Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ, ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ

  • ΣΧΟΛΙΑ





    Δυστυχῶς, ὁ κ. Σεραφείμ παρέλειψε νά εἰπῇ τά πλέον οὐσιώδη, ἤτοι ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἑορτολογίου τό 1924 ἔγινε πραξικοπηματικῶς, ἀντικανονικῶς καί χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, μέ δεδομένον μάλιστα ὅτι τό νέον ἑορτολόγιον εἶχεν ἀναθεματισθῆ ἀπό τρεῖς Πανορθοδόξους Συνόδους τοῦ 16ου αἰῶνος καί, ὡς ἐκ τούτου, ἡ ἀλλαγή ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχῖσμα, ὅπως ὀρθῶς προέβλεψαν πολλοί ἀπό τό 1895 καί ἐντεῦθεν. Συνεπῶς, ἐνῷ τό ζήτημα, αὐτό καθ' ἑαυτό, δέν εἶναι δογματικόν, ἐν τούτοις, τά παραπάνω γεγονότα τοῦ προσδίδουν δογματικόν χαρακτῆρα. Ὑπάρχουν ἀδιάσειστα στοιχεῖα πού ἐπιβεβαιώνουν αὐτούς τούς ἰσχυρισμούς. Συνεπῶς, μέ δεδομένον τό γεγονός ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ Ἑορτολογίου (1) εἶναι ἀρρήκτως συνδεδεμένη μέ τήν αἵρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἐφόσον ἔγινε χάριν αὐτοῦ, καί (2) ἔβλαψε τό δόγμα τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, τό συμπέρασμα πού προκύπτει εἶναι ὅτι τό νέον ἑορτολόγιον εἶναι αἵρεσις.

  • Το γεγονός πως, λόγω των συσσωρευμένων λαθών του Ιουλιανού ημερολογίου, οι ορθόδοξοι συχνά γιορτάζουμε το Πάσχα τη δεύτερη Κυριακή μετά την εαρινή πανσέληνο ή ακόμα και μετά τη δεύτερη εαρινή πανσέληνο δε φαίνεται να ενοχλεί κανένα. Αυτό δεν έρχεται σε αντίθεση με τον όρο της Α' Οικουμενικής Σύνοδου;






    Τέλειο το σχόλιό σας. Δυστυχώς σαν Ορθόδοξοι (τουλάχιστον τα τελευταία 100 χρόνια) δεν πάμε καθόλου καλά. Από τη μια φανατισμός και ημιμάθεια, από την άλλη αδιαφορία και άγνοια. Και, μην ξεχνάμε... Για όλα φταίει ο Πάπας, ποτέ εμείς...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ