Η ΑΠΟΚΗΡΥΞΙΣ ΤΟΥ 1935



Η  ΑΠΟΚΗΡΥΞΙΣ ΤΟΥ 1935


(Διά Δικαστικο πιμελητο, τν 14ην Μαΐου 1935)
«Πρός τήν εράν Σύνοδον τς κκλησίας τς λλάδος».

Εναι γνωστόν ες τήν εραρχίαν τς λλάδος τι νέκαθεν τάχθημεν ντιμέτωποι πρός τήν γνώμην Ατς, σον φορ τήν προσαρμογήν το κκλησιαστικο μερολογίου πρός τό πολιτικόν.

Καί ν συνεμορφώθημεν πρός τήν πόφασιν τς πλειοψηφίας τς εραρχίας, φαρμόσαντες καί μες ες τάς παρχίας μν τό νέον μερολόγιων, τοτο πράξαμεν διά δύο λόγους: Τό μέν, να ποφύγωμεν τάς συνεπείας το κκλησιαστικο σχίσματος, τό δέ διαθρυπτόμενοι πάντοτε πό τς λπίδος, τι εραρχία πρός πρόληψιν τς διαιρέσεως τν Χριστιανν, θά γαθυνθ νά πιστρέψη ες τό παλαιόν κκλησιαστικόν μερολόγιον, θυσιάζουσα καί τήν προσωπικήν της φιλοτιμίαν διά τήν γάπην τν πιστν πέρ ν Χριστός πέθανεν. δη μως μετά παρέλευσιν δωδεκαετίας, δόντες φ’ νός τι τό κκλησιαστικόν Σχίσμα δέν πεφεύχθη καί νευ μν, δημιουργηθέν πό τς πολυαρίθμου μερίδος το ρθοδόξου λληνικο Λαο, το μμένοντος πιστς καί μετά ζήλου ερο ες τό πατροπαράδοτoν ορτολόγιον, καί φ’ τέρου τι εραρχία δέν σκοπεύει νά πανέλθ, ξ ς ξετοπίσθη ρθοδόξου μερολογιακς τροχις, θεωρομεν κλιπόντας πλέον τούς λόγους, δι’ ος  κολουθομεν καί μες χρι τοδε, κατ’ κκλησιαστικήν οκονομίαν, τό νέον κκλησιαστικόν μερολόγιον.

Διό καί καθκον συνειδήσεως κπληροντες καί πό το πόνου τς νώσεως λων των ρθοδόξων «λλήνων Χριστιανν ν τ δάφει τς μερολογιακς καί ρθοδόξου παραδόσεως γόμενοι, προαγόμεθα νά φέρωμεν ες γνσιν τς Διοικούσης ερς Συνόδου τά κόλουθα:

πειδή εραρχία τς λλάδος τ μπνεύσει καί προτάσει το Μακαριωτάτου Προέδρου εσήγαγε μονομερς καί ντικανονικς ες τήν κκλησίαν τό Γρηγοριανόν μερολόγιον παρά τά θέσμια. πειδή Διοικοσα εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος, φαρμόσασα μονομερς τό Γρηγοριανόν μερολόγιον, σον καί ν διατείνεται τι φκεν θικτον τόν Πασχάλιον Κανόνα, ορτάζουσα καί ατή τό Πάσχα κατά τό παλαιόν, δέν πέφυγεν μως μμέσως καί τήν παράβασιν ατο διά τς λλοιώσεως το ορτολογίου καί το νιαυσίου κύκλου το Κυριακοδρομίου, μεθ’ ν ναποσπάστως συνδέεται πό τς Πρώτης Οκουμενικς Συνόδου καθιερωθες Πασχάλιος Κανών.

πειδή Διοικοσα εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος, διασπάσασα διά τς μονομερος καί ντικανονικς εσαγωγς καί ν τ θεία λατρεία το Γρηγοριανο μερολογίου τήν νότητα τς καθόλου ρθοδοξίας, καί διαιρέσασα τούς Χριστιανούς ες δύο ντιθέτους μερολογιακς μερίδας, θιξεν μμέσως καί τό δόγμα το συμβόλου τς Πίστεως «Ες μίαν γίαν, Καθολικήν καί ποστολικήν κκλησίαν».

πειδή Διοικοσα εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος νευ σπουδαίων κκλησιαστικν λόγων, φαρμόσασα μονομερς καί ντικανονικς τό Γρηγοριανόν μερολόγιον, γένετο ατία σκανδάλου τν Χριστιανν καί θρησκευτικς διαιρέσεως καί ντεγκλήσεων μεταξύ ατν, ποβαλόντων ξ ατίας το νέου μερολογίου τήν μοφωνίαν ν τ πίστει καί τήν χριστιανικήν γάπην, καί θικήν λληλεγγύην ν τ πρός λλήλους σχέσει καί ναστροφή.

πειδή, τέλος, δι’ λους τος νωτέρω λόγους Διοικοσα εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος πέσχισε καί πετείχισεν αυτήν κατά τό πνεμα τν ερν Κανόνων το καθόλου κορμο τς ρθοδοξίας καί κήρυξεν κατ’ οσίαν αυτήν Σχισματικήν, καθ’ πεφάνθη καί πρός μελέτη το μερολογιακο ζητήματος ρισθεσα ξ εδικν Νομομαθν καί Θεολόγων Καθηγητν το θνικο Πανεπιστημίου πιτροπή, ς μέλος πετέλει τότε καί Μακαριώτατος, ς Καθηγητής   το Πανεπιστήμιου.

Διά τατα ποβάλλοντες ες τήν Διοικοσαν Σύνοδον τήν πισυνημμένην διαμαρτυρίαν μν, δηλομεν, τι κόπτομεν το λοιπο πάσαν σχέσιν καί κκλησιαστικήν πικοινωνίαν μετ’ Ατς, μμενούσης ες τήν μερολογιακήν καινοτομίαν καί ναλαμβάνομεν τήν πνευματικήν γεσίαν καί ποιμαντορίαν το ποκηρύξαντος τήν διοικοσαν κκλησίαν κ πολυαρίθμων Κοινοτήτων συγκειμένου ρθοδόξου λληνικο Λαο, το μμένοντος πιστο ες τό πάτριον καί ρθόδοξον ουλιανόν μερολόγιον.

Τατα φέροντες ες γνσιν τς Διοικούσης εραρχίας, διά χρηστς χομεν λπίδος, τι ατη, συναισθανομένη τήν μεγίστην εθύνην, ν πέχει νώπιόν του Θεο, τς ρθοδόξου κκλησίας, καί το θνους, περ διήρεσεν ες δύο ντιθέτους θρησκευτικς μερίδας, θά ναθεωρήση τήν σχετικήν πόφασίν της περί το μερολογίου τς κκλησίας καί θά γαθυνθ νά παναφέρη τό ρθόδοξον καί πάτριον κκλησιαστικόν ορτολόγιον, διατηρουμένου διά τήν πολιτείαν το νέου μερολογίου πρός ναστήλωσιν τς ρθοδοξίας καί ερήνευσιν τς κκλησίας καί το θνους, διατελομεν.

Δημητριάδος ΓΕΡΜΑΝΟΣ
πρώην Φλωρίνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Ζακύνθου ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ