μαραινονται΄ απαντες δε οι οντες προς ανατολας, φευγουσι προς δυσμας, εκ της πολλης δειλιας΄ και παλιν δε οι οντες προς δυσμας, φευγουσι προς ανατολας μετα τρομου, ο δε αναιδης λαβων τοτε εξουσιαν θα αποστειλη δαιμονα εις παντα τα περατα, ωστε να κηρυξη παρρησια, οτι βασιλευς μεγας εφανη μετα δοξης, ελθετε και ιδετε αυτον. Τις ειναι εχων ουτω αδαμαντινην ψυχην, ωστε να υποφερη γενναιως απαντα τα σκανδαλα; Τις αρα ο ανθρωπος αυτος, ως προειπον, ωστε να μακαρισωσιν αυτον παντες οι αγγελοι;" Αγιου Εφραιμ του Συρου, Τομος Δ', 111-114 "Εαν δε συντομευαν εκεινες οι ημερες, δηλαδη αυτες τις κακιας, δεν θα μπορουσε να σωθει τιποτε, και πιο συγκεκριμενα καθε ευσεβης σκεψη για τον Θεο. Γι' αυτον το λογο μειωνονται οι μερες της κακιας, αλλα και εκεινες που δημιουργει η λανθασμενη κριση που στηριζεται στις αισθησεις και στο ευσεβες δικαιωμα, παρ' ολο που η κριση αυτη εχει περιγραφει λιγο και προεκυψε αργοτερα. Διοτι σε τιποτε δεν διαφερει απο τον Αντιχριστο ο νομος της σαρκος επειδη παντοτε ο νομος της σαρκος συγκρουεται, με το Αγιο Πνευμα και αντιστρατευται τον νομο του Θεου." Αγιου Μαξιμου του Ομολογητου, P.G. 91, 1132 ________________ Πάντοτε χαίρετε, ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε, ἐν παντὶ εὐχαριστεῖτε• τοῦτο γὰρ θέλημα Θεοῦ ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ εἰς ὑμᾶς. (Α’ Θεσσαλ. ε’, 16-18) ΕΔΑΦΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΟΝΟ αυτοι που θα εχουν τη Σφαγιδα του Θεου (το βαπτισμα και το χρισμα) και οχι τη σφραγιδα του αντιχριστου, θα μπορεσουν να αντεξουν στις μεγαλες δοκιμασιες και να γλυτωσουν συν Θεω αφου κρυφτουν στα ορη και στις σπηλιες. Αυτοι που θα λαβουν το χαραγμα του αντιχριστου (666), θα πιουν ανοθευτον τον οινον της οργης του Θεου. "Ωδε η υπομονη των αγιων εστιν, οι τηρουντες τας εντολας του Θεου και την πιστιν Ιησου." "Εδω τωρα δειχνεται η υπομονη των Χριστιανων, αυτων που τηρουν τας εντολας του Θεου και κρατουν σταθερα την πιστιν του Ιησου." Αποκαλυψις Ιωαννου, ιδ' 12 - Καινη Διαθηκη, Ερμηνευτικη αποδοση Ι.Θ. Κολιτσαρα "Διοτι τοτε θα ευρεθωσι πολλοι ευαρεστοι εις τον Θεον, δυναμενοι να σωθωσι εις τα ορη, και εις τα βουνα, και εις τους ερημους τοπους, μετα πολλων δεησεων και υπερβολικων κλαυθμων. Διοτι ο αγιος Θεος, θεωρων αυτους εις τιουτον απεριγραπτον κλαυθμον και ειλικρινη πιστιν, ευσπλαχνιζεται αυτους, ως φιλοστοργος πατηρ , και διατηρει αυτους οπου εκρυβησαν." Αγιου Εφραιμ του Συρου, Τομος Δ, 114 "Και ερρεθη αυταις ινα μη αδικησωσι τον χορτον της γης ουδε παν χλωρον ουδε παν δενδρον, ει μη τους ανθρωπους οιτινες ουκ εχουσι την σφραγιδα του Θεου επι των μετωπων αυτων." "Και ελεχθη εις αυτα να μη βλαψουν το χορταρι της γης, ουτε καθε πρασινον φυτον ουτε κανενα δενδρον, παρα μονον τους ανθρωπους που δεν εχουν εις τα μετωπα των την σφραγιδα του Θεου." Αποκαλυψις Ιωαννου, θ' 4 - Καινη Διαθηκη, Ερμηνευτικη αποδοση Ι.Θ. Κολιτσαρα "Οι δε ακροωμενοι των θειων γραφων και επι χειρας εχοντες και εν νω ταυτας εννοουντες πολλοι αποδρασονται εκ της αυτου πλανης. Νοησουσι γαρ της επιβουλης αυτου την εμφανειαν και της πλανης αυτου την αλαζονειαν και εκφευξουσιν εκ των χειρων αυτου και επι τα ορη και ται οπαις της γης κατακρυβησονται και μετα δακρυων και συντετριμμενης καρδιας ζητησουσι τον φιλανθρωπον, και αυτος εκσπασει αυτους εκ των βροχων αυτου και διασωσει εκ των σκανδαλων αυτου των χαλεπων και αορατων σκεπασει αυτους τη χειρι αυτου τη δεξια τους αξιους αυτω και δικαιως προσπιπτοντας. Ορας οιαν νηστειαν και προσευχην εκτελεσουσι τοτε οι αγιοι." Αγιου Ιππολυτου, ΒΕΠΕΣ 6, 288 "Ει τις προσκυνει το θηριον και την εικονα αυτου, και λαμβανει το χαραγμα επι του μετωπου αυτου ή επι την χειρα αυτου, και αυτος πιεται εκ του οινου του θυμου του Θεου του κεκερασμενου ακρατου εν τω ποτηριω της οργης αυτου, και βασανισθησεται εν πυρι και θειω ενωπιον των αγιων αγγελων και ενωπιον του αρνιου. Και ο καπνος του βασανισμου αυτων εις αιωνας αναβαινει, και ουκ εχουσιν αναπαυσιν ημερας και νυκτος οι προσκυνουντες το θηριον και την εικονα αυτου, και ει τις λαμβανει το χαραγμα του ονοματος αυτου." "Οποιος προσκυνει το θηριον τον αντιχριστον και την εικονα αυτου και παιρνει την χαραγμενην σφραγιδα του επανω εις το μετωπον του ή εις το χερι του (και δηλωνει ετσι δουλικην υποταγη εις αυτο) και αυτος θα πιη απο τον οινον του θυμου του Θεου, που θα εχει κερασθη ανοθευτος και δραστικος εις το ποτηρι της οργης του και θα βασανισθη με φωτια και θειαφι (με σωματικας και ψυχικας τιμωριας) εμπρος εις τους αγιους αγγελους και εμπρος εις το Αρνιον. Και ο καπνος απο την φωτια και το θειαφι του ακαταπαυστου βασανισμου των θα ανεβαινη εις αιωνας αιωνων και δε θα εχουν καθολου αναπαυσιν ημεραν και νυκτα αυτοι που προσκυνουν το θηριον και την εικονα του, και οποιος αλλος παιρνει το χαραγμα της σφραγιδος του ονοματος του θηριου." Αποκαλυψις Ιωαννου, ιδ' 9-11 - Καινη Διαθηκη, Ερμηνευτικη αποδοση Ι.Θ. Κολιτσαρα _________________ Πάντοτε χαίρετε, ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε, ἐν παντὶ εὐχαριστεῖτε• τοῦτο γὰρ θέλημα Θεοῦ ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ εἰς ὑμᾶς. (Α’ Θεσσαλ. ε’, 16-18) ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ ΕΙΣ ΤΟ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΦΥΛΛΑΔΙΟΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ ΕΠΙ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΕΥΧΟΣ 334/ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2009


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ